Nyitás a jövőre, nyitás a fiatal generációk felé Insurace döntő – LEAD csapat 2017.06.28. Gál MeLinda, Szántó Eva, Tamás Andrea, Beri Dániel
Kihívások a biztosítási szektorban és az NN életében Elöregedő értékesítési hálózat Idősödő ügyfélkör Medium orange Medium blue Dark grey Medium green Medium purple Please use only these 5 colours Robbanásszerű digitális fejlődéstől való lemaradás Biztosítások alacsony presztízse Fiatal generációk által támasztott igények, hozzájuk kapcsolódó kihívások Értékesítési csatorna nagyfokú koncentrációja (TA kitettség) Merev folyamatok, lassú reakcióidő Alacsony gazdasági növekedés és kamatkörnyezet Személyre szabott, rugalmas termékek iránti igény Megváltozott munkavállalói igények Túlszabályozottság
Leendő ügyfeleink és munkavállalóink: az Y és a Z generáció „Digitális bennszülöttek”, radikálisan eltérő gondolkodásmóddal, életvitellel és attitűddel Új igények, preferenciák Új szemlélet, világkép Nyitottság az újítások és a változás iránt Eszközök, technológia, mobilitás Kommunikációs csatornák, közösségi média Nagyfokú elvárások Más a biztosítások megítélése is, szükségességét megkérdőjelezik
Az Y és Z generáció bevonzása ügyfélként és munkavállalóként egyaránt Digitalizáció a hatékonyság jegyében Kommunikáció és értékesítési csatornák Innováció és szervezeti kultúra Medium orange Medium blue Dark grey Medium green Medium purple Please use only these 5 colours
#1 Digitalizáció a hatékonyság jegyében Alapvető operatív fejlesztések: Áramvonalasítás (EWO) Manualitás kiváltása automatizmusokkal (greenlane) Költséghatékonyság (papírmentes értékesítési folyamat) Rendszerek megfelelő integrálása (one source of truth) Homeoffice-t lehetővé tevő rendszer-hozzáférések Versenyelőnyt biztosító fejlesztések: Cloud-alkalmazások a hatékony termékfejlesztéshez, biztosítási modellezéshez Adatbányászat, Big Data (DWH, PSD2) Mesterséges intelligencia alkalmazása (túl a greenlane-en, harmadik-feles információk kiaknázása, chatbotok) Blockchain-ben rejlő lehetőségek vizsgálata
#2 Kommunikáció és értékesítési csatornák Postai levéltől való elszakadás, de már az email is elmaradott… Online felület (felhasználói fiók) Mobil-app + push notification Social media + online közösségek Azonnali üzenetküldő app-ok Chatbotok, AI „Co-browsing” Blog Értékesítési csatornák: Személyes értékesítés: fejlett technikai megoldások Új csatornák: Online: új elérési lehetőség, tájékozódási pont, személyes tanácsadást nem igénylő termékek értékesítése Telesales/call center Együttműködések (pl. Netrisk) Azonnali bankkártyás fizetési lehetőségek Személyre szabott termékek (pl. telemetria, egészséges élet)
#3 Innováció és szervezeti kultúra Szervezeti kultúraváltás az innováció elősegítése érdekében Rugalmasság, agilis munkavégzés „Out of box” gondolkodás ösztönzése (kreatív reggelik, gondolatébresztő előadások) Munka és magánélet egyensúlya, távoli munkavégzés Innovációs együttműködések (insurtech cégek bevonzása): Külső és belső innovációs megoldások Folyamatos piac-figyelés, kapcsolat-teremtés/ápolás Enterprise Innovation Model: Innovációs központ (partner) Inkubációs program (build) Stratégiai venture capital (buy) Versenyek indítása adott témában „Hackathon”
Y és Z generációk A biztosítás jövője
Do not change or add other logos
Háttérinfók, irodalom Top insurance industry issues 2017 (PWC-tanulmány) https://www.pwc.com/us/en/insurance/publications/top-insurance-industry-issues-2017.html Insurance Outlook 2017 (Deloitte-tanulmány) https://www2.deloitte.com/us/en/pages/financial-services/articles/insurance-industry-outlook.html FinTech Chatbotok, amelyek megváltoztatják pénzügyeidet http://fintechzone.hu/chatbotok-amik-megvaltoztatjak-penzugyeidet/ Insurtech startup cégek: 2016 Fintech 100 report of KPMG and H2 https://h2.vc/reports/fintechinnovators/2016 Use cases a „co-browsing”-ra https://talkative.uk/info/how-can-cobrowsing-help-insurance-companies/ Blockchain in insurance (McKinsey-tanulmány) http://www.mckinsey.com/industries/financial-services/our-insights/blockchain-in-insurance-opportunity-or-threat Új lehetőségek a biztosítási innovációban (KPMG-tanulmány) http://mabisz.hu/images/stories/docs/biztositas-es-kockazat/4_1/biztositas-es-kockazat-4-evf-1-szam-3-cikk.pdf Medium orange Medium blue Dark grey Medium green Medium purple Please use only these 5 colours Change the data in this example chart, or insert your own chart Do not change or add other logos