Az otthontól az egyetemig

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szajga.
Advertisements

A napfogyatkozas Készítete Heinrich Hédi.
AZ ÉLET NAPOS OLDALA MINDIG JELEN VAN - CSAK MEG KELL KERESNI….. MUSIC: Bobby McFerry – Don`t Worry Be Happy.
MOZGÁSÁLLAPOT-VÁLTOZÁS TEHETETLENSÉG,
Homokba írva Előszó, szereplők.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Kirándulás. Szép időben maciék kirándulni mennek a szabadba.
Kitiltották a Renault autóit
ADVENT.
Pécs Mátyás király utca 12.
A Puskin u. 3. épületünk, egykori ( ) munkahelyünk a évi felújítás után. Az épület, úgy gondolom, visszakapta vagy legalább részben visszanyerte.
Közlekedés Mivel utaztunk a kiránduláson.. Az első közlekedési eszköz amivel utaztunk az a vonat volt, amivel Püspökladányba mentünk. Püspökladányból.
Jó reggelt- Isten hozott !.
ITT A KARÁCSONY!.
Automatikus Esztergom Halló magyar! Hol vagy? Felelj! Zsámbék.
A MAGYAROK VILÁGHIMNUSZA
ADVENT ANGYALAI.
Az Élet Vonata.
Csillagunk, a Nap.
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
Megálló a város szélén Összekötő kapocsként működik Budapest és a környező részek között. A 49-es és 19-es villamosok kelenföldi végállomása különös hely.
Hogyan legyünk jó tanulók?
Intervallum.
Gyakran előforduló táblák és jelzések vízen és vízparton
Tibeti személyiségteszt
Kinyílott az aranyeső, Én voltam ma
Interaktív tábla és az Easiteach használata
ÖKOLÁBNYOM Név:Fazekas Réka Bettina
A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont.
Több nézőpont: Velazquez: Las Meninas Ottlik: Iskola a határon
 : a forgásszög az x tengelytől pozitív forgásirányában felmért szög
Uram, Istenem, tiéd az éjszaka és tiéd a nappal,
Feltámadt ! – húsvét után…
Jó reggelt!.
"Folyamodjatok az Úrhoz, keressétek orcáját szüntelen!"
Olyan furcsán alakult minden, a nagy terv nem ez volt,
AZ ÉLET NAPOS OLDALA.
A fény hullámjelenségei
Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés
Fogyatkozások.
Feladat: Adott egy város, benne metrók és állomások. Írjunk algoritmust amely megszámolja hogy mennyi az a legkevesebb átszállás amellyel egy tetszőleges.
Mkszáth Kálmán:A néhai bárány története alapján
Horoszkóp teszt!.
Kör és forgó mozgás.
Auschwitz Album - Utazó kiállítás -.
Miért boldogabbak a férfiak? a férfiak? Egyszóval – a férfiak boldogabbak, - na de mi mást is várhatunk az ilyen egyszerű teremtményektől...?
Három hetet meghaladó projekt-hét Neked, rólad, hozzád szól a dal
A stockholmi metro A stockholmi metrót "a világ leghosszabb művészati galériájának" nevezik. 3 fő vonala (a kék, a vörös és a zöld) közel 110 km.
Budapest - Családbarát Város ? Babakocsival és kisgyerekkel a városban.
Megszűnik a várakozás.
Indítási módok Indítási módok, iskolakör felépítése:
„Három a Károly” Félmaraton egyéni A tavalyról már ismert három szakaszos váltóverseny útvonalát kiegészítettem egy 5,05 km-es oda-vissza szakasszal.
Az Élet Vonata Olvastam egy könyvet, ahol az életet egy vonatutazáshoz hasonlították. Nagyon érdekes olvasmány.
Kiutazásunk Debrecenbe. Indulás Egy napos hétfői reggelen kezdetét vette debreceni kirándulásunk. Mindenki izgatottan ült fel a buszra és fájdalmas búcsút.
Részecske vagyok vagy hullám? Miért kék az ég és miért zöld a f ű ?
EGER Nosztalgia bemutató es évek fotóival és azok kommentálásával.
Hogyan közelíthető meg Budafok kocsiszín vágányhálózata a Fehérvári úti villamosvonalról? A Savoya park irányú vágány Budafok kocsiszín megállóhelye után.
Prof. Dr. Tóth Csaba Óvd az életet ! Bemutató 2.
Milyen kialakítású a Móricz Zsigmond körtér M végállomás?
HÓDítsd meg a biteket! 2. sorozat
Épületelemek árnyéka.
Ovisok nyílt napon a suliban
AZ ÉLET NAPOS OLDALA.
I-096.
Graffiti.
Ruzsa, Csongrád megye délnyugati részén, Szegedtől 40 km-re fekvő kistelepülés.
Az Élet Vonata Olvastam egy könyvet, ahol az életet egy vonatutazáshoz hasonlították. Nagyon érdekes olvasmány.
téma közlemény SmartArt-ábra piros hátterű képekkel (Haladó)
A Föld, mint égitest.
Milyen kialakítású a Móricz Zsigmond körtér M végállomás?
Előadás másolata:

Az otthontól az egyetemig Vándorút Újpestről, azaz a világ végéről

7:10 - indulás. Vagy jobb napokon, 9:10. 1 7:10 - indulás. Vagy jobb napokon, 9:10. 1. Kocsi az utcánk sarkán, ahol balra kell fordulnom: Még nem láttam megmoccanni. Ha használja is valaki naponta, mindig ugyanabban a szögben és pontosan ugyanakkora helyet elfoglalva a járdán parkol vele vissza. Természetesen úgy, hogy még épp átcsusszanhatnék az autó és a kerítés között, ha nem lenne rajtam táska, ha nyári pólókban lennék, vagy ha vékonyabb lennék. Így minden iskolai nap reggelén kikerülni kényszerülöm, közben mélyen magamban háborgok.

2. A kereszteződés: Nem csak egy, hanem kettő zebrán is át kell jutnom a szemben lévő sarokig, hogy elérjem a buszt. Óráknak tűnik az idő, mire az első piros lámpa végre zöldre vált, hiszen a gyalogos sose siet, megtanult már várni. Mégis olyan rövid ideig tart, hogy nem érek át a túloldalra, hanem lefordulok, szép ívet írok le minden reggel, mert addigra zöld lesz a második lámpa is. Buszra várok, majd zötykölődöm.

3. A busztól egyenesen a metróig: A buszra szinte mindig az első ajtón szállok fel, felmutatom a bérletet, végigsétálok a járművön, és az utolsó ajtón szállok majd le. Az ottani megállóból így pontosan egyenesen vezet egy út a túloldalra, a metrólejárathoz. Igazából ez a füvön megy keresztül, levágva egy jókora sarkot, hogy a reggeli rohanásban véletlenül se kelljen a rendes járdát használni. Persze az is ott sétál a maga nyugalmas és céltalan tempójában, akinek bőven van ideje. Bármire. Álmélkodni a napfelkeltében, elszívni egy cigarettát vagy "szándékosan" útjába állni a pasasnak, aki épp most késik el a munkahelyéről, ezért hangosan beszól neki. Bearanyozza a reggelem.

4. Az illatos bódé, ahol a metróhoz igyekszem lefelé a föld alá: Egy picinyke faház, vasráccsal az ajtaján. Szorosan mellette sétálok el, mert télen teaillatot, nyáron limonádéét árasztja. Eljátszom a gondolattal, vehetnék valamit, de még sose tettem, mert meggyőzőm magam arról, hogy sietek.

5. Felszállás a metróra: A legelső kocsiba próbálok befurakodni a legelső ajtón keresztül. Ez pontosan a falra felfüggesztett sárga volánbusz tábla előtt áll meg. Reggelente leköti a figyelmem az olvasása, amíg várok, habár már kívülről tudom melyik irányba kéne felmennem, ha éppen Vácra, Veresegyházára, Visegrádra vagy Esztergomba igyekeznék. Eközben megérkezik a kék (vagy fehér) várva várt "csodajármű". Tolakszom én is, megböknek, megrúgnak, rám esnek, hasba és tarkón vágnak, de végül felszállok. Metrózok.

6. Átszállás, mert miért is lenne elég csupán 2 járművel bejárni: Igazán megunom a tömeget, így a másik metróra már hátul szállok fel. Egészen pontosan a legutolsó kocsiba, ugyanis ahhoz van közel a lift a lusta emberek számára. A metró ajtaja a fallal párhuzamos negyedik vonallal szemben áll meg. Ez az a vonal, amely elsőként találkozik a hatalmas hengerrel is. Az ajtó nyitódik, felszállok, és zárul. Metrózok tovább. A lifttel végül a felszínre török. Kedvenc időszakom az a pár hét minden évben, amikor még sötétben szállok alá a föld alá, de a lift megérkezésekor már beragyogja Budát a napfény.

Kálmán Mónika 2017. Szeptember 27.