Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MegyeVersenysport (fő)Amatőr sport(fő) Baranya Bács-Kiskun 38 Nincs adat Békés 26 Nincs adat Borsod-Abaúj-Zemplén Budapest Csongrád.
Advertisements

Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Modellprogram. Összehasonlítás Főváros 66 órás ügyelet/hétvége Telefonos – 33 % személyes – 2 fő Kizárólag Áldozatsegítő Szolgálat Telefonszám kiadása.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
A 2006.évben, az üzemanyagtöltő állomások által forgalmazott benzin és gázolaj mennyisége, és azon belül a határmenti (30-40 km a határtól) térségben működő.
Megyék és megyeszékhelyek gyakorlójáték
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Dél-alföldi régió Országos adatok Itt!!! Bezárás
A HULLADÉKKÁ VÁLT GÉPJÁRMŰVEK KEZELÉSE AZ ALCUFER KFT.-NÉL
A stratégiai tervezés történeti háttere
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Az ipari növekedés mai területi folyamatai
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Szervezetfejlesztési Program
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
2009. év rendezvényeinek összefoglalója február 8-16.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
VPOP Jövedéki Igazgatóság
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Az EEM helye a menedzsmentben
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Szektorok közötti együttműködések
Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Ernyőhálózat (IKUVÉH) kialakítása (TÁMOP /07/1) Pályázat FATOSZ-Tourinform.
KÜLFÖLDI MUNKAERŐ INTEGRÁCIÓJÁNAK ELŐSEGÍTÉSE – MUNKAVÁLLALÓI IGÉNYEK ÉS A SZAKSZERVEZETEK LEHETŐSÉGEI ÉS SZÁNDÉKAI Agócs Andrea Magyar Szakszervezetek.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
2. Az egészségközpontú gyógyítás programja
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Hungary SLOVAKIA UKRAINE AUSTRIA Use the BUCKET in the
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Tájékoztató A járási tréningekről Dr. Marosi János MKKSZ Szabó F. Attila MKKSZ Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel”
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
XII. Küldöttgyűlés Budapest május 13..
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
Az emésztőszervi rákok sebészi ellátásának helyzete Magyarországon
BUDAPEST-KUPA Összefoglaló
A magyarországi K+F politika
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A helyettes szülői ellátás működése
Hungary Geography.
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Az invazív meningococcus-betegség járványügyi helyzete Magyarországon,
A regisztrált bűncselekmények száma Komárom-Esztergom megyében, 2009
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Speciális szóródás: Koncentráció
MKVK KOMÁROM-ESZTERGOM MEGYEI SZERVEZETÉNEK TAGGYŰLÉSE Könyvvizsgálat, kamara, jövőkép Dr. Pál Tibor elnök
PEST MEGYE BŰNÜGYI HELYZETE 2012
Készítette: Koleszár Gábor
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Készítette: Csaba bácsi
Előadás másolata:

Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása Minőségirányítási modell megvalósítása 61 kirendeltségen (2006. szeptember)

A Minőségirányítás bevezetése a kirendeltségeken (előzmények) 2002. Veszprém MMK modellkidolgozás  2004. Közigazgatási Minőség Díj 2003. PHARE projekt  7 „minta” kirendeltség 2004. HEF OP 1.2. intézkedés  61 kirendeltség

A Minőségirányítás bevezetésének célkitűzése Az ÁFSZ eredményességének növelése a partnerközpontú, kirendeltségi működés kialakításával. A minőségfejlesztési módszerek alkalmazása a kirendeltségeken, az Európai közigazgatási térbe történő integráció elősegítése érdekében a CAF= KÉK (Közös Értékelési Keretrendszer) szerinti önértékelési rendszer bevezetése, és működtetése.

hálózati, és integrált QM rendszerek rendszer normák (EFQM), CAF A Minőségirányítási tevékenység szintjei 3. szint (holisztikus management) hálózati, és integrált QM rendszerek tanuló szervezet fenntarthatóság 2. szint (TQM) rendszer normák (EFQM), CAF TQM lágy eszközök multiplikáció 1. szint Szabványok ( ISO 9001:2000) folyamat management folyamat kiválóság struktúra

A minőségirányítás elemei a minőség meghatározása a minőség mérése a minőség fenntartása a minőség fejlesztése

Minőség a közigazgatásban Definíció: Tervszerű, tudatos, az erőforrásokat hatékonyan használó, partnerközpontú szervezeti működés.

Értelmezés Mit jelent a: tervszerű; helyzetelemzés alapú tudatos; PDCA hatékony; kpi (MEV), és erőforrás elemzés partnerközpontú; kliens-> ügyfél-> partner

Disszemináció a phare után Bevezetési projekt alkotása. Mentori hálózat kiépítése, benchmarking. Támogatások: képzések, tanulmány- utak. Monitoring rendszer.

Benchmarking Benchmarking kör a HEF OP szinten Benchmarking 61 kirendeltség 7 kirendeltség (Mentorok) Minőségügyi vez. 2002. 2004. 2006. Benchmarking kör a HEF OP szinten Benchmarking Benchmarking kör a PHARE projekt szinten Tutori tevékenység

HEF OP 1.2/2.1. komponens

A Minőségirányítási rendszer bevezetési projektje Szervezeti helyzetértékelés (irányított) Minőségpolitika, küldetés, értékek, jövőkép, stratégia meghatározása Partnerazonosítás, igény és elégedettség felmérés, elemzés Minőségcélok meghatározása Minőségfejlesztési tervek készítése Tervek végrehajtása Eredmények mérése, elemzése Szabályozások, korrekciók elkészítése A szervezet önértékelése KÉK szerint Benchmarking P --> D --> C --> A  benchmarking

A közös értékelési keret- rendszer (KÉK) Adottságok Eredmények Célkitűzések Visszacsatolás Mérés Szervezet működése 1. Vezetés 3. Emberi erőforrás gazdálkodás 2. Stratégia és tervezés 4. Együttműködés és erőforrások 5. Folyamatok és változások kezelése 9. Az alapvető teljesítmény mutatók eredményei 7. Szervezet köztisztviselőire vonatkozó eredmények 6. Ügyfél, állampolgár 8. Társadalomra gyakorolt hatás

ÁFSZ színtű eredmények Gyorsabban reagáló szervezet. ÁFSZ modell adaptációk és leírások. Országos színtű bevezetés terve és munkaprogramja. VMMK Közigazgatási Minőség Díj (2004).

dokumentumok FOGLALKOZTATÁSI HIVATAL KÉZIKÖNYV A KIRENDELTSÉGI MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI TEVÉKENYSÉG BEVEZETÉSÉHEZ (A partnerközpontú szervezeti működés szintje) A kézikönyv a HEFOP 1.2/ 2.1.1.2. projekt keretében készült Budapest, 2005. március FOGLALKOZTATÁSI HIVATAL AZ ÁFSZ-BEN FOLYÓ MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TEVÉKENYSÉG Összefoglaló anyag a Veszprém Megyei Munkaügyi Központban 2002. október 1. – 2004. június 30. között, valamint az ÁFSZ modernizációját célzó PHARE projekt keretében végzett modellkísérletek tapasztalatai alapján. A jelentés a HEFOP 1.2/ 2.1.1.1. projekt keretében készült Budapest, 2004. december

A minőségügyi dokumentum- tár szerkezete

Nemzetközi eredmények

szervezeti eredmények Tanuló szervezetté válás. Az egymástól való tanulás képességének kialakulása (benchmarking). Partnerorientált szolgálat. Feladatközpontú működés. Szervezeti hatékonyság növelés.

A nyomon követés Eszközök: munkaterv mérföldkő jelentések elégedettségi vizsgálatok KÉK szerinti önértékelés személyes mentorálás benchmarking

A kirendeltségi dokumentumok

Ügyfél-elégedettség megyénként Megye A kérdőívek száma Az Y mutató   Főváros 6084 72,49% Baranya megye 1361 81,41% Bács-Kiskun megye 1213 82,11% Békés megye 4077 81,11% Borsod-Abaúj-Zemplén megye 1144 75,17% Csongrád megye 1196 83,11% Fejér megye 1305 85,13% Győr-Moson-Sopron megye 3444 80,63% Hajdú-Bihar megye 2814 71,64% Heves megye 2040 82,21% Komárom-Esztergom megye 4469 85,79% Nógrád megye 2588 80,22% Pest megye 1930 75,08% Somogy megye 4689 81,68% Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 5649 75,09% Jász-Nagykun-Szolnok megye 1908 80,50% Tolna megye 1616 80,01% Vas megye 758 75,07% Veszprém megye 3504 82,25% Zala megye 970 72,58% Összesen 52759 78,98%

Köszönöm a figyelmet! madaraszsanyi@lab.hu Tel: 36/ 20/ 33 35 832