Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Advertisements

A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
A Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanács mint mentor tehetségsegítő tanács, mint mentor Mentorok: Dégenhardtné Szántó Ágota, Kőrösi Tibor Budapest, november.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
1 KÖZÖSSÉGFEJELSZTŐK BÉKÉS MEGYEI EGYESÜLETE. 2 KÖZÖSSÉGI SZÍNTÉR - IBSEN HÁZ.
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
Tehetségpont létrehozása
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Iskolai tehetséggondozástól a tehetségsegítő tanácsig
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Gábor Dénes Tehetségpont
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
Tehetségsegítő hálózat kialakítása a Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégiumban TÁMOP-3.4.4/B/08/1.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Tehetségsegítés Nemzeti Programjának megvalósításához?
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Előzmények: 2006-ban megalakult a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége és a 1043/2006.(IV.19.) kormányhatározattal támogatott Nemzeti Tehetségsegítő.
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács szerepe Projektnyitó konferencia TÁMOP-3.4.4/B-08/ Miskolc,
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Bodor Tamás főosztályvezető-helyettes Gyermek és Ifjúsági Osztály
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Tehetséggondozás és gyermekvédelem
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
Tehetséghálózat Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
VASVÁR ÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÓZD
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
ADNI ÉS KAPNI A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK MŰKÖDÉSÉNEK TAPASZTALATAI Kormos Dénes Kárpát – medencei Tehetségsegítő Tanácsok Kollégiumának elnöke CSÍKSZEREDA.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet térségi tevékenysége Budapest, november 30. Hálózatépítés - kapacitásbővítés – OFI-Pontok /távmunka/
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács Tehetséghálózat Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács 2018. 10.17. Pálffyné Nagy Éva

(Arie De Geus, a Royal Dutsch / Shell Stratégiai vezetője) „Az egyetlen fenntartható előny versenytársaiddal szemben az, ha képes vagy gyorsabban tanulni, mint ők” (Arie De Geus, a Royal Dutsch / Shell Stratégiai vezetője)

NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM a tehetségsegítés fejlesztése, a tehetségek felismerése, folyamatos segítése. A N T P végrehajtásának és a tehetségek segítésére szolgáló programoknak nyomon követésére, hatékonyságuk növelésére a kormány létrehozta a Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórumot.

Kormos Dénes kormoton@t-online.hu

A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM MAGYAR KÖZTÁRSASÁG ORSZÁGGYŰLÉSE TEHETSÉGSEGÍTŐ SZERVEZETEK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS FÓRUM NEMZETI TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCS MAGYAR GÉNIUSZ INTEGRÁLT TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAM TEHETSÉGHIDAK Tehetségek Magyarországa NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM AKCIÓTERV Minden két évben NEMZETI TEHETSÉGPONT

Hálózat a tehetségnevelésben Tehetségpontok hálózata 7. dia Tehetségsegítő Tanácsok hálózata 8.dia

Széchenyi István Katolikus és Német Nemzetiségi Általános Iskola Móricz Zsigmond Görögkatolikus Kéttannyelvű Általános Iskola Szatmár Alapfokú Művészeti Iskola X Közös Fenntartású Általános Művelődési Központ Arany János Általános Iskolája Nyírmeggyes X Bessenyei György Gimnázium Kollégiuma alkalmi projektek Esze Tamás Gimnázium és Esze Tamás Alapítvány X Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium Nyíregyházi Főiskola Pedagógusképző Kar Tehetségpont (vissza) X X

Megyei tanácsok Érted-Veled Kastélykert Óvoda Alapítvány Tehetségsegítő Tanácsa Konszonancia Regionális Zenei Tehetségsegítő Tanács Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács Tehetség- Érték- Társadalmi megújulás Regionális Művészeti Tehetségsegítő Tanács

Hálózatok 20-21. század „BEHÁLÓZVA” Szociometria (osztály, tanulóközösségek vizsgálata) Elemek rendszere, ahol a tagok különböző módon kapcsolatban állnak egymással A tagok bizonyos tulajdonságaikban megegyeznek (célok, feladatok, stb)

Hány lépésben érem el az angol királynőt? Hálózat1 kisvilág skálafüggetlen Hány lépésben érem el az angol királynőt? Csomópontok (hub) elágazások

Hálózat2 Egymásba ágyazottság Gyenge kapcsolatok Család Barátok munkahely település Egyben tartják a hálózatot Ki segít munkát találni?

Referenciaintézmények Hálózat3 horizontális vertikális Referenciaintézmények Ökoiskola TEHETSÉGPONTOK bankfiókok

Tehetségpont – hálózatok Helyes Hibás területi kapcsolatok term.tud. tehetséggondozó kapcsolatok művészeti tehetséggondozó kapcsolatok Tehetséggondozás: nemcsak a szakmai kapcsolatokat kell erősíteni, hanem az előre nem látható hasznosságú (informális) kapcsolódásokat is.

A hálózatok mozgatói a résztvevők közti kölcsönös bizalom a hálózat természeténél fogva segíti a szelekciót, (pl. ajánlások gyakorlata) a motiváció a működésre és együttműködésre egyaránt a társadalmi utánpótlás (a tehetségek és a tehetségsegítők irányába) közös nyelv és fenntarthatóan működő kommunikációs csatornák folyamatos tudásmegosztás

THOMAS-KILMANN modell

NYERTES –VESZTES HELYZETEK ELKERÜLÉSE

OECD: A jövő iskolája Fennmaradáshoz, megújuláshoz szükséges iskolavezetői készség Iskolák tanulószervezetté alakítása Iskolák közösségi központtá alakítása CÉL: A szervezeti csoportokon keresztül mozgósítani a szervezetnél lévő megosztott vagy rejtett tudást

Tanulószervezet Minden egyes tagja részt vesz a tanulási folyamatban Nem az egyéni tanulási teljesítmények összege adja a szervezeti tanulást Közös tanulási élmény Közös célok és fogalmak kialakítása A környezeti kihívásokra reagáló Folyamatos megújítás

ALAPELVEK

Csoportos tanulás, team-munka Team: a tanulás és munkavégzés alapegységei Felgyorsítják az egyén fejlődését Párbeszéd, közös gondolkodás, építkezés Közös helyzetértelmezés és hozzá akcióprogram Nincs felesleges ember Egyéni gazdagodás a hatásokra Közös jövőkép kialakítása 27. dia

Szatmári Kistérségi tehetségsegítő Tanács Megalakulás: 2011.november 11. Az NTP-OKA 19. pályázati konstrukció keretében tartott TEHETSÉGNapon http://tehetseg.uw.hu

Alapítók Esze Tamás Gimnázium és Alapítvány Tehetségpontja Móricz Zsigmond Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola Tehetségpontja Szatmári Többcélú Kistérségi Társulás Mátészalka Város Önkormányzata Szatmári Iskolaszövetség Szatmári Kistérségi Egységes Pedagógiai Szakszolgálat Széchenyi Általános Iskola Esze Tamás Gimnázium Iskolaszék Képes Géza Városi Könyvtár, amely kistérségi feladatokat is ellát Máltai Szeretetszolgálat mátészalkai szervezete  Művészetbarát Egyesület

Célok és megvalósításuk 1 A kistérség tehetséges fiataljainak vagy tehetség-ígéreteinek felkutatása, adatbázis létrehozása Tehetséggondozó programok indítása a tehetség-ponti műhelyekben és a tanácshoz csatlakozott civil szervezeteknél, sport-egyesületekben, művészeti intézményekben

Célok és megvalósításuk 2 A programokhoz az erőforrások előteremtése: szakemberek adatbázisa (mentor programhoz csatlakozással) finanszírozás: cégek, pályázatok szükség esetén a szakemberek képzése, továbbképzése, tapasztalatcserék szervezése

Célok és megvalósításuk 3 a tehetségek nyomon követése általános iskolától a felsőoktatásig (adatbázis szerepe) tanácsadás azok számára, akiknek helyben nem tudunk tehetségfejlesztő programokat indítani :mentori hálózaton keresztül, Kutató diákok mozgalmában

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!