Neveléstudományi mesterszak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

Diplomát adó alapszakjaink:
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 9.
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Eötvös József Főiskola Baja Neveléstudományi Kar
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A gyógypedagógus-képzés a bolognai folyamat tükrében
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Bölcsészettudományi Kar
Mesterképzés az EKF-en
Mesterképzés az EKF-en
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 18.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
ALKALMAZOTT NYELVÉSZET MESTERKÉPZÉSI SZAK
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
LEGYÉL TANÍTÓ!.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
DE BTK Neveléstudományok Intézete Neveléstudományi MA.
A tanárképzés szerkezete
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
Tájékoztató az Angoltanári MA-ról
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
2016. január 29. Dr. Szabolcs Éva egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet Neveléstudományi mesterszak az ELTE Pedagógiai és.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
Wiegersma: a tanácsadás szintjei
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás Budapest, február 4.
Pályaválasztási napok Pszichológia képzés Pálinkás Brigitta Károli Gáspár Református Egyetem.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
DE BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Tájékoztató a fordító és tolmács mesterszakról
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Neveléstudományi mesterszak

Képzés szerkezete BA szakok MA szakok Doktori Neveléstudomány MA kisgyermeknevelő óvodapedagógus tanító gyógypedagógus konduktor stb. MA szakok Neveléstudomány MA Emberi erőforrás tanácsadó egyebek kreditbeszámítással - Pl. Társadalmi befogadás tanulmányok (korábban interkulturális pszichológia és pedagógia), Doktori Neveléstudományi Doktori Iskola- kora gyermekkori nevelés modul

Neveléstudomány mesterszak A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik megfelelő tudással rendelkeznek a neveléstudomány művelése és alkalmazása területén. képesek a közoktatásban és a felsőoktatásban, illetve az oktatásügyben kutatói és/vagy alkalmazói feladatokat ellátni, részt vállalni a rendszerszintű működtetés feladataiból, a kutatás és a fejlesztés terén feladatokat végezni, hazai és nemzetközi szakmai fórumokon a nevelésügy hazai eredményeit kommunikálni. megfelelő tudással, kompetenciákkal rendelkeznek tanulmányaik doktori képzés keretében történő folytatásához.

Neveléstudomány mesterszak Végzettség: neveléstudomány szakos bölcsész 4 félév, 120 kredit, nappali és esti tagozat Választható specializációk: Alapozó ismeretek (47 kredit) Specializáció (6 kredit) Szakmai gyakorlat (6 kredit) Szabadon választható (6 kredit) Szakdolgozat (20 kredit) Nappali Kora gyermekkor pedagógiája Felsőoktatás pedagógiája Esti Intézmény-fejlesztő Jövőben majd Kutató-elemző Színház-pedagógia Karunk, az ELTE TÓK gondozza a Kora gyermekkor pedagógiája specializációt.

Kinek ajánlható a neveléstudományi mesterszak? Aki: szeretné elmélyíteni pedagógiai-pszichológiai tudását szeretne a szakterület problémáival elméleti-tudományos igénnyel foglalkozni tágabb kitekintést szeretne a nevelés hátterére, intézményrendszerére további tanulmányokat tervez (doktori fokozat megszerzése) szívesen venne részt fejlesztésekben, kutatásokban

Mi jellemzi a képzést?

Felvételi Választható témakörök: méltányosság az oktatásban az oktatás társadalmi, gazdasági, jogi környezete alternatív oktatás inkluzív pedagógia tanulói teljesítmények a mérések tükrében Jelentkezés felvi.hu oldalon febr. 15-ig államilag támogatott és költségtérítéses képzés Felvételi (2018. június 13-15.) Választott témakörben: 10 elemű szakirodalom lista (nyomtatva) 10 perces prezentáció készítése prezentáció bemutatása a választott témakörben + szakmai beszélgetés

Alapozó ismeretek: A neveléstudomány társadalomelméleti és antropológiai alapjai Problématörténet és történeti összehasonlító pedagógia Tanítás- és tanuláselméletek A neveléstudomány szaknyelve Kognitív pszichológia Pedagógiai szociálpszichológia Szervezeti tanulás Kutatásmetodológia Nevelésfilozófiák és elméletek Oktatási rendszerek természete Oktatás, gazdaság, jog Tanulást támogató környezetek Problémaalapú tanulás, reflektív gyakorlat Kutatásmódszertan 1.

Kora gyermekkor pedagógiája specializáció témakörei A kora gyermekkor pszichológiája, gyermektanulmány Gyermekkultúra a XXI. században A kora gyermekkori nevelés intézményeinek működése Kutatás az alapozó nevelés időszakában Speciális nevelési szükségletek Tehetség és kreativitás Kora gyermekkori idegen nyelv tanulás Kora gyermekkori nevelés módszertana

További infók felvi.hu http://www.ppk.elte.hu/mesterkepzesek/nevelestudomanyi_ma http://www.ppk.elte.hu/nevtud/nevtud_ma

Végzettek visszajelzései

A neveléstudományi mesterszak lehetővé teszi, hogy a munkám során felmerült eseteket/helyzeteket/problém ákat egy szakszerűbb, globálisabb perspektívából szemléljem.

A képzés egyfajta szemléletváltást eredményezett nálam A képzés egyfajta szemléletváltást eredményezett nálam. Jobban rálátok a folyamatokra, és könnyebben észreveszem az összefüggéseket.

Visszatekintve sok-sok ismeretet kaptam, nyitottam egy más terület felé, új barátokra leltem, csoportmunkában - együtt dolgozásban (teamben)  ügyesedtem, felejthetetlen, örömteli pillanatokat kaptam a tudás megszerzése mellett.

A képzés alatt megerősítést kaptam, hogy a szakmaisághoz hozzá tartozik az a fajta szakszerű kifejezésmód mind írásban, mind szóban, amit gyakorlatban a mindennapi munka során nem volt alkalmam a velem együtt dolgozóktól megtapasztalni.

Engem teljesen feldobott az, hogy felnőtt emberekkel kell együtt gondolkodnom. A főiskolai diplomám megszerzése után 7 évvel ültem vissza az iskolapadba. Mindenkinek ajánlom ezt a szellemi frissítőt!

Szívesen gondolok vissza a képzésben töltött időszakra Szívesen gondolok vissza a képzésben töltött időszakra. Gyógypedagógusként hasznos információkat szereztem az oktatás tágabb kontextusairól.

Jelenleg óvodapedagógusként dolgozom és másfél éves munkaviszony után tagóvoda vezető lettem. Ehhez hozzájárult a mester diplomám is, hiszen ezáltal szakmailag képzettebb vagyok, így a vezető és a kollégák által elismertebb is, mint egy alapdiplomával rendelkező óvodapedagógus.

Az ELTE szakán kívül még két főiskolát végeztem, tehát ez lesz a harmadik diplomám, de az összes közül egyik sem gyakorolt rám akkora hatást, mint ez. Leginkább szemléletformálást hozott számomra, elsősorban az oktatásban.

A mesterképzés ideje alatt sikerült elhelyezkednem egy bölcsődében az alapszakos diplomámmal, mint kisgyermeknevelő. Miután lediplomáztam vezető helyettesnek neveztek ki. A képzés során szerzett tudást maximálisan fel tudom használni munkám során.

A csapat munka ráébresztett arra, hogy mennyivel könnyebben, és hatékonyabban érhető el minőségi eredmény, ha mindenki a magához közel álló feladatrészt dolgozhatja ki, vagyis amiben kimagaslóan tud teljesíteni. Ami sikerélmény volt számunkra, felnőtt, dolgozó emberek számára is.

Életem leggazdagabb és legpozitívabb élménye volt az MA Életem leggazdagabb és legpozitívabb élménye volt az MA. Szakmailag ma is abból töltekezem.