Farkasné Egyed Zsuzsanna

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

AZ ÓVODA EGÉSZSÉGNEVELÉSI GYAKORLATA (febr. 25.)
Szülői elégedettség mérés eredménye
Az iskolai szociálismunka
Kis csoport szeptember
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
A tervezés mint menedzsment funkció
Család.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
fajtái, formai és tartalmi követelmények
Napocska Napköziotthon
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Beszámoló az elmúlt 1 év Munkájáról.
Dr. Tóthné Igó Zsuzsanna tanár Eszterházy Károly Főiskola
Sikeres, felnőtt életpálya-építő. Sikeres, felnőtt életpálya-építő.
Dobiné Bálint Katalin Protokoll ismeretek
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Ápolásetika.
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
1)A szakszerű egészségügyi ellátás biztosításához jutás szükségességének felismerése – Mikor, milyen esetekben hívjunk orvost? 2)A beteg gyermek ellátásával.
Könyvtári teljesítménymérés
A gyermek erkölcsi fejlődése
A gyermekek játékában megjelenő pedagógusmodell
Dr. Bakonyi Anna Bővített, átdolgozott változat
A kulturális intelligencia
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
IKT-alapú programcsomag alkalmazása a szociális kompetencia fejlesztésében Készítette: Andiné Csorba Klára
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Könyvtári protokoll Fodor Péter előadása október 6.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Autonómia és felelősségvállalás
Kompetenciák.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
DIAGNOSZTIKAI ALAPISMERETEK
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Vágvölgyi Gusztáv - Pabló Inspi-Ráció Egyesület inspi-racio.hu Polyán Egyesület polyan.hu.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
szolgáltatástervezés Dr. Gazsi Adrienn, Kézenfogva Alapítvány
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
MISSION IMPOSSIBLE a legelőn
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
Kultúra és kommunikáció
Könyvtári protokoll. Kommunikáció Folyamat, amelyben az egyén információt továbbit azzal a céllal, hogy más egyént befolyásoljon. Folyamat, amelyben.
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
A diszfunkcionálisan működő család
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Farkasné Egyed Zsuzsanna 2019.01.15. NEVELTSÉGI SZINT MÉRÉSE Szociális fejlettség, magatartás, közösségi beállítódás Farkasné Egyed Zsuzsanna 2019.01.15.

Mérés szervezése A mérés lebonyolításának módszere: természetes környezetben zajló megfigyelés Időintervallum: egy délelőtt, napirend alapján zajló tevékenységek sorozata Jelölés módja: a megfelelő rubrikába függőleges vonal húzása A csoportneve: ………………………………………………… A megfigyelt gyermek ……………………………………………. Időpont: év hó nap óra

Normához, szabályhoz, szokáshoz való viszony Testápolás önál lóan segítség gel figyelmez- tetésre tetésre sem zsebkendő használata   szükség szerinti mosdóhasználat tisztálkodási eszközök használata eszközök rendben tartása mosdó rendben tartása

Önkiszolgálás területén önál lóan segítség gel figyelmez- tetésre tetésre sem terítés étkezéshez   öltözködés ruházatának rendben tartása környezetének rendben tartása a csoportszobában környezetének rendben tartása az öltözőben

Társas kapcsolatok felnőtt üdvözlése gyermek üdvözlése étkezés közbeni Etikai normák önál lóan segítség gel figyelmez- tetésre tetésre sem felnőtt üdvözlése   gyermek üdvözlése étkezés közbeni kulturált viselkedés adott tevékenység által megkívánt viselkedési forma udvariasság felnőttel szemben udvarias beszéd felnőttel szemben tisztelet felnőttel szemben udvariasság gyermekkel szemben udvarias beszéd gyermekkel szemben

A gyermek viszonya a felnőttekhez Kapcsolat- teremtés meg felelő figyelmezt. megfelelő sem megfelelő felnőtt megszólítása   felnőtt kérésének elfogadása felnőtt utasításának elfogadása kapcsolattartás minősége

A gyermek- gyermek viszony Kapcsolat- teremtés meg felelő figyelmeztet. megfelelő figyelmeztet sem megfelelő megszólítás   kérés elfogadása utasítás elfogadása egymás tevékenységének tiszteletben tartása segítségnyújtás kapcsolattartás minősége

Gyermek viszonya a közösséghez kapcsolatteremtés meg felelő figyelmezt. megfelelő sem megfelelő együttműködés   alkalmazkodás szabálytudat önzetlenség konfliktus kezelése önfegyelem tolerancia

Tevékenységhez való viszony Önként vállalt tev. esetén meg felelő figyelmezt. megfelelő sem megfelelő kitartás   együttműködés szervezés alkalmazkodás konfliktus kezelése önfegyelem önállóság kudarctűrés

Tevékenységhez való viszony Kötelező jellegű tev.esetén meg felelő figyelmezt. megfelelő sem megfelelő kitartás   együttműködés szervezés alkalmazkodás konfliktus kezelése önállóság kudarctűrés

Közösségért végzett tevékenység Naposi tevékenység meg felelő figyelmezt. megfelelő sem megfelelő kitartás   gyorsaság szabálytudat fegyelmezettség szokásrend betartása önállóság kötelességtudat

Közösségért végzett tevékenység megbizatások meg felelő figyelmezt. megfelelő figyelmezt. sem megfelelő kitartás   gyorsaság szabálytudat fegyelmezettség szokásrend betartása önállóság kötelességtudat

Hitélethez való kapcsolódása meg felelő figyelmezt. megfelelő figyelmezt. sem megfelelő   szabálytudat fegyelmezettség  szokásrend betartása