KATTINTASZ, VAGY PATTINTASZ?!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
Szeretem a könyvtáram!.
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
IKT = információs és kommunikációs technológia
2006. szeptember 20. Vámospércs "Új szolgáltatások a könyvtárban az Internetre építve" Moldován István OSZK MEK osztály
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
TIOP / „A minőségi szolgáltatás feltételeinek megteremtését és a Vas megyei tudásvagyon egyenlő esélyű hozzáférését támogató informatikai.
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Fiatalok a digitális kultúrában - naiv bennszülöttek? VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 27.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
Miskolczi Ildikó
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Központi és közösségi szolgáltatások olvasóknak, könyvtáraknak.
Közösségi média és a könyvtár Trendek Közösségi média és a könyvtárak Trendek
 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális.
Emeltszintű Etanácsadó Otthoni internetes ügyintézés Készítette: Horányiné Horváth Viktória Csilla.
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
2009. november 30. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 12. előadás.
2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 6. előadás.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Budapest, Hungary, 21st World Congress on Reading 1 Elektronikus könyvtár(ak) az olvasás szolgálatában Moldován István OSZK
Az elektronikus könyvtárak jelene és jövője
Nyelv-ész-gép Új technológiák az információs társadalomban.
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
A DEENK szervezete, munkafolyamatai
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
Egyházi Könyvtárak Egyesülése Pápa július 1-3. KÖNYVTÁRI ARCULAT A FENNTARTÓ INTÉZMÉNY ARCULATI ELEMEINEK FELHASZNÁLÁSÁVAL Török Beáta Sapientia.
A QR kódok használata marketingben és elektronikus ügyvitelben KOVÁCS BLANKA MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓS MENEDZSMENT SZABADKA 2014.
Közösségépítés a könyvtár fizikai és virtuális tereiben Tóth Máté OSZK-Könyvtári Intézet
Információs társadalom Elektronikus napló. Bevezetés Az elektronikus napló Az elektronikus napló lehetővé teszi az iskola mindennapjai során felmerülő.
KÖNYVTÁRAK MINT TUDÁSKÖZPONTOK. Yoneji Masuda, 1988 információ tengelyű gazdaság felosztása.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Felhőalapú adattárolás Hogy tárolhatunk adatokat „felhő” szolgáltatás segítségével?
Online és e-könyvek Hasonlóságok és különbségek. Tartalom és funkcionalitás A hagyományos print könyv tartalma elektronikus formátumban + kiegészítő funkciókkal:
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
DIGITALIZÁCIÓ A NAGYVÁLLALATBAN
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kulcsrakész Közgyűjteményi Portál
Elérhető magyar irodalom – olvasás? digitalizálás?
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
SZEMENSZEDETT VALÓSÁG?
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
A Tudásrégió közösségi színterei
Bibliográfiai Szekció
Innováció-menedzsment a könyvtárban
A világ sarkából is elérhető könyvtár, a könyvtár sarkából is elérhető világ Winkler Bea.
Előadás másolata:

KATTINTASZ, VAGY PATTINTASZ?! AZ Y ÉS Z GENERÁCIÓ A DIGITÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK TÜKRÉBEN ÖTLETEK KÖNYVTÁRI KÖRNYEZETBEN Készítette:Tóth Renáta olvasószolgálati csoportvezető (DFMVK)2017.november 27.

Mi történik a világban 2017-ben? Népességrobbanás- információrobbanás A világ a nappalinkban van! A világ bennünk van! Digitális társadalom-információs társadalomban élünk Globális trendek(környezet, gazdaság, pénzügy, oktatás, kultúra stb.) Infokommunikációs és technológia forradalom 4. ipari forradalom zajlik Digitális korszakváltozás-lekérem a tudást(a feltöltött tudást) Generációs változások-kinyerhető hasznos tudás, innovációs, stratégiai gondolkodás. A kreatív ember , az OKOS ember lesz a jövő Kiterjesztett valóság(megnövekedett vizualizáció)

Mit jelent az, hogy digitális? Van fogalmad? Mit jelent az, hogy digitális?

A digitális tartalom megjelenése Az ember korábbi információt szolgáltató,klasszikus analóg tömegkommunikációja megváltozott. Pl.: 2014-ben digitális átállás az Európai Unióban-digitális kódolás történt- anyagtalanítás lett a jellemző, elektronikus megjelenés és hangzás fele való eltolódás. Digitális kódolás-bináris kódolás=elektromos jelek megléte és hiánya; Az információ digitális eszközökön bekerül a lakásunkba, a munkahelyünkre, a bőrünkre(okos óra). Újfajta információs tartalmak, és szolgáltatások kerültek előtérbe(digitális fotózás,telekommunikáció), kialakul a digitális hírfolyam. Megjelenik a képernyőre adaptált online tartalom, az adatvizualizáció új platformjai. Jelenleg kódok, digitalizálódás,mediatizálódás, online platformok, digitális szolgáltatások, kiterjesztett valóság (virtuális projekció)zajlik=végtelen információs gazdagság = digitális JÓ(L)LÉT

Digitális ipari forradalom, vagy ipar 4 Digitális ipari forradalom, vagy ipar 4.0 A digitalizáció körbevesz minket/megkönnyíti életünk, ADATSZMOG, JUNK információ Papíralapú kommunikációt felváltja az információ alapú új generációs médiahasználat indult el A digitális technológiák beépülnek mindennapjainkba (korábbi web1., web 2. aztán megjelentek az alkalmazások) Digitális tartalom lehet bármi: ami jelentéssel, üzenettel, információval rendelkezik, amit feltöltünk egy oldalra, elérhetővé teszünk profilon, alkalmazáson, e-könyvtől videóig, posztolunk, vagy webináriumot gyártunk Kétféle szempont: -Technológiák (penetráció-technológia használat a lakosságra lebontva) - Felhasználók generációi

A világ digitális pillanatképe

Digitális fogyasztás világszinten

Magyarország digitális indikátorai

Digitális trendilleszkedés Big Data - adatrobbanás- Eric Schmidt a Google egyik alapítója szerint „…kétnaponta annyi infót hozunk létre mint amennyi a civilizáció kezdetétől a 2000 - es évek elejéig keletkezett…” Technológiai innováció gyors terjedése (1950 es évektől felgyorsulás) biológia információváltás megváltozott, és a generációs tudásátadása is felgyorsult, mert egyszerre kapott mindenki információt Digitális eszközök, platformok terjedése adatgerjesztés, mennyire akarjuk az internetet, okos eszköz vásárlás, mobil előfizetések, (felmérés) Digitális kultúra a tudás szolgálatában(e-könyvtárak,digitalizált tartalmak) Könyvtári lehetőségek( online katalógus, digtalizált tartalmak, e- könyvek, ,booktalk, e - learning, pl.KÖSZ applikációk) Intelligens eszközök( önkölcsönző, e-book olvasó, robottechnológia,) A társadalomban -Intergenerációs együttműködés kialakulása Közönség és közösség útjai, digitális behálózottság, online aktivitás, internetes fórumok, platformok

A digitális kultúra jellemzői „A számítógép-használat már nem a számítógépről szól, hanem az életről” Nicolas Negroponte- Digitális lét (Being Digital) Rab Árpád, jövőkutató- antropológus

Generációváltás-digitális korszakok „Az e-könyvnek köszönhetően mindig nálad lehet a teljes könyvtárad. Mégis milyen jó, ha igazi könyvek is vannak otthon, nem igaz? „Pepper, a Softbank robot fejlesztése Felhasználói attitűd (humán oldal nem tud olyan gyorsan változni, mint a technológia eszköz generációk. Ezek gyorsabban jönnek, a humán generáció ezzel nem tud lépést tartani. Az információátadás játékszabályai megváltoztak. Felgyorsult a technológiai informáciáramlás. Információ habzsolókká váltunk. Mobil hozzáférés elengedhetetlen lett. (Junk információ) Az információ nem egyenlő a tudással!!!!!!!!(Árpád ház kihalása) Információk mentén újra kell programozni magunkat-kultursokk Y generáció(1980-1994)információs társ.szülöttei,ezredfordulós generáció, nem élhetnek a technológia nélkül,hősök Z generáció(1995-2009) digitális bennszülöttek,másként működnek, állandóan online vannak, multitasking, szkennelő olvasásmód-szkimming olvasás, művészek alfák (2010-)csendes generáció, megállíthatatlan technikai fejlődés részesei, ügyes, de magányos, a leghosszabb ideig élnek

Y-Z szolgáltatások Önkölcsönzés Könyvajánlók QR kód-információközlés Online vetélkedő Könyvborítós fotózkodás Booktalk, bookhaul, booktuber Gamerek, bloggerek, vloggerek az olvasásnépszerűsítésben A "Nincs időm olvasni" kihívás! // 12 hónap 12 könyv http://konyvkihivas.hu/ Alkalmazások(KÖSZ,Instagram) Közösségi média (facebook,twitter)

Mit nyújthatunk az alfáknak? Könyvajánlók honlapunkon QR kód -könyvismertető Bookr kids applikáció Booktuber /Booktalk/Bookhaul Digitális írástudás segítése Blog

A jövő könyvtára RFID szolgáltatás Robotok Okos megoldások E-learning E-book kölcsönzés E-dokumentum kölcsönzés Mobil olvasás, terjedő mobil eszközök-mobilra optimalizált tartalom szükséges

Kattintasz, vagy Pattintasz?! Generációs szemléletváltás Érdekes, és aktuális hírek Események, amik róluk, nekik szólnak Dinamizmus, friss, szemlélet Minőségi, személyre szabott szolgáltatás(egyedi könyvajánlók,értesítések) Kép-videó tartalom növelés Hasznos applikációk(KÖSZ) Hatékonyabb kommunikáció E-könyvtár létrehozása -hasznos linkgyűjtemény https://pim.hu/hu/dia Kortárs magyar irodalom alkotóinak munkái Digitális tartalom látássérülteknek http://bulake.blog.hu/2016/01/25/digitalis_tartalom_latasserulteknek_dital_online_konyvtar http://dital.hu/

Köszönöm a figyelmet!