nagy mennyiségû ismeretanyag átadása helyett produktív képességek fejlesztése a matematikára vonatkoztatva azzal a következménnyel jár, hogy az egyenletek,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

Értékel- várá- saik azono- sítása Vevők kijelö- lése Termék szolg. meghat. Kinek?Mit? Hogyan? BELSŐ TÉNYEZŐK.
Matematika kompetencia
A munka fogalma és társadalmi jelentősége
SZLOVÁKIAI ÁLTALÁNOS ÉS KÖZÉPISKOLÁS TANULÓK MATEMATIKAI PROBLÉMAMEGOLDÓ KÉPESSÉGÉNEK VIZSGÁLATA GUBO István Selye János Egyetem, Révkomárom, Szlovákia.
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Horváth Cz. János Új tanulási környezetek a tudásalapú társadalom oktatási rendszerében Magyarországon.
Matematika a filozófiában
Cegléd 2012 Anyagvizsgáló laboratóriumi tevékenység a gyakorlatban Dr. Kovács Károly –Szemán László ügyvezető általános igazgató METALCONTROL Kft.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Képességszintek.
A történelem tanításának és tanulásának módszerei és stratégiái 2007
Energiatermelés külső költségei
Minden, matematikusi ismeretekkel fertőzött leendő mérnök számára alapvető kihívás, hogy a túlságosan egyszerű dolgokból többet hozzon ki. Így például.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
EGYENLETEK, EGYENLŐTLENSÉGEK, SZÖVEGES FELEDATOK
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
AZ INFORMÁCIÓ Forrás: Dr. Haig Zsolt: Hadviselés az információs hadszíntéren [Zrínyi Kiadó]
A kognitív-tapasztalati self-elmélet
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gazdasági modellezés,döntési modellek
A konstruktivista pedagógia alapjai
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
Algoritmikus munkafolyamatok az irodalomórán Valaczka András, 2009.
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
Rekeszív meghatározása tüdőröntgenen
Az esetismertetés szerkezete Ágoston-Héderné 1. A kliens bemutatása 1.1. A realitások a kliens életkora, egészségi állapota, mentális képességei jövedelmi,
A team-munka elméleti alapjai
A konstruktív szociális munka Összeállította: Ágoston Magdolna Nigel Parton: Constructive Social Work towards a new practice,
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Fenomenológiai megközelítés
Kompetenciamérés a szakmai vizsgán - mérőeszközök Ujfalvy Andrásné Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet április 27.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Térképészet és térinformatika
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Fehérvári Katalin gyógypedagógus Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó
A tankönyv szerepe az oktatás korszerűsítésében október 19. Kojanitz László u.
Táblázatkezelés Középszint: 50 perc, 30 pont Emelt szint: 30 perc, 15 pont.
Controlling tevékenységek kritériumai Jelentésdialógus A jelentésben fontos tényezők ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Harmadik matematikakönyvem
GRAFO-LIFE hatékony segítség a mindennapokban. GRAFO-LIFE A hétköznapokban felmerülő stressz- és krízishelyzetek három csoportba vezethetőek vissza: 1.
Az OKKR szintjei és szintleírásai a 6–8. szint Bókay Antal.
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
Valószínűségszámítás II.
Huffman kód.
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
A Lantegi munkaképesség- mérő módszer Schenk Lászlóné
Projektorientált matematikaoktatás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A Fibonacci-féle sorozat
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Hagyományos ökológiai tudás és
Előadás másolata:

nagy mennyiségû ismeretanyag átadása helyett produktív képességek fejlesztése a matematikára vonatkoztatva azzal a következménnyel jár, hogy az egyenletek, az algoritmikus, szimbólumokat használó, számolós feladatok mellett jobban elõtérbe kerülnek a szöveges, valós környezetbe ágyazott problémák, melyek egyaránt eleget tesznek a „valóság-modellezõ” és a „problémamegoldó” elvárásoknak

Alapvetõen négy, egymásra épülõ megközelítést ismerünk azzal kapcsolatban, hogy mikor tekintsünk egy feladatot realisztikusnak. A legkevésbé éles meghatározás szerint a realisztikus feladatokban a hétköznapi valóság tárgyai, objektumai és ezek viszonyai kapnak helyet. Egy szigorúbb meghatározás szerint a realisztikus feladatokban követel- mény a relevancia, a tapasztalatokon nyugvás. Mi a harmadik értelmezést követjük, mely szerint a realisztikus feladatokban a megoldási menet egy vagy több pontján a hétközna- pi ismeretek aktív szerephez jutnak. Gyakori, hogy a végeredmény realitását, más esetek- ben a hiányzó adatok kiegészítését vagy a fölösleges adatok kiszûrését teszik lehetõvé ezek az ismeretek. Negyedik értelmezésként a problémamegoldó gondolkodás általános elméletének szellemében a matematikai szöveges feladat mint megoldandó probléma intranszparenciáját, vagyis az azonnali megoldási út hiányát tekintjük jellemzõnek; eb- ben az esetben autentikus feladatról beszélhetünk.