Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos kompetenciamérés eredményeinek helyi felhasználása és az intézkedési terv Zalaegerszeg május 21.
Advertisements

Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Kompetenciamérés eredményei 2012/2013. tanév. LétszámadatokFő 6. ÉVFOLYAMON TANULÓK201 SNI-s tanulók10 Jelentésben szereplő tanulók 187 Tanulói kérdőívet.
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2011 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Kompetenciamérés eredményei 2009 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása
Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Az országos mérések megújult rendszere
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI.
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI /A kisebb grafikonok az előző évi eredmények/
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
A ÉVI KOMPETENCIAMÉRÉS FIT- JELENTÉSEINEK ÚJ ELEMEI Balázsi Ildikó.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Átlageredményeink összehasonlítása Iskolánk eredménye az eddigi kompetenciamérésekben Mérési terület Évf. Képzési forma Átlageredmény
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2012 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Kompetenciamérés eredményei 2008 Készítette: Bánné Mészáros Anikó.
Kölcsey Ferenc Gimnázium1714 (1684;1744) Országosan 1635 (1634;1636) 8 évfolyamos gimnáziumokban 1826 (1821;1830) 6 évfolyamos gimnáziumokban 1805 (1803;1808)
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
A tanulói jelentés.
Mire jó a FIT elemző szoftver?
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Statisztikai alapfogalmak
Kérdések 1. Miért kell olyan sokat várni az eredményekre a mérés után?
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Telephelyi jelentés A telephelyi jelentés nyújtja a legrészletesebb képet az eredményekről és a tanulói összetételről. Nem csupán egy mérőszámot közöl,
Mérési szótár, illetve útmutató
Az országos mérések megújult rendszere
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
Országos kompetenciamérés 2014
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
OKM 2014 iskolai elemzés Készítette: Fülöp Anna.
Országos kompetenciamérés
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,27. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,41 A legalacsonyabb átlag: 3,6. Nyolc osztály teljesített a négyes.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉRÉS EREDMÉNYEI 2016.Március 7.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
A PISA2009 eredményei Szövegértés tíz év távlatában Balázsi Ildikó és Ostorics László Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési Értékelési Osztály.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,13. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,62 A legalacsonyabb átlag: 3,53. Hét osztály teljesített a négyes.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
OKM osztályJudit osztálya 8. osztályOlga és Kata osztálya 10.A (négyévfolyamos)U. Ági osztálya (!) 10.B (nyolcévfolyamos)F. Andrea osztálya.
A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Új skála – új lehetőségek
Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27.
Országos mérési eredmények
Határon túli magyar tanulók teljesítménye a PISA vizsgálatok alapján
Általános iskola eredménye, értékelése
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Gáspár Katalin Az országos kompetenciamérések eredményei a „zebegényi példa”-ként ismert Kokas-csoportban Kivonat a Szerző Személyiségformálás, kompetenciafejlesztés.
Országos Kompetencia Mérés 2011
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Kompetenciamérés eredményei 6. 8. évfolyam 2013 Tanulási környezet Iskolánk telephelye közepes állagú. Az iskolában az elmúlt 10 évben folytak részleges felújítási munkálatok. Az átlagosnál jobb összetételű a tanulók szociális háttere. Alacsony a tanulási nehézségekkel küzdő tanulók aránya. Készítette: Vitányi Ferenc igazgatóhelyettes

A képességszintek skálája 6. 8. évfolyamokon: 1. szint alatt 1. szint 2. szint 3. szint 4. szint 5. szint 6. szint 7.szint 1000 8. évfolyam 2200 A vizsgálatokban a tanulók képességpontját vizsgálták. A tanulók képességpontja nem összpontszám és nem a feladatok %-os megoldottsága. Ez egy valószínűségi modell. Minél nagyobb az értéke egy adott gyerek esetében, annál valószínűbb, hogy meg tudja oldani az ebben a feladatsorban feladotthoz hasonló feladatot. Képességszint azt jelenti, hogy a feladatokat különböző szintekbe sorolják nehézségük alapján, és pl a 2. képességszinten lévő tanuló a 2. szintű feladatok legalább 50%-át képes hibátlanul megoldani. A szintek tartománya: évfolyamonként és tantárgyanként változik. A képességszintekhez folyamatos pontozást rendelve kapjuk a képességpontokat. Minél magasabb a képességpont értéke, annál valószínűbb, hogy a gyerek meg tud oldani egy ugyanilyen nehézségű feladatot. A kompetenciamérés feladatait nem osztályozhatjuk, mert túl nehezek! Nem mondhatjuk azt, hogy 90-100%-ig 5-ös stb. Az eredménykövetés bevezetésével először 2010-ben lehet a tanulók 8. osztályos eredményét is lekérdezni a tanulók mérési azonosítója segítségével. Terv: A természettudományos mérés bevezetése. Ennek előkészítése kb 2 év. Ez a mérés már nem férne be ugyanarra a napra, mint a matematika és a szövegértés mérése van. (Feladatlap készítő szoftver található a http://www.kompetenciameres.hu oldalon.)

Matematika 6. évfolyam

A 6. évfolyam tanulóinak előző év végi matematika jegye: 6. évfolyam Matematika A 6. évfolyam tanulóinak előző év végi matematika jegye: 1 2 3 4 5 Összesen: a osztály 0 fő 2 fő 12 fő 16 fő 30 fő (BTM-es 2 fő) b osztály 4 fő 6 fő 13 fő 25 fő

6. évfolyam Matematika Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő iskolák száma és aránya:

A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása 6. évfolyam Matematika A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása

6. évfolyam Matematika Az átlageredmény alakulása a 6. évfolyamon A tényleges eredmény 1666 (1634;1693) A 2013-as érték magasabb, mint a megelőző négy évben. 7

Képességeloszlás osztályonként: 6. évfolyam Matematika Képességeloszlás osztályonként: a osztály

Képességeloszlás osztályonként: 6. évfolyam Matematika Képességeloszlás osztályonként: b osztály

Képességeloszlás az előző évi matematikajegy függvényében 6. évfolyam Matematika Képességeloszlás az előző évi matematikajegy függvényében

Szövegértés 6. évfolyam

6. évfolyam Szövegértés Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő iskolák száma és aránya:

A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása 6. évfolyam Szövegértés A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása

6. évfolyam Szövegértés Az egyes években elért átlageredmények: Telephelyük tényleges eredménye 1640 (1598;1675) A 2013-as érték magasabb, mint a megelőző négy évben.

Képességeloszlás osztályonként: a osztály 6. évfolyam Szövegértés Képességeloszlás osztályonként: a osztály

Képességeloszlás osztályonként: b osztály 6. évfolyam Szövegértés Képességeloszlás osztályonként: b osztály

Matematika 8. évfolyam

Az intézmény tanulóinak előző év végi matematika jegye: 8. évfolyam Matematika Az intézmény tanulóinak előző év végi matematika jegye: 1 2 3 4 5 Összesen: a osztály 0 fő 3 fő 7 fő 8 fő 4 fő 22 fő (BTM-es 1 fő) b osztály 6 fő 23 fő (BTM-es 1 fő)

8. évfolyam Matematika Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő iskolák száma és aránya:

A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása 8. évfolyam Matematika A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása

8. évfolyam Matematika A telephelyek tanulóinak a CSH-index alapján várhat. és tényleges teljesítménye: Az egyes években elért átlageredmények: Tényleges eredmény 1628 (1591;1663)

Képességeloszlás osztályonként: 8. évfolyam Matematika Képességeloszlás osztályonként: a osztály

Képességeloszlás osztályonként: 8. évfolyam Matematika Képességeloszlás osztályonként: b osztály

Képességeloszlás az előző évi matematikajegy függvényében 8. évfolyam Matematika Képességeloszlás az előző évi matematikajegy függvényében

A tanulók fejlődése az évfolyamon 8. évfolyam Matematika A tanulók fejlődése az évfolyamon

A tanulók fejlődése osztályonként 8. évfolyam Matematika A tanulók fejlődése osztályonként

8. évfolyam Matematika A tanulók tényleges eredménye és a komplex modell alapján becsült, várható eredménye közötti különbségek

Szövegértés 8. évfolyam

8. évfolyam Szövegértés Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő iskolák száma és aránya:

A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása 8. évfolyam Szövegértés A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása

Az egyes években elért átlageredmények: 8. évfolyam Szövegértés A telephelyek tanulóinak a CSH-index alapján várhat. és tényleges teljesítménye: Az egyes években elért átlageredmények: Tényleges eredmény 1628 (1591;1663)

Képességeloszlás osztályonként: a osztály 8. évfolyam Szövegértés Képességeloszlás osztályonként: a osztály

Képességeloszlás osztályonként: b osztály 8. évfolyam Szövegértés Képességeloszlás osztályonként: b osztály

A tanulók fejlődése az évfolyamon 8. évfolyam Szövegértés A tanulók fejlődése az évfolyamon

A tanulók fejlődése osztályonként 8. évfolyam Szövegértés A tanulók fejlődése osztályonként

8. évfolyam Szövegértés A tanulók tényleges eredménye és a komplex modell alapján becsült, várható eredménye közötti különbségek

A 2013-as eredmények összefoglalva: Megyeszék-helyi nagy ált. isk. Mérési terület Évf. Iskolai átlag Megyeszék-helyi nagy ált. isk. Országos átlag Matematika 6. 1666 1538 1489 8. 1628 1669 1620 Szövegértés 1640 1555 1497 1562 1602

Az alapszintet el nem érő tanulók aránya Mérési terület Évf. Alapszint Az alapszint alatt teljesítő tanulók aránya (%) A telephelyen (évfolyamon) Országosan A megfelelő képzési típusban/ települési típusban Matematika 6. 3. képességszint 3,6 40,0 31,6 8. 4. képességszint 28,9 40,1 32,5 Szövegértés 1,8 25,3 17,2 26,6 35,9 28,6

A 2013-es év mérési eredményei az előző évekéhez viszonyítva Mérési terület Évf. Átlageredmények 2013 2012 2011 2010 Matematika 6. 1666 (1634;1693) 1623 (1581;1654) 1459 (1408;1499) 1546 (1498;1601) 8. 1628 (1591;1663) 1607 (1550;1653) 1598 (1566;1633) 1634 (1593;1684) Szövegértés 1640 (1598;1675) 1582 (1532;1631) 1516 (1466;1552) 1519 (1473;1569) 1562 (1515;1594) (1543;1623) 1578 (1536;1623) 1571 (1542;1613) A 2012. évi eredmény nem különbözik szignifikánsan az adott év eredményétől A 2012. évi eredmény az adott év eredményénél szignifikánsan magasabb

Köszönöm a figyelmet!