Nonprofit Egészségnevelési Társaság

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Európában élő körülbelül 10–12 millió roma közül sokan naponta szembesülnek az előítéletekkel, a tolerancia hiányával, a hátrányos megkülönböztetéssel.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Mit öröklünk és mit nem? Életmód, egész-ség, (epi)genetika EDUVITAL
Magyar Tehetséggondozó Társaság
A MENTORÁLÁS AZ ESÉLYTEREMTÉS LEHETŐSÉGE
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Rizikó magatartások népegészségügyi és lokális közösségi hatásai, kompetenciák és kommunikáció (érvelés-film)
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Dr.Anya, dr. Apa, avagy hogyan segítsük beteg gyermekünk gyógyulását? Madarasi Anna EDUVITAL Tudományos Újságírók Klubja,
Szenvedélyek fogságában - a drogok
az általános iskolákban
Egészségfejlesztésének lehetséges irányvonalai
Rehabilitáció és dementia
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Közegészség.
Orvos – és Egészségtudományi Centrum
MAGYARORSZÁGI EVANGÉLIKUS EGYHÁZ F E L N Ő T T K É P Z É S EGÉSZSÉGNEVELÉS-EDUVITAL 6.  2013. május 16. Gyerekbetegségek, amit egy gyerekközösség vezetőjének.
A munkaegészségtan oktatása Magyarországon
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Méltósággal segíteni, Jót s jól tenni
HYPERTONIA: PATHOMECHANISMUS, TERÁPIÁS KONZEKVENCIÁK
Mindennapi testmozgás és egészség
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
A művi meddővététel bioetikai megítélése
Dr. Tóth Olga PTE Illyés Gyula Főiskolai Kar, Szociális munka szak Társadalmi problémák szociológiája Levelező.
Szomatikus nevelés az egészségügyi szakképzésekben, különös tekintettel a felsőoktatásra Dr. Hollós Sándor nov. 14.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Allergia dr.Hella Zoltán.
Az EDUVITAL koncepció és oktatási gyakorlat Dr. Falus András egyetemi tanár, az MTA tagja.
Epigenetika és életmód
Sajtótájékoztató, november 14. AmCham - Egészséges Munkahely Program 1 Az Amerikai Kereskedelmi Kamara AmCham Egészséges munkahely programja Dr.
Szakmai műhelykonferencia Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása, ÁROP
Tapasztalatok az orvosi szociológia oktatásával a Semmelweis Egyetemen
Egészségfejlesztés/ egészségnevelés Reproduktív egészség Barabás Katalin Szegedi Magatartástudományi Intézet.
A PSZICHIÁTRIA ALAPVONALAI
Egészség Betegség.
Üdvözöljük konferenciánkon!
Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon
A lelki egészség védelme az iskolában
Korai tehetségnevelés
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Korányi Sándor a nephrológus
Üdvözölöm a Herbalife-nál! „Ha megálmodta, meg is tudja valósítani!” Walt Disney.
Nagyné Horváth Emília.
A Veszprém megyei pszichiátriai ellátó rendszer ismertetése
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Egészségesek a roma nők?
Falus András Az egészségtudatosságra való nevelés; biológiai, lelkiegészségi és társadalmi vonatkozások Semmelweis Egyetem.
Gyermekek, gyermekes családok egészsége „Legyen jobb a gyermekeknek!” Nemzeti Stratégia Értékelő Bizottságának évi jelentése május 11. Tokaji.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
Miért éppen fa – mint szenvedély? a gyökérzet szerteágazó, nem látható a törzs, a kifejlődési szakasz a korona a látható, jellegzetes szenvedély ágak.
TANTUdSZ Tanulj, tanítsd, tudd! Ifjúsági Egészségnevelési Program Projektvezető: Prof. Dr. Falus András egyetemi tanár, PhD, med.habil., DSc a Magyar Tudományos.
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
A 20 éves MKNE és az ökoiskolák
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
Tanszékvezető: Prof. Dr. Polgár Csaba, egyetemi tanár Tel.:
Csókay László KPSZTI április 13.
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Nonprofit Egészségnevelési Társaság EDUVITAL Nonprofit Egészségnevelési Társaság Dr. Falus András andras.falus@eduvital.net www.eduvital.net

Küldetés nyilatkozat Prof. Dr. Kopp Mária A magyar társadalom jelenlegi egészségi állapota és távlati kilátásai minden felelősen gondolkodó számára kötelező feladatokat jelölnek ki. Ezért mi, pedagógusok, orvosok, biológusok, pszichológusok, szociológusok, bioetikusok és egészségpolitikai szakemberek életre hívtuk az EDUVITAL Nonprofit Egészségnevelési Társaságot. Dr. Falus András egyetemi tanár, akadémikus, elnök Ismerje meg az EDUVITAL NET képzéseit, programjait, célkitűzéseit! Csatlakozzon hozzánk! EDUVITAL NET Nonprofit Egészségnevelési Társaság 1089 Budapest, Nagyvárad tér 4. +36 (1) 459 1471, +36 (1) 210 2929 www.eduvital.net info@eduvital.net Folyt.

Folyt. Célunk, hogy komplex, átfogó és a gyakorlati munkában, tanácsadásban jól használható, felelősségteljes információkat adjunk a korszerű népegészségügyi szemlélet mentén, az öröklésbiológiai alapismeretek, a környezettudatosság, a táplálkozás, a mozgáskultúra és a szenvedélybetegségek kérdésein át a többek között az iskola-egészségügy, a mentálhigiénia, pszichoszomatikus kórképek, a család és a bioetika legfőbb kérdéseinek köréből. Prof. Dr. Kopp Mária Prof. Dr. Falus András

EDUVITAL NET Értsd, csináld, szeresd! Egészség= Egész-ség ? Kopp Mária Komplex nevelési program az egészségünkről, az epigenetikától a szociálpszichológiáig Szintek (TIT, graduális, postgraduális) Előadások, írott anyagok (honlap, szóróanyagok, Élet és Tudomány állandó rovat), multimédia (film, animáció, podcast, hanganyagok, rádió, TV, facebook…) Akkreditált szervezet

FIATAL TÁRSADALOM Primer célcsoportok EÜ. SZAKEMBEREK védőnők PEDAGÓGUSOK óvodai pedagógusok tanítók, tanárok nevelési tanácsadók ÚJSÁGÍRÓK LELKÉSZEK KISEBBSÉGI SZERVEZETEK szociális munkások EÜ. SZAKEMBEREK védőnők házi/gyerek/orvosok FIATAL TÁRSADALOM

EDUVITAL TUDOMÁNYOS TESTÜLET   Dr. Antal Emese, táplálkozástudomány, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke Dr. Ádány Róza, egyetemi tanár, népegészségtan, WHO "Társadalmi Sebezhetőség és Egészség" Kollaborációs Központ vezetője Dr. Bagdy Emőke professzor emeritus, pszichológia, Károli Gáspár Református Egyetem, Személyiség és Klinikai Pszichológiai Tanszék, pszichológia Dr. Cseh Károly, egyetemi tanár, Semmelweis Egyetem Népegészségtani Intézet, munka- és foglalkozás egészségügy Dr. Dávid Bea, egyetemi tanár, Semmelweis Egyetem , Mentálhigiéniai Intézet Dr. Falus András, alapító, egyetemi tanár, akadémikus, Semmelweis Egyetem Genetikai, Sejt és Immunbiológiai Intézet, genetika, epigenetika Járóka Lívia, a Roma Education Fund képviselője, EU Parlamenti képviselő, kisebbségi/roma/ ügy Dr. Kalabay László, PhD, egyetemi tanár, Semmelweis Egyetem, Családorvosi Tanszék, családorvoslás Dr. Kopp Mária, alapító, egyetemi tanár, pszichológus, orvos Dr. Madarasi Anna, PhD,, osztályvezető főorvos, Szent János Kórház, gyermekgyógyász Dr. Mészáros Judit, egyetemi tanár, Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar dékánja, eü.szakdolgozók Dr. Molnár Mária Judit, egyetemi tanár, Semmelweis Egyetem Molekuláris Neurológiai Központ, neurogenetika és ritka betegségek Nagyné Horváth Emília, pedagógus, az Egészségtan oktatás országos koordinátora, egészségtan oktatás Nagy Tímea, olimpiai- és világbajnok párbajtőrvívó, sport, gyógypedagógia Dr. Oberfrank Ferenc, egyetemi tanár, Kísérleti Orvostudományi Kutató Intézet, bioetika Dr. Purebl György, egyetemi docens, Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi Intézet, pszichiátria Dr. Somhegyi Annamária prevenciós igazgató, testnevelés, mozgás Dr. Tompa Anna, egyetemi tanár, Semmelweis Egyetem, Népegészségtani Intézet, prevenciós orvostudomány, toxikológia, népegészségtan Dr. Túry Ferenc egyetemi tanár, Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi Intézet, pszichiátria Dr. Urbán Vera főiskolai tanár, , Semmelweis Egyetem, Egésységtudományi Kar Dr. Varga Péter Pál, Országos Gerincgyógyászati Központ vezető főorvosa, mozgás- és sporttudomány ……………………………………………………………………… Melicher Dóra ügyvezető Ádám Adrienn adminsztráció, honlap

/Gyerek/egészségügyi alapismeretek, védőoltások, sürgősségi helyzetek TEMATIKAI MODULOK – I. (és kombinációik) Genetika és epigenetika, örökölt és szerzett tulajdonságok, rendszerbiológia, biológiai hálózatok, evolúciós szemlélet /Gyerek/egészségügyi alapismeretek, védőoltások, sürgősségi helyzetek Környezet- és egészségvédelem, népegészségtani és toxikológiai alapfogalmak, prevenció, globalizáció Életmód és világnézet, a főbb világvallások és az emberi egészség kapcsolata A lelki működés alapfogalmai, szülői magatartás, stress és egészségtudatosság Táplálkozásbiológia, dietetika, evészavarok A testnevelés és a sport szerepe az emberi egészségben A roma- és hátrányos helyzetű közösségek egészségnevelési feladatai, cigánypasztoráció

Kábítószerek, alkohol- és drogfüggés, drogprevenció TEMATIKAI MODULOK – II. (és kombinációik) Kábítószerek, alkohol- és drogfüggés, drogprevenció Testi és mentális higiénia: szezonális biológiai és pszichológiai hatások A szexuálitás, életmód és szexuális nevelés, etika és szociológia A modern biológia és az egészségmegőrzés, bioetikai kihívások Az egészség fogalma és mitosza a közmédiákban …

AZ ÉLETMÓD VÁLTOZTATÁS mit öröklünk—mit nem?? Az öröklődés (hajlam) lényegében végleges A környezeti hatások nagyrésze változtatható AZ ÉLETMÓD VÁLTOZTATÁS JELENTŐSÉGE !!! 2018.09.21.

Több generáción át ható (ártalmas) környezeti hatás Asztma rizikó Anya- 1. generáció Magzat- 2. generáció Magzat reproduktív sejtjei- 3. generáció Li et al. Maternal and grandmaternal smoking patterns are associated with early childhood asthma. Chest 2005;127:1232-1241

Hogyan segítsük a cukorbeteg gyermeket a közösségben? - ismerjük a magas és alacsony vércukorszint tüneteit tudjuk ellátni azokat segítsük az étkezésüket

>

UNFPA jelentés, 2009 A világ növekvő népességének 95%-a a jelenlegi „fejlődő” országokban születik, ahol: 2.8 milliárd embernek nincs biztonságos ivóvize 1.4 milliárd ember a „szegénységi” küszöb alatt él 1 milliárd ember írástudatlan (65% nő) ~ 450 millió nő nem fér hozzá megfelelő fogamzásgátláshoz, 600.000 nő hal meg terhességi komplikációk miatt (percenként egy !) Évente 16 millió 5 éven aluli gyerek hal meg alultápláltság és fertőzések miatt (20.000, naponta- 14, percenként!)

„Mondd el és elfelejtem, mutasd meg és megjegyzem, engedd csinálni és megtanulom.”

- vers, mese: a nyelvezet gazdagítása, a fantázia és kreativitás gyakorlása…

- ének, zene, zenés, népi játék: felszabadítja a gyermeket, jó hangulatot, játékosságot biztosít, ősi térformákat rögzít…

Egészségtan tantárgy „Nekem az a tapasztalatom, hogy az egészségtan igen hathatósan fejleszti az elmét, s a tárgy értékét növeli, hogy a többiektől egész elütő irányban. (..) Egy élő szövetben: az elvont szabályt kell leleplezni. (..) Ha a nyelvtan, algebra törvényekre épít, az egészségtan „komplexumok”-ra.” (Németh László: Medve utcai polgári 1937 131. l)

A dohányfüst mérgező anyagai

Alkohol, stressz és agresszió 475 ezer alkoholista: 360 ezer ffi. 115 ezer nő Nagyivók aránya: 5% Nők: 1% férfiak:10%

A globalizáció iránya

A kiégés összetevői 1. Érzelmi kimerülés: mely alatt az emberi problémákkal szembeni közönyt,a társas helyzetek kezelésére való alkalmasság elvesztésnek érzését értjük. 2. Elszemélytelenedés:azaz a betegek tárgyként való kezelése 3.Teljesítménycsökkenés: negatív önértékelés, kompetencia hiányának érzése

„Egyedül nem megy”

www.eduvital.net Ismerje meg az EDUVITAL NET képzéseit, programjait, célkitűzéseit! Csatlakozzon hozzánk! EDUVITAL NET Nonprofit Egészségnevelési Társaság 1089 Budapest, Nagyvárad tér 4. +36 (1) 459 1471, +36 (1) 210 2929 www.eduvital.net info@eduvital.net