Dr. Dőry Tibor, ügyvezető

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Alkossuk meg együtt a jövőt! Üzleti játék innovatív, sikerorientált hallgatók részére.
Helyi Érték- Értékhely! KEOP CELODIN Zalai Alapítvány.
Science Center of DEBRECEN
Rigó Róbert: „Természettudományos ismeretek integrált és komplex közvetítésének és elsajátításának új formái”
Tehetségpont létrehozása
Természettudományok fizika, kémia, biológia Céljaink  Szemléletformálás (tanórán és azon kívül is)  Gyakorlatias tudás  Egyéni tehetséggondozás  Felkészítés.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Életút Alapítvány TÁMOP /1
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
MKE 44. Vándorgyűlése Helyismereti Szekció Győr, július 13. péntek Magdics Erika Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr.
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Tehetségek segítése a természettudományok területén
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
NEXTWORK robotépítő verseny Mimóza Kommunikációs Kft. Pécskai Balázs.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
ügyvivő szakértő, országos versenyszervező
Szlovénia-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Tehetséggondozás informatika. Útravaló – Út a tudományhoz Microsoft Certified Professional Hálózatépítés Diák rendszergazda Iskola honlapja Villanynapló.
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
„Mérd az időt!” Csatlakozz az OMSZ és a KvVM programjához! „Meteoklub” – amatőr meteorológiai mérőhálózat kialakítása Előadó: dr. Szalai Sándor az Országos.
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
K EREKASZTAL - BESZÉLGETÉS FEBRUÁR 15. Nagy Dóra levéltáros
MOBILROBOT-PROGRAMOZÓ VERSENY. A verseny célja: programozás iránt fokozottan érdeklődő diákok számára, lehetőséget biztosítani arra, hogy tudásukat, kreativitásukat.
A versenyek!. Megyei verseny nyertes csapatai: GYŐR helyszínen, Mosonmagyaróvári Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
A versenyek!. Megyei verseny nyertes csapatai: GYŐR helyszínen, Mosonmagyaróvári Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
A DANONE és az MLSZ együttműködésében
Szakmai versenyek a hálózati informatikában
Back to Nature Egy kísérleti, természet-közeli, innovatív pedagógia kifejlesztése általános iskolák számára.

A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
A versenyek!.
Programjaink fizikából a es tanévben
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

A Mobilis Lego mentor, csapatfelkészítő, versenyrendező és hálózatépítő tevékenysége Dr. Dőry Tibor, ügyvezető „Robotika óvodától egyetemig" konferencia és tehetségnap Kecskemét, 2017. április 8. 2018.11.17.

Interaktív kiállítási központ Nyitás: 2012. március 15. (5+ év) Kiállítási terület 1200 m²-en 74 interaktív eszköz Naponta kísérleti bemutatók Évente 50-60 külső helyszíni bemutató Tudományos játékbolt 16 munkatárs 50-60 demonstrátor „pool” (diákmunkás) 2018.11.17.

A Mobilis éves programkínálata 2018.11.17.

1. Lego mentor program Célok: minél több iskola bekapcsolása LEGO-robot építési-programozási tevékenységbe szakkörök indítása és folyamatos működtetése felkészülés és részvétel LEGO-robot versenyeken, különös tekintettel a FIRST LEGO League (FLL) versenysorozat küzdelmeire tágabb értelemben: a műszaki és természettudományok népszerűsítése az általános és középiskolás diákok körében, játékokkal és élményekkel 2018.11.17.

Előzmények Mobilis LEGO-robot mentor program Győrben, a Nemak Győr Kft. támogatásával (2015-2016) Bevont iskolák: Jedlik Ányos Gépipari és Informatikai Középiskola és Kollégium Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakképző Iskola és Kollégium Pattantyús-Ábrahám Géza Ipari Szakközépiskola és Általános Művelődési Központ Győr Radnóti Miklós Általános Iskola, Győr A Mobilis LEGO-robot készleteket és versenypályákat helyezett ki az iskolákba. 2015 őszén 2 csapat, 2016. évben már 6 iskolai csapat vett részt az FLL nemzetközi verseny regionális fordulóján.

A Lego mentor program kiterjesztése Győrön kívül elsőként Mosonmagyaróváron Az SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt. támogatásával A támogatott intézmény: Bolyai János Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola 

Előnyök a cégek számára A Mobilis – a mentor programot szponzoráló cég jóvoltából – az alábbiakkal támogatja az intézményeket: 1 db nagy értékű, EV3 Lego Mindstorms Education bázisszett nevezés egy iskolai csapat számára, az FLL nemzetközi robotépítő és –programozó verseny regionális fordulójára utazási költségek fedezése a regionális forduló helyszínére étkezés és egyenpóló a csapatok számára az adott FLL évad versenypályája (a sikeres szerepléshez elengedhetetlen) továbbjutás esetén a csapat utazási költségeinek fedezése a következő forduló helyszínére (Magyarország/Szlovákia/Csehország/Lengyelország) szakmai konzultáció a Mobilis LEGO-robot szakkörének vezetőjével

Megvalósítás A fenti tevékenységek során a Mobilis: a Támogatót „csapatszponzor”-ként említi a kapcsolódó marketing tevékenység során, a Támogató logóját megjeleníti a csapatok egyenpólóján.   A tárgyi eszközök (LEGO készletek, versenypálya) a Mobilis tulajdonában vannak és használatra átadjuk az intézmények számára. Főbb kéréseink az iskola felé: az eszközök folyamatos, rendeltetésszerű használata felkészítő szakkör létrehozása és működtetése csapat indítása a győri regionális FLL versenyen 2018.11.17.

2. Csapatfelkészítés A Mobilis LEGO-robot szakköreinek célja: A műszaki- és természettudományok népszerűsítése Pályaorientáció Élmény alapú oktatás Kiszakadás a formális oktatási rendszerből A dinamikus tanulás képességének elsajátítása a tanulók számára Algoritmikus gondolkodás fejlesztése a tanulók számára Konstrukció készítés és szoftveres programozás oktatás 2016: 81 alkalom - 743 résztvevő 2018.11.17.

A Mobilis LEGO-robot szakköreinek eszközei 6 LEGO WeDo 1.0 alap készlet 4 LEGO WeDo 1.0 kiegészítő készlet 6 LEGO Mindstroms EV3 alap készlet 4 LEGO Mindstroms EV3 kiegészítő készlet 6 asztali PC 1 plazma TV kivetítésre 2018.11.17.

A Mobilis LEGO-robot szakköreinek lebonyolítása Létszám: 10 fő / foglalkozás Időtartam: 70 perc / foglalkozás Oktatók: 2 oktató / foglalkozás Jelenleg 4 csoportban korosztály és tudás alapján válogatva (7-14 év) Egy versenycsapat (FLL és WRO) A csapat eredményei: - FLL 2015 tatabányai regionális forduló 7. hely - WRO 2015 tatabányai forduló 7. hely - FLL 2016 győri regionális forduló 1. hely - FLL 2017 debreceni semifinal 20. hely Tematikák, órai anyagok kidolgozása a Mobilis egyik vezető demonstrátorának feladata 2018.11.17.

3. FLL verseny szervezése A Mobilis a 2016/17-es versenyévadban rendezte meg első regionális FLL versenyét, amely a Központ egyik leglátogatottabb rendezvénye volt 2016. évben! A következő regionális verseny időpontja: 2017. december 2. Helyszíne: Mobilis Interaktív Kiállítási Központ, Győr 2018.11.17.

Miért FLL? Projekt ötlet: FIRST (USA) és LEGO cégektől Az első versenyek: 1998 (USA) és 2001 (Németország) 2015-ig világszerte több mint 70 ország 27.000 csapata vett részt FLL 2015. Közép-Európában: 7 ország, 63 régió, 860 csapat Résztvevők: 9-16 éves diákok 3-10 fős csapatai 2018.11.17.

Az FLL verseny elemei 2018.11.17. csapatmunka és küzdelem közös célokért LEGO-robot közös építése és programozása önálló kutatás egy évente változó témában 2018.11.17.

Az FLL verseny értékelési kategóriái Kutatási feladat Csapatmunka Robot design Robot játék Zsűri különdíja 2018.11.17.

Csapatmunka Helyszíni feladat: néhány perces játékos feladvány megoldása A siker feltételei: - problémamegoldó képesség - együttműködési készség - motiváció, lelkesedés - egymás és a csapattársak tisztelete Értékelés: szakértői zsűri 2018.11.17.

Robot dizájn A csapatok által épített robotok értékelése (praktikum, mechanizmus, design) A programkód értékelése (összetettség, funkcionalitás, logikai szempontok) Értékelés: versenybírák 2018.11.17.

Robot játék / verseny A verseny leglátványosabb mozzanata, a közönség számára is roppant érdekes attrakció! A robotok 2,5 perc időtartamú versenye a speciális terepasztalon Az önállóan működő, előre programozott robotok különböző küldetéseket hajtanak végre https://www.youtube.com/watch?v=jxVYMiGu4fE Értékelés: versenybírák 2018.11.17.

FLL regionális verseny – Győr – Mobilis A Mobilis kizárólagos joggal rendelkezik FLL regionális versenyek megrendezésére Győr-Moson-Sopron, Vas, Veszprém és Zala megye területén A győri verseny - időpontja: 2016. december 3. - helyszíne: Mobilis Interaktív Kiállítási Központ Min. 1 csapat jogot nyer arra, hogy részt vegyen a verseny közép-európai döntőjén (résztvevők: HU, SK, CZ, PL) 2018.11.17.

4. Hálózatépítés célja: műszaki pályaorientáció Természettudományos és műszaki, mérnöki szemléletformálás Pályaorientáció FLL verseny LEGO szakkörök Mentor program 2018.11.17.

Köszönöm a figyelmet! Várjuk Önöket a Mobilisben! 2018.11.17.