SZEMENSZEDETT VALÓSÁG? MARKETING A REALITÁS ÉS A KÉPZELET HATÁRÁN Avagy: fantáziatotalitások és marketingfelhasználásuk S o ó s G e r g e l y
2010 nem a racionalizmus kora
2012 A Titok (The Secret) „bevonzás” elmélete szellemtudomány Second Life jóga Mátrix káoszelmélet spiritualizmus virtuális világ mágia pránanadi reiki Feldmár multiverzum
OKOK 1 A történelemben természetes váltakozás a gondolkozásmódban képzelet és valóság között: miszticizmus vs. felvilágosodás, romantika vs. realizmus stb.
Világválság: szorongás OKOK 2 Bizonytalanság, elfordulás a valóságtól: Globalizmus: túl sok és feldolgozhatatlan, ezért frusztráló információ. Világválság: szorongás „Keleti-blokk” országaiban először szembefordulás a dialektikus materializmussal, majd csalódás a kapitalizmusban
Technológiai fejlődés OKOK 3 Technológiai fejlődés Virtuális terek létrejötte Digitális forradalom
SAJÁT VILÁGOK
„BEFORDULÁS” A májá varázsképeit még egy lepellel letakarjuk: virtuális vagy alternatív valóság. Növekvő időráfordítás + (vélt) „fizikai” valóságérzékelés (vajon hány dimenzió van a virtuális térben?...) Szemantikus web, személyre szabott web (Facebook – Open Graph API)
MARKETING
TERMÉKEK/TERMÉKFEJLESZTÉS TERÉN Fantáziatotalitások: Számítógépes videójátékok Second Life és egyéb virtuális világok Filmek/könyvek (Avatár, Titok stb.) Szekták, alternatív egyházak tréningjei
MARKETING ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ TERÉN Digitális eszközök vagy (online) közösségre támaszkodó módszerek, megoldások: Holográfia Augmented reality (kiterjesztett valóság) Alternate Reality Game (alternatív valóság-játék) Machinimák iPad interaktív könyvek
HOLOGRÁFIA
HOLOGRÁFIA
Valóságplatformon (a való világ platformján) vizuális virtualitás HOLOGRÁFIA Valóságplatformon (a való világ platformján) vizuális virtualitás
AUGMENTED REALITY
AUGMENTED REALITY
AUGMENTED REALITY Valóságplatformon, de már derivatív világban (képernyőn) vizuális virtualitás
ALTERNATE REALITY GAME Valóságplatformon (a való világ platformján) interaktív (de nem vizuális) virtualitás
MACHINIMA
MACHINIMA
MACHINIMA
Virtuális platformon (számítógépes játékokén) vizuális virtualitás MACHINIMA Virtuális platformon (számítógépes játékokén) vizuális virtualitás
A PRINT JÖVŐJE (iPAD)
A PRINT JÖVŐJE (iPAD)
Digitális platformon vizuális virtualitás A PRINT JÖVŐJE (iPAD) Digitális platformon vizuális virtualitás
ZÁRSZÓ „Egyelőre a weben még olyasmivel is találkozhat a kedves olvasó, ami neki nem tetszik, élvezze ki, amíg lehet.” Szélessáv.blogter.hu
KÖSZÖNÖM.