Az információs infrastruktúra pénzügyi - üzemgazdasági kontrollja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Virtualizált Biztonságos BOINC Németh Dénes Deák Szabolcs Szeberényi Imre.
Advertisements

Babos János Andersen, Business Process Outsourcing Ügyvezető Igazgató
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
Hatékonyságnövelés Office System alapon az E.ON csoportnál
Magyarországi cloud computing megoldások, belépési területek a hazai kis- és közepes méretű vállalatok számára Riba István.
„Egy hálóban webezünk!” - a reformok informatikai kihívásai
AZ INFORMATIKAI BIZTONSÁG
Önkormányzati informatika ASP alapokon
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
A kontrolling alapjai:
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
 Változnak a piaci szereplők  Változnak a vevői igények  Változik a technika  Változik az informatika  Változik az üzleti stratégia Üzleti dilemmák.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
Kisvállalkozások TERVSZERŰ IRÁNYÍTÁSA Előadó: Véry Zoltán KisVall2005.hu.
Business Process Outsourcing © Andersen 2001 Management és controlling információk külső szolgáltatótól Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Hogyan alakítsunk ki informatika controlling rendszert?
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió április
INFRASTRUKTÚRA MENEDZSMENT
Hatékonyságnövelés IT biztonsági megoldásokkal Szincsák Tamás IT tanácsadó 2012.Október 17.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Kommunikációs infrastruktúra és felügyelete GTM szeminárium sorozat Áttérés Exchange 2003-ra Gazdasági előnyök Ferencz István konzulens.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Beruházás-kontrolling
Pénzügyi intézmények kontrollingja
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Szolgáltatási tevékenység controllingja Az outsourcing, mint értékteremtő folyamat.
9. TÉMAKÖR: ÁGAZATI ÉS FUNKCIONÁLIS SAJÁTOSSÁGOK A KONTROLLINGBAN –
Szoftvertechnológia Rendszertervezés.
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Költség hatékony és rugalmas infrastruktúra ami az ismert és meglevő termékeken alapul  Heterogén környezetek támogatása  Folyamat automatizálás  Önkiszolgáló.
Anyagadatbank c. tárgy gyakorlat Féléves tematika Adatbázis alapfogalmak, rendszerek Adatmodellek, adatbázis tervezés Adatbázis műveletek.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
Az információrendszerek kialakulása
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
2006.augusztus — Budapest BO stratégia tervezet Előadó:
Online szolgáltatások. Szoftver felépítése A „Felhő” bemutatása Ún. Hosting szolgáltatások – pontosan mit is jelentenek? Előnyök Témakörök © SKIDATA
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Biztonsági szabályozás szerepe a biztonsági rendszeren belül
Vállalkozásmenedzsment I.
Biztonságos szoftverfejlesztés kipipálva!? TickIT követelmények
Irány a felhő Előnyök, tapasztalatok Sárdy Tibor
A belső fenyegetettség elleni védelem aktuális kérdései © , Megatrend 2000 Rt. All rights reserved. Kajati László igazgató, biztonsági üzletág.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
INFORMATIKA- SZOLGÁLTATÁS és INFORMÁCIÓ- BIZTONSÁG Krauth Péter
GAZDASÁGI INFORMATIKA 2. BMF KGK Szervezési és Vezetési Intézet.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Felhő alapú vállalati rendszerek
Menedzsergyakorlatok a gazdasági vezetők szemszögéből
ISO/IEC Software Asset Management szabvány
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Az információs infrastruktúra pénzügyi - üzemgazdasági kontrollja
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

Az információs infrastruktúra pénzügyi - üzemgazdasági kontrollja Véry Zoltán mérnök – közgazdász

Az informatika expanziója Computing Control Commu-nication Data Centrum Digital Nervous System

A vállalati vezetők dilemmái Változik a piac, Változik az technológia, Változnak a vevői igények, Változik a menedzsment, Változnak az emberek, Változik az üzleti stratégia

Üzleti fókusz Üzleti értékteremtő folyamatok Üzleti Stratégia IT/IS Stratégia Üzleti értékteremtő folyamatok ERŐFOR-RÁSOK VEVŐK Üzleti Követelmények: Gyorsaság Rugalmasság Minőség Folyamatos fejlődés Vevő- orientáció Hatékony gazdálkodás (teljesítmények, költségek, fedezet) időzítés

Az információs-infrastruktúra feladata megfelelő forrásból megfelelő időben megfelelő személyekhez megfelelő mennyiségű és tartalmú ADATOT és INFORMÁCIÓT Begyűjteni (elérni, validálni, tisztítani) Tárolni (rendszerezni, védeni, megőrizni) Előállítani (átalakítani, aggregálni, számítani) Eljuttatni (elosztani, eljuttatni, áramoltatni) Tálalni (megjeleníteni, csomagolni, kommentálni)

Infrastruktúra komponensek Szerverek & Operációs rendszerek Munkahelyek (desktops, workstations) Hálózatok Adatbázisok Alkalmazások Címtárak (LDAP, NDS, Active Directory, ..) Felhasználók (Users)

IT - KONTROLL KOMPLEXITÁS-kontroll VÁLTOZÁS-kontroll BIZTONSÁG-kontroll KOCKÁZAT-kontroll KÖLTSÉG- és TELJESÍTM.-kontroll NÖVEKEDÉS-, FEJLŐDÉS-kontroll Plusz: „szakadék-áthidalás”-kontroll

„a szakadék áthidalása” C Menedzsment Pénzügy Számvitel Auditors Felhasználók IT vezetők IT személyzet Szakértők Administrators Tanácsadók BUSINESS Business Focus iTechnology Focus

Az infrastruktúra új szereplői Irányítás IT-Controller Elemezés, tervezés IT-Controller Beruházásgazd. IT-Controller Finanszírozás Informatikus + Pénzügyes Elszámolás Informatikus + Auditor eBusiness Informatikus + Menedzser eCommerce Informatikus + Marketinges eCasting Informatikus + PR szakértő Komplex megoldásokhoz, komplex szakértelem !

Költség-hajtóerők KÖLTSÉG IDŐZÍTÉS FOLYAMAT KAPACITÁS Mikor ? Hogyan ? Mivel ? KÖLTSÉG

A kontroll alapkérdése: Mi mennyi ?? Teljesít-mény Költség &

A kontroll perspektívája Amikor a tulajdonosi szemléletben és az információkban, a jövő és a múlt is jelen van Előirányzat, Elvárás,Előírás Követelmény TERV Jövő Jelen Eltérés, Várható, Potenciál, Mi lenne ha….. TÉNY Múlt

Alkalmazott módszerek és eszközök WACC ROI Total Cost of Ownership IRR Real Cost of Ownership NPV Lowest Cost of Ownership Z.E.N, ZAK Total Value of Ownership IT-Control Cost of Ownership IT-Balance Activity Based Costing IT Benchmark IT Scorecard CIM

TCO elemek Capital (közvetlen költségek, Hw / Sw beszerzés, rezsi költségek, stb) Technical Support (Hw / Sw karbantartás, Help Desk, új termék bevezetése, stb) Administration (menedzsment költsége, staff költségek, office költségek, stb) End-User activity (személyes technikai költségek, adatkezelés, képzés, stb)

Total Cost of Ownership: TCO Előnyei Hátrányai Beszerzési dönt.hez Teljes életciklusra Összes költség Egyszerű kezelés Erőforrás-követő Elterjedt Az irányításhoz nem használható No link performance No link cost-drivers Nem rugalmas Sokféle értelmezés

IT Kontrollház® Modell BSC VAGYONGAZD KÖLTS_GAZD intézkedés C intézkedés Vezetői Jelentési Rendszer SZOLGÁLTATÁS CÍMTÁR-menedzsment BERUHÁZÁS & K+F ALKALMAZÁS-menedzsment ADATBÁZIS-menedzsment HÁLÓZAT-menedzsment SZERVER-menedzsment DESKTOP-menedzsment ÜZEMELTETÉS, HELP-DESK Informatikai és kommunikációs erőforrások

IT-Kontroll megoldás-mix ü Területi tagoltság Komplexitás Heterogén eszközök, megoldások Többféle érdek ü Változások Eszköznyilvántartás Esemény-felügyelet ü Biztonság Problémakezelés (Help Desk) Kapacitás- és teljesítménymérés ü Hozzáférés-védelem Kockázatok Adatvédelem, adatbiztonság ü Kockázatkezelés Költségek Erőforrás-felhasználás Vezetői beszámoló rendszer ü Innováció Beruházás-gazdaságosság Innováció-gazdaságosság

IT – Szolgáltatások kontrollja Szolgáltatási szintek és díjak Outsourcing / Insoucing Költség- és teljesítményszámítás Tevékenységalapú költségszámítás (ABC) Számlázás, chargeback

Beruházás, Fejlesztés kontroll Szolgáltatás-bővítő beruházások Mely üzleti-folyamatot támogatunk ? Infrastruktúrális beruházások Milyen alapvető elvárást támogatunk ? Zöldmezős-beruházások Nem kell alkalmazkodni adottságokhoz ! Fejlesztés, Felújítás Beszerezzem vagy készítsem ? (Make or Buy ?)

ÜZEMELTETÉS: Esemény Menedzsment Rendszer- felügyeleti szerver Mobil telefon, pager e-mail Help Desk Egyéb log

ÜZEMELTETÉS: Teljesítmény Menedzsment Hardver / szoftver erőforrások Adatbázisok Processzek Hálózat, hálózati protokollok stb... On-line teljesítmény felügyelet Trend analízis Erőforrás gazdálkodás Naplózás Riasztások stb...

Help Desk ÜZEMELTETÉS: Probléma Menedzsment Automatikus problémafelvétel Automatikus értesítés Automatikus eszkaláció Garanciális feltételek és service level agreement-ek kezelése Telefonközpont-integráció E-mail és Web integráció Tudásbázis Nyomonkövethetőség Riasztások Statisztikák stb... Problémák Hibák Igények Kérdések Telefon E-mail

IT-menedzsment szemléletek West-kultúra East-kultúra A stratégia szolgálata Stratégiai ösztön Értéket a pénzünkért Teljesítménynövelés Technológiai megoldások Megfelelő technológia IR – Felhasználói kapcsolatok Szervezeti kötődés Rendszertervezés Humán tervezés

IT-CONTROL® projekt Követelmények Specifikációk Változatok Contact Meeting Követelmények Specifikációk Változatok Megvalósítás Dokumentálás Bevezetés Képzés

Q & A ?