Domjánné Dr. Nyizsalovszki Rita

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
HAJDÚSZOBOSZLÓ ⁄ Hajdúszoboszló Közép-Európában, Magyarország keleti részén található. Európa híres pusztája, a Hortobágy és a mozgalmas nagyváros, Debrecen.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Világörökségünk A budai vár.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Bozzay Andrásné főosztályvezető
Lakner Zoltán.
Falukép-védelmi program a Pogány-havas kistérségben Csíkszereda, november
Székely kapuk útja. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: ,77 lej Önrész: 22.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
PÓTVIZSGAANYAG 10.A. Magyarország 1985-ben csatlakozott a Világörökség Egyezményhez és júniusa óta már nyolc világörökségi helyszínnel képviselteti.
Magyar Világörökség Kiemelkedő természeti és kulturális kincseink.
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
UTAZÁS Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás és Vásár Futár Veronika február 21.
Zsidónegyedek és zsinagógák. BerlinBudapest  Múzeum  Vallási funkciót nem tölt be  Vallási és kulturálisközpont  Turisztikai központ  Emlékhely.
Budapest mint világváros
Budapest mint világváros
Budapest mint világváros
Településmarketing Értékaudit.
Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia
Magyarország világörökségei
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
„TI SZERETTEK ITT KINN, S MI OTT BENN…”. GYIMES FEJLŐDÉSÉNEK KÉRDÉSE A FOLKLÓRTURIZMUS TÜKRÉBEN. EGY TÖBBSZÖRÖSEN ELLENTMONDÁSOKKAL TERHELT KISTÉRSÉG PROBLÉMÁINAK.
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
Egészségturizmus fogalma
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Budapest turisztikai marketingje
Pannon Helyi Termék Klaszter Megalakulás: október, közel egy éves előkészítő munka után Fő cél: a régióban fellelhető és előállítható mezőgazdasági.
Pécs turizmusa.
Budapest.
Pécs városi turizmusa Andalits Alexandra.
Budapest turisztikai marketingje
Önkormányzatok turisztikai feladatai
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Kultúránk és örökségünk mint turisztikai vonzerő Kaposvár, május 28.
Turizmusfejlesztési prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A hargitai legendák és műemlékek nyomában. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: 990.
Kis- és középvállalkozások versenyképességének támogatása,klaszter együttműködéseken keresztül Bihor-, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben.
Környezetgazdálkodási alternatívák és kooperációs lehetőségek a Vajdaság és a Dél- Alföld határmenti területein Kovács András Donát PhD Geográfus, szociológus.
„Jászkun kapitányok nyomában” - versenyképes attrakció a kulturális turizmus piacán Turisztikai Fórum Szolnok, 2010.április 8. Galó Anita a projekt menedzsere.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A kulturális turizmus trendjei és a
BUDAPESTI SÉTA 6. ÉVFOLYAM.
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
Vonzástényezők vizsgálata két fürdőváros példáján
A mi Velencénk: a turisztikai tér és miliő összefüggésrendszerének változásai a „Velencei tó kapujában” Wirth Gábor Doktorandusz SZIE Enyedi György RTDI,
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
Világörökségek Magyarországon
Pannon Helyi Termék Klaszter Megalakulás: október, közel egy éves előkészítő munka után Fő cél: a régióban fellelhető és előállítható mezőgazdasági.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
Turisztikai klaszter Háromszéken (Székelyföldön) Szabó Tibor, elnök Háromszéki Panziók Egyesülete Sepsiszentgyörgy, december 10.
A gyógyturizmus Általános tudnivalók.
A határtérség.
Árpád-ház Program Sajtótájékoztató november 19.
Magyar Világörökség Kiemelkedő természeti és kulturális kincseink.
Előadás másolata:

Domjánné Dr. Nyizsalovszki Rita KULTURÁLIS TURIZMUS MÁS TERMÉKEKKEL VALÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSE, SZINERGIAHATÁSA Domjánné Dr. Nyizsalovszki Rita

Hét Tananyag 2017. szeptember 11. - 15. E: A kultúra- és a kulturális turizmus fogalma. Kialakulásának története. Főbb jellemzői. GY: A hallgatói kiselőadások és feladatok részletes megbeszélése 2017. szeptember 18. - 22. E: Az örökség fogalma, az örökség és a kultúra kapcsolata, az örökségturizmus fogalma, trendjei. GY: A világ kiemelkedő kulturális és örökségturisztikai vonzerői. Filmvetítés és közös megbeszélés. 2017. szeptember 25. - 29. E: A kulturális turizmus gazdasági és társadalmi háttere 1. A kulturális turizmus kereslet-kínálata. GY: Egy helyi kulturális- és örökségturisztikai érték felkeresése. 2017. október 2. – 6. E: A kulturális turizmus gazdasági és társadalmi háttere 2. A kulturális turizmussal foglalkozó szervezetek, kulturális turisztikai projektek, fejlesztési irányvonalak. 2017. október 9. – 13. E: Az UNESCO Világörökségi cím. Világörökségi területek, mint a kulturális örökség kiemelt területei. GY: Kiselőadás 1. 2017. október 16. – 20. E: Magyarország Világörökségi területei. 2017. október 23. – 27. E: Kulturális Főváros Program háttere, lényege (A program kialakulása, célja, háttere, finanszírozása) és a Pécs 2010 EKF program háttere, lényege. GY: Eger – mint Európa Kulturális Fővárosa. A projekt ismertetése. Látogatás a Városházán. 2017. október 30. – november 3. ŐSZI SZÜNET 2017. november 6 – 10. E: Az egyházak kulturális öröksége. Vallási turizmus. 2017. november 13 – 17. E: Európa kulturális- és örökségturizmusa. GY: Filmvetítés. 2017. november 20 – 24. E: Magyarország kulturális- és örökségturizmusa I. Szabályozás. Kereslet. 2017. november 27 – december 1. E: Magyarország kulturális- és örökségturizmusa II. Kínálat. GY: Kiselőadás 2 2017. december 4. - 8. E: Észak-Magyarország és Heves megye kulturális- és örökségturizmusa. GY: Kiselőadás 2. 2017. december 11. - 15. E: A kulturális- és örökségturisztikai értékek védelme, bemutatásának lehetőségei. Fenntarthatóság az örökségturizmusban. GY: Múzeumlátogatás, múzeumpedagógiai óra

A kulturális turizmus szinte minden turisztikai termékhez kapcsolódik Szűkebb értelemben: városi turizmus egészségturizmus bor- és gasztronómiai turizmus sajátos kulturális adottságok jelentős mértékben befolyásolhatják más turisztikai termék jellemzőit és egyúttal versenyképességét is

Egy desztináció épített környezete vagy a helyszínhez kapcsolódó legendák egyéb turisztikai tevékenységeket is vonzóbbá tehetnek a látogatók számára.  pl. Marathon

A városi turizmus és a kulturális turizmus kapcsolata a kulturális turizmus dominánsan városi terekben jön létre  Oka: szolgáltatások városi koncentrációja történelmi adottságok Kulturális események Infrastruktúra Megközelíthetőség

Fővárosok: pl. Bécs, Berlin, Párizs, London, (Budapest) Nem főváros, de elismert desztináció: szentpétervár, Krakkó vagy Isztambul, Kisebb kulturális kp-k: regionális ismertség. Kiemelkedést jelenthet: Eu. Kulturális fővárosa cím: Kassa, Pécs

Világörökségi cím: pl. Zamosc, Nagyszeben,

Az egészségturizmus és a kulturális turizmus kapcsolata egészség megőrzéséhez kapcsolódó szokások, eljárások és rituálék, az egészségmegőrzés épített környezetének elemei – például fürdők, szentélyek, kórházak Nemzeti sajátosságok: szauna, hamam, onszen helyi lakosság rekreációs igényeit elégítik ki –,DE a nemzetközi turizmus részben kulturális jellegű attrakcióivá váltak!!!!!!

Szauna, hammam, onszen isztambuli Çemberlitaş Hamam Helsinki Kotiharjun Sauna Tokió: Oedo Onsen Monogatari

Európa fürdőkultúrája Sokszínű Gazdag hagyományokkal rendelkezik Rómaiak, törökök Felvirágzás: 19. sz.

Fürdőturizmus- A hagyomány mint erőforrás: Fürdővárosok évszázados tradíciói pl. Herkulesfürdő, Báden-Báden, Karloví Vary

Magyarország -Történeti háttér kelta időkre visszanyúló fürdőkultúra „AQ INC”=bő, gazdag víz római időkben első fürdőzőhelyek kialakulása török uralom idejében keletkezett fürdők Budapesten (Rác, Király, Lukács fürdő) és Egerben a török fürdő XIX-XX. században olaj után kutatva több helyen bukkantak termálvízre Hajdúszoboszló, Zalakaros, Sárvár 1937: Budapestet a világ fürdő-fővárosává választották

Fürdők építészeti megoldásai Pl. Budapest történelmi gyógyfürdők: a török hódoltság alatt épült Rudas Gyógyfürdő szecessziós stílusú Gellért Gyógyfürdő

Termékfejlesztés a kulturális turizmusban individuális attrakciók szintjén – attrakció menedzsment nagyobb területi egységek, pl. kultúrtájak vagy történelmi városok szintjén

Kultúrtájak: komplex turisztikai termékfejlesztés Pl. szálláshely, szolgáltatások stb. látogatók áramlásának megtervezése Közlekedéstervezés optimalizálása Cél: táj egészének egységes desztinációként való megjelenítése táj eredeti gazdasági-társadalmi funkciójának megtartása az örökségértékek autentikus mivoltának megőrzése