Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia – sorozat 1

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Elfogadlak Alapítvány
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Sárvári Oltalmazó Kezek Egyesület
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Lázár Ervin virtuális kiállítás
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
Angol nyelvi kompetencia
KAPOSI JÓZSEF 1993-as közoktatási törvény. Alkotmányos jogok 1. Az alkotmány XII. fejezetében az alapvető jogok és kötelezettségek között rögzíti: A művelődéshez.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
E-learning és a multimédia
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Nyelvtanárok szemléletbeli paradigmaváltása Győr, október.26 Rusznak Karolina Dr. Végvári Valentyina PTE BTK Szláv Filológia Tanszék Pécsi Orosz.
NYELVI ELŐKÉSZÍTŐ ÉVFOLYAM Az első lépés az élethosszig tartó tanulás folyamatában?!
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont 1 SZAKMAI NAP Az akkreditált egynyelvű és kétnyelvű középfokú francia nyelvvizsgák bemutatása 2. Ebédszünet.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény A KONFERENCIA.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Informatikai Szakképzési Portál
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Az ifjúsági részvétel modelljei „Együtt az ifjúságért” Borsod-Abaúj-Zemplén megye, tavasz Kósa András László Diákközéletért Alapítvány.
DÖK és érdekképviselet SZUDIT képzés Székelyudvarhely, március 17. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
A kerekasztal résztvevői
NEM HALAT -HÁLÓT EQUAL március 21. Braun József.
Kompetensek lettünk? június 27..
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe a felsőoktatási állampolgári nevelésben Kocsis Mihály.
Szoftverfejlesztés az Informatikus Szakigazgatási Agrármérnök szakon Bakó Mária Várallyai László DE, Gazdaságtudományi Kar.
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 1 „… Melyik út megyen itt Budára?” Gondolatok a nyelvvizsgarendszerek működéséről idegen nyelvek tanulásának sorrendjéhez.
Nyelv és szakma - mit tudunk a szakképzésben folyó nyelvoktatásról és hogyan tovább? A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete.
Bevezetés Előadó: Blasszauer János Kaposvár, január 14.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
 Programs in particular areas of lifelong learning (e.g. language teaching) Dr. László HÁRY.
Szent László Gimnázium
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM JOG- ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI TANSZÉK Biztosítás és kockázatkezelés (oktatás – kutatás) dr. Farkas Szilveszter.
TANÍTANI… Kinek?Mit? Hogyan ?. Kinek? Egyes szám, harmadik személy…
D R. F ILEP B ÁLINT M ÁJER E SZTER P ETRA T ÖMBÖLY T EODÓRA W INKLER C SABA N OVEMBER 5. Rektori Titkárság K ÖZPONTI F ELVÉTELI KAMPÁNY.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
DARUS a gyermekekért.
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Szakiskolai fejlesztési program
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Szent László Középiskola Szekszárd
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
ERASMUS PLUS TANÁRI MOBILITÁS
DARUS a gyermekekért.
Esély a szülőknek, lehetőség
Előadás másolata:

2009.12.11. Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia – sorozat 1. rendezvény 2009. december 11. Duna Palota – Széchenyi terem

Simonfalvi László International Language School Alapítvány Mi a probléma? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Simonfalvi László International Language School Alapítvány Mi a probléma? Nyelvtanulási válság? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Simonfalvi László International Language School Alapítvány Mi a probléma? Nyelvtanulási válság? és / vagy Nyelvtanítási válság? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Simonfalvi László International Language School Alapítvány Mi a probléma? Nyelvtanulási válság? és / vagy Nyelvtanítási válság? Nyelvtanár-képzési válság? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Mi a probléma? Nyelvtanulási válság? és / vagy Nyelvtanítási válság? Nyelvtanár-képzési válság? Oktatás-politikai válság? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Mi a probléma? Esetleg valami teljesen más jellegű problémával állunk szemben? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Simonfalvi László International Language School Alapítvány Mi a probléma? Esetleg az egyetlen probléma a pénzhiány? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Simonfalvi László International Language School Alapítvány Mi a probléma? Lehet, hogy nincs is probléma? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Simonfalvi László International Language School Alapítvány Nyelv- tanulási válság Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Tud-e a magyar diák hatékonyan tanulni? Nyelv- tanulási válság? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Nyelv- tanulási válság? Tud-e a magyar diák hatékonyan tanulni? Tud-e a magyar diák hatékonyan nyelvet tanulni? Nyelv- tanulási válság? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Nyelv- tanulási válság? Tud-e a magyar diák hatékonyan tanulni? Tud-e a magyar diák hatékonyan nyelvet tanulni? Tud-e a magyar diák hatékonyan nyelvet tanulni csoportban? Nyelv- tanulási válság? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Nyelv- tanulási válság? Tud-e a magyar diák hatékonyan tanulni? Tud-e a magyar diák hatékonyan nyelvet tanulni? Tud-e a magyar diák hatékonyan nyelvet tanulni csoportban? Biztosított-e a tanulás szabadsága? Nyelv- tanulási válság? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Nyelv- tanulási válság? Tud-e a magyar diák hatékonyan tanulni? Tud-e a magyar diák hatékonyan nyelvet tanulni? Tud-e a magyar diák hatékonyan nyelvet tanulni csoportban? Biztosított-e a tanulás szabadsága? A szülő / család támogatja-e a tanulást / nyelvtanulást? Nyelv- tanulási válság? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Nyelv- tanulási válság? Tud-e a magyar diák hatékonyan tanulni? Tud-e a magyar diák hatékonyan nyelvet tanulni? Tud-e a magyar diák hatékonyan nyelvet tanulni csoportban? Biztosított-e a tanulás szabadsága? A szülő / család támogatja-e a tanulást / nyelvtanulást? Nyelv- tanulási válság? Mindent egybevetve, van-e esély az örömszerző tanulásra? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Simonfalvi László International Language School Alapítvány Nyelvtanítási válság Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Nyelvtanítási válság? Tud-e a tanár hatékonyan nyelvet tanítani? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Nyelvtanítási válság? Tud-e a tanár hatékonyan nyelvet tanítani? Tud-e a tanár hatékonyan diákot, t. i. embert tanítani? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Nyelvtanítási válság? Tud-e a tanár hatékonyan nyelvet tanítani? Tud-e a tanár hatékonyan diákot, t. i. embert tanítani? Tud-e a tanár hatékonyan diákokból álló csoportot tanítani? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Nyelvtanítási válság? Tud-e a tanár hatékonyan nyelvet tanítani? Tud-e a tanár hatékonyan diákot, t. i. embert tanítani? Tud-e a tanár hatékonyan diákokból álló csoportot tanítani? Mindent egybevetve, van-e esély az örömszerző tanításra? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Nyelvtanár-képzési válság Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Nyelvtanár-képzési válság? Képzett-e a tanár a nyelv hatékony tanítására? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Nyelvtanár-képzési válság? Képzett-e a tanár a nyelv hatékony tanítására? Képzett-e a tanár a diák, t. i. ember hatékony tanítására? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Nyelvtanár-képzési válság? Képzett-e a tanár a nyelv hatékony tanítására? Képzett-e a tanár a diák, t. i. ember hatékony tanítására? Képzett-e a tanár diákokból álló csoport tanítására? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Nyelvtanár-képzési válság? Képzett-e a tanár a nyelv hatékony tanítására? Képzett-e a tanár a diák, t. i. ember hatékony tanítására? Képzett-e a tanár diákokból álló csoport tanítására? Mindent egybevetve, hallottak-e már örömszerző tanárképzésről? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Oktatás-politikai válság Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Oktatás-politikai válság Jogok? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Oktatás-politikai válság Jogok? Akkreditáció? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Oktatás-politikai válság Jogok? Ekvivalencia? Akkreditáció? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Oktatás-politikai válság Jogok? Ekvivalencia? Akkreditáció? Ki van kiért? Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Oktatás-politikai válság Jogok? Ekvivalencia? Akkreditáció? Pazarló bürokrácia Ki van kiért? A Megmaradás Törvények az Oktatás-politikára is érvényesek Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány

Simonfalvi László International Language School Alapítvány Köszönöm a figyelmüket! Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia-sorozat 1. rendezvény Duna Palota – Széchenyi terem Simonfalvi László International Language School Alapítvány