Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

 Változnak a piaci szereplők  Változnak a vevői igények  Változik a technika  Változik az informatika  Változik az üzleti stratégia Üzleti dilemmák.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: " Változnak a piaci szereplők  Változnak a vevői igények  Változik a technika  Változik az informatika  Változik az üzleti stratégia Üzleti dilemmák."— Előadás másolata:

1  Változnak a piaci szereplők  Változnak a vevői igények  Változik a technika  Változik az informatika  Változik az üzleti stratégia Üzleti dilemmák ? ?

2 Üzleti célok • Az üzleti teljesítmény növelése • A versenyképesség fokozása • Az üzleti folyamatok jobbítása • Vállalati transzparencia • A vállalati kultúra fenntartása • Működési költségek csökkentése

3 Üzleti értékteremtő folyamatok Hatékony gazdálkodás (teljesítmények, költségek, fedezet) Üzleti fókusz GyorsaságRugalmasságMinőség Folyamatos fejlődés IT/IS Stratégia Üzleti Stratégia Vevő- orientáció VEVŐKERŐFOR- RÁSOK Üzleti Követelmények: időzítés

4 Üzleti követelmények  Gyors rendelkezésre állás, kiszolgálás  Rugalmas alkalmazkodás a változásokhoz  Minőségbiztosítás és fenntartás  Üzleti növekedés, fejlődés, innováció  Ügyfélközpontú üzleti stratégia  Hatékony gazdálkodás

5 Raktári folyamatok Mobil adatkommu - nikáció Real-time tranzakció kezelés Vonalkódos azonosítási technika Integrált vállalati információs rendszer Informatikai kultúra „GYORSASÁG„ informatikai támogatása információ KitárolásBetárolásÁttárolás

6 Egyedi igények átvezetése Grafikus kezelőfelület Nyomtatott bizonylatok testreszabása Pack & Hold „RUGALMASSÁG” informatikai támogatása Rövid szállítási határidő, pontos szállítás

7 ISO 14000 ISO 9002 „Minőség” IT támogatása Beépített szabályok Minőség-dokumentálás Visszakereshetőség

8 „Folyamatos fejlődés” IT támogatása BETÁROLÁS KOMPETENCIA TECHNOLÓGIA INFRASTRUKTÚRA TÁROLÓTÉR KITÁROLÁS RAKTÁR Beépített ismeretek Tréning Folyamatos fejlesztés WEB-online

9 „VEVŐORIENTÁCIÓ” informatikai támogatása Online számítógépes együttműködés Teljeskörű megoldásszállítás (igény esetén alvállalkozókkal) 24 órás raktári rendelésfogadás Ügyfélszolgálat, elektronikus tájékoztatás VEVŐK

10 „HATÉKONY GAZDÁLKODÁS” informatikai támogatása • élőmunka-felhasználás optimalizálása • min / max készletfigyelés • be- és kitárolási algoritmusok alkalmazása • járatoptimalizáló algoritmusok alkalmazása • racionalizált raktár-technológia • tárolási-idő csökkentése •kapacitáskihasználás figyelése

11 HOST rendszer - ügyviteli rendszer Raktári rendszer Vezérlő rendszer SAP R2 - R3, SUN, Oracle Financial, JD Edwards, SCALA, Prodstar Warehouse Buisness System (WBS) Technológiai eszközök, berendezések Informatikai Modell

12 HOST rendszer (vállalat irányítási rendszer) • Az ügyviteli folyamatok kezelése • Készletnyilvántartás, és annak analitikus könyvelése • Készletgazdálkodási feladatok kezelése • Az előbbiekben felsoroltakhoz szükséges bizonylatok rögzítése, illetve feldolgozása Kapcsolat a raktár irányítási rendszerrel • File - tranzakciós megoldás • Kommunikációs szerver segítségével (MQ Series) Informatikai Modell

13 Raktár irányítási rendszer (WBS) • Csatlakozik a HOST rendszerhez • Kezeli a raktárakban alkalmazott technológiai elemeket R E N D S Z E R I N T E G R Á C I Ó • Irányítja és kezeli a raktári főfolyamatokat • A raktári folyamatokhoz tartozó bizonylatokat elkészíti • Valós idejű adatfeldolgozás (“real time” - “on-line”) • modularitás, rugalmasság Informatikai Modell

14 • Rádiófrekvenciás (RF) eszközök • Vonalkód technikai eszközök, nyomtatók, olvasók • Szállítópálya rendszerek • Komissiózó berendezések Technológiai eszközök, berendezések • Közvetlenül hajtják végre a feladatokat Informatikai Modell

15 Decentralizált Informatikai Modell • Minden bázisraktárnak saját, kis teljesítményű WBS szervere van • A bázisraktárakon kívüli raktárakban elegendő WBS munkaállomás(ok) elhelyezése Előny: • Az adatátviteli vonal meghibásodása esetén a helyi WBS rendszerek zavartalanul működnek, így a raktári kiszolgálás is folyamatos • Nem növekszik, sőt a megszűnő munkahelyek miatt csökken az országos adatátviteli hálózat forgalma Hátrány: • Több szervert kell különböző helyszíneken az IT-nek menedzselni, karbantartani, bár a szervereknek nincs jelentős karbantartási igényük

16 SAP WBS WBS 1 W##_XX_Y.WRK W##_XX_Y.KOM W##_XX_Y.EXP W##_XX_Y.IMP WBS 2 W##_XX_Y.WRK W##_XX_Y.KOM W##_XX_Y.EXP W##_XX_Y.IMP A rendszerek közötti kommunikáció szöveges file-ok utján történik 1. Az adatokat szolgáltató rendszer a saját szerverén egy munkakönyvtárba gyűjti az adatokat. 2. Amikor az összes adat összegyűlt, átmozgatja a munkakönyvtárból a kommunikációs könyvtárba. 3. A fogadó rendszer gondoskodik arról, hogy az adatok átkerüljenek a saját rendszerébe és gondoskodik az átvett állomány törléséről feldolgozás után. File - tranzakciós megoldás

17 Üzenetcsatolt köztes szoftver alkalmazása (pl. IBM MQ Series...) Message Stacking szisztéma Az egymással kommunikálni kívánó alkalmazások ne közvetlenül egymással, hanem egy közvetítő réteg - Middleware eszköz - segítségével beszéljenek egymással.

18 Alkalmazásintegráció üzenetcsatolt szoftverrel IBM MQ Series Program XProgram Y

19 • LAN, ill. WAN kapcsolatok • korszerű, strukturált, nagysebességű adatátviteli hálózat • megbízható hálózati kommunikáció IT infrastruktúra - Kommunikációs hálózatok

20 SAP - WBS üzenetváltás

21

22 A projektmunka fázisai Felmérési fázis Tervezési fázis Megvalósítási fázis Kivitelezés Monitoring Controlling Zárás Értékelés Kivitelezés Monitoring Controlling Zárás Értékelés Erőforrás tervezés Folyamattervezés Összefüggések terve Mérföldkövek kitűz. Terv elfogadás Erőforrás tervezés Folyamattervezés Összefüggések terve Mérföldkövek kitűz. Terv elfogadás Stratégiai célok ? Adatgyűjtés Igényelemzés Magvalósíthatóság Projekttartalom Stratégiai célok ? Adatgyűjtés Igényelemzés Magvalósíthatóság Projekttartalom

23 Alternatívák Projekt-fázisok életciklusa Igények Döntés Specifikáció Elemzés Értékelés Választás Változtatás

24 Projektmenedzsment központ Telefon E- mail Intranet Adattárak Dokumentumok Ütemtervek E-mail Server Projektcenter vezető Service Desk Szakértők Internet

25  Üzleti megoldás  Informatikai megoldás  Technológiai megoldás  Vezetési-irányítási megoldás  Alkalmazás integráció (pl: SAP)  Térinformatikai megoldás integráció  Projektvezetés, projekt-irányítás, elszámolás LOGISZTIKAI MEGOLDÁS-MIX

26 GYÁRTÁS logisztika BESZERZÉS logisztika SZÁLLÍTÁS logisztika LOGISZTIKA RAKTÁROZÁS logisztika MEGOLDÁS-SZÁLLAÍTÁS a teljes logisztikai-lánc mentén


Letölteni ppt " Változnak a piaci szereplők  Változnak a vevői igények  Változik a technika  Változik az informatika  Változik az üzleti stratégia Üzleti dilemmák."

Hasonló előadás


Google Hirdetések