(SZIE MY-X, ELTE TTK, ELTE IK, BME GPK)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ITE az innovatív Tudás Egyeteme az Innováció Innovációja Innovatív kérdések és válaszok a fenntartható gazdasági, társadalmi, környezeti-ökológiai, kulturális.
Advertisements

Gazdasági Informatika Tanszék
Euromenedzser 1 2 „Hidak és járható utak a tudomány és a gyakorlat között” a Magyar Tudományos Akadémia Gazdálkodástudományi Bizottság Tudásmenedzsment.
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
INNOCSEKK 156/2006 ONLINE SZAKÉRTŐI KERETRENDSZER FEJLESZTÉSE Developing an online expert system generator Készítette: Gerendás László, ISZAM III. Szent.
A Selye János Egyetem Gazdaságtudományi Karán folyó kutatások Szabó Ingrid Szabó Ingrid dékánhelyettes dékánhelyettes.
Online hasonlóságelemzések: Inkonzisztenciák feltárása különböző földérték- kategóriák kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: my-X.hu Hírlevél) 2007.
E-quilibrium Automated derivation of fact-based strategies for policy making Tény-alapú szakpolitikák automatikus levezetése Pitlik László, SZIE Gödöllő.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A környezetállapot-értékelés módszertana Dr. Bulla Miklós Baja, április 26. Széchenyi István Egyetem, Környezetmérnöki Tanszék.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Az ipari növekedés mai területi folyamatai
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzés-alapú vizsgálat a COCO módszer használatával Készítette: Péter Gábor
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok árfolyamok előrejelzésekor ad hoc kérdések és inputok alapján Pitlik László, SZIE.
Gyanúgenerálás HR-kockázatok minimalizálása érdekében hasonlóságelemzéssel Pitlik László SZIE Gödöllő, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, TATA Kiválósági.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok (kukorica) hozamfüggvények levezetése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás:
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Totó-automata?! Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) október INNOCSEKK.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok elítéltek képzésének engedélyezése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu.
Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) augusztus
Ajánlott irodalmak a szakértői rendszerek témakörében Hallgatói és oktatói referenciák: EGO (szakértői rendszerek online fejlesztése manuálisan)EGO MY-X.
Hozam-előrejelzés a gabonatermesztésben
Bázisérték, monitoring avagy szemléletváltás a vidékfejlesztési döntések előkészítésében Pitlik László, Horváth Henrietta, SZIE Gödöllő 9. MY-X szeminárium:
My-X Hírlevél: március A tartalomból: SCORE vs. FRAMINGHAM: Egyedi „biometriai” elemzések rendszerszintű kockázata Médiatorta a meteorológiai előrejelzések.
A számvitelszervezés újszerű informatikai aspektusai
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Az érdekvédelem és az emberi erőforrásokkal való gazdálkodás matematikája, avagy ez mind-mind hasonlóságelemzés!
Reál diplomával a munkaerőpiacon Diplomás kutatás 2010.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Juhász Attila, Nagy Csilla
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Korreferátum Herczeg Bálint: Az iskolák közötti különbségek mértékének mélyebb vizsgálata Horn Dániel Tudományos munkatárs Hétfa műhely, Budapest, 2014.
Robotszakértők (robot-tanácsadók) fejlesztése Pitlik László SZIE Gödöllő VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma:
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
Tőzsdei idősorok előrejelzése Excel-alapú hibridmodellel Varga Zoltán SZIE GSZDI PhD hallgató 2014 november
Innovációs menedzserképzés (30 órás verzió) Pitlik László SZIE Gödöllő / INNOREG-KMRIÜ
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
… gamifi ion … az © ń. GPS, avagy hasonlóságelemzés ill. solver-alapú matematika-oktatás Pitlik László, egyetemi docens SZIE GTK TTI KFI/My-X.
FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK ONLINE MARKETING MULTIKULTURÁLIS ASPEKTUSAINAK FELTÁRÁSA MULTIKULTURALITÁS A XXI. SZÁZADBAN TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
 Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport.
Startup felvásárlások multikulturális hátterének elemzése, avagy mesterséges intelligencia alapú ellenőrzőszámítás diszkriminancia-elemzéshez Barta Gergő,
Változtatási javaslatok a Magyar Curling Szövetség működésében
Érdemes – e Magyarországra hozni egy nemzetközi rendezvényt
Innováció, big data, adatbányászat (Pitlik László, SZIE/INNOREG KMRIÜ)
SZIE GTK TTI KFI-csoport
Start-up vállalkozások kommunikációjának
Tanácsadási tapasztalatok felsőoktatási és magán know-how
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
 Generációk együttműködése az oktatásban, avagy a generációk együttműködésére/együttmozgására utaló jelek tetten érése a Google Trends adatbázisa alapján.
„HAGYOMÁNY ÉS INNOVÁCIÓ”
Milyen kulturális tényezők lehetnek hatással az USA tagállamainak mozgástudatosságára? I. rész – szimuláció / Békéscsaba (II. rész – hatásmechanizmusok.
Pitlik László, Szani Ferenc, Balogh Anikó
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Vízgazdálkodási adatok szemléletformáló adat-vizualizációja az optimumtól való eltérés alapján Pitlik Marcell Hlavay József  Országos Környezettudományi.
Mindenki lehet innovátor!
Az Ipar 4.0. – a tudásmenedzsment legújabb kihívásai az oktatásban avagy esettanulmány az oktatásról a „Jó” fogalmának tudományos értelmezése kapcsán.
Robottanár fejlesztése és alkalmazása a geometria-oktatásban avagy, a black-box gondolkodásmód támogatása Pitlik Marcell A Tudományos Diákkörök XVII.
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
 Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport.
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (OIP 2018)
Játékosított keretrendszerben történő tanulásból nyert log-adatokra alapozó profilírozás Pitlik Mátyás, Pitlik László (sen) és Pitlik László (jun) ELTE/IK,
Játékosított keretrendszerben történő tanulás log-adatainak elemzése
egyetemi docens, tanszékvezető, KJE
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet 44
Műszaki- és Reáltudományi Tematikus Konferencia 2016/17
Robotszakértők (robot-tanácsadók) fejlesztése
Előadás másolata:

(SZIE MY-X, ELTE TTK, ELTE IK, BME GPK) Magyar statisztikai régiók érintettségi sorrendje a szálláshelyek árbevételének havi adatai alapján eltérő módszertanokkal Pitlik László – Varga Zoltán – Barta Gergő – Losonczi György – Pitlik László (jun) – Pitlik Mátyás – Pitlik Marcell (SZIE MY-X, ELTE TTK, ELTE IK, BME GPK) Magyar vidék - Perspektívák, megoldások a XXI. században I. Vidékfejlesztési Tudományos Konferencia 2017. október 5. - Szarvas

ELŐZMÉNYEK/PÁRHUZAMOK Hlavay József  Országos Környezettudományi és Műszaki Diákkonferencia - Budapest III. Multikulturalitás Konferencia – Gödöllő Enyedi Emlékkonferencia – Budapest *** MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA - Gazdálkodástudományi Bizottság - Tudásmenedzsment Munkabizottságának éves konferenciája a SELYE JÁNOS EGYETEM feltételteremtő támogatásával, „Az Ipar 4.0. – a tudásmenedzsment legújabb kihívása” címmel (Révkomárom, 2017)

Bevezetés (mottó, adatforrás) TARTALOMJEGYZÉK Bevezetés (mottó, adatforrás) Eredmények (a válság általi érintettség) A reprodukálhatóság lépései (modellek) Konklúziók (Ipar 4.0 vs. Kánon?!)

BEVEZETÉS: MOTTÓ (vö. Ipar 4 BEVEZETÉS: MOTTÓ (vö. Ipar 4.0 elvei) Tudás/tudomány csak az, ami forráskódba átírható, minden más emberi képesség művészet, ahol a tudomány és a művészet egymással szemben nem rangsorolható…

BEVEZETÉS: Adatforrás Kereskedelmi szálláshelyek belföldi bruttó szállásdíj árbevétele havonta (1000 Ft); Mindösszesen Szállástípus; Mindösszesen Kiemelt üdülőkörzetek 7+1 idősor: statisztikai régiónként (forrás: KSH, Tájékoztatási adatbázis GB1006, GB1011 – 2004.01-2017.07)

EREDMÉNYEK: A KÉRDÉS Melyik statisztikai régió a leginkább negatívan érintett régió a válság kapcsán? (Melyik régióra illik a tény-alapú szakpolitizálás kapcsán leginkább figyelnie egy robotpolitikusnak egy kibernetikus jogállamban?)

EREDMÉNYEK: A VÁLASZ(OK)

Reprodukálhatóság lépései: modellek Modell1a: Meredekség-változások elemzése (csak éves szinten) Modell1b: Meredekség-változások elemzése (havi szinten 2017 nélkül) Modell1c: Meredekség-változások elemzése (havi szinten 2017 bevonásával) Modell1d: Meredekség-változások elemzése (havi különbségekkel) Modell2: Vágópont/meredekség-alapú kitettség-index hasonlóságelemzéssel Modell3: STL –szezonális és trend alapú bontás LOESS technika használatával Modell4: Árbevétel-változás szerinti rangsor képzése Modell5: Korábbi év azonos időszakához viszonyítás Modell6: Idősorok párösszehasonlítássá konvertálása Modell7: MCM (meredekségek véletlenszerű mintázása) Modell8: Google szövegbányászat/online keresés

Reprodukálhatóság lépései: Vágópont/meredekség-alapú kitettség-index hasonlóságelemzéssel

Reprodukálhatóság lépései: idősorok pár-összehasonlítássá konvertálása

Konklúziók A leginkább negatívan érintett régió: ÉAR *** Fogalomalkotásra minden szakértő és a robot is képes! A „melyik a legjobb megoldás” kérdésre a kánon vélelmezhetően még mindig nem keresi a választ kellő intenzitással … A legjobb megoldás (vö. Occam borotvája) vélhetően általában a hibridizálás illik, hogy legyen, ahol a részeredmények konzisztenciája maximális… Az Ipar 4.0 azt várja el a tudománytól, hogy minden kérdésre képes legyen az adott pillanatban legjobb megoldást minél kevesebb szubjektív behatás mellett meghatározni (vö. Jó Állam vs. Jó Modell).

Köszönjük a megtisztelő figyelmet! MY-X TEAM: miau@miau.gau.hu Részletek: http://miau.gau.hu/miau/229/szarvas INNOCSEKK 156/2006