Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák Budapest 2018
Buszok a beutazás részére Különjárati buszok legnagyobb megrendelői Incentive – céges rendezvények Kongresszus Hajós turizmus Repülős csoportos utak
Eredmények 2017 Europa beutazása minden országban növekszik - 2017 - 671 Millió utas (Norvégia kivételével), Átlagos növekedés 7% volt Legnagyobb növekedések: Törökország - 27 % (Főleg Oroszországból) Izland - 23 % Montenegro - 18 % …. Magyaroszág - 5 % Ausztria – 4 % Csehország – 10 % 3) A légi forgalom világszerte 7.7 %-val nött (5 éve átlag 5.5 %) , Ázsiai növekedés 10 %, Europa – 8 % 4) Tengerentuli utazások növekedése Europába több mint 4 %
Tengerentúli beutazás 2016 2016 összes kiutazás tengerentúli utazás europai utazás kelet europai utazás ezer fő USA 72,000 32,000 13,000 3,500 Brazilia 8,500 6,200 3,300 293 India 16,500 15,900 2,300 800 Kína 86,000 40,000 10,000 4,000 Japán 21,000 14,000 4,100 620 Oroszország* 19,000 15,000 7,600
Növekedési előrelejzések 2018.. Szállodaárak és a szállodai kihasználtság egész Europában növekszik Várhatóan az olaj ár is növekedésben lesz a következő időszakban. Tavaly a repülőjegyek ára nem nőtt erősen, de a repülőjáratok kihasználtsága növekedett, ezért várhatóan a repülőjegy árak is nőni fognak Már most is van olyan incentive út, amely azért nem jött Europába, mivel nem kaptak repülőjegyet Magasabb hotel és rep jegy árak egyre nagyobb rész foglalnak majd az utazási költségekben. Ennek ellenére a gazdasági növekedés elég erős lesz ahhoz, hogy a növekedés még folytatódjon. 6) 2017-ben az europai érkezések 25 %-a jött a tengeren túlról a 2016-os 16 %-hoz képest
Desztinációs előrejelzések 2018/19 Euro zona – Az europai utazások költsége egyre magasabb, ezért egyre inkább megéri tengerenúlra utazni. Ennek ellenáll az erős Euro, de ha gyengébb lesz, akkor még inkább viszi az utast. Egyesült Királyság - Brexit gyengitheti a gazdaságot és a fontot, ezáltal a kiutazók száma is csökkenthet Oroszország – Növekszik, de még nem éri el a csúcsidőszakot USA - gazdaság növekszik, de párhuzamosan növekszik a tengerentúli utazás költsége is. Kína - további növekedés (2016 – 86 Mio, 2017 – 122 MIO, 2020 – ra 300 MIO kiutazást várnak)
Magyaroszág előnye/hátránya Europában - relative olcsó ár igényes szállás és éttermi lehetőségek ismeretlenség – újdonság varázsa Hátrány Ismeretlenség és negativ média MTÜ nem invesztál nemzetközi kampányba Nem elég jó szállodát építeni, ha nem ismeri a vendég Régió sokkal aktívabb, mint mi
Fejlődési irányok a vevő oldaláról technológia – wifi kényelem – székek közötti távolság – hosszú távú utaknál látványos busz mindig jobb mint a hatékony busz saját logo – extra érték (busz feliratozás) cégek növelik a minőségi ellenőrzéseket és ez alapján döntenek a szolgáltatókról - soför udvariassága - pontosság - tisztaság - extra pont a jó kommunikáció (angol, vagy más nyelvek)
Köszönöm a figyelmet