„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben.
Advertisements

Belvárosi Általános Iskola. „Az igazi teljesítmény az életben való be- válás. A testi és lelki értelemben egész- séges személyiségfejlődés, melynek során.
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Digitális technika, digitális áramkörök
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
Gönczy Pál Általános Iskola
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Beiskolázási tájékoztató december
„Ismerje meg a tanuló a legfontosabb nyersanyagokat és szerszámokat, legyen találékony, ötletes, élje át az alkotás gyönyörűségét.” (Polgári iskola, Műhelygyakorlatok,
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Készítette: Bártfai Lászlóné
Hogyan fogom én tudni? A tanulásmódszertan kérdései
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
NAT 2007 kompetenciák.
Dobszay Ambrus Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Tartalomfejlesztési és Módszertani Központ A Képesítési Keretrendszer hasznosulása a közoktatásban.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Differenciálás a tehetséggondozás szolgálatában
Igazgató: Zsolnai Györgyné
A gyerek nem az életre készül, hanem él
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Szent László Gimnázium
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Bognár Kornél Testnevelő tanár Csik Ferenc Általános Iskola És Gimnázium.
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
2011/2012. tanév  Általános iskola alsó tagozat 1-4. évf.  1-1 osztály  Nyolcosztályos gimnázium évf.  2-2 osztály (A és B)  Nyelvi előkészítő.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
A versenyek!. Megyei verseny nyertes csapatai: GYŐR helyszínen, Mosonmagyaróvári Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági.
Bemutatkozás Készítette: Godó Diána Mária JZB2V7.
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
SZMK Értekezlet május 9..
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Szegedi Tudományegyetem
AZ EURÓPAI UNIÓ TÁMOGATÁSÁVAL, KORSZERŰ, AKADÁLYMENTES ÉPÜLET
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A versenyek!.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Köszöntjük intézményünkben!
Előadás másolata:

„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog.” Szent-Györgyi Albert http://budenz.sulinet.hu

Kutatás: feltár, keres, vizsgál, felmér, tanulmányoz Mélyre ás keres vizsgál felmér tanulmányoz Feltár keres vizsgál felmér Tanulmá-nyoz

„Az egyetem egyik legfőbb kötelessége a kutatás, az új igazságok keresése. Ezért az egyetemnek át kell lennie hatva az igazságok szeretetétől, s falai között meg kell őriznie a szabadság levegőjét, mely nélkül minden kultúra elsorvad.” Szent-Györgyi Albert

Az iskola fenntartja-e a gyermekkel született kíváncsiságot, a kutatásvágyat, megtanít-e tanulni? Megismerteti-e a jól végzett munka örömét? Megkapja-e, megtalálja-e a gyermek azt az indíttatást, amely hatására pályát választ?

A tanítás kutatás és alkotás „A tanítás a törekvő és az emelkedett értelem műve.” Platon Szaktudás, Folyamatos önképzés, Mérések elvégzése, Értékelések kidolgozása, A tanórák tervezése, Módszerek keresése, A készségek fejlesztésének folyamata, Folyamatos tervezés,

A magyar közoktatás változásai, az iskolák lehetőségei - autonómia

Tartalom – eszköz – módszer

A pedagógiai program mottójának szellemében újítások a Budenzben Alsó tagozat Szöveges értékelés 1998-tól, Meixner - módszer szerinti tanítás, Lépésről lépésre program 2002-től, Fejlesztő pedagógia, Vizuális angol 2002-től, Művészeti program 2006-tól

Felső tagozat Szabadsávos oktatás 1996-tól, Idegen nyelvi projektek (utak, cserék, pályázatok) Kompetencia fejlesztési stratégiák 2003-tól

Gimnáziumi tagozat 1996-tól induló gimnáziumi tagozat tanterve, filozófiája, (matematika, magyar tagozat) Idegen nyelvi projektek, NYEK – évfolyam 2004-től