1. feladat Egy szerves preparatív reakciót 3 különböző katalizátorral végeztek el. Mindegyikkel 5-5 párhuzamos kísérletet végeztek. Arra voltak kíváncsiak,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Összetett kísérleti tervek és kiértékelésük:
Advertisements

A Szállítási feladat megoldása
I. előadás.
Készítette: Gyűrűsi Attila. Az OECD 428-as irányelv alapján információt nyerhetünk a vizsgálandó anyagok felszívódására kimetszett bőrmintán.
Egy faktor szerinti ANOVA
Kábelek Készítette: Mecser Dávid. A kábel: A kábel olyan, villamos energia átvitelére alkalmas szigetelőanyaggal körülvett, víz és mechanikai behatások.
Összetett kísérleti tervek és kiértékelésük
Összetett kísérleti tervek és kiértékelésük: Háromszempontos variancia analízis modellek.
Monit 1 Felügyelő eljárás Modul 03 - lecke 04. Monit 2 FelügyeletFelügyelet A megfigyelések vagy mérések tervezett sorozatának végzésére irányuló tevékenység.
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
A PARADICSOMSŰRÍTMÉNY HŐFIZIKAI TULAJDONSÁGAI
Williams szindróma (WS) diagnosztizálási lehetősége egyszerű kétfülű érthetőség- vizsgálattal Vicsi Klára Beszédakusztikai Laboratórium BME Távközlési.
Feladat Egy új kísérleti készítmény hatását szeretnék vizsgálni egereken. 5 féle dózist adnak be 5 vizsgált egérnek, de nem sikerült mindegyik egérnek.
Algoritmusok és adatszerkezetek 2 Újvári Zsuzsanna.
MŰSZERES ANALÍZIS ( a jelképzés és jelfeldologozás tudománya)
Készletgazdálkodás 7.előadás.
Analóg és digitális jelek
Az anyag tulajdonságai és változásai
Statisztika II. V. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
A faanyagban végbemenő változások és azok hatása Nedvességvesztés  u RTH.
HŐCSERE (1.) IPARI HŐCSERÉLŐK.
A KEVERÉK-ÖSSZETÉTEL HATÁSA AZ ÜVEGHIBÁK JELLEGÉRE ÁS GYAKORISÁGÁRA
KISÉRLETI FIZIKA III HŐTAN
Kevés az Ügyfél ?. 1.a legtöbb KKV-nek van weboldala 2.Időt és pénzt költenek a látogatókra Tény.
Varianciaanalízis 12. gyakorlat.
Többszörös regresszió I. Többszörös lineáris regresszió
Többszörös regresszió I. Többszörös lineáris regresszió miért elengedhetetlen a többszörös regressziós számítás? a többszörös regressziós számítások fajtái.

Cellulóz-acetát lágyítása ε-kaprolaktonnal Katalizátortartalom hatása a lágyításra Készítette: Kiss Elek Zoltán Témavezető: Dr. Pukánszky Béla Konzulens:
A moláris kémiai koncentráció

Egy folyékony mintában valamilyen baktérium koncentrációját szélesztést követően agarlemezes telepszámlálással határozzuk meg. Tízes alapú hígítási sort.
Egytényezős variancia-analízis
Az F-próba szignifikáns
Egyenletesen változó mozgás
Egyenes vonalú egyenletesen változó mozgás
STRONCIUM-ION MEGKÖTŐDÉSÉNEK KINETIKÁJA TERMÉSZETES AGYAGMINTÁKON
Beszerzési megtakarítások mérése
Gyors mikrobiológiai módszerek
Sör, bor, pálinka Szöllősi Dániel PhD hallgató.
Alapfogalmak.
Többtényezős ANOVA.
Adatleírás.
A KOMPLEX DÖNTÉSI MODELL MATEMATIKAI ÖSSZEFÜGGÉSRENDSZERE Hanyecz Lajos.
I. előadás.
Minőségbiztosítás 11. előadás
Keverékek.
Kutatásmódszertani dilemmák
Az ember kapcsolata a külvilággal Cél: létfenttartás, komfort megismerés (tudomány, oktatás) gazdaságosság … külvilág érzékelés beavatkozás feldolgozás.
Korreláció-számítás.
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
A TISZA-TÓ VÍZGAZDÁLKODÁSÁNAK JELENE ÉS JÖVŐJE SPECIÁLIS TERÜLETI FÓRUM A TISZA-TÓ KÉMIAI VÍZMINŐSÉGE.
Összetett kísérleti tervek és kiértékelésük Többszempontos varianciaanalízis-modellek (keresztosztályozások, blokkelrendezések)
Lobbanáspontok Definíció : – A lobbanáspont az a legalacsonyabb hőmérséklet, 760 mm Hg nyomásra korrigálva, amelyen gyújtóforrás alkalmazása az anyagminta.
A testek néhány mérhető tulajdonsága 3. óra
Tekintse át Irodalom Keverési kalorimetria DSC Számítások Kvantifikáljon Makro-DTA ARC Specializált kalorimetria Méretezze VSP (szellőző méretezési csomag)
Környezetvédelmi analitika
Mintavétel.
Paraméteres próbák- gyakorlat
A hazai középvárosok területi tőkéje
Hasonlítsuk össze a két legjobbat!
VARBAI BALÁZS, MÉSZÁROS ISTVÁN
Kereszt vagy beágyazott? Rögzített vagy véletlen?
Hipotézisvizsgálatok Paraméteres próbák
ABC és XYZ elemzések.
Metánfaló baktériumok
Méréstechnika 1/15. ML osztály részére 2017.
5. előadás.
Mérések adatfeldolgozási gyakorlata vegyész technikusok számára
3. Varianciaanalízis (ANOVA)
Előadás másolata:

1. feladat Egy szerves preparatív reakciót 3 különböző katalizátorral végeztek el. Mindegyikkel 5-5 párhuzamos kísérletet végeztek. Arra voltak kíváncsiak, hogy melyik katalizátorral a legnagyobb a konverzió. Katalizátor A Katalizátor B Katalizátor C 85,2 78,4 72,8 79,4 81,4 73,6 83,2 76,8 70,4 84,4 79,5 69,6 81,8 77,3 74,3

Hasonlítsuk össze a két legjobbat! Tervezett vagy post hoc?

2. feladat Egy üzemben 5 különböző termelőtől vásárolt olajbogyót 3 különböző hőmérsékleten préseltek. Egy termelőtől összesen 9 préselésre elegendő olajbogyót vásároltak. A préselés után megmérték a kipréselt olaj mennyiségét. Arra kíváncsiak, hogy melyik hőmérsékleten kell a préselést végezni, hogy a legtöbb olajat lehessen kinyerni.

hatás SS df MS F Termelő 415 Hőmérséklet 225 Term*Hőm 173 Error 360

3. feladat Egy üzemben a felhasznált alapanyag tisztaságát vizsgálják. Ehhez 5 beszállító 3-3 szállítmányát vizsgálták meg. Mindegyik szállítmányból 4-4 mintát vesznek. Arra kíváncsiak, hogy mekkora a tisztaság ingadozása, ha bármelyik beszállítótól kaphatnak nyersanyagot. Hogyan lehetne az ingadozást csökkenteni?

Szállítmány(Beszállító) hatás SS df MS F Beszállító 771 Szállítmány(Beszállító) 459 Error 765

4. Feladat Hallgatók egy bizonyos mérőeszköz használatát gyakorolják. A mérési eredmények ingadozására vagyunk kíváncsiak. A vizsgálat destruktív, azaz ha egy mintadarabot lemérnek, akkor azt már még egyszer nem lehet lemérni. Sok hallgató és sok mérőeszköz van, tehát ez nem korlátozza őket. a) Hogyan kell a kísérleteket végezni, hogy a faktorok keresztosztályozásos viszonyban álljanak egymással? b) Hogyan kell a kísérleteket végezni, hogy a hallgató faktor be legyen ágyazva a mérőeszközbe? c) Hogyan kell a kísérleteket végezni, hogy a mérőeszköz faktor be legyen ágyazva a hallgatóba? d) A faktorok véletlen vagy rögzített jellegűek a fenti vizsgálatokban? Miért? Befolyásolja-e ezt a terv szerkezete? Miért? e) Ha a hallgatókat akarjuk minősíteni (hogy méréseik torzítanak-e egymáshoz képest, ill. hogy melyik jobb), akkor hogy járunk el?

5. feladat: Box-Plot ábra értelmezése