CRM: Ügyfélkapcsolat-menedzsment

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
CRM Apolló rendszer CRM = Customer Relationship Management
Advertisements

A profitmaximalizálás és a Superbrands november 4. Kempinski Hotel Corvinus dr. Serényi János – Superbrands Bizottság, elnök.
EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
CRM (Customer Relationship Management)
Az ügyfélkapcsolatok kezelése a 21. században
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
IBM Software Group © 2006 IBM Corporation Hatékonyság és üzleti intelligencia Egységesített felület meglévő alkalmazásainkhoz Szabó János Technikai szakértő.
Intranet portál bemutató
Több szerződés, lojális ügyfél Erdős Mihály elnök-vezérigazgató.
Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.:
Verfasser · weitere Angaben
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Data Explorer Kft. Tóth Nándor Ügyvezető.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
 A legtöbb hazai bank alkalmazni fogja  Elengedhetetlen feltétel a megvalósítás  Scale Solutions  Stratégiailag fontos  Mérföldkő  Tudatos ggazdálkodás.
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
IVSZ IT piaci felmérés, 2006 Sajtótájékoztató december 6.
Minőségmenedzsment alapelvek
Halászat a globális adatóceánban – de mit tehetünk vele?
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
CRM Customer Relationship Management –
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
CAS Software AG Richtig informiert. Jederzeit und überall. ® CAS Software AGRichtig informiert. Jederzeit und überall.® CAS Software AG A CAS genesisWorld.
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
CRM Summit Hungary május 28. CRM az autófinanszírozásban.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Kontrolling házi dolgozat
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
VEZETŐI SZÁMVITEL © – A STRATÉGIAI MÓDSZEREK INTEGRÁLT MEGVALÓSÍTÁSÁRA – dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r hetőség:
Bauer András – Berács József
Az értékesítési rendszer
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Emma telefonos ügyfélszolgálat
? ? ? ? ? Molnár Ferenc Milyen a jó informatikai háttér az ügyfélkezeléshez, ügyfél- információhoz? A jó CRM nélkülözhetetlen.
C. R. M ? SZÁMADÓ NAP C. R. M SZÁMADÓ NAP 2006.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Szalay Kitti Balogh Gergely Nagy Viktor
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
SZÁMADÓ Esemény Menedzser (SZEM). SUTA-JUTA Kft (SUTA01) Elfelejt Elek (értékesítés) Elfelejt Edit (pénzügy) Fejes Endre (ügyvezető) A partner bemutatása.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
DMS Fórum Kovács Orsolya május 27. A dokumentumkezelés bölcsője és mozgatója - A dokumentumkezelés újjászervezése.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Egységes tartalomkezelés - Adatharmonizálás ECM filozófiával -
Vásárlókat vagy rajongókat szeretnél? Zemplén Zsófia / Nuskin Enterprises.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Teljesítménykontrolling
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
Business Intelligence (Üzleti Intelligencia)
Első az ügyfél, de hogy érem el?
Biztosítás üzletág /Fejlesztési koncepció
Átlátható folyamatok ügyviteli rendszerekkel
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

CRM: Ügyfélkapcsolat-menedzsment Készítette: Csányi Melinda Csépe Krisztina Demény Attila  Fehér Tilla  Gingl Orsolya Molontay Patrik 2018.11.20.

Mottó „CRM alatt azt a koncepciót értjük, amelyben egy vállalat átfogó képet alkot az ügyfeléről azért, hogy a lehető legszorosabb kapcsolat jöjjön létre közöttük és az ügyfélen elérhető legnagyobb profitra tegyen szert a vállalat.” Gartner Group Analyst 2018.11.20.

Mi is az a CRM? Customer Relationship Management = ügyfélkapcsolatok-menedzsment (vagy fogyasztói kapcsolatok menedzsmentje) CRM az ügyfelekkel való kapcsolattartást tudatosan, szervezett módon, és összehangoltan irányító belső vállalati munkafolyamatok összessége, amelynek középpontjában az Ügyfél áll. A CRM egy olyan ügyfélközpontú vezérlő elvet jelent, ami körüllengi a cég tevékenységét az Ügyféllel való első kapcsolatfelvételtől egészen addig, amíg az Ügyfél Ügyfél marad. 2018.11.20.

Miért van szükség CRM-rendszerre? A CRM-rendszerben az információk nem több, egymástól elszigetelten funkcionáló adathalmazban, hanem egyetlen megosztott adatbázisban helyezkednek el A munkatársak által elvégzett módosítások azonnal érvényre jutnak. Ennek révén az ügyféladatokat elegendő egyetlen helyen módosítani és folyamatos karbantartás mellett naprakész információkkal fog a cég rendelkezni ügyfeleiről. 2018.11.20.

Kinek érdemes CRM-rendszert használni? Azoknak mindenképpen, akik: ügyfelekkel foglalkoznak ahol több munkatárs is kapcsolatban áll az ügyfelekkel szeretnék kiküszöbölni a kollégák szabadságolása, hiányzása, netán felmondása miatt kialakuló információáramlási problémákat pontosabban szeretnék látni várható bevételeiket szeretnék naprakészen látni értékesítő munkatársaik tevékenységét és teljesítményét fontos számukra az ügyfeleik megtartása és tartós elégedettsége, lojalitása szeretnék megakadályozni ügyfeleik lemorzsolódását szeretnék hatékonyan lebonyolítani marketing-kampányaikat 2018.11.20.

A CRM alapvető céljaként megfogalmazható kategóriák Ügyfélcsoportok kialakítása, jellemzőik megértése Jövedelmező ügyfeleknek külön ajánlatok összeállítása Ügyfélszerzési költségek csökkentése Jövedelmezőség javítása Ügyfélmegtartás eszközeinek kidolgozása, a lemorzsolódás csökkentése 2018.11.20.

A CRM-rendszerek főbb moduljai 1. Ügyféladat-nyilvántartás 2. Értékesítési projektek 3. Megrendelések 4. Kampánymenedzsment 5. Ügyfélelégedettség-mérés 2018.11.20.

CRM-funkciók Értékesítési funkció Értékesítés menedzsment funkció Telemarketing/telefonos értékesítés Idő menedzsment Ügyfélszolgálat funkció Marketing Vezetői információ funkció ERP integrációs funkció Adat szinkronizációs funkció E-commerce funkció Szolgáltatási területek támogatása 2018.11.20.

CRM felépítése I 2018.11.20.

CRM-megoldások Marketing-adatbázisok kialakítása és hasznosítása Call centerből contact center megvalósítása és működtetése Mobil értékesítési rendszerek kidolgozása Integrált megközelítés 2018.11.20.

CRM felépítése II 2018.11.20.

A CRM által lefedett vállalati területek 2018.11.20.

A CRM hozama Az ügyfél akvizíciós költségek csökkenek a hatékonyabb marketingkampányok, és a célirányos ügyfélkapcsolat-ápolás során Az ügyfélpotenciál optimálisan növelhető a piaci környezethez mérten A vásárlási minták vizsgálata alapján nagyobb nyereségtartalmú termékeket lehet értékesíteni ugyanazon vevőknek. (up selling). és lehetőség nyílik a keresztértékesítés alkalmazására.(cross-selling) Ügyfélellátás 360 fokban Az ügyfélelégedettség és-hűség növekszik a pontos és elvárásoknak megfelelő ügyfélkiszolgálás következtében A vállalati tudás gyarapítása (ügyfélről, a vállalati eseményekről, stb.) Standardizáható kapcsolatmenedzsment (értékesítési automatizmusok, e-commerce, e-marketing) 2018.11.20.

A CRM vállalati bevételt növelő hatása Lojalitás Nyereséges ügyfelek Forgalom növelése Költségek csökkentése csökkenő ügyfélszolgálati költségek növekvő ügyfél elégedettség és értékesítési konverziós ráta javuló értékesítési hatékonyság minden kapcsolódási ponton (direkt, indirekt és partner) Eredményesen működő sikeres vállalat, elégedett ügyfelek 2018.11.20.

A CRM-adatok hasznosítása 2018.11.20.

A CRM-rendszerek "mellékhatásai" Számítani kell arra, hogy a CRM-rendszereknek is vannak mellékhatásai, éspedig: A CRM-rendszer bevezetés mindig magával vonja a belső vállalati munkafolyamatok ésszerűsítését, megváltoztatását. A munkatársak nem mindig szeretik, ha tevékenységük nyomon követhető és hatékonyságuk mérhető. Az ügyféladatokat rögzíteni kell, azok nem fognak maguktól bekerülni a CRM-rendszerbe. 2018.11.20.

CRM-bevezetés Amit meg fog oldani Ami figyelmet igényel A marketing, értékesítési és ügyfélszolgálatos folyamatok automatizálása Ügyfélkapcsolatok kezelése Az ügyfélkapcsolati csatornák egységesítése Ami figyelmet igényel Az összekapcsolt adatok elemzése, Történeti adatok globális elemzése Prediktív modellek előállítása, következtetések 2018.11.20.

A CRM rendszer bevezetése a GSK-nál A CRM rendszert a konzumer divízióban vezették be, ezen belül is a „mass market” üzletágban A területi képviselők által összegyűjtött információ eljuttatása a központba (vevők, megrendelések, konkurencia figyelés). Naprakész információk alapján reagálás a piaci kihívásokra. Napi információcsere biztosítása az értékesítési vezetők és a területi képviselők között A GSK a boltlátogatásokat, bolt ellenőrzéseket (POS adatokat) és a felvett megrendeléseket is egy egységes rendszerben kívánta rögzíteni. A GSK-nak az update.com, osztrák cég által kifejlesztett Marketing Manager szoftvert ajánlották A rendszert az ügyfél igényeinek és elvárásainak megfelelően alakították ki, további bővítés várható az OTC üzletágban 2018.11.20.

Magyarországon CRM-mel foglalkozó jelentősebb cégek és azok termékei I. SAS Insititute Kft: SAS termékek KFKI IFI: Siebel termékek (a régió biztosítási és banki szektorban) Montana: Genesys (contact center megoldások: a telefonközpontok és a front-office CRM termékek (Siebel, Clarify, Vantive terméke) között helyezkedik el) Megcélzott piaci szegmensek: távközlés, pénzügyi szektor, autógyártás, csúcstechnológia). Freesoft: SalesLogic 2000: marketing, értékesítés, ügyféltámogatás Magic Onix Magyarország: eService, eContact, eCapture, eSale Lucent Technoligies: call center-megoldások Oracle: Oracle CRM 3i alkalmazásokprogramcsomagja 2018.11.20.

Magyarországon CRM-mel Magyarországon CRM-mel foglalkozó jelentősebb cégek és azok termékei II. NextiraOne Magyarország Kft: integrált telekommunikációs szolgáltatás Sykes Közép-Európa Kft.: jogszabályokról, az ügyintézés módjáról ad információkat Griff-CRM Kft.: direkt marketing, közép- és kisvállalati ügyfélkapcsolati alkalmazások 2018.11.20.

Források http://www.logsped.hu/ccrm.htm http://www.hatekonysag.hu/crm_customer_relationship_management.php http://www.llp.hu/A_CRM-r_337_l.29.0.html http://www.synergon.hu/hu/portfolio/uzleti/crm.php http://www.erg.bme.hu/szakkepzes/4felev/CRM_1prez.pdf www.crm2day.com/library/EpuFkFFyEFaAQsopGg.php 2018.11.20.

Köszönjük a figyelmet! 2018.11.20.