Kompetenciamérés eredményei 6. 8. évfolyam 2013 Tanulási környezet Iskolánk telephelye közepes állagú. Az iskolában az elmúlt 10 évben folytak részleges felújítási munkálatok. Az átlagosnál jobb összetételű a tanulók szociális háttere. Alacsony a tanulási nehézségekkel küzdő tanulók aránya. Készítette: Vitányi Ferenc igazgatóhelyettes
A képességszintek skálája 6. 8. évfolyamokon: 1. szint alatt 1. szint 2. szint 3. szint 4. szint 5. szint 6. szint 7.szint 1000 8. évfolyam 2200 A vizsgálatokban a tanulók képességpontját vizsgálták. A tanulók képességpontja nem összpontszám és nem a feladatok %-os megoldottsága. Ez egy valószínűségi modell. Minél nagyobb az értéke egy adott gyerek esetében, annál valószínűbb, hogy meg tudja oldani az ebben a feladatsorban feladotthoz hasonló feladatot. Képességszint azt jelenti, hogy a feladatokat különböző szintekbe sorolják nehézségük alapján, és pl a 2. képességszinten lévő tanuló a 2. szintű feladatok legalább 50%-át képes hibátlanul megoldani. A szintek tartománya: évfolyamonként és tantárgyanként változik. A képességszintekhez folyamatos pontozást rendelve kapjuk a képességpontokat. Minél magasabb a képességpont értéke, annál valószínűbb, hogy a gyerek meg tud oldani egy ugyanilyen nehézségű feladatot. A kompetenciamérés feladatait nem osztályozhatjuk, mert túl nehezek! Nem mondhatjuk azt, hogy 90-100%-ig 5-ös stb. Az eredménykövetés bevezetésével először 2010-ben lehet a tanulók 8. osztályos eredményét is lekérdezni a tanulók mérési azonosítója segítségével. Terv: A természettudományos mérés bevezetése. Ennek előkészítése kb 2 év. Ez a mérés már nem férne be ugyanarra a napra, mint a matematika és a szövegértés mérése van. (Feladatlap készítő szoftver található a http://www.kompetenciameres.hu oldalon.)
Matematika 6. évfolyam
A 6. évfolyam tanulóinak előző év végi matematika jegye: 6. évfolyam Matematika A 6. évfolyam tanulóinak előző év végi matematika jegye: 1 2 3 4 5 Összesen: a osztály 0 fő 2 fő 12 fő 16 fő 30 fő (BTM-es 2 fő) b osztály 4 fő 6 fő 13 fő 25 fő
6. évfolyam Matematika Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő iskolák száma és aránya:
A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása 6. évfolyam Matematika A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
6. évfolyam Matematika Az átlageredmény alakulása a 6. évfolyamon A tényleges eredmény 1666 (1634;1693) A 2013-as érték magasabb, mint a megelőző négy évben. 7
Képességeloszlás osztályonként: 6. évfolyam Matematika Képességeloszlás osztályonként: a osztály
Képességeloszlás osztályonként: 6. évfolyam Matematika Képességeloszlás osztályonként: b osztály
Képességeloszlás az előző évi matematikajegy függvényében 6. évfolyam Matematika Képességeloszlás az előző évi matematikajegy függvényében
Szövegértés 6. évfolyam
6. évfolyam Szövegértés Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő iskolák száma és aránya:
A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása 6. évfolyam Szövegértés A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
6. évfolyam Szövegértés Az egyes években elért átlageredmények: Telephelyük tényleges eredménye 1640 (1598;1675) A 2013-as érték magasabb, mint a megelőző négy évben.
Képességeloszlás osztályonként: a osztály 6. évfolyam Szövegértés Képességeloszlás osztályonként: a osztály
Képességeloszlás osztályonként: b osztály 6. évfolyam Szövegértés Képességeloszlás osztályonként: b osztály
Matematika 8. évfolyam
Az intézmény tanulóinak előző év végi matematika jegye: 8. évfolyam Matematika Az intézmény tanulóinak előző év végi matematika jegye: 1 2 3 4 5 Összesen: a osztály 0 fő 3 fő 7 fő 8 fő 4 fő 22 fő (BTM-es 1 fő) b osztály 6 fő 23 fő (BTM-es 1 fő)
8. évfolyam Matematika Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő iskolák száma és aránya:
A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása 8. évfolyam Matematika A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
8. évfolyam Matematika A telephelyek tanulóinak a CSH-index alapján várhat. és tényleges teljesítménye: Az egyes években elért átlageredmények: Tényleges eredmény 1628 (1591;1663)
Képességeloszlás osztályonként: 8. évfolyam Matematika Képességeloszlás osztályonként: a osztály
Képességeloszlás osztályonként: 8. évfolyam Matematika Képességeloszlás osztályonként: b osztály
Képességeloszlás az előző évi matematikajegy függvényében 8. évfolyam Matematika Képességeloszlás az előző évi matematikajegy függvényében
A tanulók fejlődése az évfolyamon 8. évfolyam Matematika A tanulók fejlődése az évfolyamon
A tanulók fejlődése osztályonként 8. évfolyam Matematika A tanulók fejlődése osztályonként
8. évfolyam Matematika A tanulók tényleges eredménye és a komplex modell alapján becsült, várható eredménye közötti különbségek
Szövegértés 8. évfolyam
8. évfolyam Szövegértés Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő iskolák száma és aránya:
A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása 8. évfolyam Szövegértés A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
Az egyes években elért átlageredmények: 8. évfolyam Szövegértés A telephelyek tanulóinak a CSH-index alapján várhat. és tényleges teljesítménye: Az egyes években elért átlageredmények: Tényleges eredmény 1628 (1591;1663)
Képességeloszlás osztályonként: a osztály 8. évfolyam Szövegértés Képességeloszlás osztályonként: a osztály
Képességeloszlás osztályonként: b osztály 8. évfolyam Szövegértés Képességeloszlás osztályonként: b osztály
A tanulók fejlődése az évfolyamon 8. évfolyam Szövegértés A tanulók fejlődése az évfolyamon
A tanulók fejlődése osztályonként 8. évfolyam Szövegértés A tanulók fejlődése osztályonként
8. évfolyam Szövegértés A tanulók tényleges eredménye és a komplex modell alapján becsült, várható eredménye közötti különbségek
A 2013-as eredmények összefoglalva: Megyeszék-helyi nagy ált. isk. Mérési terület Évf. Iskolai átlag Megyeszék-helyi nagy ált. isk. Országos átlag Matematika 6. 1666 1538 1489 8. 1628 1669 1620 Szövegértés 1640 1555 1497 1562 1602
Az alapszintet el nem érő tanulók aránya Mérési terület Évf. Alapszint Az alapszint alatt teljesítő tanulók aránya (%) A telephelyen (évfolyamon) Országosan A megfelelő képzési típusban/ települési típusban Matematika 6. 3. képességszint 3,6 40,0 31,6 8. 4. képességszint 28,9 40,1 32,5 Szövegértés 1,8 25,3 17,2 26,6 35,9 28,6
A 2013-es év mérési eredményei az előző évekéhez viszonyítva Mérési terület Évf. Átlageredmények 2013 2012 2011 2010 Matematika 6. 1666 (1634;1693) 1623 (1581;1654) 1459 (1408;1499) 1546 (1498;1601) 8. 1628 (1591;1663) 1607 (1550;1653) 1598 (1566;1633) 1634 (1593;1684) Szövegértés 1640 (1598;1675) 1582 (1532;1631) 1516 (1466;1552) 1519 (1473;1569) 1562 (1515;1594) (1543;1623) 1578 (1536;1623) 1571 (1542;1613) A 2012. évi eredmény nem különbözik szignifikánsan az adott év eredményétől A 2012. évi eredmény az adott év eredményénél szignifikánsan magasabb
Köszönöm a figyelmet!