Az Adatbázis gyakorlati alkalmazása Badics Istvánné szociális osztályvezető Paks Budapest, 2009. november 24.
Előzmények Jelentős túlfizetés/ek adminisztrációs hiba folytán Az iratok „elvesztek” Információhiány
Előzmények
Országos felmérés, melyben Paks térségéből három település szerepelt Felkérés az országos rendszer kidolgozásában való közreműködésre
A rendszer főbb komponensei Kirendeltségi ügyintéző Önkormányzati ügyintéző FSZH háttérrendszer Adatbázis Ügyfél Ügyfél Kérelem Határozatok Értesítések Értesítések
Megjelent a jogszabály 73/2009. (IV. 8.) Korm. rendelet a Foglalkoztatási és Szociális Adatbázisról Minden település egyedi azonosítót és jelszót kapott
Gyakorlati tapasztalatok Képernyők bezárása Munka melletti továbbfolyósítás Költöző ügyfelek A fejlesztés irányai
Mentés Csak akkor mentsünk, ha ez szükséges Mentésről a kirendeltség oldalán üzenet jelenik meg
Munka melletti továbbfolyósítás 2010. január 1-jétől megszűnik A 2009. december 31-én folyósított ellátásokat lejáratukig folyósítani kell Adatbázisban történő rögzítés az idő előtt visszajövők esetében sajátos
Költöző ügyfelek Az Adatbázis egyik fontos feladata az ügyfél követése TAJ alapján az alapadatok láthatóak Egy ügyfélnek, egy jogosultsága lehet
A fejlesztés irányai Kirendeltségi oldal Önkormányzati oldal Közös pontok Interfész kapcsolat
Kirendeltségi oldal statisztikai jelentésekhez és elemzésekhez bővíteni kellene a leválogatás szempontjait közcélú foglalkoztatottak településenkénti leválogatása sorszámozva, összesen sor eltérő lakcímű ügyfelek jelenleg a kirendeltség oldalán nem lekérdezhető, mert nincs önkormányzati szűrés és valószínű, hogy nagy az adatállomány. minden szűrési lehetőséget bővíteni kellene azzal, hogy önkormányzatonként lehessen lekérdezni lehetővé kellene tenni, hogy önkormányzatonként a pénzellátásban részesülők névsorát le lehessen listázni megadott időszakban.
Önkormányzati oldal lehetővé kell tenni a munkaügyi oldalról érkező értesítések nyomtatását, mégpedig úgy, hogy az azonosítható legyen. (ügyfél neve, születési dátuma, nyomtatás időpontja) lehetővé kéne tenni az eseménynapló nyomtatását, természetesen a leválogatás szempontjainak megfelelően. lehetővé kellene tenni, hogy a pénzellátásban részesülők névsorát le lehessen listázni megadott időszakban (van megállapító határozata és nincs megszüntetője, valamint nem vonták közfoglalkoztatásba, vagy ha közfoglalkoztatásba vonták annak a tényleges vége kitöltésre került) a felülvizsgálandó megállapító határozatok lekérdezésénél azokat a határozatokat, amelyek esetében már megszüntetés is volt nem kell a listában szerepeltetni, mivel megszűnt a jogosultsága. az ügyfél szegmentációt – főként a nagyobb önkormányzatok bevonásával – pontosítani kell. Nem csak a helyettesítésnél jó ez a funkció. Alapesetben igaz, hogy az várja az értesítést, aki az ügyfél kérelmét rögzítette, de előfordulhat, hogy az ügyintéző szabadsága idején a helyettes kérelmet rögzített, de mire a hatósági bizonyítvány beérkezik addigra már a tényleges ügyintéző szeretné látni az üzenetet.
Közös pontok az Adatbázison keresztül érkező adatok visszaírási lehetősége a másik rendszerbe az interfészen keresztül (a kézi rögzítésből adódó hibák elkerülése az ügyintézők leterheltségének csökkentése érdekében) A munkanapok számítása („maradék” napok kérdésesek, alkalmi könyvvel végzett munka) Biztonságos működés (hatósági bizonyítványok)
Az interfész A munkában részt vevő fejlesztők Abacus Bt., Geoview Systems Kft., Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat Informatikai Központ, Intermap Kft., Kimera Kft., Közszolgálati Szoftverház Kft., Ritek Zrt., Szám-Adó Kft. Duplikált adatrögzítés elkerülése Az önkormányzati szoftverbe egyszer már rögzített adatokat nem kell az Adatbázisba ismételten felvinni. Hibalehetőségek minimalizálása A többszöri adatrögzítés során keletkező, elsősorban gépelésből eredő hibák kiküszöbölése. Élőmunkát nem igényel A folyamat elindítását követően az adatátadás automatikusan (fél-automatikusan) történik emberi beavatkozás nélkül.
Köszönöm a figyelmet!