„Munkára fel! Az én utam.” Tapasztalati beszámoló

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP /A Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Változó Világért Alapítvány
A MENTOROK SZEREPE A KOMPLEX REHABILITÁCIÓ FOLYAMATÁBAN Tengelic.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
A megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatása
TÁMOP /A
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Fogd A Kezem Alapítvány
Szempont Alapítvány Foglalkozási rehabilitáció 2008 december 10.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Rehabilitáció – Érték – Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Támogatott Foglalkoztatás célcsoport specifikus ismeretek a foglalkoztatáshoz kapcsolódóan – értelmi sérültek TÁMOP Országos Hálózati Találkozó.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Vucskó Bernadett Fővárosi Esélyegyenlőség Módszertani Iroda „ HÉTRŐL ÉVRE A MUNKÁBAN ” NONPROFIT MUNKAKÖZVETÍTŐI RENDSZER BEMUTATÁSA március 26.
Velünk egy jobb világért! Fő támogató: Partner: Andersen Munkaerő-piaci Támogató és Képzési Program 11 Lukács András vezető „Esély a munkára – Civil együttműködés.
A Megváltozott Munkaképességűek Tematikus Innovációs Hálózatának bemutatása Equal zárókonferencia Szombathely június 5.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
10 éve a munkaerő-piaci szolgáltatásban Életet Segítő Alapítvány Veszprém Kossuth L u 10. IV
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató akkreditált szervezetek vizsgálata.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Alternatív munkaerő-piaci szolgáltatás
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az én befogadó munkahelyem Fogyatékkal élő egyetemisták, főiskolások munkavállalási preferenciái MMK Campus kutatás november február.
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
„Gondoljunk a jövőre!” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, június 22.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” FIATALOKAT ÉRINTŐ GAZDASÁGI-SZOCIÁLIS VÁLTOZÁSOK ÉS PROBLÉMÁK -A legújabb generációk.
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
Tervezési folyamat.
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Hallássérültek a könyvtárban
ÚJ KIHÍVÁSOK, KAPCSOLÓDÁSI PONTOK A FOGLALKOZÁSI REHABILITÁCIÓBAN, KIEMELTEN A FOGYATÉKKAL ÉLŐKRE DECEMBER 18.
Készítette: Farkasné Veres Edina
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

„Munkára fel! Az én utam.” Tapasztalati beszámoló Foglalkoztatás 2016 „Munkára fel! Az én utam.” Tapasztalati beszámoló

Szervezet 2011. Anyaszervezetünk a Fogd a Kezem Alapítvány Az alapítványon belül 2000 évek eleje óta végeztük a nyílt munkaerő-piaci integrációs tevékenységünket.

Missziónk Belülről megfogalmazott elvek és törekvések A szervezetünk küldetése: a munkaerőpiacon hátrányos helyzetű emberek életvitelében hosszú távon pozitív változást érjen el. A változások az önálló életvitelt szolgálják, és az életminőség fejlődésének irányába hassanak.

Tevékenységünk: Lehetőség szerint nyílt munkaerő-piacra közvetítés Fogyatékkal élők számára, megváltozott munkaképességűeknek Támogatott Foglalkoztatás módszertanával Nyílt munkaerőpiacra Szolgáltatunk a Kliens és a Munkáltató számára is. Munkaerő közvetítés mellett: Pályaorientációs tevékenység szak és speciális szakiskolákban Szemléletet formáló, érzékenyítő tevékenységek Mindennapi életvezetését, minőségi önálló életvitelt támogató tevékenységek

Mi inspirálta a projektet? Pálya- és munka- orientációs tevékenység tapasztalatai. Központban: Miért fontos a munka, mint tevékenység az önálló életvitelben? Mi a következő lépés? A szolgáltatás végén hiányérzete van a segítőnek. Követnie kell egy átvezetésének lehetőség szerint a nyílt munkaerő-piacra.

Központi érték: a MUNKA A dolgozó ember …értéket teremt. …munkájáért felelősséget vállal. …jogokkal és kötelességekkel lesz felruházva. …másokkal kapcsolatba kerül, kapcsolatokat épít és ápol. …bővül a szereprepertoárja. …fogyasztóként viselkedik: vásárol, javakra költi a fizetését. …adózik. …egyre önállóbbá válik, kevésbé szorul rá másokra. …egyre kompetensebbé válik abban, amit csinál. …saját és környezete sorsa folyamatos jobbá tételén munkálkodik. A munka ablakot nyit a világra.

Központi probléma: Motiváció Elindulásra Önállósodásra Önálló életvitelre Önmegvalósításra Feladat: Belső motivációk és célok megkeresése, feltérképezése, felkeltése.

Kiknek lassan végzős 16 - 25 év közötti diákok Akik: köznevelési intézményekben, elsősorban szakiskolákban még jogviszonnyal rendelkező lassan végzős 16 - 25 év közötti diákok Akik: sajátos nevelési igényűek, beilleszkedési, tanulási, magatartási problémákkal küzdenek, és/vagy fogyatékossággal élő tanulók Akik jöttek: 18 és 22 év közötti, akár 2. szakmájukat tanuló elsősorban SNI-s, de nem élnek fogyatékkal, krónikus betegéggel, stb.

Reflexió SNI fogalma – oktatási kategória Megváltozott munkaképesség – munkaerő-piaci kategória Mi van ha kilép az oktatási intézményből a munkaerőpiac világába egy SNI-s fiatal? Pályakezdő lesz Megváltozott munkaképességű lesz Nehezen elérhető – „eltűnik” De a kezdeti nehézségei, a nehezített indulása a munkaerő- piaci irányba megmaradnak

Reakció: Elsősorban azokra a fiatalokra fókuszáltunk jelen szolgáltatásunkban, akik az oktatási intézményekből kilépve nem szereznek / szerezhetnek megváltozott munkaképességükről szakértői véleményt. Az SNI fogalmából kiindulva ők a tanulási, figyelem vagy magatartászavaros fiatalok, Akik az Y generáció tagjai, akik magas elvárásokkal rendelkeznek, kevesebb teljesítmény akarnak nyújtani, nehezen leköthetőek – munkahely irányába nem lojálisak, kitolják a munkavállalás kezdetét.

Az ügyfelekkel folytatott egyéni munka tapasztalatai Céljaink, módszereink Személyre szabottság (internetes felületen keresztüli elérés, kapcsolattartás) Iskolai módszerek mellőzése Motiváció ébresztés Álláskeresési, állásmegtartáshoz szükséges készségek kialakítása Esetleges szakmakorrekció Adekvát célállás elképzelés

Az ügyfelekkel folytatott egyéni munka tapasztalatai Célcsoportunk 30 diák, hallgató bevonása, számos megkeresés, tájékoztató A célcsoporton belüli különbségek már a megkeresés szakaszában kiütköztek Tájékoztatás fajtái Írásos Szóbeli csoportos Szóbeli egyéni tájékoztatás Iskolatípusok Szakgimnázium Szakiskola Egyetem

Az ügyfelekkel folytatott egyéni munka tapasztalatai Az egyéni találkozások, fejlesztések folyamata Személyes találkozás, motivációs interjú Fejlesztendő területek, az egyéni találkozások témáinak körvonalazása Terv készítése Témakörök Szakmák, munkakörök feltérképezése Önéletrajz és motivációs levél Álláskereséséi technikák Munkavállaláshoz szükséges dokumentumok Kommunikációs készségfejlesztés helyzetgyakorlatokkal Munkavállalói dosszié kialakítása

Az ügyfelekkel folytatott egyéni munka tapasztalatai A bevonáshoz vezető út A diákok motivációs szintje Az időpontok egyeztetés - más időperspektíva A nyári szünet – VAKÁCIÓ! Az aranyhörcsög őrzésének esete

„Karrier Másképp” társasjáték Története: 2014: Civil Licit -> érzékenyítés -> épek részére -> 2015: NEA -> 2017: SNI és fogyatékos specifikus játék. A játék: életszerű szituációkat, akadályokat és élethelyzeteket elemez, melyek rendszeresen előfordulnak a pályakezdő fiatalok világában egy-egy munkaerő-piaci elhelyezkedés során, a játékosok belátást nyernek azokba a problémákba, nehézségeiket, amiket a munkába állás és munkahelymegtartás során tapasztalhatnak meg, szimuláció, a játékosok megtapasztalhatják a munka kapcsán felmerülő örömöket és nehézségeket. A játék célja: az álláskereső, fogyatékkal élő személy a játék végére tartósan elhelyezkedjen és a játék során megszerzett munkáját meg tudja tartani.  

„Karrier Másképp” társasjáték Menete: 4 játékos, dobókocka, nagyobb tér. 32 mező, 4 mezőfajta (quiz, akadály, közös, direkt) 3 nagyobb szakasz: felkészülés, -> álláskeresés, -> munkában maradás A szakaszhatárokon csak a megfelelő papírok (jogosítványok) megszerzésével lehet átlépni Jogosítványokat a különböző mezőkön feltett kérdésekre adott megfelelő válaszokkal lehet kapni Amikor az első játékos beér a célba (munkában marad) a játék befejeződik Játék kiértékelése a játékosokkal, élmények, tapasztalatok, érzések

Munkáltatók Korábban: nagy munkáltatói bázis -> inkább MMK-sok. Elhelyezési nehézségek: nem tud igénybe vehető kedvezményről iskolaidő, nyári szünet tapasztalatlanságtól való félelem Megoldási kísérletek: próbamunka üzemlátogatás helyzetgyakorlatok próbainterjú

www.specialpecsalapitvany.hu Köszönjük a figyelmet!