A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Nyiri Lajos, ZINNIA Group
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Magyar Tudományos Akadémia Nyugati Magyar Tudományos Tanács teljesítményelemzés és javaslat.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Adatszolgáltatási igények kezelése
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTÉSE
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Technical University of Budapest
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
A vállalkozások PhD szintű munkaerőigénye Magyarországon
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A stratégiai tervezés történeti háttere
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
A VIR ÉS DPR RENDSZEREK SZEREPE AZ ÁGAZATI IRÁNYÍTÁSBAN DR. NÁDAI LÁSZLÓ főosztályvezető Tudománypolitikai Főosztály.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Környezetmérnöki szak
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
Sándorné Kriszt Éva Az MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottság nyílt ülése Lillafüred, október MTA SJTB Budapesti Gazdasági Főiskola.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Megyei statisztikai profil a Smart Specialisation Strategy (S3) megalapozásához - Csongrád megye Szeged, Dr. Makra Zsolt.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
A magyarországi K+F politika
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
Megyei statisztikai profil a Smart Specialisation Strategy (S3) megalapozásához - Csongrád megye Szeged, Dr. Makra Zsolt.
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Előadás másolata:

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Kihívások és igények a statisztikában A felsőoktatás hozzáadott értékének mérhetősége Sándorné dr. Kriszt Éva Budapesti Gazdasági Egyetem Magyar Tudomány Ünnepe 2018. MTA Statisztikai és Jövőkutatási Bizottság ünnepi ülése MTÜ, STAB, Budapest, 2018. november 16.

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Kihívások és igények a statisztikában Miről lesz szó? Az elvárások változása Az intézmények megítélése Korszerű tantervek, integrált tantárgyak Statisztika és Valószínűségszámítási alapok Összegzés Budapest, 2018.november 13.

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Kihívások és igények a statisztikában AZ ELVÁRÁSOK VÁLTOZÁSA I. Múlt Együttműködésen alapuló oktatás Tudósok, tanárok, hallgatók Jelen Globalizáció Versenyképesség „Z” generáció igényei Jövő Nemzetközi szintű megfelelés Rangsorok MTÜ, STAB, Budapest, 2018. november 16.

Kihívások és igények a statisztikában AZ ELVÁRÁSOK VÁLTOZÁSA II. felső szintű alap szintű nem fizikai fizikai Forrás: CEDEFOP 2019.05.15.

Kihívások és igények a statisztikában A versenyképes tudás tartalma AZ ELVÁRÁSOK VÁLTOZÁSA III. Versenyképesség Egyre „jövedelmezőbb” kínálat Tudás Teoretikus Képesség KOMPETENCIA Magyarország megújulása konferencia 2012 2019.05.15.

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Kihívások és igények a statisztikában elvárások változása IV. Globális képességek: Idegennyelvi készségek (meghatározó az angol) Kultúrák közötti kapcsolatok képessége (intercultural sensitivity) Informatikai képességek (digitális technológiák ismerete, internet használata, stb.) „statisztikai képesség”, de másképpen MTÜ, STAB, Budapest, 2018. november 16.

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Statisztika az oktatásban elvárások változása I. Kompetencia összetevők Tudás (ismeretek, tapasztalat) Jártasság (készség, rutin) Attitűdök Személyes értékek (önállóság) Személyes vonások (felelősség) Motivációk Budapest, 2017. szeptember 27.

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Kihívások és igények a statisztikában A kompetenciák mérhetősége II. Felvett hallgatók alkalmassági tesztjei? Matematika Idegennyelv Informatika Mit tesz az intézmény? Felzárkóztató kurzusok Korrepetitori rendszer Mentorrendszer DPR kutatások Elhelyezkedési idő Kezdő fizetés Elégedettség MTÜ, STAB, Budapest, 2018. november 16.

Intézmények megítélése I. Kihívások és igények a statisztikában Intézmények megítélése I. A felsőoktatási intézmények küldetésének bővülése Célok: Az oktatás és a kutatás mellett társadalmi szolgáltatások nyújtása (EUA) Innováció (OECD) Kiterjesztett egyetem (alkalmazott kutatások) Vállalkozói egyetem – innovatív egyetem Tevékenységek Tudástranszfer Vállalkozások, szabadalmak Kulturális aktivitás Regionális elkötelezettség Magyarország megújulása konferencia 2012

Kihívások és igények a statisztikában Intézmények megítélése II. A felsőoktatási tevékenység mérési problémái Mit mérjünk? Jelentkezések, jelentkezők száma Első helyes jelentkezők száma Felvettek száma Versenytársakhoz való viszony Hallgatói/munkaadói elégedettség Minőség 2019.05.15.

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Kihívások és igények a statisztikában Intézmények megítélése III. Kutatási teljesítmény (K+F+I) tevékenység mutatói Oktatói kiválósági kritériumok Minősítettségi arány Tudományos munka Vállalati szakemberek aránya Oktatói munka hallgatói véleményezése Hallgatói kiválóság Tehetséggondozás TDK munka Társadalmi felelősségvállalás, harmadik misszió MTÜ, STAB, Budapest, 2018. november 16. Budapest, 2017. szeptember 27.

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Kihívások és igények a statisztikában Intézmények megítélése IV. Oktatás: Teljesítménymutatók: A meghirdetett képzések száma az érintett kapacitások megtartása mellett országosan 15%-kal csökken 10.732 (2013) 9.122 (2020) A lemorzsolódás aránya 10 százalékponttal csökken az alap- és osztatlan képzés átlagában 35% (2013) 25% (2023) Külföldi hallgatók száma 23.000 (2013) 40.000 (2023) MTÜ, STAB, Budapest, 2018. november 16.

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Kihívások és igények a statisztikában Intézmények megítélése v. A duális alapképzésben részt vevő hallgatók aránya a releváns képzési területeken az elsőévesek körében 0% (2013) 6% (2023) A felsőfokú vagy annak megfelelő végzettséggel rendelkezők aránya a 30-34 éves népességen belül 34,1% (2014) 35% (2023) Külföldi részképzésben, legalább 3 hónap, vagy minimum 15 kredit értékű külföldi utazás vagy szakmai gyakorlat keretében részt vevő hallgatók aránya 10,41%. (2012) 20% (2023) MTÜ, STAB, Budapest, 2018. november 16.

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Kihívások és igények a statisztikában Intézmények megítélése vI. K+F+I: Teljesítménymutatók: Számított kutatói létszám 23.837 (2012) 34.000 (2023) 1000 munkavállalóra jutó K+F foglalkoztatottak száma 9 (2011) 12 (2023) Felsőoktatási K+F+I ráfordítás a GPD %-ában 0,24 (2012) 0,5 (2020) Intézményrendszer közvetlen K+F+I bevétele [a teljes költségvetés %-ban] 1,5% (2012) 10% (2023) Doktori fokozatot szerzettek aránya [a képzési időnek megfelelő évfolyam létszám arányában] 43% (2015) 56% (2023) Felsőoktatási szabadalmak száma [a Magyarországon bejegyzettek %-ában] 13% (2013) 20% (2023) MTÜ, STAB, Budapest, 2018. november 16.

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Kihívások és igények a statisztikában Intézmények megítélése vII. A Centre for Higher Education (CHE) szakterületi mérésében megjelenő hazai kiválósági központok száma 2 (2014) 12 (2023) A League of European Research Universities-ben (LERU) szereplő intézmények száma 0 (2014) 1 (2025) Keretprogramból (FP7 / Horizon2020) támogatott felsőoktatási nemzetközi kutatási projektek száma 397 (2007-2013) 635 (2014-2023) Felsőoktatásban keletkező idegen nyelvű cikkek száma 10.177 (2012) 13.000 (2023) MTÜ, STAB, Budapest, 2018. november 16.

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Kihívások és igények a statisztikában Intézmények megítélése viII. Harmadik misszió: Teljesítménymutatók: Felsőoktatási, kamarai, önkormányzati kollaborációk/ egyeztető fórumok száma 2 12 Kreatív városi stratégia, amelynek végrehajtásában részt vesz felsőoktatási intézmény 2 5 A rekreációs minimumot elérő mértékben sportolók, testmozgást végzők aránya (MEFS indikátor alapján) 23% (2014) 47% (2023) MTÜ, STAB, Budapest, 2018. november 16.

Kihívások és igények a statisztikában Intézmények megítélése Ix. „Nem minden megszámolható, ami számít és nem minden számít, ami megszámolható” (Albert Einstein) Minőség filozófiai értelemben Minőség „megfelelőség” értelemben Minőség a felsőoktatásban Minőség az egyes intézményekben 2019.05.15.

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Kihívások és igények a statisztikában Korszerű tantervek I. Integrált tantárgyak 1. Statisztika és Valószínűségszámítási alapok A tárgy célkitűzése kettős: 1. A hallgatók készség szinten sajátítsák el szakmájuk gyakorlásához szükséges statisztikai adatok, mutatószámok értését, a statisztikai adatszerzés, adatelemzés legfőbb elveit, a leíró statisztika eszköztárát és alkalmazását, valamint a valószínűségszámítás alapjait Budapest, 2017. szeptember 27.

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Kihívások és igények a statisztikában Korszerű tantervek II. Integrált tantárgyak 2. Statisztika és Valószínűségszámítási alapok A tárgy célkitűzése kettős: 2. A tárgy megalapozza az Üzleti statisztika c. tantárgy, valamint a szaktárgyakban előforduló módszerek használatát, illetve az MSc szintű oktatást. Budapest, 2017. szeptember 27.

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Kihívások és igények a statisztikában Korszerű tantervek III. Integrált tantárgyak 3. A tantárgy jellemzői: Kreditértéke Oktatás módja Számonkérés jellege Motiváció Többletteljesítmény elismerése Értékelés Budapest, 2018.november 13.

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Statisztika az oktatásban Összegzés I. A továbblépés útja: Világos megfogalmazása az igényeknek Az intézményi indikátorok meghatározása A statisztikai tudás és kompetencia használata a mindennapi gyakorlatban. Kutatásmódszertan Szakdolgozat készítése Budapest, 2018.november 13.

A gazdaságstatisztika szerepe az oktatásban Kihívások és igények a statisztikában Összegzés II. „Gondolkodj bátran, ne félj attól, hogy hibákat követsz el! Tartsd nyitva a szemed, az apró részleteket is vedd észre, és legyél mindenben mértéktartó, céljaidat kivéve.” (Szent-Györgyi Albert) Budapest, 2018.november 13. 2019.05.15. 22

Kihívások és igények a statisztikában Köszönöm a megtisztelő figyelmet! www.bge.hu Budapest, 2018.november 13.