ASP 2.0 projekt Kassai László november 30. tanácsadó

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Az OH TÁMOP fejlesztései
Az államháztartási belső pénzügyi ellenőrzési rendszer fejlesztése
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
ASP – önkormányzati alkalmazások Európai Uniós forrásból
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az igénybevevői nyilvántartás
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
Szerviz modul Ismertető. Cégismertető Magyarország vezető kárrendezési rendszerének szállítója Tíz éves szakmai tapasztalat Partnerei kapcsolatban állunk.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
2014. november Rendek Tímea
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
Megújuló működési nyilvántartás
Önkormányzatok tájékoztatása
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása Szerződésrendszer Csatlakozási segédletek BM információs nap Dr.
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI MIGRÁCIÓ
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt
Integrált gazdálkodásirányítási informatikai rendszer fejlesztése és funkcióbővítése Stratégiai eszközrendszerek fejlesztése, működési hatékonyság javítása.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK BM információs nap
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
KÖZSÉGEK, KISTELEPÜLÉSEK ÉS KISTÉRSÉGEK ORSZÁGOS ÖNKORMÁNYZATI SZÖVETSÉGE ASP MÁRCIUS 2. KRUCSÓ BALÁZS.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
A megyei levéltárak csatlakozása az Elektronikus levéltárhoz Décsey Sándor Főlevéltáros MNL SZKK.
Állam és az önkormányzatok feladatmegosztása, tervezett változások Gödöllő, június 24.
KÖFOP E-ingatlan-nyilvántartás kialakítása (e-ING) Szőnyi Lőrinc.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
eeszt A csatlakozás feltételei és körülményei
Tájékoztatás az Önkormányzati ASP rendszer bevezetésének gyakorlati tapasztalatairól ÁPRILIS 12. Előadó: Horváth endre.
Tájékoztatás az Önkormányzati ASP rendszer bevezetésének gyakorlati tapasztalatai Előadó: Krucsó Balázs.
Tájékoztatás az ASP rendszerről november 3.
A központosított illetményszámfejtő rendszer évi változásai
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Az Önkormányzati ASP Kaposvár, február 08..
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséről
ASP 2.0 Projekt Kócsáné Horváth Erika Október 25.
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
Az Országos Környezetvédelmi Információs Rendszer fejlesztése – változások az adatszolgáltatás területén Kertész-Káldosi Zsuzsanna Hulladékgazdálkodási.
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Előadás másolata:

ASP 2.0 projekt Kassai László 2017. november 30. tanácsadó Magyar Államkincstár 2017. november 30.

Az ASP 2.0 projekt általános célja Az ASP 2.0 projekt célja a mindenkori jogszabályok szerint működtetett önkormányzati ASP szolgáltatásrendszer országos kiterjesztése, kiegészítve a szolgáltatások továbbfejlesztésével és egy adattárház megvalósításával, illetve az üzemeltetési, támogatási feladatokat ellátó ASP Központ bővítésével, továbbfejlesztésével. A központosítottan megvalósuló informatikai rendszer korszerű és fajlagosan jóval olcsóbb működést tesz lehetővé.

Az ASP rendszer elemei Keretrendszer Szakrendszerek Adattárház A szakrendszerek számára egységes felületet és hozzáférést, az egységes felhasználó-, és jogosultságkezelést, valamint a rendszerszintű menedzsment (üzleti) funkciók elérését biztosítja. Keretrendszer A e-közigazgatáshoz kapcsolódóan az ASP rendszerben olyan integrált szakrendszerek kerültek bevezetésre, amelyek hatékonyan segítik az önkormányzatok illetve a felettes szervek napi munkáját. Szakrendszerek Az önkormányzati gazdálkodás felső kormányzati szintű ellenőrzési és monitoring tevékenységének támogatása Önkormányzatok adatszolgáltatási és beszámolási kötelezettségeinek egyszerűsítése és egységes, központi alapra helyezése Vezetői információk és operatív döntéstámogatás az önkormányzatok számára Adattárház Az önkormányzati ASP rendszer napi adminisztratív, ügyfélszolgálati és működtetési feladatait segítő alkalmazások. Támogató rendszerek

Az önkormányzati ASP rendszer működtetése A Kincstár működtetési feladatai: a csatlakozás-, és szolgáltatás-menedzsment ellátása, a szolgáltatási szerződések csatlakozó szervezetekkel való megkötése és módosítása, ügyfélszolgálat biztosításával a szolgáltatással kapcsolatos ügyfél-kapcsolattartási, tájékoztatási és adminisztratív feladatok ellátása, biztosítva a hibabejelentés lehetőségét, a szolgáltatásokkal kapcsolatos kommunikációs és képzési feladatok elvégzése.

A csatlakozás szakaszai A szervezet felkészítése a csatlakozásra Tervezés, tájékozódás Ügyviteli és szabályozási felkészülés Kommunikációs csatornák kiépülnek Helyi feladatok megtervezése ASP rendszerhez történő fizikai és a szolgáltatásokra vonatkozó csatlakozás Helyi működtetéshez szükséges Infrastrukturális feltételek kialakítása Oktatások Migráció Tesztelés ASP Központ szolgáltatásainak igénybe vétele Szolgáltatási szerződés megkötése, amelynek melléklete az SLA (szolgáltatási szint megállapodás) Lakossági és vállalkozói ügyfelek tájékoztatása

ASP.ADO adattisztítás Egy rendszer minőségét és használhatóságát az abban tárolt és kezelt adatok nagymértékben meghatározzák! Az adatok megfelelősége több szempontból is fontos. Néhány ezek közül: ASP Adó jogszabálykövető rendszer Az ASP Adó az ügyintézési folyamatokat tekintve, szorosan egymásra épülő, a jogszabályilag elvárt adatok használatát megkövetelő rendszer. Ehhez tartozik egy elvárt  minimális adattartalom, amit a helyes és jogszabály követő adóztatás feltételez. Ezen egymásra épülő modulok esetében a kapcsolódó adatok felépítése már a migráció során megtörténik. Ez az adattisztítás folyamat talán legfontosabb célja

2018.01.01-i csatlakozók

Adattisztítási ütem változásai Az 1258 db, 2018. január 1-jével csatlakozó önkormányzat esetében már nem az ONKADO programból kinyert hibalisták alapján készülnek adatszolgáltatás statisztikák, hanem az ASP Adó programban végzett próbamigrációk során előállított Migrációs adathibák riportok alapján. Fontos változás, hogy a magánszemélyek és egyéni vállalkozók (azaz a természetes személyek) esetében a természetes azonosító adatok (ún. 4T adatok) hiánya kritikus hibának lett minősítve. A korábbi tapasztalatok azt mutatták, hogy az adattisztítást célszerű minél előbb az ASP Adó migrációs rutinja által előállított adathiba riportok alapján végezni. A megyei tenantok az az 1.5 éles migrációs felületen kerültek létrehozásra, mivel az éles migrációs síkon jóval nagyobb erőforrás áll rendelkezésre a korábbi ütemben használt PT (produktív teszt) síkhoz képest, így a migrációk futtatása, ezzel együtt a riportok előállítása is jelentősen gyorsabb.

2018.01.01-i csatlakozók próbamigrációja Az 1258 önkormányzat esetében hét adattisztítási ütem került meghatározásra: I. 2017.07.07. (állapotfelmérés) II. 2017.07.28. III. 2017.09.12. IV. 2017.10.10. V.        2017.11.10. VI.      2017.12.05. VII.     2017.12.19. (Ez az ütem a kritikus hibákkal rendelkező önkormányzatok részére került meghatározásra.)

Első 4 ütem adattisztítási statisztikája

2018.01.01-i csatlakozók próbamigrációja Létrehozásra kerültek az önkormányzati tenantok még az 1.5 környezetben, azonban ezekben a tenantokban még nem áll rendelkezésre Adó adatbázis, így a Keret rendszerben a felhasználók rögzíthetők, de az Adó program nem érhető el, így a próbamigrációk sem végezhetők ott el. Az idei évben a próbamigrációkat még a megyei kollégák fogják végezni az erre kialakított tenantokban, az önkormányzatoknak 2018.01.02-tól a 2.0 környezetben lesz lehetőségük a próbamigrációkat saját tenantjukban elvégezni.

Oktatás A képzések részletes tervezése, szervezése az önkormányzatok által jelzett egyéni képzési igényekre épül: Géptermi oktatás, Tantermi oktatás konzultációs jelleggel. Rendelkezésre álló anyagok: Felhasználói kézikönyv (folyamatábrák), E-learning, Egyéb segédletek (folyamatokat vezet végig).

Oktatási felület és tananyagok Az új felület jellemzői, funkciói: Elérés: www.aspoktatas.hu Szerep-alapú, hozzáférési csoportok definiálását, a jogosultságok kiosztását, módosítását, visszavonását is biztosító jogosultsági rendszer kiépítése: a rendszer egyedi azonosítás mellett használható a beiskolázott hallgatók és minden további szerepkör esetében egyaránt Felületek (jogosultsági kategóriák): A tananyagok és képzési információk elérését szolgáló hallgatói felület Az elektronikus vizsgák lebonyolítását szolgáló felület Oktatói felület A képzések és a vizsgák szervezését biztosító oktatásszervezői felület Statisztikai felület Webinar rendszer (webes konzultációs lehetőség) szolgáltatás biztosítása szintén folyamatban (élő, jelen idejű elektronikus konzultációk tartása, és azok archív tartalomként való elérésének biztosítása

Tananyagok és kurzusok Minden szakrendszerhez önálló kurzus tartozik, ahol elérhetőek a tananyagok, egyéb segédletek, vizsgák. A beiskolázott hallgatókat azokhoz a kurzusokhoz rendeljük hozzá, amelyikre a munkáltató beiskolázta. Igény esetén ez bővíthető, módosítható. 30 db új tananyag készül, képernyővideókkal, interaktív szimulációkkal is bemutatjuk a szakrendszerek használatát. Az Irat e-learning oktatást a NISZ Zrt. szakendszeri szállítója biztosítja, külön felületen; az irat jelenléti képzéseket is a Kincstár szervezi, és a szállító munkatársai oktatnak.

Felnőttképzési intézmény létrehozása A képzések illeszkednek a közszolgálati tisztviselők továbbképzéséről szóló 273/2012. Kormányrendelet által szabályozott rendszerbe, azokat a Kincstár nyilvántartásba vett továbbképzésként valósítja meg. Az önkéntes intézményi csatlakozás következtében nem köztisztviselők képzése is szükségessé válik. Támogatott képzésként a nem tisztviselők képzése a Felnőttképzési törvény hatálya alá tartozik, amelyet csak felnőttképzési intézmény végezhet. Mérete és tevékenységi köre miatt a választás a KINCSINFO Nkft-re esett, amely felnőttképzési intézményként is funkcionál a jövőben. A nyilvántartásba vételi eljárást a jogszabályok elég részletesen szabályozzák, ennek megfelelően zajlik a tevékenység.

Bejelentés kezelő rendszer Az ASP 2017. január 1-jei bevezetésével a csatlakozott önkormányzatok részére kialakítottunk egy olyan bejelentést kezelő rendszert, amely az ASP1.5 és az ASP1.0 ütemben csatlakozott önkormányzatok részére is biztosítja a hibajegykezelést. Az indulástól folyamatosan figyelemmel kísérjük a bejelentéseket több különböző szempont szerint annak érdekében, hogy a bejelentések kezelése minél optimálisabb szinten legyen kezelhető.

Bejelentési és megoldási folyamat BugNet ÜGYFÉLSZOLGÁLAT Rögzítés, pontosítás Infrastruktúra hiba ASP Központ L2 megoldók NISZ L2 országos Megoldás

Bejelentések összesített kimutatása a bejelentés módja szerint Időszak: 2017.01.01 - 2017.11.26. Szakrendszer Bejelentés száma Bejelentés módja db % telefon e-mail web Gazdálkodás 5869 52 1910 1108 2851 Adó 2778 25 538 549 1691 Keret 1996 18 1058 499 439 Infrastruktúra 12 9 1 2 Ingatlanvagyon-kataszter 41 4 Ipar Kereskedelem 7 3 Elektronikus ügyintézési portál 6 16 Település portál 34 8 22 Űrlapmenedzsment eszköz Iratkezelés 246 77 55 114 Hibabejelentő 212 126 47 39 Összesen: 11232 100 3746 2281 5205 Arány %   33 20

Bejelentések összesített kimutatása A Keret rendszerre többnyire az e-szig használatával és a felhasználók rögzítésével kapcsolatban érkeztek bejelentések. Az Adó szakrendszeren belül jelentkező leggyakoribb bejelentések: Iratsablon beállításból keletkezett megjelenítési hiba, Köztartozások rögzítéséből származó hiba, Adó és Iratkezelő szakrendszer helytelen beállításából keletkező hiba, Bevallás rögzítésből következő hiba

Bejelentések összesített kimutatása A Gazdálkodási szakrendszerrel kapcsolatos bejelentések döntő többsége szakmai segítségnyújtás. Többnyire az alábbi témákkal keresik fel munkatársainkat: Személyi juttatások számviteli elszámolása Adókönyvelés Határozatlan idejű kötelezettségvállalás kezelése

Az ASP Központ e-mail címére érkezett bejelentések megoszlása Többnyire az alábbi kérdésekkel keresik fel ügyfélszolgálatunkat: Ideiglenes engedély kérése a keretrendszerbe való belépéshez Migrációval kapcsolatos kérdések Csatlakozással kapcsolatos kérdések Szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos kérdések, kiegészítések Szakrendszeri oktatással kapcsolatos kérdések, Szakrendszerekkel kapcsolatos szakmai kérdések

KERET és Szakrendszer beköltözése 36 224 felhasználó került rögzítésre a keretrendszerbe ASP.KERET és szakrendszerek tekintetében a felhasználók, jogosultsági szintek és szerepkörök rögzítése, felvétele a tervezeteknek megfelelő ütemben halad Az ASP.GAZD tekintetében a „Beállításvarázsló” élesítése november 6-án megtörtént, így az önkormányzatok meg tudják kezdeni a 2018.01.01-es éles induláshoz szükséges környezetek kialakítását, az adatok betöltését Az ASP.ADO tekintetében a Próbamigrációs feladatok az önkormányzatok, az ASP Központ és a megyei igazgatóságok bevonásával a tervezeteknek megfelelő ütemben halad

Rögzítést megkezdte (db) 2017 November 24. Összesített Feladat Érintett (db) Rögzítést megkezdte (db) Előrehaladás (%) Igen Nem Felhasználó felvitel 3 026 100,00% eSzig összerendelés 2 904 122 95,97% GAZD admin felhasználó GAZD paraméterezés lefutott 2 921 105 96,53% IRAT admin felhasználó 1 138 1 136 2 99,82% IRAT paraméterezést megkezdte 878 260 77,15% IRAT paraméterezést elvégezte 790 348 69,42% ADÓ MIG admin felhasználó 2 994 2 900 94 96,86% ADÓ admin felhasználó 2 985 9 99,70% IVK admin felhasználó 2 879 115 96,16% IPAR admin felhasználó 2 905 89 97,03% HAGY admin felhasználó 2 901 93 96,89% ŰRLAP admin felhasználó 2 512 482 83,90% Meg kell jegyezzem, hogy a feladatok elvégzésének december 20-ig kell 100 % állapotot mutatnia, de egyes feladatok elvégzése előfeltétele a további feladatok elvégzésének, így első körben a 2018.01.01 es éles induláshoz szükséges környezetek kialakítására fektetjük a hangsúlyt.

Köszönöm a figyelmet!