Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása Minőségirányítási modell megvalósítása 61 kirendeltségen (2006. szeptember)
A Minőségirányítás bevezetése a kirendeltségeken (előzmények) 2002. Veszprém MMK modellkidolgozás 2004. Közigazgatási Minőség Díj 2003. PHARE projekt 7 „minta” kirendeltség 2004. HEF OP 1.2. intézkedés 61 kirendeltség
A Minőségirányítás bevezetésének célkitűzése Az ÁFSZ eredményességének növelése a partnerközpontú, kirendeltségi működés kialakításával. A minőségfejlesztési módszerek alkalmazása a kirendeltségeken, az Európai közigazgatási térbe történő integráció elősegítése érdekében a CAF= KÉK (Közös Értékelési Keretrendszer) szerinti önértékelési rendszer bevezetése, és működtetése.
hálózati, és integrált QM rendszerek rendszer normák (EFQM), CAF A Minőségirányítási tevékenység szintjei 3. szint (holisztikus management) hálózati, és integrált QM rendszerek tanuló szervezet fenntarthatóság 2. szint (TQM) rendszer normák (EFQM), CAF TQM lágy eszközök multiplikáció 1. szint Szabványok ( ISO 9001:2000) folyamat management folyamat kiválóság struktúra
A minőségirányítás elemei a minőség meghatározása a minőség mérése a minőség fenntartása a minőség fejlesztése
Minőség a közigazgatásban Definíció: Tervszerű, tudatos, az erőforrásokat hatékonyan használó, partnerközpontú szervezeti működés.
Értelmezés Mit jelent a: tervszerű; helyzetelemzés alapú tudatos; PDCA hatékony; kpi (MEV), és erőforrás elemzés partnerközpontú; kliens-> ügyfél-> partner
Disszemináció a phare után Bevezetési projekt alkotása. Mentori hálózat kiépítése, benchmarking. Támogatások: képzések, tanulmány- utak. Monitoring rendszer.
Benchmarking Benchmarking kör a HEF OP szinten Benchmarking 61 kirendeltség 7 kirendeltség (Mentorok) Minőségügyi vez. 2002. 2004. 2006. Benchmarking kör a HEF OP szinten Benchmarking Benchmarking kör a PHARE projekt szinten Tutori tevékenység
HEF OP 1.2/2.1. komponens
A Minőségirányítási rendszer bevezetési projektje Szervezeti helyzetértékelés (irányított) Minőségpolitika, küldetés, értékek, jövőkép, stratégia meghatározása Partnerazonosítás, igény és elégedettség felmérés, elemzés Minőségcélok meghatározása Minőségfejlesztési tervek készítése Tervek végrehajtása Eredmények mérése, elemzése Szabályozások, korrekciók elkészítése A szervezet önértékelése KÉK szerint Benchmarking P --> D --> C --> A benchmarking
A közös értékelési keret- rendszer (KÉK) Adottságok Eredmények Célkitűzések Visszacsatolás Mérés Szervezet működése 1. Vezetés 3. Emberi erőforrás gazdálkodás 2. Stratégia és tervezés 4. Együttműködés és erőforrások 5. Folyamatok és változások kezelése 9. Az alapvető teljesítmény mutatók eredményei 7. Szervezet köztisztviselőire vonatkozó eredmények 6. Ügyfél, állampolgár 8. Társadalomra gyakorolt hatás
ÁFSZ színtű eredmények Gyorsabban reagáló szervezet. ÁFSZ modell adaptációk és leírások. Országos színtű bevezetés terve és munkaprogramja. VMMK Közigazgatási Minőség Díj (2004).
dokumentumok FOGLALKOZTATÁSI HIVATAL KÉZIKÖNYV A KIRENDELTSÉGI MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI TEVÉKENYSÉG BEVEZETÉSÉHEZ (A partnerközpontú szervezeti működés szintje) A kézikönyv a HEFOP 1.2/ 2.1.1.2. projekt keretében készült Budapest, 2005. március FOGLALKOZTATÁSI HIVATAL AZ ÁFSZ-BEN FOLYÓ MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TEVÉKENYSÉG Összefoglaló anyag a Veszprém Megyei Munkaügyi Központban 2002. október 1. – 2004. június 30. között, valamint az ÁFSZ modernizációját célzó PHARE projekt keretében végzett modellkísérletek tapasztalatai alapján. A jelentés a HEFOP 1.2/ 2.1.1.1. projekt keretében készült Budapest, 2004. december
A minőségügyi dokumentum- tár szerkezete
Nemzetközi eredmények
szervezeti eredmények Tanuló szervezetté válás. Az egymástól való tanulás képességének kialakulása (benchmarking). Partnerorientált szolgálat. Feladatközpontú működés. Szervezeti hatékonyság növelés.
A nyomon követés Eszközök: munkaterv mérföldkő jelentések elégedettségi vizsgálatok KÉK szerinti önértékelés személyes mentorálás benchmarking
A kirendeltségi dokumentumok
Ügyfél-elégedettség megyénként Megye A kérdőívek száma Az Y mutató Főváros 6084 72,49% Baranya megye 1361 81,41% Bács-Kiskun megye 1213 82,11% Békés megye 4077 81,11% Borsod-Abaúj-Zemplén megye 1144 75,17% Csongrád megye 1196 83,11% Fejér megye 1305 85,13% Győr-Moson-Sopron megye 3444 80,63% Hajdú-Bihar megye 2814 71,64% Heves megye 2040 82,21% Komárom-Esztergom megye 4469 85,79% Nógrád megye 2588 80,22% Pest megye 1930 75,08% Somogy megye 4689 81,68% Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 5649 75,09% Jász-Nagykun-Szolnok megye 1908 80,50% Tolna megye 1616 80,01% Vas megye 758 75,07% Veszprém megye 3504 82,25% Zala megye 970 72,58% Összesen 52759 78,98%
Köszönöm a figyelmet! madaraszsanyi@lab.hu Tel: 36/ 20/ 33 35 832