Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ITE az innovatív Tudás Egyeteme az Innováció Innovációja Innovatív kérdések és válaszok a fenntartható gazdasági, társadalmi, környezeti-ökológiai, kulturális.
Advertisements

Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
„Ezt egy életen át kell játszani”
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
"SZELLEMI TÕKE, MINT VERSENYELÕNY" avagy a tudásmenedzsment szerepe a versenyképességben Révkomárom -
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Bevezető előadás. Összegzően meghatározhatjuk úgy is a személyiséget, mint az egyén jellegzetes gondolkodási, érzelmi és viselkedéses mintáit, melyek.
A társadalmi változások elmélete
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Agrárinformatikai kutatások helyzetének áttekintése Pitlik László (MAGISZ, SZIE) I. Agrárinformatikai Nyári Egyetem Gödöllő Szervezők:
Gyanúgenerálás HR-kockázatok minimalizálása érdekében hasonlóságelemzéssel Pitlik László SZIE Gödöllő, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, TATA Kiválósági.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) augusztus
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 24. Készítette: Batár Ádám.
Bázisérték, monitoring avagy szemléletváltás a vidékfejlesztési döntések előkészítésében Pitlik László, Horváth Henrietta, SZIE Gödöllő 9. MY-X szeminárium:
Evapotranspiráció elõrejelzése mesterséges neuronális halózatok segitségével Wójcicki Andrzej, GTK V. konzulens: Dr. Pitlik László Gazdasági Informatika.
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet XXX. Jubileumi OTDK Közgazdaságtudományi Szekció.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
A szakmunkásképzés válságtünetei Hozzászólás a Kézdi Gábor, Köllő János és Varga Júlia által írott tanulmányhoz Mártonfi György, OFI Bp február.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
A team-munka elméleti alapjai
„Múzeumandragógiai nevelésfilozófia és mintaprojekt”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Mesterséges intelligencia az információbiztonság szolgálatában GOP /A ITBSZM Mesterséges intelligencia az információbiztonság szolgálatában.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Innovációs menedzserképzés (30 órás verzió) Pitlik László SZIE Gödöllő / INNOREG-KMRIÜ
Pitlik László, SZIE1 IDARA & IACS, avagy úton a modern adatvagyon-gazdálkodás felé IA 2002, Debrecen.
Avagy hasonlóságelemzés a környezeti nevelésben „Magolás helyett” - erdei tanóra más szemmel - avagy hasonlóságelemzés a környezeti nevelésben Pitlik László,
NJSzT Nemes Tihamér Országos Középiskolai Sámítástechnikai Tanulmányi Verseny.
… gamifi ion … az © ń. GPS, avagy hasonlóságelemzés ill. solver-alapú matematika-oktatás Pitlik László, egyetemi docens SZIE GTK TTI KFI/My-X.
Generali Alapkezelő – Privát Vagyonkezelés Befektetési szakértelem immáron 20 éve © Jogi személyiség Bemutatkozás – Települési Önkormányzatok Országos.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
„Virtuális Genom Projekt” Richnovszky Ádám – menedzsment Pitlik László (PhD) – tudásmérnökség Szöllössy Dániel – forráskutatás Kócs Róbert – rendszerszervezés.
M ILYEN KULTURÁLIS TÉNYEZŐK LEHETNEK HATÁSSAL AZ USA TAGÁLLAMAINAK MOZGÁSTUDATOSSÁGÁRA ? II. RÉSZ - HATÁSMECHANIZMUSOK Horváth Mónika, Pitlik László SZIE.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
 Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport.
Startup felvásárlások multikulturális hátterének elemzése, avagy mesterséges intelligencia alapú ellenőrzőszámítás diszkriminancia-elemzéshez Barta Gergő,
Érdemes – e Magyarországra hozni egy nemzetközi rendezvényt
Innováció, big data, adatbányászat (Pitlik László, SZIE/INNOREG KMRIÜ)
SZIE GTK TTI KFI-csoport
A határtérség.
Tanácsadási tapasztalatok felsőoktatási és magán know-how
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
SZFP II Kompetenciamérés
 Generációk együttműködése az oktatásban, avagy a generációk együttműködésére/együttmozgására utaló jelek tetten érése a Google Trends adatbázisa alapján.
(Informatikus mérnök szakra)
Milyen kulturális tényezők lehetnek hatással az USA tagállamainak mozgástudatosságára? I. rész – szimuláció / Békéscsaba (II. rész – hatásmechanizmusok.
Pitlik László, Szani Ferenc, Balogh Anikó
Vízgazdálkodási adatok szemléletformáló adat-vizualizációja az optimumtól való eltérés alapján Pitlik Marcell Hlavay József  Országos Környezettudományi.
Az Ipar 4.0. – a tudásmenedzsment legújabb kihívásai az oktatásban avagy esettanulmány az oktatásról a „Jó” fogalmának tudományos értelmezése kapcsán.
 Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport.
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
Szekció: Pedagógusok és az IKT Vallomások
A SZIE GTK Gazdasági Informatika Tanszék projektjei
Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (OIP 2018)
Játékosított keretrendszerben történő tanulásból nyert log-adatokra alapozó profilírozás Pitlik Mátyás, Pitlik László (sen) és Pitlik László (jun) ELTE/IK,
(SZIE MY-X, ELTE TTK, ELTE IK, BME GPK)
Gépi tanulás.
Minta prezentáció a régió és területfejlesztés kurzushoz
A KLM modell története és jövője az e-tanulás erősödésének szempontjából Szekció: Digitális tanulási környezetek Vallomások Dr. Pitlik László, Nemes.
Az informatika (programozás) oktatásának pedagógiai módszerei
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
Előadás másolata:

Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban Pitlik Marcell, Pitlik László (sen) és Pitlik László (jun) BME/GPK Budapest, Magyarország SZIE/MYX kutatócsoport, Gödöllő / Apertus Nonprofit Kft. Budapest, Magyarország ELTE/ISSZK, Budapest, Magyarország pitlikmarci@gmail.com, pitlik@miau.gau.hu, ptlklszl@caesar.elte.hu MMO 2018 / Budapest / https://mmokonferencia.uni-nke.hu/#konferenciarol

Tartalom Mi is az a Rosling-animáció? A Mester – Hans Rosling – és animációi Saját és egyéb adaptációk Már hasznosított didaktikai aspektusok Fejlesztési lehetőségek Új didaktikai aspektusok Konklúziók

Mi is az a Rosling-animáció? https://www.youtube.com/watch?v=jbkSRLYSojo&t=129s Potenciális 2D-összefüggések 6 dimenzió pl. Idő (pl. évek - animáció dinamikája) Kontinens (pl. pontszín) Ország-méret (pl. pontméret) X (pl. GDP/fő) és Y (átlagélettartam) Ország (pont) Dinamikus ábrázolása Nyomkövetéssel

A Mester – Hans Rosling – és animációi http://miau.gau.hu/miau/238/rosling_didactics_full_v1.doc Context free Ingyenes keretben (GAPMINDER) Kiválasztott (az emberi populációk alakulását érintő) témák Országonként és évente rendelkezésre álló statisztikák alapján Alapvetően: „A-csak-egy-út-van” logika demonstrálására

Saját és egyéb adaptációk http://miau.gau.hu/miau/238/rosling_didactics_full_v1.doc Saját: Oktatás Vízgazdálkodás E-sport Face-reader mérések Egyéb: Környezetvédelem Energetika …

Már hasznosított didaktikai aspektusok Strukturálási készség növelése Analógia-érzék fejlesztése Dinamikus látásmód erősítése Dimenzió-redukció hatásainak gyakoroltatása Nyomkövető benchmarking lehetőségek felismertetése Csoport-alapú benchmarking lehetőségek felismertetése Aggregált jelenségek (mesterséges fogalmak) vizualizálása Log- és nem-log-nézetekben való értelmezés képességének fokozása

Fejlesztési lehetőségek Mennyiségi: Több, mint 6 dimenzió kialakítása (vö. Excel-cellaformázás) Súlyozott és súlyozatlan trendvonalak integrálása … Minőségi: Rosling-animációk mellé input-stream és hatás-stream (Maugli) Kezdeti és végállapotok párba állítása Hermeneutikai: Szimulációk, jövőbe látás képességének vizuális támogatása Nem-csak-egy-út-van-helyzetek feltárása (pl. céginformációs rendszerek)

Új didaktikai aspektusok A 3-párhuzamos-stream-rendszer által: emberi intuíciós folyamatok támogatása Ugrásszerű változások követése, a zoom-hatás erősítése pl. a big-data-ban A jövőbelátás tesztelése kapcsán az objektív tudás fókuszálása Alternatív fejlődési pályák felismerése Súlyozás hatásainak demonstrálása A dimenziónövelés kapcsán pl. a koncentrációs képesség tesztelése, erősítése (https://www.facebook.com/Questiilogice/posts/2082225542046929)

Konklúziók nD-s statikus, dinamikus, ugrásszerű látásmódok fokozása Context free gondolkodás erősítése = a tanulni tanulás erősítése GDPR-szemléletmód erősítése Big-data keretében a mennyiség és a minőség kölcsönhatásának kiemelése Startup-potenciál (nyelv-függetlenség, kultúra-függetlenség)

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Kivonat: http://miau.gau.hu/miau/238/rosling_didactics.doc Teljes szövegű publikáció: http://miau.gau.hu/miau/238/rosling_didactics_full_v1.doc Prezentáció: http://miau.gau.hu/miau/238/mmo2018_rosling.pptx Kapcsolat: miau@miau.gau.hu, http://miau.gau.hu