Tematikus avagy Bevásárló utcák itthon és külföldön Előadó: Király Gabriella bevásárló utca menedzser Budapest, 2013. május 10.
Tartalom Királyutca-Designutca Klaszter rövid története Megismert külföldi példák BKIK szerepe a tematikus/bevásárló utcák életében
Királyutca-Designutca Klaszter Király utcai vállalkozók összefogása az utca revitalizációja, a kereskedelem és turizmus élénkítése érdekében 2010 március klaszter megalakulása Közel 30 tag (design üzletek, hotelek, éttermek, kávézók, ruházat…) Együttműködés fővárosi és helyi önkormányzatokkal, civil szervezetekkel, BKIK-val, Nemzetgazdasági Minisztériummal, MT Zrt-vel, BFTK-val és más partner cégekkel
Nemzetközi példák Egyesült Királyság (felülről jövő kezdeményezés és shopping street helyett business improvement district) Brüsszel (felülről jövő kezdeményezés) Bécs (alulról jövő, de felülről segítik) Spanyolország (alulról jövő kezdeményezés) Olaszország (alulról jövő kezdeményezés)
Bevásárló utca menedzsment – BKIK 10 éve foglalkozik a témával Bécsi példa meghonosítása Bevásárló utcák segítése, események koordinálása, új összefogások létrejöttének támogatása, közös marketing, közös lobbi, szakmai tudás megosztása, térinformatikai rendszer Jelenleg 7 együttműködő „bevásárló utca” van Budapesten; Cél: minél több ilyen utca legyen a fővárosban (Bécsben, a világ egyik legélhetőbb városában 114 van)
Pozitív hatások Bevásárló utcák, mint a város és gazdaságfejlesztés eszközei Önkormányzatok munkájának segítése, csökken a terhelés Közösségépítés – helyi vállalkozók és lakosok békés együttélése Tudás megosztása és terjesztése mind vállalkozói mind lakossági körben Kibővült pályázati lehetőségek
Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Érdemes összefogni, hiszen közösen többre vagyunk képesek, mint önmagunkban! Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Elérhetőség: kiraly.gabriella@bkik.hu +361-488-2075 Forrás: www.mommo.hu