A nem állami, nem önkormányzati iskolák helyzete Magyarországon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

Partner Országok Partner Countries. Hungary Hungary is situated in Central Europe, in the Carpathian Basin. About ten million people live in Hungary.
Lehetséges-e ma átfogó közoktatási reform a finanszírozás reformja nélkül? Hermann Zoltán MTA Közgazdaságtudományi Intézet Oktatási.
LDV Project  Szeretettel köszönjük Önöket Egerben a Leonardo Projekt Workshopján  We welcome - with much love - our dear guests!
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
Igazgyöngy Alapítvány, október 26. Igazgyöngy Non-Profit Organization – October 26, 2013.
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Welcome to the participants of the conference!
With Holistic Pedagogic View Against the Crisis Dr. Szabolcs Zalay PhD headmaster Leőwey Klára High School – Pécs Eötvös József College – Baja Fifth UNeECC.
COMENIUS school partnership Together for our planet! project OROSHÁZA, HUNGARY Orosháza Város Általános Iskolája és Pedagógiai Szolgáltató Intézménye.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Külföldi TDK konferencia lehetőségek Kókai Judit márc. 6.
Lehet-e távolból tanítani? Kovács Győző és a Távoktatás.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Iskolai könyvtárak külföldön. Kezdetben közös fejlődés  USA és Európa – sz. közös fejlődés a közművelődési könyvtárakkal Németország, Dánia, Franciaország,
Iskolai internetbiztonsági prevenciós programok – a rendőrség szerepe a felvilágosításban Internet safety preventions at schools – the role of Police in.
VII. Nevelésügyi Kongresszus VII. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás A közoktatás finanszírozása nem önkormányzati fenntartók esetében.
ELÉG MAGYAR MÉRNÖKÜNK VAN A GAZDASÁGI ÉS INNOVÁCIÓS KITÖRÉSHEZ? TAMÁS PÁL [MTA Szociológiai Kutatóintézet, Budapest]
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
NYITÓÉRTEKEZLET OPENING CONFERENCE. ELSŐ LÉPÉSEK FIRST STEPS ELSŐ LÉPÉSEK FIRST STEPS Használható legyen történelem és a társadalom- ismeret órákon.
Van rá energiánk? Do we have enough energy? 1.School trip 2.Light pollution 3.In our school.
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
Továbbtanulás 2013/2014..
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
Zimányi School 2014: the two-faced conference  5 days, 16 sections, 63 talks  80 participants from 16 countries  40 students  6 relocations  10 students.
INTERNATIONAL PROJECT MEETING 1-8 MAY 2012 BIRMINGHAM, UK.
ZooGuide – az ismeretterjesztés és az oktatás eszköze  Érdekes és részletes leírások a park állatairól  „Audioguide” funkcióval kiegészített virtuális.
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
„Tisztább kép” – együttműködési program Az új szintetikus drogok feltérképezéséért 2 nd European Workshop – ’Breaking the Drug Cycle’ project Budapest,
1 Szociális védelmi kiadások Magyarországon és az Unióban Tokaji Károlyné, KSH „Kérdés és válaszok”, avagy SZEGÉNYSÉG és SEGÉLYEZÉS I. című szakmai konferencia.
ELTE Innovációs Nap 2016 Innováció és partnerség az oktatási ágazatban: az ELTE PPK EDiTE-EJD H2020 programjának perspektívája és gyakorlata Halász Gábor.
For learning and competence Tantervi reform 2016 és hitoktatás Finnországban Pekka Iivonen (Finland) Cousellor of Education Finnish National Board of Education.
Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, augusztus 22..
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
MILYEN EURÓPÁT AKARUNK? 2015: 1 MILLION REFUGEES 2015: 1 MILLIÓ MENEKÜLT.
MI LESZ VELED, EGYETEM? Varga Júlia Az Oktatói Hálózat vitasorozata
Szeretettel köszönt Magyarország! Magyarország Köztársaság területe km 2, 10,4 millió ember lakja. Fizetőeszköze a forint. Beszélt nyelv a magyar.
Information on the sources of information on the quality of education Hungary Daniel Horn research fellow MTA KRTK KTI and ELTEcon
Adamecz Anna: Iskolalátogatási korhatár és az érettségi elérésének valószínűsége Hozzászóló: Varga Júlia MTA KRTK KTI.
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Előrelépés a digitális akadémiai világban Béky Endre Elsevier 2006 október 18.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Az iskolázottságra ható tényezők: egy nemzetközi panelvizsgálat eredményei Bakó Tamás MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet Szirák, november
Komplex tehetségazonosító és tehetséggondozó program az újszászi vasúti szakképzésben Complex programme for the gifted in the railway vocational education.
The Role of Primary Dealers in the Financing of the Budget in the First Half of
The HRC’s Committee of Cross-Border Higher Education Institutions and the Makovecz Program Dr. Márta Takács, President of the of the Hungarian Rectors’
Mariko Ouchi ILO-Budapest Office
A népesség várható iskolai végzettségének előrejelzése nemek, korcsoportok és régiók szerint A TÁMOP műhelykonferencia április 22. Radisson.
Intézmények minősítése és tanulságok - példák az Egyesült Királyságból
Ez az előadás „A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” („Innova kutatás” - OTKA/NKFIH azonosító: )
BETEKINTÉS AZ EURYDICE HÁLÓZAT
Norvégiai szakmai út október
Equality and solidarity in school practice
Hungary.
Varga Júlia MTA KRTK KTI
Országos Kompetencia Mérés 2011
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
Hungary.
Public relation at our school
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
O5 AgroTeach 4.0 further training program for VET teachers
Előadás másolata:

A nem állami, nem önkormányzati iskolák helyzete Magyarországon Tények 2001-2013 Varga Júlia MTA KRTK KTI 2015. 05.09 Varga Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Facts on Non-Government Schools in Hungary 2001-2013 Varga, Júlia MTA KRTK KTI 2015. 05.09 Varga, Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Az iskolák megoszlása fenntartók szerint Általános iskola Varga Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Distribution of schools by ownership Primary and lower secondary schools

Az iskolák megoszlása fenntartók szerint Középfokú iskola Varga Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Distribution of schools by school ownership Secondary schools Varga Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

A tanulók megoszlása fenntartók szerint Általános iskola Varga Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Distribution of pupils by school ownership Primary, lower secondary schools Varga Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

A tanulók megoszlása fenntartó szerint Középfokú iskola Varga Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Distribution of students by school ownership Upper secondary education Varga Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

A középiskolás tanulók aránya intézményfenntartó szerint, programtípusonként, 2013 Varga Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Distribution of upper secondary school students by school ownership and type of program, 2013 Varga, Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Az iskolai kiadások a GDP százalékában Varga Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Expenditures on primary and secondary education as a percent of GDP Varga, Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Az oktatási ráfordítások forrás szerinti megoszlása fenntartónként, 2013 Általános iskola Varga Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Distribution of expenditures by source of funding by school ownership , 2013 Primary, lower secondary education Varga, Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Az oktatási ráfordítások forrás szerinti megoszlása fenntartónként, 2013 Középfok Varga Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Distribution of expenditures by source of funding by school ownership , 2013 Upper secondary education Varga, Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Egy tanulóra jutó oktatási kiadások fenntartók szerint, 2013 Általános iskola Varga Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Per pupil expenditures by school ownership, 2013 Primary, lower secondary Varga, Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Egy tanulóra jutó oktatási kiadások fenntartók szerint, 2013 Középfok Varga Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Per student expenditures by school ownership, 2013 Upper secondary Varga, Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Az egy tanárra jutó bérkiadás oktatási szint és fenntartó szerint, ezer forint, 2013 Varga Júlia varga.julia@krtk..mta.hu

Per teacher wage costs by levels of education and school ownership Varga, Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Tanár/diák arány fenntartónként Általános iskola Varga Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Teacher/student ratio by school ownership Primary, lower secondary education Varga Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Tanár/diák arány fenntartónként Középfok Varga, Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Teacher/student ratio by school ownership Upper secondary education Varga, Julia varga.julia@krtk.mta.hu

Pedagógiai képesítés nélküli tanárok aránya Varga, Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Share of teachers who are not qualified for teaching Varga, Julia varga.julia@krtk.mta.hu

Forrás - Source MTA KRTK KTI : A közoktatás indikátorrendszere 2015 (in Hungarian) http://www.econ.core.hu/kiadvany/egyebkiadvanyok.html , vagy http://mta.hu/mta_hirei/a-kozoktatas-eredmenyeit-mutatja-be-egy-uj-akademiai-kiadvany-136215/ Varga, Júlia varga.julia@krtk.mta.hu

Thanks for your attention Köszönöm a figyelmet Thanks for your attention Varga, Julia Varga.Julia@krtk.mta.hu