Y-Z generációs munkáltatói márka építése a közszolgálatban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miért éri meg családbarátnak lenni?
Advertisements

A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
A tanári munka értékelése
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Monster Talent Management Suite. Július 10: Egy álom vált valóra! #1 Job board /career site.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A családbarát intézkedések előnyei, hasznai és lehetőségei
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Emberi erőforrás menedzsment
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Családi vállalkozás.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Szervezetfejlesztési Program
SZEMÉLYZETI MARKETING
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Oktatási reformok tapasztalatai Pest megyei Tanévnyitó Tanácskozás Augusztus 31. Halász Gábor Országos Közoktatási Intézet.
A hátrányos helyzetű munkavállalók munkaerő-piaci integrációja, mint a gazdasági stabilitás fontos tényezője Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum.
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
Az én befogadó munkahelyem Fogyatékkal élő egyetemisták, főiskolások munkavállalási preferenciái MMK Campus kutatás november február.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
Karriermenedzsment Egyén Szervezet.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Toborzás elvi és módszertani kérdései
Országos tanácsadási konferencia
A munkaerőpiac mai kihívásai
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Adatvezérelt employer branding
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
SEEM alapok.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Toborzás forrásának azonosítása, tervezése (sourcing)
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Y-Z generációs munkáltatói márka építése a közszolgálatban 2018.09.21. HRMegoldások a XXI. században Dr. Szabó Szilvia PhD. Y-Z generációs munkáltatói márka építése a közszolgálatban BIBA Sándor Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közigazgatás-tudományi Doktori Iskola

A kutatási téma fejlődési íve 2018.09.21. HRMegoldások a XXI. században A kutatási téma fejlődési íve Az andragógia szerepe a munkaerő hatékony foglalkoztatásában XXX. Jubileumi OTDK, Kecskemét, 2011. Különdíj. Új kihívások a vezetői munka eredményességének növelésében XXXI. OTDK Eger, 2013. Különdíj. A munkához való viszony alakíthatósága Baranya megyében NKP - Eötvös Loránd Hallgatói Ösztöndíj, 2013. Y-Z generációs munkáltatói márka építése a közszolgálatban NKE, Közigazgatás-tudományi Doktori Iskola, 2014.

Munkaerő-piaci anomáliák 2018.09.21. HRMegoldások a XXI. században Munkaerő-piaci anomáliák A demográfiai egyensúly kedvezőtlen alakulása. Társadalmi öregedés – korfa. A technológiai változások következményeként a munkamódszerek radikálisan változnak. Digitális bennszülöttek – digitális bevándorlók A fiatal generáció tagjai egyre több elvárással rendelkeznek a munkaadó felé. Munkáltatóknak reagálniuk kell – fluktuáció.

A kutatás relevanciája a közszolgálatban 2018.09.21. HRMegoldások a XXI. században A kutatás relevanciája a közszolgálatban „a szervezetbe frissen bekerülők, illetve viszonylag rövid időszakot eltöltők körében a legjelentősebb a megtartási ráta, hiszen könnyebben és gyorsabban elszívja őket a másik két munkaerőpiaci szegmens” Dr. Szabó Szilvia: A közszolgálati életpálya modell – Emberi erőforrás áramlás a közszolgálatban – („Közszolgálati Humán Tükör 2013” résztanulmány) „ a különböző generációk (Z, Y, X, baby-boom, veterán) eltérő igényekkel lépnek fel” Dr. Szakács Gábor: A „közszolgálati humán tükör 2013” című kutatás eredményei, legfontosabb tapasztalatai, Budapest, 2014. március 25.

Fluktuáció a közszolgálatban 2018.09.21. HRMegoldások a XXI. században Fluktuáció a közszolgálatban 20-29 év 3,6% 40 - 49 év 46,2% 21,7% nincs adat 1,8% 50 - 59 év 26,5% 0,2% 30-39 év 60+ év

Generációk áttekintése 2018.09.21. HRMegoldások a XXI. században Generációk áttekintése Veterán (csendes) generáció 1925 - 1945 Baby boom generáció 1946 - 1964 X generáció 1965 - 1979 Y generáció 1980 - 1994 Z generáció 1995 - 2009 Alpha 2010 -

Generációs kompetencia-térkép 2018.09.21. HRMegoldások a XXI. században Generációs kompetencia-térkép Baby boom tart a munkahelyváltástól lojalitás a pozíciót tiszteli szabálykövető tisztelet a vezető iránt alázatos a munka iránt struktúrát igényel anyagias munkahelyi biztonság X megbízhatóság Z fontos a stabilitás elismerésre vágyik „kütyüfüggő” elmélyült szakmai igényesség rugalmasság információéhség innovatív kooperativitás jól akarja érezni magát munka közben márkaorientált értékeli a változást multitasking célorientált karrierizmus a tudást tiszteli online élet Y

„on the job” attitűdök Z Y X Boomer 4-19 évesek 34-20 évesek 2018.09.21. HRMegoldások a XXI. században „on the job” attitűdök Z 4-19 évesek Y 34-20 évesek X 49-35 évesek Boomer 68-50 évesek Technológia Egyszerre többet is jól használ Internetfüggő, megszokta az interaktív megoldásokat Technológia őrült, a legújabbat akarja Nem tudja rábízni magát, ellenáll Munkahelyváltás   Akár egyidejűleg több karrier építésére is nyitott Alapvetőnek tekinti a versenyképes önéletrajzhoz Tart a munkahelyváltástól, félti az esélyeit Irányítás A tudásalapú vezetést ismeri el Rugalmas munkavállaló, a maga érdekévé formálja a változást Értékeli a változást Elfogadja a hierarchikus, autoriter struktúrát Lojalitás Márkához, közösséghez, önmagához lojális Magához és a személyes kapcsolataihoz lojális Egyénekhez, csoportokhoz, és nem a cégekhez lojálisak Lojális, elfogadja, hogy a munkahely érdekeli előrébb valóak Javadalmazás Minőségi javadalmazás, minőségi feladatokkal  Teljesítményalapú bérezést igényel, piaci értékének megfelelően Azonnali jutalmazást vár, nem hisz a munkahely biztonságában Lojalitása miatt hosszútávon számol Bokor Attila: Létezik-e itthon Y generáció?, Vezetéstudomány, 38. k. 2007. február, pp. 2-21

A munkáltatói márka építése 2018.09.21. HRMegoldások a XXI. században A munkáltatói márka A szervezet belső munkafolyamatainak külső megjelenítése – minél vonzóbbak a belső folyamatok, annál erősebb a márka. Munkaerő-piaci szemszögből sikeres szervezet az, amelyet az alkalmazottak vonzóbbnak tekintenek, mint a versenytársakat. A munkáltatói márka építése proaktív, előre deklarált, tudatos, megfelelően kommunikált. a szervezet felismeri, hogy mitől lehet vonzó a munkaerőpiac számára

munkáltatói értékajánlat hiteles kép kialakítása 2018.09.21. HRMegoldások a XXI. században A márkaépítés lépései munkáltatói márka EB 1. 2. 3. 4. valóság vs. igények EVP testre szabása munkáltatói értékajánlat EVP hiteles kép kialakítása jövőbeli igények MÉRÉS SPECIFIKÁCIÓ KOMMUNIKÁCIÓ TERVEZÉS identitás

HRMegoldások a XXI. században 2018.09.21. HRMegoldások a XXI. században A márkaépítés előnyei Hosszú távú előnyök a toborzás terén, növekedik a jelentkezések száma, magasabb minőségű jelöltek, a munkavállalói motiváció, teljesítmény emelkedik, „egyetemi toborzás” (Z és Y generáció fogékonysága), erősebb szervezeti kultúra, csökkenti az esetleges negatív véleményeket, versenyelőny, csökken a fluktuáció, támogatás a termék, vagy szolgáltatás felé, nő a tudás a szervezetben, tehetségmenedzsment, állami szférában is alkalmazható. Dr. John Sullivan: Employment Branding: the Only Long-Term Recruiting Strategy, Jan 7, 2008

HRMegoldások a XXI. században 2018.09.21. HRMegoldások a XXI. században Áttekintés A Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program stratégiai szinten említi az emberi erőforrást, de az utánpótlás-politika még nem megfelelő. Jelentős változáson megy át a munkaerőpiac, nemcsak a munkavállalók között folyik a harc a legjobb munkahelyekért, hanem a munkaadók is versengenek a potenciális tehetségekért. A felnövekvő generációk számára a munkahely kiválasztása hasonló kritériumrendszer szerint történik, mint a haszonélvezeti eszközök esetében, márkák szerint.

HRMegoldások a XXI. században 2018.09.21. HRMegoldások a XXI. században Köszönöm a figyelmet! sandorbiba@gmail.com