MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A határmenti együttműködés „iskolapéldája” Előadó: Kiss Gábor projektvezető.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Szakiskolai mobilitási pályázat elnyerése 2010 elején Cél:  a kedvezményezettek idegen nyelvi tudása, és ezen belül a szakmai nyelvi ismeretük ugrásszer.
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
SZEMÉLYZETI MARKETING
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Esettanulmány a projektmenedzsment lépéseinek bemutatására
Resztoratív módszerek az iskolában
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Határtalanul II. MédiaMánia határon innen és túl BGA-12-HA /13 Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium Karcag.
Szakmai munkánk a pályázatban
1 A szegedi Hansági a nemzetközi együttműködésért.
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Szlovénia-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
EURÓPAI PARTNERSÉG A BEFOGADÓ ÉS ÖKOTUDATOS VENDÉGLÁTÓ-IPARI ÉS IDEGENFORGALMI SZAKKÉPZÉS JÓ GYAKORLATAINAK CSERÉJÉRE Együd János Lászlóné nemzetközi.
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ , 0012.
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ A romák munkaerő-piaci reintegrációjának elősegítése, -A TÁMOP B-1-11/1kiemelt projektre épül,
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
A tanulói létszám: 655 fő Szakmák: Cukrász Pincér Szakács.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Toscana Készítette: Tóthné Kovács Annamária
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
Erasmus+ tapasztalatok
ERASMUS+ KA1 mobilitás pályázat
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Szakiskolai fejlesztési program
Mobilitás KA HU01-KA Gépészek Münsterben Mobilitás KA HU01-KA
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
A Projekt bemutatása A foglalkoztatási helyzet javítása különböző érdekképviseletek együttműködésével, célja a foglalkoztatás szempontjából hátrányos.
"Comenius iskolai együttműködések városunkban "
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Együtt a változásokért
Szakiskolai fejlesztési program
Készítette: Dóka István
Szakképzési mobilitás projektek Beszámolást segítő rendezvény Kvíz
Előadás másolata:

Vendéglátó szakmát tanulók és gyakorlati oktatók szakmai kompetenciafejlesztése Olaszországban MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség Palencsárné Kasza Marianna

Intézményi célok: mi hívta életre a projektet? tagság igénye a szakmai fejlődésre sok nemzetközi versenyt támogat, de oktatás területén az oktatókat még nem szakmai továbbképzések évek óta nem voltak vendéglátó területen a munkaerőpiac támogatása (diákok szakmai tudása segít, oktatók tudása) diákokon keresztül támogatni a jövő vendéglátós nemzedékét (ifjúsági tagozat) évek óta tervben volt az Erasmus/Leonardo projekt nemzetközi kapcsolatok más területű kiaknázása

Milyen eredményeket vártunk el? Motiváltabb diákok, nagyobb szakmai tapasztalattal dolgozzanak Tagság növekedés (ifjúsági/felnőtt tagozaton) Munkaerő-piacon jobban képzett, tapasztalattal rendelkező diákok Motiváltabb oktatók Jobb képzés a fiatalok számára Multiplikátor hatás a tagiskolákra, ők is bátrabban pályázzanak Jó nemzetközi partneri kapcsolat kialakítását

Megvalósulás tevékenységei Előkészítő partneri találkozók (hogyan, mit, mikor, ki szervezi, tájékoztatás) Információs napok (oktatók, diákok) Diák mobilitás (21 fő) Oktatói mobilitások (66 fő- 22 vállalati, 44 iskolai ) Monitoring látogatás

Milyen hatással volt a projekt a célcsoportokra Diák mobilitás (21 fő-16 hetes) olasz nyelvtanulás (lehetőség egy új idegen nyelvre) „kulturális mediátor”, új kultúra, új munkakörülmények szakmai tapasztalat, napi munkában iskolai beszámolók, többieket motiválni ifjúsági tagozat, ifjúsági versenyek-iskolák intenzívebben jelentkeznek MNGSZ nevének megismerése, tevékenységük kommunikációja, Facebook oldalon 25 000 követő

Milyen hatással volt a projekt a célcsoportokra Oktatói mobilitások (66 fő-7 napos) 7 napos mobilitás (olasz ételek főzés, családi vállalkozások, termelés-értékesítésig, borok kultúrája, élelmiszerek előkészítése, cukrászat) Oktatók szakmai kompetenciájuk fejlesztése MNGSZ szakmai tevékenységének erősítése (pincér szakoktatói továbbképzés 1 napos-2017) Multiplikátor hatás: több iskola tárgyal mobilitási lehetőségekről, akik eddig nem

Marco Polo G.E.I.E Partner előnyei: Erasmus+ pályázat ismerete Tapasztalat (korábbi diák mobilitások) Gyakorlati munkahelyek vezetőinek személyes ismerete Olasz-magyar kulturális mediátor alkalmazása (napi problémák) Folyamatos kinti monitoring, kontrolling részükről Hosszútávú kapcsolatban gondolkoznak Oktatók motiválása mobilitási projektekre

Disszemináció MNGSZ honlapján, facebook oldalán Vendéglátás magazin honlapján videóval Olasz partner facebook oldalán Youtube-n elérhető videó Olasz - Magyar Kamara honlapján Résztvevő iskolák honlapján megjelenő beszámolók MNGSZ Közgyűlés Elnökségi ülések Mestervacsorák (tagságnak szervezett szakmai este) MNGSZ hírlevelében 2016. november 26-án az Olasz Kultúra Intézetében, "Dalla terra italiana alla tavola ungherese"- "Az olasz földektől a magyar asztalokig„ (gyakorlati oktató, diákok is részt vettek)

Értékelés, visszacsatolás Oktatók: Napi értékelés: olasz szempontrendszer- következő csoport programba beépítés Heti értékelés: összegzés- következő csoport programba beépítés Utókövetés: MNGSZ-el, Marco Polo-val kommunikáció Beszámoló Szakmai kapcsolat Diákok: kiutazás előtti nyelvi+gyakorlati vizsga Értékelés a 16 hét felénél, vállalat séfje/vezetője Beszámoló/munkanapló

Indikátorok 24 szakmai gyakorlatot végző diákból 20 fő hazatérve munkát találjon. 4 fő külföldön 2 fő tanul 18 fő dolgozik a magyar vállalkozóknál 19 megyéből utaztatunk gyakorlati oktatókat, 2 megye kimaradt (Csongrád, Baranya)

Köszönöm a figyelmet! Mindenkinek sikeres projekteket kívánok!