Mi a cégkapu? Biztonságos kézbesítési szolgáltatáshoz kapcsolódó

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Program funkciók USB porton keresztül kommunikál és egy kiegészítő eszköztől (kontrollertől) kapott jel hatására az előre elkészített minta fájlt kinyomtatja.
Advertisements

A Savaria Egyetemi Könyvtár Katalógusa Böngészés Keresés Találatok megjelenítése Adatbázis választás Olvasói tranzakciók.
Support.ebsco.com Az EBSCOhost bemutatása Oktatóprogram.
Mozgássérültek Interaktív Portál használatának a lépései
S 1SCM© Siemens AG All rights reserved Útmutató a click4suppliers easy használatához Szállítói regisztráció.
Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata
Óraregisztrálási modul
Statisztika 2008 Az elektronikus program használata.
BPS Web 2.0 Felhasználói kézikönyv. A szerkesztő főoldala A bejelentkezett felhasználóA szerkesztő főmenürendszere Stílusformázások Nyelv- és nézetváltás.
Készítette: Végh Nóra Nemzetközi referens, az EPSA 2013 hazai projektkoordinátora Nemzeti Közszolgálati Egyetem.
E-KÖZIGAZGATÁSI ALAPISMERETEK
A weboldalunkon regisztrált felhasználó neveddel és jelszavaddal tudsz belépni. Amennyiben még nem regisztráltál oldalunkon, abban az esetben kérjük,
Elektronikus levelezés [webmail]
Az IngatlanMax nyitó oldalának bal oldalán, a gyorsabb tájékozódást és információ-szerzést segítő „box”-k találhatók: A kiválasztott ajánlatokat.
Bitumen Internet Sales 2012
Éttermi rendszer – User Interface vázlat Káposztatérd csoport.
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
Magyarország sokáig lemaradt az elektronikus közigazgatás alkalmazásában, de ma már minden hatósági eljárást el lehet intézni az interneten. A hatóság.
Savaria Egyetemi Könyvtár Katalógusa Böngészés Keresés Találatok megjelenítése Adatbázis választás Olvasói tranzakciók.
CENTROSZET Szakképzés-szervezési Nonprofit Kft TÁMOP /1-2F KMOP-4.1.1/A Szoftverfejlesztés eredményei Közös szervezetmenedzsment.
Ügyfél Elégedettségi Vizsgáló és Elemző Program
Elektronikus kérelem benyújtás
AZ ÜGYFÉLKAPU ÉS AZ ÜGYFÉLKAPU REGISZTRÁCIÓ FOLYAMATA
Microsoft® Lync™ 2010 Meghatalmazás – oktatás
Elektronikus levelezés
 A felhasználói felület határozza meg az operációs rendszer megjelenését, az asztal felépítését, és azt, hogyan navigálhatunk az operációs rendszer.
Új tétel beírásához szükséges általános tudnivalók Új tétel elkészítéséhez űrlapot a felbukkanó ikonra kattintva kérhetünk.
Előadó: Kocsik Zsuzsanna
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
A JÜB fogalma és funkciói
Support.ebsco.com Business Source keresés az EBSCOhost felületen Oktatóprogram.
Support.ebsco.com Oktatóprogram Egyszerű keresés létrehozása az EBSCOhost felületen.
Support.ebsco.com Keresési figyelő létrehozása Oktatóprogram.
Eu-háló Partnerszervezeti Kommunikációs Center január 17.
Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata
Fejlesztések, változások a pénzügy modulban. Jogcímhez rendelés.
Internet, Elektronikus levelezés
Kérelem elektronikus benyújtása a Szolgáltatói Nyilvántartásba
Web-alapú humán lekérdező rendszer
APRÓSÁG Specifikus apróhirdetési oldal
Levéláradat az online levelezésben Tippek, ötletek az átlátható és (általunk) ellenőrzött folyamatokért október 09.
Egyszerűsített kettős könyvelés gazdasági eseményekkel
Fórum használata A fórum főoldala alapállapotban.
Elektronikus jelentéstovábbító portál vagyonkezelő szervezet számára Ügyfélkapu használatával.
Fejlesztések, változások a kérvény modulban. Részletfizetési kérvény változások Új rendszerparaméter: PU_RKERVENYEZETTKIRASBEFIZETES S zabályozza, hogy.
- Regisztrációs útmutató - Participant Portal (URF)
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
Eu-háló Tanácsadói Kommunikációs Center január 29.
ELEKTRONIKUS ADATFELDOLGOZÁS, ADMINISZTRÁCIÓ Az MLSZ ügyviteli rendszerének bemutatása, a regisztráció folyamata.
Web alapú humán lekérdező rendszer
Változások az építőiparban – 2013 Tájékoztató az építésüggyel kapcsolatos jogszabályok január 1-e óta hatályos kivitelezőket érintő rendelkezéseiről.
Táblák létrehozása és feltöltése adatokkal Rendezés Szűrés.
Iskolai nevezési és monitoring rendszer
MIFIR adatszolgáltatás – Technikai információk
KBSZ ÚJ BEJELENTŐ FELÜLETÉNEK BEMUTATÁSA
- Regisztrációs útmutató -
Útmutató a click4suppliers easy használatához
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Bartók Györgyi Mire jó az ODR lelőhely adatbázis?
Internet, Elektronikus levelezés
Útmutató Az alapadatok feltöltéséhez
Segédlet a Főpolgármesteri Hivatal
Elektronikus ügyintézés - korszakváltás
Hozzáférés az Ügyfél portálhoz szeptember 27.
Kérjük, adja meg felhasználónevét és jelszavát!
Informatika Oktató: Katona Péter.
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Web alapú humán lekérdező rendszer
Előadás másolata:

Mi a cégkapu? Biztonságos kézbesítési szolgáltatáshoz kapcsolódó 1 Mi a cégkapu? Biztonságos kézbesítési szolgáltatáshoz kapcsolódó gazdálkodó szervezetek számára biztosított tárhely Egyéni vállalkozó a Személyes tárhelyét használja! A Cégkapu egy elektronikus tárhely a gazdálkodó szervezetek számára, ahol minden érintett és arra jogosultsággal rendelkező személy egy helyen férhet hozzá az adott cég vagy szervezet hivatalos levelezéséhez. A cégkapu-szolgáltatás a gazdálkodó szervezetek számára ingyenesen biztosít egy praktikus, könnyen kezelhető, hivatalos tárhelyet, dokumentumküldést és érkeztetést könnyítő megoldást a hagyományos papíralapú ügymenettel szemben.

magánnyugdíj-pénztár egyesület alapítvány szövetkezet magánnyugdíj-pénztár egyesület alapítvány önkéntes kölcsönös bizt. pénztár gazdasági társaság közös vállalat egyéni cég egyesülés európai részvény társaság európai gazdasági egyesülés európai szövetkezet vízgazdálkodási társulat erdő-birtokossági társulat állami vállalat egyes jogi személyek vállalata külföldi sz.helyű vállalat mo.-i fióktelepe lakás-szövetkezet* szabadalmi ügyvivői iroda egyéni szabadalmi ügyvivő* ügyvédi iroda egyéni ügyvéd* európai közösségi jogász* európai területi társulás egyéb állami gazdálkodó szerv 2 2018 január 1-től bővül a Cégkapura kötelezettek köre, ekkortól a Lakászszövetkezetek, Egyéni ügyvéd, Egyéni szabadalmi ügyvívő, És az Európai közösségi jogász Is Cégkaput kell használjon az elektronikus ügyintézés során.

Online Űrlapos Cégkapu nyitás - https://cegkapu.gov.hu 3 A gazdálkodó szervezet nevében a regisztrációt a képviseletére jogosult kezdeményezheti. Online Űrlapos Automatikus regisztráció. Cégnyilvántartásban szereplők számára, ha az ott szereplő képviseletre jogosult kezdeményezi Jóváhagyás szükséges. Cégnyilvántartásban nem szereplők számára, meghatalmazással is. A gazdálkodó szervezet regisztrációját a https://cegkapu.gov.hu oldalon elektronikusan lehet kezdeményezni. A Cégkapu online – vagyis a teljesen automatikus – regisztrációját csak a cégnyilvántartásban szereplő gazdálkodó szervezet esetén lehet alkalmazni. Az online-regisztráció további előfeltétele, hogy a képviseletre jogosult személy a saját nevében végezze el a regisztrációt. Figyelem! Mind a regisztrációt végző személy, mind a cégkapu-megbízott számára előfeltétel, hogy az állam által kötelezően nyújtott azonosítási szolgáltatás útján (Ügyfélkapu, Részleges kódú telefonos azonosítás, Elektronikus személyazonosító igazolvány) azonosítsa magát. Az űrlapos regisztrációt azok a nem természetes személyek vehetik igénybe, akik közhiteles nyilvántartásban nem szerepelnek, továbbá azok, akiknél a választott szervezeti forma "egyéb gazdálkodó szervezet", nem maga a képviseletre jogosult személy végzi a regisztrációt, vagy együttes képviselet esetén a regisztrációt nem csak a saját nevében szeretné elvégezni, hanem a képviseletre jogosult társa helyett is. Az űrlaphoz kötelező jelleggel csatolni kell minden olyan dokumentumot, amely a gazdálkodó szervezet nevében cégkapu-regisztrációt kezdeményező személy/személyek képviseleti jogosultságát hitelt érdemlően igazolja, valamint a szervezet létesítő dokumentumait. (A csatolandó iratokról részletesebben itt olvashat: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/dokumentumok/urlapos_reg_csatolmanyok.PDF) A Cégkapu-regisztrációról bővebben itt olvashat: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/dokumentumok/ckp_regisztracio.PDF

Cégkapu 4 Belépés után Bal felül a névre kattintva lehet a tárhelyek között váltani A kiírt nevek átírhatók Alapértelmezetten az igazolások nincsenek megjelenítve (SZŰRÉS) Kép, ábra helye Elérhető a magyarorszag.hu-ról a „Tárhely” gombra kattintva, vagy közvetlenül a tarthely.gov.hu oldalról. A felhasználók azonosítása a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) rendszeren keresztül történik. Sikeres azonosítást követően a felhasználó alapértelmezettként beállított tárhelye jelenik meg. Alapértelmezett tárhely lehet a személyes, a hivatali, ill. a cégkapus postafiók is. Ennek beállítására a Tárhely adminisztráció felületén a Felhasználói beállítások részben van lehetőség. Amennyiben a gazdálkodó szervezet már rendelkezik véglegesített Cégkapuval, amelynek a belépett felhasználó ügykezelője vagy cégkapumegbízottja, a Cégkaput a bal oldali menüsávban elérhető tárhelylistából választhatja ki. A listában a cégkapus postafiókok alapértelmezetten az adószámukon jelennek meg, ez az elnevezés azonban a ikonra kattintva tetszőlegesen módosítható (max. 128 karakter). A lista tetején lévő szabadszöveges mezőbe az adószámot vagy annak egy töredékét beírva szintén rákereshet a tárhelyre. A Cégkapuba érkezett dokumentumokat a cégkapus tárhely kiválasztását követően a Beérkezett menüpontban tekintheti meg. A mappára vonatkozóan alapértelmezett szűrés van beállítva, - ezt mutatja a Szűrés gomb piros színnel történő jelölése is - így a rendszerüzenetek csak a szűrési feltételek törlését követően jelennek meg a listában. A mappa mellett megjelenített szám mutatja a kiválasztott postafiókban lévő olvasatlan üzenetek számát (ide tartoznak a szűrt olvasatlan dokumentumok is).

ÜGYINTÉZŐK (korlátlan) Cégkapus Szerepkörök 5 ÜGYINTÉZŐK (korlátlan) MEGBÍZOTT (1 fő) A Cégkapuban az adminisztrációt végző cégkapumegbízott a rendszer segítségével megadhatja, hogy kik azok, akik dokumentumokat küldhetnek és fogadhatnak. A Beállítások menüpontra kattintva érhető el a Cégkapu adminisztráció, ahol a Cégkapuhoz lehet ügykezelőket felvenni. Az ügykezelők száma nem korlátozott. A Cégkapu megbízott Cégkapunként maximum 1 fő lehet, módosítani a regisztrációs felületen lehet.

Jogosultságok Szabályok Címkék 6 Jogosultságok Szabályok Címkék A jogosultságkezelési funkció a Hivatali kapuban és Cégkapuban használható szolgáltatás, amelynek alapja a kézi-, és a szabályokra épülő automatikus címkézés. A szabályok létrehozásával különböző, a dokumentumokra vonatkozó feltételek (pl. feladó, címzett, dokumentumtípus stb.) adhatók meg, amelyek alapján automatikusan lehet az üzenetekhez címkéket rendelni. Beállítható, hogy az adott címkéhez kapcsolódjon-e jogosultságkezelés, mely esetben a címkéhez felhasználókat lehet rendelni. A címkekezelést a teljes tárhelyre (személyes tárhely, hivatali és cégkapus tárhely) elérhető, címkézni lehet a beérkezett, az elküldött, valamint a tartóstár dokumentumait is. Cégkapu és Hivatali kapu esetén lehetőség van a küldési jogosultság letiltására is. Azok az ügykezelők, akik nem rendelkeznek küldési jogosultsággal, nem tölthetnek fel dokumentumokat az adott szervezet nevében sem a tárhelyről, sem pedig más Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ)-azonosítást használó alkalmazásból (pl. Általános Nyomtatványkitöltő, ePapír).

HA feladó = NAV AKKOR címkézd fel NAV címkével 1. lépés: szabály + Címke 7 Címkézési szabály HA feladó = NAV AKKOR címkézd fel NAV címkével feltétel címkézés

2. lépés: Címke + ügyintéző 8 Jogosultság beállítás HA címke = NAV AKKOR a következő ügykezelők tölthetik le: feltétel Ügyintéző 1 Ügyintéző 3 Ügyintéző 4 hozzáférési jogosultság

Beállítások - Cégkapu adminisztráció 9 Cég nevére kattintás után Címkékhez ügyintézőt rendelni Automatikus címkézési szabályt beállítani Dokumentáció, példákkal minden funkcióra A Tárhely adminisztráció szolgáltatás állampolgárok, valamint Hivatali kapu, illetve Cégkapu-hozzáférés esetén egy felületről biztosítja a dokumentumkezeléshez kapcsolódó beállítások elvégzését a személyes Értesítési tárhellyel rendelkező felhasználók és a Hivatali kapu / Cégkapu kapcsolattartói részére. A szolgáltatás jobb áttekinthetőséget és egyszerűbb kezelhetőséget biztosít, valamint segíti a munkafolyamatok felgyorsítását. Az oldalon kizárólag az a Cégkapu látható, amelynek a bejelentkezett felhasználó a cégkapumegbízottja, ugyanis ő jogosult a Cégkapu adminisztrációs felület kezelésére. Az adminisztrációs felületen az alábbi funkciók érhetők el:  Meglévő Cégkapuk adminisztrációjának elvégzése, beállítások módosítása,  Cégkapu-megbízott módosításának kezdeményezése (regisztrációs alkalmazás elérése),  Vevénykezelési profilok megtekintése, saját profil létrehozása,  Korlátozott hozzáférésű címkék ügykezelőhöz rendelése  Automatikus címkézési szabályok létrehozása

Címkézési szabály összeállítása 10 Címkézési szabály összeállítása Adatok megadása Szabály összeállítása Címke hozzárendelése Az Automata címkézési szabály létrehozása űrlapon meg kell adni a címkézési szabály adatait (a Cégkapu / Hivatali tárhely rövid és hosszú neve automatikusan kitöltődik): Címkézési szabály neve – az új szabály neve, amellyel könnyen beazonosítható (tetszőleges név megadható, max. 50 karakter); Címkézési szabály leírása –a szabály működésének részletesebb leírása. Javasolt a leírást releváns információkkal ellátni, mert később segítséget nyújthat a cégkapu megbízottnak (max. 1000 karakter) Státusz: Aktív – a szabály bekapcsolt állapotban van, és mentést követően végrehajtódik minden újonnan beérkező, vagy kimenő üzeneten, a megadott feltételeknek megfelelően (alapértelmezett beállítás); Passzív – a szabály kikapcsolt állapotban van, a beérkező, és a kimenő dokumentumok tekintetében nem kerül alkalmazásra az adott szabály. A Szabályrendszer részben adhatók meg azok az egyszerű vagy összetett feltételek, amelyek címkéhez rendelést követően végrehajtódnak a beérkezett és feltöltött dokumentumokra vonatkozóan. Feltételként az alábbi lehetőségek közül lehet választani: Feladó: a feladó pontos rövid neve (hivatali tárhely rövidnév) vagy természetes személy esetén a viselt neve (min. 3 karaktert meg kell adni). Címzett: pontos rövid neve vagy természetes személy esetén a viselt neve. Hivatkozott azonosító: válaszdokumentumokban szereplő hivatkozott érkeztetési szám, az eredeti dokumentum érkeztetési száma. Dokumentum típus: a Dokumentum típus, leírás oszlop felső sorában található adatok, Dokumentum típus leírás: a Dokumentum típus, leírás oszlop alsó sorában található adatok, File neve: a beérkezett / elküldött dokumentum neve (beérkezett dokumentum esetén az Üzenet részletei ablakban található Csatolmány mező értéke. Megjegyzés: Beérkezett dokumentum esetén az Üzenet részletei ablakban található Megjegyzés mező értéke. (Hivatali tárhelyről elküldött állományok esetén a feltöltésnél opcionálisan megadható Megjegyzés mező értéke.) A Címkék részben lehet címkét rendelni a szabályhoz.

Cégkapu Címkék megjelenése Bal alul a menü alatt 11 Címkék megjelenése Bal alul a menü alatt A listában az üzenetek tárgya mellett Címkéhez tartozó olvasatlan üzenetek száma A fenti képernyőn látható, hogyan jelnnek meg a címkék az üzeneteknél.

További funkciók Küldés tiltása Értesítések Átvevői jogosultság 12 Küldés tiltása Értesítések Ügykezelő adatainál beállítható, hogy az adott ügykezelő ne tudjon dokumentumot küldeni. Regisztrációkor megadott email címre érkeznek. Módosítható belépés után a Beállítások menüpontban. Legyen olyan e-mail cím, amit minden ügyintéző láthat! Átvevői jogosultság Cégkapu törlés Adott TSZ-re korlátozható a dokumentum elérése, amennyiben a küldő megjelöli az átvételre jogosultat. Regisztrációs alkalmazásban Ugyanaz tud törölni, aki regisztrálni is tud. Alapértelmezetten megjelenő postafiók Beállítható Cégkapu is.

Gépi interfész Csatlakozási adatlap: http://szeusz.gov.hu/bksz 13 Gépi interfész Csatlakozási adatlap: http://szeusz.gov.hu/bksz Amennyiben a gazdálkodó szervezet már rendelkezik véglegesített cégkapu-regisztrációval és hivatalos ügyeinek intézése jelentős számú dokumentumot generál, lehetősége van gépi Cégkapu kiépítésére.    A gépi interfész automatikusan, ügyintézői beavatkozás nélkül kezeli a dokumentumforgalmat, legyen szó akár letöltésről vagy küldésről, ezzel igazodva azon vállalatok és szervezetek igényeihez, amelyek hatékonyan és időtakarékosan szeretnének nagy mennyiségű dokumentumot továbbítani és fogadni Cégkapun keresztül. A gépi interfész kialakításához benyújtandó csatlakozási kérdőív és a kiépítéshez szükséges interfész specifikáció a fenti honlapon érhető el.

Dokumentáció, e-tananyag 14 SÚGÓ menüpont Aktuális frissítések, új funkciók Felhasználói leírások Képernyőképekkel, példákkal a címkézésre A tárhelyekhez kapcsolódó összes dokumentáció elérhető a tárhely felületén a „Súgó” gombra kattintva. Ugyanitt elérhető a legutolsó alkalmazás frissítés után elérhető új funkciók listája,