„Tudásátadás – generációk összefogása a családban és a munkahelyen”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy pályázat az Internet használat népszerűsítésére Tanulás a főzésen keresztül A Tempus közalapítvány Grundtrig pályázatása beadott projekt.
Advertisements

Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
„Ezt egy életen át kell játszani”
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Az eredményeket nem látni, hanem érezni kell Az EQUAL program hatása és kihatása Május 20 VGYKE.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
E-learning alapú komplex képzések
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Kezdő jogászok a munkaerő-piacon Szép Károly projektvezető Budapest, November 26. Diplomaszerzés és pályakövetés Szakmai nap I.
Széchenyi István Egyetem, Győr
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Több nemzetre kiterjedő programok lehetősége GRUNDTVIG Pécs, január 27. Szellő János osztályvezető.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
Harmadik országbeli hallgatók beilleszkedésének elősegítése
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
Kis- és középvállalkozások versenyképességének támogatása,klaszter együttműködéseken keresztül Bihor-, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben.
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
Hogyan hat a dráma a kulcskompetenciákra? Egy most induló nemzetközi kutatás ismertetése Cziboly Ádám Káva Kulturális Műhely DramaF R ING E nov.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Mire jutottunk? HEFOP Albert Fruzsina, vezető monitor.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AdRisk Community action on Adolescent and Injury Risk – Közösségi összefogás a fiatalok baleseti kockázatának csökkentésére Európai szintű szituáció-elemzés,
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
A Magyar Női Karrierfejlesztési Szövetség (MNKSZ) az Európai Unió „Egész életen át tartó tanulás program / Grundtvig felnőttoktatási program” keretében.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Be SMART – az új generáció vállalkozásai Budapest, november 20. Szalai Piroska.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY Nagy András Ügyvezető igazgató.
Social Europe Ifjúsági Foglalkoztatás október 31. Szeged Andor László, az Európai Bizottság foglalkoztatásért, szociális ügyekért és társadalmi befogadásért.
Dr. Nagy Katalin Magyarország EU melletti Állandó Képviseletének korábbi tanácsosa XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, november
1/14 Közép-dunántúli Regionális Kiválóság Minta Projekt tájékoztató Sugár Karolina elnök Szabó Kálmán ügyvezető igazgató Szövetség a Kiválóságért.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Dr Máthé Ákosné HR vezető tanácsadó Interim.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Kardosné Gyurkó Katalin A család jövője – a nagycsaládosok
Női karrier korhatár nélkül
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
közhasznú civilszervezet
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Back to Nature Egy kísérleti, természet-közeli, innovatív pedagógia kifejlesztése általános iskolák számára.
Csala Dénes tanulmánya alapján
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Tájékoztató a Be the Change projekt eredményeiről, megállapításairól
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

„Tudásátadás – generációk összefogása a családban és a munkahelyen” ERASMUS + „BE THE CHANGE” PROJEKT Vállalkozóvá válás ösztönzése generációk közötti tudásátadással „Tudásátadás – generációk összefogása a családban és a munkahelyen” Personal Hungary 14. Emberierőforrás- menedzsment Szakkiállítás Hajós Katalin Magyar Női Karrierfejlesztési Szövetség alapító-elnökség tagja, „Be the Change” európai uniós Erasmus+ felnőtt tanulási projekt médiafelelőse 2017. november 16

Nemzetközi projekt 5 ország, 6 szervezet, különböző tapasztalatok és háttér, komplex team (gender, idősödés, vállalkozás, oktatás), különböző Európai régiók INCRA- gerontológiai központ Olaszország Ca Foscari- egyetem Velence MNKSZ Magyarország Universita TA Málta AWO Berlin Spree Wuhle e.V. – Németország UPI - ljudska univerza Zalec- Szlovénia Universita Ta – MALTA Az eredmények európai szinten alkalmazhatók

Miért BeTheChange? Az idősödés globális ügy, 2025-re az európaiak több mint 20 %-a lesz 65 év fölött Tovább élünk, egészségesebbek vagyunk és aktívak tudunk és akarunk maradni. Sokat tapasztaltunk, az évekkel bölcsebbek lettünk (talán) és a tudásunkat szívesen megosztjuk A fiatalok speciális csoportja a NEET (nem tanul, nem foglalkoztatott) Európában több mint 14 millió, a 15- 30 év közötti népesség 15,4% -a.

Mi a BeThe Change projekt ? Az EU Erasmus+ keretében megvalósuló program, célja a generációk közötti tudásátadás ösztönzése speciális csoportokra fókuszálva: idősebb vállalkozók és NEET-ek. Cél: tapasztalt vállalkozók felkészítése kompetenciáik és tudásuk átadására, hogy segítsék és támogassák a fiatalokat a vállalkozóvá válásban (személyes minta, tapasztalat, mentorálás stb.) Idős vállalkozók aktív életszakaszának meghosszabbítása, más attitűd, a fiatalok számára nem papírízű tankönyv a vállalkozásról. Jelenleg a közös módszertan alapján már elvégzett kutatási eredményekre alapozva tréning anyagok kidolgozása zajlik mindkét csoport számára. A nem formális oktatás minden eszköze bevethető lesz (projekt munka, szerepjáték, fókusz csoportok stb.), online, offline, személyes kapcsolat.

Tudásátadás – élethosszig tartó tanulás A szakmai tudás megkophat, elavulhat, de a vezetői skillek nem Nem egyirányú – élethosszig tartó tanulás, tanulási minta mindkét csoport számára Ön/bizalom építés „Életmesék”, az idősödés minősége

Eredmény – 2018 vége Tréning anyagok az idős vállalkozóknak, hogy felkészülten segíthessék a fiatalokat. Nem formális oktatást támogató módszerek, eszközök, tartalmi elemek. Tananyag a NEET-ek számára hogy elsajátíthassák a vállalkozáshoz szükséges képességeket, tudást. E-platform szabadon hozzáférhető modulokkal. Ajánlások és irányelvek mindkét csoport számára, hogyan tudják legjobban hasznosítani az oktatási eredményeket. A módszer alkalmas lesz arra, hogy komplex módon segítse mindkét csoport adott élethelyzetét: a NEET-ek szakmai karrierjének elindítását és az idősebb vállalkozók újra integrálódását  2018 szeptember: a projekt eredményeit ismertető rendezvény az MNKSZ szervezésében