Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. „Változtatni nehéz, a közigazgatást.
Advertisements

Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység csökkentéséért Kun Zsuzsa, MTA KTI Gyerekprogram Iroda.
A gyakornokok beilleszkedése
EuroScale Mobiltechnika Kft
Tantervi műfajok, a tanterv történeti fejlődése
Pedagógiai eszközök és módszerek a században
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
Szélességi bejárás , 0.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Továbbtanulási terveim készítette: Roszik László
Alvás Világnapja, március 13. Kiss Katalin, kutatás vezető Szinapszis Kft. Így alszanak a magyarok - Egy piackutatás tanulságai -
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A pedagógus.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok. Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A.
? Államadósság Jól állunk-e vagy sem? Nagy a jólét, vagy éppen ellenkezőleg, romlik az élet minősége? Dübörög-e a gazdaság, vagy éppen ellenkezőleg, válság.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium.
Kutatási kiválóság egytemi-akadémiai együttműködésben: egyetemi perspektíva Szabó Gábor elnök, MRK Egyetemi Tagozat rektor, Szegedi Tudományegyetem
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
PRESSLEY RIDGE Program
MESF Dr. Baráth Etele és Parti Zoltán/Magyar Kajak-kenu Szövetség.
FEKETE VALÉR (SIOR) PÁSZTORVÖLGYI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM.
Csörömpölj a cukorkáért!. 1. A pedagógusnak tanulmányai során miben NEM kell fejlesztenie önmagát? a) a választott szakterület tudományos igényű ismeretében.
Családbarát közintézmények Kopp Mária MD, PhD Kopp Mária MD, PhD Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi Intézet Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi.
Foglalkoztatottság 1.A foglalkoztatási ráta Magyarországon EU átlagban alacsony, a V4- ek között a legalacsonyabb. 2.A válság előtt egyedül Magyarországon.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Kiselőadás Társadalomföldrajzi szintézis gyakorlatra
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
LEV. GAZDASÁGPOLITIKA II.. A GAZDASÁGPOLITIKA TÍPUSAI 1. ORSZÁG SZINTŰ – REGIONÁLIS – INTEGRÁCIÓS (EU) 2. POZITÍV (LEÍRÓ) – NORMATÍV (ELEMZŐ, TANÁCSADÓ)
“Tudásprofil változása” Németh Gergely Szervezetpszichológus COVΛ - BKF.
Városi külső energia bevitel csökkentésének lehetőségei Energetikus energetikusok 2015 Csató Bálint Kaszás Ádám Keszthelyi Gergely.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
INDULNAK AZ ÚJ, KKV-K VERSENYKÉPESSÉGÉT SEGÍTŐ EU- PÁLYÁZATOK MÁTHÉ PÉTER VEZETŐ TERVEZŐ, DDRFÜ.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Pályaválasztási szülői értekezlet
Főnix – me Hol élünk? Hogy élünk? Demográfiai kór- és körkép
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében.
Varga Júlia MTA KRTK KTI
Üdv, tanulók! Tanár neve.
Pályaválasztási szülői értekezlet
Előadás másolata:

Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében EFOP-3.4.3-16-2016-00015 FŐNIX- ME

A túlterhelésről 1883 Az új, klasszikus gimnázium túl nagy terhet jelent a tanulóknak 1950 A munkás-paraszt fiatalok továbbtanulását akadályozza 1972 Munkások felemelkedése, a fiatalok védelme 1990 után Gyermek-központúság

Tananyag-csökkentés Túlterhelés A túlterhelésről Túlterhelés Tananyag-csökkentés Minden tananyagcsökkentés után viszonylag rövid időn belül újra növekedni kezd a tananyag.

kihagyás (törzsanyag/kiegészítő anyag), egyszerűsítés, vázlatosítás, A túlterhelésről A központi tananyagcsökkentés mindig a következő három módszer valamelyikét alkalmazza: kihagyás (törzsanyag/kiegészítő anyag), egyszerűsítés, vázlatosítás, óraszámcsökkentés.

A túlterhelésről

A túlterhelésről

A túlterhelésről

A túlterhelésről Ami a tananyag folyamatos növekedéséhez vezet: a tanárok szakmai igényessége: értelmet akarnak vinni a tananyagba, új igények, új felfedezések, néha a tananyag normális növekedése (történelem, irodalom). Ráadásul: nehezen védhető, hogy kevesebbet kéne tanítani, hiszen az emberi elme kapacitása közismerten igen nagy, a fiatalok tudásszintje közismerten elég alacsony.

Túlterhelés és alulterhelés egyszerre van jelen a rendszerben. A túlterhelésről Túlterhelés és alulterhelés egyszerre van jelen a rendszerben. A túlterhelés elleni védekezés: teljesítményvisszatartás, a harc feladása

Akkor mi? A túlterhelésről Nem a sok tananyag terhel túl. Ez a modell zsákutca. Akkor mi? A tananyag értelmetlensége Az érdeklődés hiánya A kényszer

A szélesség elvű tananyag A túlterhelésről A szélesség elvű tananyag

A szemléleti fordulat lényege: nem kell mindenről tanítani. A túlterhelésről A szemléleti fordulat lényege: nem kell mindenről tanítani. Mélység elvű tananyag Nem az a cél, hogy ne maradjon ki semmi, hanem hogy amit tanítunk, azt meg is értsék.

Érvek a mélységelv ellen A túlterhelésről Érvek a mélységelv ellen A listázható műveltség bálványa Az összemérhetőség bálványa