Az Adatbázis gyakorlati alkalmazása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 „Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Balatonvilágos november 10.
Advertisements

E-KÖZIGAZGATÁSI ALAPISMERETEK
Tapasztalatok - aktuális kérdések
Önkormányzati információs rendszer
Belépés a Szociális Ágazati Regiszterbe
KSHXML internetes adatgyűjtési rendszer Az utolsó módosítás dátuma: december 18.
A Rehabilitációs Foglalkoztatás lehetőségei
MUNKAÜGYI POLITKA  Alkotmányos jogokra épül  Kollektív autonómia  A foglalkozás és a munkahely szabad megválasztása  A munkahely védelme  Az igazságos.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
A pénzbeli szociális ellátások változása 2010-ben A Szociális Igazgatási Mintahelyek.
A törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás
Pályázati lehetőségek,A pályázatírás menete:Feltételek,Dokumentáció
Hegyközségek információs rendszerének fejlesztése
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
Foglalkoztatási és Szociális Adatbázis
Szociális igazgatási munka segítése
Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Dr. Bálint József JOSZ elnöke
1 Foglalkoztatási formák, díjazásuk Munkaidő és a kapcsolódó nyilvántartások november 23. Gottgeisl Rita.
Informatika a gyógyszertárban
A JÜB fogalma és funkciói
Önkormányzati WAP-os megoldások Fejre állított ügymenetek Tózsa István – Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem Közigazgatástudományi Kar Közigazgatás-Szervezési.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Az igénybevevői nyilvántartás
Közfoglalkoztatás a közép- magyarországi régióban 2010 Vass István főigazgató Tel: Fax: Közép-magyarországi Regionális.
DigiKom Többfelhasználós, hálózatos környezet Grafikus felhasználói felület Iratok, határozatok generálása, tárolása Kapcsolódás a digitális.
Foglalkoztatási Információs Pontok
A nemzetiségi önkormányzatok törvényességi felügyeletének tapasztalatai Dr. Katona Károly törvényességi felügyeleti osztályvezető.
„Központi Szociális Információs Fejlesztések”
dr. Kása Karolina osztályvezető
„A pénzbeli és természetbeni „ellátások országos nyilvántartása (PTR)”
Álláskeresőként történő nyilvántartás
1 „Út a munkához” program Szűcs Erika november 24. Budapest.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Kitöltési segédlet a zöldség-gyümölcs termelői csoportok beruházási támogatásához kapcsolódó B0471 nyomtatványhoz Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal.
A felnőttképzés Hajdú- Bihar megyében Dr. Erdei Gábor Dr. Teperics Károly
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
Az „Út a munkához” program tapasztalatai és eredményei a munkaügyi szervezet tevékenységében Székesfehérvár, július 14.
Munkaerő-piaci helyzetkép a Lenti kistérségben. A népesség csoportosítása gazdasági aktivitás, foglalkoztatás és munkanélküliség szerint Népesség Munkaképes.
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
„Út a munkához” program egyéni és társadalmi hatásai Tapasztalatok Sarkad városában.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
2016. október 11. First Line Experts Kft. Hotel Griff Irodaház H-1113 Budapest, Bartók Béla út Adózási aktualitások 2017.
Egyszerűsített foglalkoztatottak számfejtése. Általános jellemzők Bérszámfejtő rendszer részeként működik, de külön kezelhető. Számfejtési lap készíthető.
„A Kirendeltség és az Önkormányzatok közötti információ és adatszolgáltatás gyakorlata a Paksi Kistérségben Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Az aktív korúak ellátásának új rendszerével kapcsolatos önkormányzati igazgatási tapasztalatok Kiskunfélegyházán Szociális Igazgatási Mintahely Ódor László.
Általános tájékoztatás az építőipari regisztrációról Az építőipari kivitelező vállalkozások regisztrációjának gyakorlati tudnivalói Győr, december.
„Út a munkához” program tapasztalatai
Pécs, DECEMBER 15. Szellő János DDRMK FRO osztályvezető
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS
Az Adatbázis gyakorlati alkalmazása
Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program RSZTOP-3 Tájékoztatás a Kísérő Intézkedések részprogram Adatszolgáltatási folyamatairól Hajléktalanokért.
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
„Út a munkához”program
Székesfehérvár, július 14.
Új lehetőség? – Új lehetőség!
Jogszabályok alkalmazása, összehangolása és módosítása
„Út a munkához” program egyéni és társadalmi hatásai
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS
Álláshely Nyilvántartó Rendszer
A rendszer felépülése Fenntartó – engedélye(k), ha közvetlenül nyújt szolgáltatást Intézmény/ Szolgáltató – székhely típusú szolgáltatás nyújtási hely.
Előadás másolata:

Az Adatbázis gyakorlati alkalmazása Badics Istvánné szociális osztályvezető Paks Budapest, 2009. november 24.

Előzmények Jelentős túlfizetés/ek adminisztrációs hiba folytán Az iratok „elvesztek” Információhiány

Előzmények

Országos felmérés, melyben Paks térségéből három település szerepelt Felkérés az országos rendszer kidolgozásában való közreműködésre

A rendszer főbb komponensei Kirendeltségi ügyintéző Önkormányzati ügyintéző FSZH háttérrendszer Adatbázis Ügyfél Ügyfél Kérelem Határozatok Értesítések Értesítések

Megjelent a jogszabály 73/2009. (IV. 8.) Korm. rendelet a Foglalkoztatási és Szociális Adatbázisról Minden település egyedi azonosítót és jelszót kapott

Gyakorlati tapasztalatok Képernyők bezárása Munka melletti továbbfolyósítás Költöző ügyfelek A fejlesztés irányai

Mentés Csak akkor mentsünk, ha ez szükséges Mentésről a kirendeltség oldalán üzenet jelenik meg

Munka melletti továbbfolyósítás 2010. január 1-jétől megszűnik A 2009. december 31-én folyósított ellátásokat lejáratukig folyósítani kell Adatbázisban történő rögzítés az idő előtt visszajövők esetében sajátos

Költöző ügyfelek Az Adatbázis egyik fontos feladata az ügyfél követése TAJ alapján az alapadatok láthatóak Egy ügyfélnek, egy jogosultsága lehet

A fejlesztés irányai Kirendeltségi oldal Önkormányzati oldal Közös pontok Interfész kapcsolat

Kirendeltségi oldal statisztikai jelentésekhez és elemzésekhez bővíteni kellene a leválogatás szempontjait közcélú foglalkoztatottak településenkénti leválogatása sorszámozva, összesen sor eltérő lakcímű ügyfelek jelenleg a kirendeltség oldalán nem lekérdezhető, mert nincs önkormányzati szűrés és valószínű, hogy nagy az adatállomány. minden szűrési lehetőséget bővíteni kellene azzal, hogy önkormányzatonként lehessen lekérdezni lehetővé kellene tenni, hogy önkormányzatonként a pénzellátásban részesülők névsorát le lehessen listázni megadott időszakban.

Önkormányzati oldal lehetővé kell tenni a munkaügyi oldalról érkező értesítések nyomtatását, mégpedig úgy, hogy az azonosítható legyen. (ügyfél neve, születési dátuma, nyomtatás időpontja) lehetővé kéne tenni az eseménynapló nyomtatását, természetesen a leválogatás szempontjainak megfelelően. lehetővé kellene tenni, hogy a pénzellátásban részesülők névsorát le lehessen listázni megadott időszakban (van megállapító határozata és nincs megszüntetője, valamint nem vonták közfoglalkoztatásba, vagy ha közfoglalkoztatásba vonták annak a tényleges vége kitöltésre került) a felülvizsgálandó megállapító határozatok lekérdezésénél azokat a határozatokat, amelyek esetében már megszüntetés is volt nem kell a listában szerepeltetni, mivel megszűnt a jogosultsága. az ügyfél szegmentációt – főként a nagyobb önkormányzatok bevonásával – pontosítani kell. Nem csak a helyettesítésnél jó ez a funkció. Alapesetben igaz, hogy az várja az értesítést, aki az ügyfél kérelmét rögzítette, de előfordulhat, hogy az ügyintéző szabadsága idején a helyettes kérelmet rögzített, de mire a hatósági bizonyítvány beérkezik addigra már a tényleges ügyintéző szeretné látni az üzenetet.

Közös pontok az Adatbázison keresztül érkező adatok visszaírási lehetősége a másik rendszerbe az interfészen keresztül (a kézi rögzítésből adódó hibák elkerülése az ügyintézők leterheltségének csökkentése érdekében) A munkanapok számítása („maradék” napok kérdésesek, alkalmi könyvvel végzett munka) Biztonságos működés (hatósági bizonyítványok)

Az interfész A munkában részt vevő fejlesztők Abacus Bt., Geoview Systems Kft., Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat Informatikai Központ, Intermap Kft., Kimera Kft., Közszolgálati Szoftverház Kft., Ritek Zrt., Szám-Adó Kft. Duplikált adatrögzítés elkerülése Az önkormányzati szoftverbe egyszer már rögzített adatokat nem kell az Adatbázisba ismételten felvinni. Hibalehetőségek minimalizálása A többszöri adatrögzítés során keletkező, elsősorban gépelésből eredő hibák kiküszöbölése. Élőmunkát nem igényel A folyamat elindítását követően az adatátadás automatikusan (fél-automatikusan) történik emberi beavatkozás nélkül.

Köszönöm a figyelmet!