Tömegközlekedés, közszállítás Nagyváradon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Windows Virtualizáció
Advertisements

A Windows Azure egy skálázható számításifelhő-platform, amelyet a Microsoft hosztol a világ több pontján lévő adatközpontjaiban. Az Azure egyszerű,
KEVESEBB FELÜGYELET ÚJ ÜZLETI MODELLEK NAGYOBB TERMELÉKENYSÉG.
... manapság BizSpark WebsiteSpark Empower for ISVs MAPS (Web Solutions Toolkit ) Microsoft Partner Network Regisztrált szintCertified és Gold Certified.
Licencelés Kovács Nóra Ker-Soft Kft.
Windows Vista, 2007 Office Rendszer, Exchange Server 2007 termékbejelentés Vityi Péter Ügyvezető igazgató Microsoft Magyarország kft.
„AZ IT MAGÁN ÉS NYILVÁNOS ÉLETE” Avagy hogyan születik a BI iránt igény az IT üzemeltetésben Benkovics Viktor Vezető tanácsadó Microsoft Magyarország –
Windows Azure Infrastruktúra és platform a felhőben
A Windows 7 automatizált telepítése Windows AIK használatával
Ittzés Zsigmond Budapest Airport IT Infrastruktúra manager
Microsoft CRM online Strén András
Taletovics Márk Microsoft Magyarország. Mi van a csomagban?
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
Budai Péter Szakmai és biztonsági vezető Microsoft Magyarország.
Rugalmas, moduláris felépítés Rugalmas telepítés Jól tervezhető szerepkörök Folyamatos rendelkezésre állás Egyszerű felügyelet Elérés bárhonnan Postafiók.
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
Blog Fülöp Dávid MCT, MCPD Egy blog sémája Use Case-ek – Blog áttekintése – Egy blogpost megtekintése – Blogpost írása – Blogpost.
Christopher Chapman | MCT Content PM, Microsoft Learning, PDG Planning, Microsoft.
Ismerkedés az Active Directory-val
Vállalati infrastruktúra, mely minden igényt kielégít Felhasználóbarát eszközök és élmények.
Kiss Tibor System Administrator (MCP) ISA Server 2006.
KIÜRÍTÉS. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK A kiürítésre számításba vett útvonalon körforgó, toló, billenő és emelkedő zsalus rendszerű, valamint csak fotocella elven.
Holnemvolt Budapest. Csodálatosan gazdag fotóhagyatékkal bővült a Fortepan: a levéltár jóvoltából a fényképész Klösz György 1500 képe vált közkinccsé.
es vonal Lehel tér - Angyalföld kocsiszín kiágazások a.)Nincs biztonsági megállóhely a vonalszakaszon b.)Fiastyúk utca Újpest felé c.)A Gyöngyösi.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
Magyar Lízingszövetség - Eszközfinanszírozás Lízing Reggeli Targoncapiaci áttekintés Horváth Zoltán, március 30.
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft.
1 Minőségmenedzsment - Beadandó feladat. 2 Kidolgozandó tartalmi vonatkozások és ( pontértékek ): 1.részfeladat: A választott szolgáltatástermék-csomag,
„Ó, azok a Boldog Békeidők…”
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A Széll Kálmán tér irányú vágánnyal létesít közvetlen kapcsolatot b.)
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
MOZGÓ SZÍNPAD Molino Kft
TechReady 22 6/25/2018 © 2015 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks.
Blockchain…de mi hajtja?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
WS16 TP4 újdonságok Gál Tamás Budapest Sysadmin Meetup
A nagyváradi villamoshálózat modernizációjának finanszírozása
A nagyváradi villamoshálózat modernizációjáról
A Széll Kálmán tér irányú vágánnyal létesít közvetlen kapcsolatot b.)
Villamosközlekedés Nagyváradon
Microsoft Azure Marketplace & Microsoft Azure Certified program
9/8/2018 9:39 PM Despre modernizarea sistemului de transport public urban cu tractiune electrica Csuzi István director general ORADEA TRANSPORT LOCAL.
A nagyváradi villamosok megbízhatósági modellezése
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Kandó Kálmán.
A klinikai gyógyszerészet jövőképe a köztestületi célrendszerben
Új pályainformációs eszközök - filmek
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
„Agilis-e vagy?” – egy váltókezelő naplója
HWSW Meetup – Felhő és ami mögötte van
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
(Geolevel Geoinformatikai és Szolgáltató Kft.)
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Microsoft eszközpályázat
Build /24/2019 © 2015 Microsoft Corporation. All rights reserved. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION.
A társadalmi egyeztetés számokban
Válassza ki a 28-as és 37-es jelzésű villamos Új köztemető (Kozma utca) végállomására vonatkozó helyes állítást! a.) A végállomásra való behaladást lehetővé.
Nincs lehetőség hátsó áramszedő üzemszerű használatára b.)
Előadás másolata:

Tömegközlekedés, közszállítás Nagyváradon 8/23/2018 8:22 PM Tömegközlekedés, közszállítás Nagyváradon Csuzi István Okleveles villamosmérnök, vezérigazgató Nagyváradi Helyi Közszállítási Vállalat (OTL RA Oradea) dir.gen@otlra.ro © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. 1

A nagyváradi közszállítás “hőskorszaka”címszavakban 8/23/2018 8:22 PM A nagyváradi közszállítás “hőskorszaka”címszavakban Lóvasút tervek már 1868-ban Gőzüzemű teherszállítás – 1882 augusztusa Gőzüzemű személyszállítás – 1896 júniusa Villamos vontatású személyszállítás pályázatának nyertese a Nagyváradi Gőzmozdonyú Vaspálya Társaság, felvéve a Nagyváradi Városi Vasút elnevezést (N.V.V.) A szükséges 550V-os tápfeszültség biztosítását 2 darab egyenáramú 185kW csúcsteljesítményű Ganz “unformer” áramátalakítóval oldották meg Sikeres villamos próbajáratok 1906 márciusában © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. 2

Az NVV első villamosai a belvárosi forgatagban 3

NVV villamosok Nagyvárad központjában 1906 április 25-én ünnepélyes keretek között megindult az első hivatalos villamosjárat NVV villamosok Nagyvárad központjában 4

Kezdetben három vonalat létesítettek: I-es vonal: Főpályaudvar – Fő utca – Bémer tér – Kishíd – Szent László tér – Kossuth Utca – Nagyvásár tér – Kolozsvári utca – Várad Velencei pályaudvar, ám egy év múlva ezt kettéosztották, úgy, hogy mind a négy (2+2) viszonylatnak a Szent László téren lett a végállomása, a legfőbb csomópontot kialakítva II-es vonal: Szent László tér – Teleky utca – Aradi út III-as vonal: Szent László tér – Kert utca – Rhédey kert

Útvonalhálózat A személyforgalomra használt vonalhálózat hossza eléri a 19,3 km-t, a teljes vágányhossz az iparvágánnyal együtt 41,2 km-re nőtt Villamosvonalak térképe 1943-ból Villamosvonalak térképe 1957-ből

A nagyváradi közszállítás útvonalai 2009-ben Ma: A hatvanas évektől a gyér forgalmú vonalak felszámolása 1994-ig tartott Összesen 38.891 m hosszon van villamosforgalom Nagyváradon, az energiaellátás 5 táptrafós egyenirányító egységgel van megoldva. A nagyváradi közszállítás útvonalai 2009-ben

A nagyváradi villamosok: A kezdetekben tizennégy motorkocsi érkezik a győri vagongyártól, SSW berendezésekkel

A nagyváradi villamosok: Az első világháború előtt már 22 motorkocsi és 10 pótkocsi közlekedett A huszas évektől kezdve az NVV saját műhelyében is épített villamosokat, emellett elkészített még egy villamos meghajtású áruszállításra alkalmas mozdonyt is NVV Siemens villamos

A nagyváradi villamosok: A második világháború alatt a szerelvények többsége túlélte a bombázásokat, sőt Debrecen városát is megsegíthettük! 1942-ben kerül Nagyváradra egy kis méretű 1901-es gyártású Ganz villamos mozdony amelyet Budapestről szereztek be majd 1943-ban Debrecenbe továbbítottak. A ’60-as években leselejtezik. Debrecenben 1943-ban még N.V.V. 5-ös pályaszámmal

A nagyváradi villamosok: Az ’50-es években a craiovai Electroputere gyártól új, nagy befogadóképességű négytengelyes motorkocsikat rendeltek Az Electroputere –„ pullmanos” motorkocsija

A nagyváradi villamosok: A ’60-as években a bukaresti I.T.B. gyártól pedig kis méretű kéttengelyes villamosokat, amelyek csak egy vezetőállással rendelkeztek I.T.B. villamos a Kolozsvári út elején

A nagyváradi villamosok: 1975-től megérkeztek Temesvárról az új Timiş típusú villamosok Timiş szerelvény a Szent László téren

A nagyváradi villamosok: A ’90-es évek közepétől Németországból vásárolt használt cseh gyártmányú 10-15 éves Tatra villamosokkal Pótkocsis Tatra villamos

A nagyváradi villamosok: 2008- fordulópont: Bécs után először Nagyváradon! Siemens ULF villamos a Szőllősi végállomáson

Autóbuszok Az ötvenes évektől fejlődött ki, rugalmasabb járatváltoztatást biztosítva Liaz autóbusz Nagyvárad központjában Mercedes Connecto autóbuszok a vállalat udvarán

Nagyváradi tömegközlekedés számokban villamos: 10 drb. Siemens, 44 drb. TATRA T4D / B4D, 22 drb. TATRA KT4D járatszámok: 5 (ebből 2 útvonal két körkörös irányban -piros/fekete) autóbusz: 20 drb. Mercedes Conecto, 11 drb. LIAZ 5256, 5 drb. ROCAR U412, 8 drb. ROCAR U207, 1 drb. ROCAR U312, 3 drb. RENAULT VI, 10 drb. IKARUS 260 járatszámok: 10 (ebből 1új útvonal) Átlagutasszám: napi kb. 185.000 , éves mintegy 67.500.000 személy HKV összszemélyzet: 685 ( akikből villamosvezető: 117, buszsofőr: 105, jegyellenőr: 27, vezető beosztás: 35 ) Éves pénzbevétel: kb. 10.000.000 Euró Jegyárak: 1 utazás 1,5 lej ( 0,35 Euró) Teljes havi bérlet: 45 lej (10.60 Euró)

Fejlődés irányai Járműpark feljavítása (chopper), bővítése (12 solo + 24 midi autóbusz vásárlása) és fejlesztése (GPS) Villamospályafelújítások: belvárosi hármaskereszteződés és hídszakasz főjavítása, váltók automatizálása Autóbusz és villamosmegállók modernizálása új buszjáratok beindítása, a jelenlegiek folyamatos mérése trolibuszforgalom beindításának tanulmányozása a város rövid és hosszútávú tömegközlekedési stratégiájának kidolgozása és elfogadtatása a Nagyvárad metropolisz övezet fele való nyitás megkezdése

Következtetések A nagyváradi villamosközlekedés egyike a legrégibbieknek Kelet- Európában, ennek megfelelően kell kezelni a fontosságát múltban, jelenben és a jövőben A több mint száz év alatt az utazóközönségünk használhatta a legmodernebb csúcstechnológiával gyártott járműveket, példának említem a villamosokat, a Siemens kezdetektől a mai ULF-ig... A villamos vontatású tömegközlekedés tartós fejlődését sajnálatosan rossz (politikai!) döntések is gátolták, ám az életképessége a villamosközlekedésnek erősebb volt és túlélt minden ellenszelet. A statisztikák bizonyítják, hogy ma Nagyváradon a tömegközlekedés 75%-a villamosokon zajlik, ennek megfelelően kell a döntéseket előkészíteni és meghozni, úgy, hogy az autóbusz közlekedést, mint kiegészítő és kiteljesítő szolgáltatást, fel kell fejleszteni mihamarabb.

Várjuk Önöket Nagyváradon, látogassanak meg bennünket! 8/23/2018 8:22 PM Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Várjuk Önöket Nagyváradon, látogassanak meg bennünket! © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. 20