A két vízi út között ugyanis 24(!)m. a szintkülönbség!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Afrikai elefánt. Előfordulása • Az afrikai elefánt korábban a Szaharától délre egész Afrikában elterjedt volt, manapság elterjedése elsősorban a nemzeti.
Advertisements

A tenger jelentősége.
A két vízi út között ugyanis 24 m (!) a szintkülönbség!
Hétvégi Rafting Túra Szlovénia Bovec
A Duna-Tisza közi hátság vízgazdálkodás-fejlesztése a fenntartható vízügyi politika alapelvei szerint Dr. Madarassy László c. docens BME Vízépítési és.
Út a napenergia hasznosítás felé, avagy sikerek és nehézségek az önkormányzatokkal való együttműködésben.
Noé bárkái.
SKÓCIA –
A folyadékok nyomása.
GLASGOW SKÓCIA ADATOK, ADOTTSÁGOK.
A jövő és az energia Mi lesz velem negyven év múlva ? Mivel fogok közlekedni ? Fázni fogok otthon vagy melegem lesz ?
A két vízi út között ugyanis 24(!)m. a szintkülönbség!
VÍZERŐMŰVEK Folyóvizes erőmű Tározós erőmű Szivattyús-tározós erőmű
Mezopotámia és Egyiptom építészete
Energia gazdálkodás Készítette:Kajtár Mónika
Mérnöki számítások MÁMI_sz1 1.
ZENE: FOR ANNA _ PAUL MAURIAT PR ÁGA Zene: Klikkelj!
New York Project work by Henrietta Henczes. Times Square A városi színházi élet központjának, és New York City leghíresebb kereszteződésének tartják.
A fluidumok mechanikai energiái Készítette: Varga István VEGYÉSZETI-ÉLELMISZERIPARI KÖZÉPISKOLA CSÓKA
AZ ERŐ HATÁSÁRA AZ ERŐ HATÁSÁRA
CSIGA A csiga egyike az egyszerű gépeknek, melyeket az ősidőktől kezdve használtak az emberek mindennapi életükben és összetettebb gépeikbe beépítve.
A dán Odense Steel hajógyár konstrukcióját 2006
KAMDOU.NET Vous Présente Les meilleurs Diaporamas Gratuits.
1. Egy széler ő m ű park építése a tenger közepén A XXI. század néhány mérnöki csodája.
LÉPCSŐ LÉPCSŐ SZERKESZTÉS.
Panama Ez a csatorna Közép-Amerikában, Panamá- ban található.
Vízenergia.
A villamos jel analízis módszer alkalmazása forgó gépek energetikai és diagnosztikai vizsgálata céljából Gyökér Gyula okl. vill. mérnök.
Fizika vetélkedő a János-hegyen. A vetélkedő célja  Érdeklődés felkeltése  Előítéletek levetkőzése  Motiváció  Fizikához kapcsolódó élmény nyújtása.
Szabadság-szobor (New York)
VÍZÉPÍTÉSI ALAPISMERETEK
4. Ismerkedés a homokórával
ZENE: FOR ANNA _ PAUL MAURIAT PR ÁGA Zene: Klikkelj!
A Vaskapu-szoros 4/B. 1. Akadály az ókortól kezdve a magyar-román-szerb határháromszögben összeszûkülõ meder sebes sodrás szerpentinszerű éles kanyarok.
Aiguille du Midi Autoklikk 5mp.
Muhammad Ali mecset 1. rész
Dubai "Egy más világ".
A Falkirki Kerék A XXI. évszázadba lépő Skócia ötletes alkotása a falkirki vízikerék, monumentális emelőszerkezetével csónakon juthatnak el egy csatornára.
MARINA HOTEL AZ ÖBÖLBEN
A folyadékok és a gázok nyomása
A stockholmi metro A stockholmi metrót "a világ leghosszabb művészati galériájának" nevezik. 3 fő vonala (a kék, a vörös és a zöld) közel 110 km.
A Falkirki Kerék A XXI. évszázadba lépő Skócia ötletes alkotása a falkirki vízikerék, monumentális emelőszerkezetével csónakon juthatnak el egy csatornára.
A felhajtóerő, Arkhimédész törvénye
A Kheopsz piramis.
Magasépítési acélszerkezetek
F F G G F G kGkG kGkG kFkF kFkF kGkG kFkF Első osztályú (kétkarú) emelő Másodosztályú (egykarú) emelő Harmadosztályú (egykarú) emelő k G > k F G < F.
Időmérés története Szerző:Vörös László.
A mértékegységet James Prescott Joule angol fizikus tiszteletére nevezték el. A joule a munka, a hőmennyiség és az energia – mint fizikai mennyiségek.
GÉP: Olyan eszköz, ami megkönnyíti az ember munkáját. Az EGYSZERŰ GÉPEK olyan eszközök, melyek: megváltoztatják az erő irányát megsokszorozzák az általunk.
A dóm építése 1378 körül kezdődött, és több szakaszra osztható. Az építkezés első szakasza kb ig tartott, öthajós, bazilika típusú épületnek.
Épületautomatika helye a hatékony energia-felhasználásban.
Vízerőmű működésének elvi vázlata A - víztározó, B - gépház, C - turbina, D - generátor, E - vízbevezetés, F - frissvíz csatorna, G - villamos távvezeték,
Hollandia, a vizek ura Készítették: Kovács Péter, Ferke Dominik, Gál Zsombor, Tőrös András (6.A)
XXIII. KONFERENCIA A FELSZÍN ALATTI VIZEKRŐL
Az ellenállás Ohm törvénye
121. óra Algebra
Áramlástani alapok évfolyam
Áramlástani alapok évfolyam
A geoszférák környezeti problémái
EL CANAL DE CORINTO.
A folyadékok és a gázok nyomása
Környezetvédelmi számítások környezetvédőknek
Készítette: Tremmel Máté
Vulkáni utóműködés.
Notre Dame Kolostor MONTSERRAT “A FEKETE MADONNA”.
Eldőlt egy 13 emeletes társasház Kínában
A felhajtóerő, Arkhimédész törvénye
Halasi csipkék A világ valamennyi nagy csipkevárosában nyert már nagydíjat, ára sokszorosan meghaladja az aranyét, s egy 80 centi átmérőjű terítő két.
Szivattyúk fajtái 1. Dugattyús szivattyú - nem egyenletesen szállít,
I. Generációs számítógépek
Előadás másolata:

A két vízi út között ugyanis 24(!)m. a szintkülönbség! a Grangemouth kikötője és Falkirk vonalon 1777-ben épült meg a Forth and Clyde csatorna, amely összekötötte Glasgow-t a nyugati parttal. Falkirk és Edinburgh között 1822-ben készült el az Union csatorna. A sajátos domborzati viszonyok miatt azonban, a Glasgow - Edinburgh hajóforgalom csak 11 zsilip alkalmazásával működhetett. A két vízi út között ugyanis 24(!)m. a szintkülönbség!

1963-ban közel 150 év működés után bezárták a már elavult zsiliprendszert. Ezt váltotta fel a 2002-ben üzembe helyezett nagyon energia- és időtakarékos Falkirki Vízikerék, ami a modern Skócia egyik jelképe lett.

Itt találkozik a két csatorna.

A világon létező egyetlen forgózsilip, egy hatalmas kétkarú emelő. A karok egy – egy vízzel feltöltött gondolát tartanak, ezekbe úsznak be a hajók az alsó és a felső csatornából.

Az alsó csatorna.

Behajózás az alsó csatornán.

Közeledik a bárka a kerékhez, a felső csatornán.

Hajó a felső gondolában.

Már két hajó van a kerékben. Felső csatorna. 35 m. Alsó csatorna. Már két hajó van a kerékben.

Kezdődik a fordítás.

Hajók a mozgó kertékben.

Forog….

Forog….

A finis.

Átfordítás után, útra készen.

Landolás.

15 percet vesz igénybe! A zsilipek lezárása, a megfelelő vízszint-magasság beszabályozása és az átfordítás művelete mindössze 15 percet vesz igénybe!

Jöhet a következő! Egyszerű ez !! ¿ Nem ?

Egy - egy 25 méter hosszú gondola össztömege, a benne lévő vízzel és a hajóval együtt 300 tonna !

1,5 kW/h energia felhasználására van szüksége ! A kerék gondoláit azonos mennyiségű vízzel töltik fel, amiből a beúszó hajók a saját súlyuknak megfelelő víztömeget szorítanak ki (Archimédész törvénye). Ezért a gondolákban levő hajókkal együtt is, mindig egyensúlyban van a rendszer. Így az alsó és a felső zsilipet lezárva, a gigászi szerkezet 180°-os átfordításához a 22,5 kW összteljesítményű motoroknak mindössze 1,5 kW/h energia felhasználására van szüksége !

A Kerék valódi turistalátványossággá tette a hajóforgalmat Edinburgh és Glasgow között.