Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1.Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK.
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A hivatalos statisztika információ-megosztási felülete a KSH honlapján 1 Freid Mónika OST-ülés,
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
Internet tudományos használata
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Gazdasági informatika - bevezető
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Gyakorlati megvalósítása
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Integrált Közösségi Szolgáltató Tér
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
TÁMOP az OSZK-ban Tudásdepo-Expressz” — A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Zalaegerszeg, 21 February 2018
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Köszöntő A Dokumentumkezelő rendszerek helye és szerepe
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK

MI IS AZ A TARTALOM-SZOLGÁLTATÁS?

1. A KÉPZETÜNKBEN….

2. A SZAKIRODALOMBAN…

MAGYARORSZÁGI TARTALOMSZOLGÁLTATÓK EGYESÜLETE (MTE 2001-) Internetes tartalomszolgáltatók (Index, Origo stb.) fóruma Önszabályozó testület, amely szakmailag megalapozott állásfoglalásokkal és az önszabályozás eszközeivel járul hozzá a hazai internetes piac fejlődéséhez. Feladata: az internet szabályozása a lehető legkisebb állami beavatkozás mellett történjék, inkább maga a szakma szabályozza azt. Eszközei: szakmai kódex, etikai kódex

A MAGYARORSZÁGI TARTALOMSZOLGÁLTATÓK EGYESÜLETének célja Az internetes tartalomszolgáltatásról zajló szakmai viták színtere. Az önszabályozás technikáinak megvalósítása. Kidolgozza és folyamatosan fejlessze, továbbá népszerűsítse az internetes tartalomszolgáltatás szabályait. Az internetes tartalomszolgáltatás egységes normáinak kidolgozása. A normák megismertetése tartalomfogyasztókkal. Koordinátori szerep az állam és az internetes tartalomszolgáltatók között. Az internetes kultúra fejlesztése.

MAGYAR TARTALOMIPARI SZÖVETSÉG matiSZ 1991- (jogelőd a Magyar Adatbázis-forgalmazók Szövetsége /Kamarája=MAK) CÉLJA: Az információs tartalomfejlesztés, a forgalmazás és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra területén működők számára szakterület érdekképviseleti feladatok ellátása A szakterület szakmai érdekeinek koordinálása. A szabad információáramlás, a tartalomipari-piacépítés és az információk hatékonyabb társadalmi hasznosításának támogatása; A tartalomipar nemzetközi gazdasági és kutatás-fejlesztési kapcsolatainak fejlesztése; A tartalomiparral kapcsolatos jogalkotás, szabályzás, az új eljárások bevezetése területén a társadalmi fejlődés és tagszervezetei érdekei összhangjának elősegítése; Ügyel a szakmára jellemző szakmai, etikai normák betartására és fellép az általánosan elfogadott normáktól eltérő magatartással szemben; Oktatási, képzési és rendezvényszervezési tevékenység a fenti célkitűzések elérése érdekében.

A szövetség feladata Független szakmai testületként az információs tartalom előállításával-fejlesztésével, terjesztésével, forgalmazásával és az ehhez szükséges infrastruktúrával foglalkozó szervezetek érdekképviselete. Eszköze: etikai kódex

TAGSÁG: Profitorientált cégek Non-profit szervezetek, intézmények (közintézmények, civil szervezetek) Közgyűjtemények Média kiadók és forgalmazók

A matisz tevékenysége 1. DAT KONFERENCIÁK 1991- DAT 2009 Látható Magyarország = Digitális Európa (EU-program) DAT 2008 A kreatív iparágak fejlesztése, piaci rések feltárása / DAT’2007. A kreatív iparágak hozzájárulása a magyar társadalom fejlődéséhez DAT’2006. A digitális kreatív iparágak szerepe Magyarországon DAT'2005   A tartalomipar a növekedésért és a foglalkoztatásért! DAT'2004 Tartalomalkotók legjobb megoldásai – best practice DAT'2003 Digitális tartalmat mindenkinek DAT'2002 TARTALOM - MINDENEKFELETT! A magyarországi eContent program nyitókonferenciája

A matisz tevékenysége 2. 2. E-FESZTIVÁLOK 2000- . CÉL: A MAGYAR E-TARTALMAK NÖVEKEDÉSE A magyar kulturális örökség digitális megőrzése / eTudomány Mindennapjaink informatikája / eSzórakozás eEgészségügy / eEsélyegyenlőség / Közérdekű információ szolgáltatás eLearning Elektronikus kereskedelem

3. A TUDOMÁNYOS IGÉNYŰ DEFINÍCIÓBAN …

„Tartalomszolgáltatás alatt valamely közvetítő felület által közvetített írásos, auditív vagy vizuális tartalom elérhetővé tételét értjük. Elvileg a tartalomszolgáltatás mindenfajta médiára vonatkozhat, azonban mind a nemzetközi, mind a magyar szaknyelvben elsősorban az internetes tartalomszolgáltatást értik alatta.” (forrás: Kommunikációtudományi nyitott enciklopédia, http://ktnye.akti.hu/index.php/Tartalomszolg%C3%A1ltat%C3%A1s)

A tartalomszolgáltatás jellemzői Interaktivitás (egyébként csupán tartalomközlésről beszélhetünk) Tudományos igények szemben a publicitás és interaktivitás mértékével. Az internetes kor előtt létrejött tudások és a kulturális örökség online elérhetőségének megteremtése  tartalomközlés Az eleinte jellemző szöveges tartalmak mellett ma már az elektronikus műsorszolgáltatás tartalmának megőrzéséről és elérhetővé tételétől is szó van (EU=e-Europe; Magyarországon: NAVA, NDA) Web 2.0 jelenség terjedése (blogok, wikik) Szerzői jogi kérdések

Választható feladatok Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ tevékenységének, eredményeinek bemutatása Az open archive initiative program és eredményeinek bemutatása (nemzetközi és magyar) Creative Commons kezdeményezés és eredményeinek bemutatása (nemzetközi és magyar) e-Europe kezdeményezés és eredményeinek ismertetése Az eContent program (2001-2005) és az eContentplus (2005-2008) programok bemutatása, eredményeinek ismertetése.