Műhelymunka az EKF Matematikai és Informatikai Intézetében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
Advertisements

A gazdaság és az oktatás együttműködése
Tanulmányok szerepe a karrierben Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Brüsszel milyen messze van
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
50 éves a szegedi informatika
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
© Leading Innovation – RSEU KFT. Minden jog fenntartva! Szellemi Vagyon Menedzsement Keresnyei János, ügyvezető Riglersystem Európa Kft. Pécs.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
SZTE TTIK Kari Nyílt Nap december 17. SZTE Bolyai Intézet = Matematika Tanszékcsoport = { Matematika BSc (3 év), Matematikus, Alkalmazott matematikus.
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
BSc a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Tájékoztató a szakmai gyakorlatról
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
Műhelymunka az EKF Matematikai és Informatikai Intézetében
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
2009 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Amit a TDK-ról tudni kell…
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Dr. Kovács Emőd VISZ Díjátadó Ünnepség computer graphics Számítógépi grafika Grafikai irányok, kutatások és egyebek.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
1 Vállalati együttműködések általános tapasztalatai Gyimóthy Tibor Szoftverfejlesztési Tanszék.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
Mobilitas Illés Zoltán Heizlerné B. Viktória Dr Illés Zoltán Készült az "Országos koordinációval a.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
ELTE informatikus vegyész szak
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
A BKF tudástranszfer modellje a
2008 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
Záró konferencia Pályázati cél Az iskolás korú gyermekek, tanulók természettudományos érdeklődésének felkeltése, ismereteik mélyítése.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Tanfolyam címe TANÁR NEVE | TANFOLYAM SZÁMA. Tanfolyam leírása  Írja be a tanfolyam anyagának rövid összefoglalását.  Hely  Előadások: hétfőn, szerdán,
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
KomHálók tehetségápolás tájékoztató
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Fejlesztő mérnök A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Cégünk piacvezető a vízmérés.
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Darabos Enikő tanársegéd MFK, KGI Név.
A szakmai gyakorlat szervezése?
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Tanár neve | Kurzus száma
Vezetői Információs Rendszer
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet 44
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

Műhelymunka az EKF Matematikai és Informatikai Intézetében dr. Kovács Emőd, emod@aries.ektf.hu dr. Kovásznai Gergő, kovasz@aries.ektf.hu dr. Kusper Gábor, gkusper@aries.ektf.hu

Áttekintés „Az Intézet” Projektlabor Projektmunka Projekt szeminárium Intézeti szeminárium Összefoglalás

Eszterházy Károly Főiskola http://www.ektf.hu

Matematikai és Informatikai Intézet http://matinf.ektf.hu

Matematikai és Informatikai Intézet Összefogás Kritikus tömeg Hatékony képviselet Pénzügyi bázis (szp,ij,Abacus) Hatékony dologi erőforrás gazdálkodás Kutatómunka összefogásának az esélye Szemináriumok : TDK, Intézeti

Matematikai és Informatikai Intézet Szép környezet Bojár Gábor :”kutatás-fejlesztéssel foglakozó cég esetben a munkakörnyezet minimum egyenrangú motivációs tényező a versenyképes fizetéssel” könyvtár , projekt szobák, csocsó asztal, kávé- és vízautomata, bútorozás saját bevételből Intézményi rendezvények IT cég részlegének a „beköltöztetése” az intézetbe

Képzéseink programtervező informatikus BSc matematika BSc logisztikai műszaki menedzserasszisztens Fsz Web-programozó Fsz MSc Tanári szakok akkreditációja folyamatban van informatika tanár, matematika tanár Cisco hálózati akadémia Microsoft IT Academy 2008-ban 170 fő nappali képzésre felvett hallgató

Célok „Mindig előrébb járni a többieknél”, nemzetközi tendenciák! „Piac szeretete, a felhasználó valódi igényeinek a megfelelése” Kettős elvárás teljesítése Szoftverpark létrehozása ( IFT)

Projektlabor

Projektlabor óra, Osztrák példa Fachhochschule Hagenberg Minden informatikai BSc-s hallgatónak kötelező tárgy, 2 féléves, 5-5 kredit 3-4 fős csoportok saját projekt laborral Ipari partnernek fejlesztenek szoftver prototípusokat / megvalósíthatósági tanulmányokat. Jó hírnevük miatt sok ipari megkeresés! Általában kérik, a prototípus tovább- fejlesztését, de ezt már spin-off cégek végzik.

Projektlabor óra PTI BSc-ben: Web-Programozó FSZ-ben: Nem kötelező, lelkes hallgatók előtt nyitott Projektek: TDK-t előkészítő munka Innovációs járulékból innovációs projektek Web-Programozó FSZ-ben: 0 óra, 5 kredit, 3. v. 4. félévben Laborvezető vezeti és értékeli a munkát 4-5. fős csoportok Megvalósíthatósági tanulmányok / Prototípus készítés

Projektlaborok Microsoft labor (5 PC, 5 MCP könyv) Robotika labor (2 PC, 2 Lego robot kit) Tehetséggondozó labor (4 PC) Szoftverteszt labor (1 Szerver, 3 PC) Java labor (8 vékonykliens)

Szoftverteszt labor 6*6m-es iroda Hardver: Csapat: 1 tábla, 6 asztal + szék, 1 könyvespolc 1 db. Sun szerver, 3 db. PC Csapat: 6 hallgató + laborvezető

Projektmunka A projektmunka célja: az elméleti ismeretek gyakorlatban történő elmélyítése csapatmunka tapasztalatok szerzése főiskola hírnevének öregbítése

Projektmunka Probléma: Lehetséges megoldások: PTI BSc-ről kikerülő hallgatók zsákjába sok hasznos tudás kerül, de kevés gyakorlati tapasztalat! Lehetséges megoldások: Gyakorlati félév (PTI BSc csak 6 félév ) Kooperatív képzés, gyakornoki program (kevés helyi IT cég ) Projektmunka

Szoftverteszt labor Projekt: Sikerek: .NET köztes kódban holtpont keresés Megbízó: evoSoft Hungary Kft. Forrás: Innovációs járulék Sikerek: 2. hely IBM 48 órás versenyen 1. hely helyi TDK versenyen 1 konferencia előadás (IF 2008) 1 technical report

Tapasztalatok Társas készségek fejlődése Kapcsolattartás megrendelővel Önálló, kritikai gondolkodás fejlődése Megfelelő alternatíva kiválasztása Gyakorlati órákon nehezen gyakorolható, de fontos technológiák mély elsajátítása, pl.: Verzió követés (subversion) Grafikai csomagok (GraphViz, Glee)

Projekt szeminárium

Projekt szeminárium Probléma: Megoldás: Rossz OTDK eredmények Összehangolatlan projektek Szétaprózott kutatói munka Megoldás: OTKA / NKTH pályázatok elnyerése Kutatói munka megismertetése Oktatókkal / Hallgatókkal Projekt szeminárium

Próbálkozások Intézeti szeminárium TDK kurzus Itt mutatják be az oktatók a kollégáknak kutatási témájukat. TDK kurzus Oktatók bemutatják hallgatóknak kutatási témájukat, azon belül azt a részt, amiben hallgatók segítségét várják. TDK szintű témák bemutatása, amiben az előadó oktató segíteni tud.

TDK kurzus 8 kurzus, kurzusonként 1-2 előadás. Első kurzuson 40-45 érdeklődő hallgató. Átlagosan 10-15 érdeklődő hallgató. A kurzus folyamodványaként 3 Matematika BSc hallgató kezdett kutató munkába. Cél: 2-3 sikeres OTDK dolgozat.

Intézeti szeminárium 2 hetente szerda du. Matematika és informatika témában közös szeminárium Közös ötletek, cikkek kutatások lehetősége Kell-e nekünk kutatócsoport? Beszéljünk problémáinkról, pl. agyelszívás

Összefoglalás A hallgatók szívesen vesznek részt projektmunkában. A legsikeresebb laborok ipari megrendelésre készítettek esettanulmányokat. A hallgatóság nem csak pénzzel vagy kredit ponttal motiválható. Sikeres OTDK szereplés érdekében fokozott kommunikáció szükséges a hallgatóság és az oktatók közt. Céljaink megvalósítása, csapatunk megtartása

Kovács Emőd http://aries.ektf.hu/~emod Köszönöm a figyelmet! Kovács Emőd http://aries.ektf.hu/~emod Matematikai és Informatikai Intézet http://matinf.ektf.hu