Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
1 La ROUTE vers L’EXCELLENCE Prof. Pierre ZANA, CNAM, Paris Budapest - Pécs, janvier 2003.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A Pannon Autóipari Klaszter (PANAC) évi Szellemi Tőke Jelentése 2006 MTA Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intéztet.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, június Módszertan: CAF modellen alapuló szervezeti önértékelés Előadó: dr.
Energiatermelés és környezet © Gács Iván (BME) 1 Energiatermelés és környezet Az energiafelhasználás hatása a levegőkörnyezetre és a környezet.
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
A környezetjog elvei.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Minőség menedzsment 6.előadás
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A stratégiai tervezés folyamata
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Energia és környezet © Gács Iván (BME) 1 Energia és környezet Az energiafelhasználás hatása a levegőkörnyezetre és a környezet hatása az energiafelhasználásra.
Fiatalok Lendületben Program Youth in Action Tineret in Acțiune.
Üzleti kiválóság Dr. Gályász József Debrecen December 2.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A hajdúnánási szociális rendszer és modellprogramok továbbfejlesztésének és összehangolásának lehetősége (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés.
Energiatermelés és környezet
Nemzeti Technológiai Platform a
Minek nekünk stratégia? Horváth & Dubecz. “People don’t leave companies, they leave their managers”. „Az emberek nem a vállalatot hagyják ott, hanem a.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Minőségmenedzsment alapjai Minőségmenedzsment alapjai November 27. Dénes Rita.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
1 Energiatermelés és környezet Az energiafelhasználás hatása a levegőkörnyezetre és a környezet hatása az energiatermelésre Dr. Gács Iván egyéni vállalkozó.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
DEBRECENI EGYETEM AGRÁRTUDOMÁNYI CENTRUM AGRÁRGAZDASÁGI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI KAR VEZETÉSI ÉS MUNKATUDOMÁNYI TANSZÉK Üzleti kiválóság Dr. Gályász József.
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 24.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Nappali mesterszakjaink
Közoktatási vezető II. félév
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Minőségmenedzsment alapjai 2013. szeptember 12.

Dr. Topár József Bedzsula Bálint egyetemi adjunktus egyetemi tanársegéd BME Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Q. épület 312. Tel: 463-2437 fax: 463-1606 topar@mvt.bme.hu BME Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Q. épület 314. Tel: 463-2466 fax: 463-1606 bedzsula@mvt.bme.hu

Kurzusok- követelmények GTK BSc képzések (GM/128,MM/135, NG/142) BME20A015 félévközi jegy szerda 12:15-13:45, csütörtök 10:15 – 11:45 két zh: 1. zh.:okt. 30. és 31. 2. zh.: dec.11. és 12. félévközi feladat beadási hi.: szeptember 30, október 28, november 11, december 1. Zh 80 % feladat 20% Csütörtöki „érdemi” (10) alkalmakon 50% jelenlét!

A mai alkalom feladata Választ ad a következőkre: Feladat és a határidők megbeszélése A csoportoktól mit várunk? Mi a csapatmunka módszertana? Hogyan épül fel az EFQM modell? Rövid összefoglalás az EFQM 1., és 9. kritériuma alapján? Mit kell teljesíteni az 1. feladatban? 2011.09.13. Bedzsula Bálint

Feladat szakaszok és határidők Csoport megalakítása szept. 12. 1. feladat „szervezet” jellemzőinek leírása szeptember 30. 2. feladat 1., 2, - 9 kritériumok október 28. 3. Feladat 3., 4.- 6,7, 8 kritériumok november 11. 4. Feladat 5. - 6, 7. 8. 9. kritériumok december 1. értékelő rendszere!!! 2011.09.13. Bedzsula Bálint

EFQM kritériumok

EFQM modell kritériumai 2011.09.13. Bedzsula Bálint 2005.

VEZETÉS A kritérium értelmezése: A kiváló(ságra törekvő) vezetők meghatározzák a szervezet küldetését és jövőképét, valamint elősegítik azok megvalósulását. Kialakítják a fenntartható sikerhez szükséges szervezeti értékrendet és irányítási rendszert, melyek bevezetését személyes cselekedeteikkel és magatartásukkal támogatják. A változások időszakában is megőrzik a célok állandóságát, ugyanakkor - amennyiben ez szükséges - képesek megváltoztatni szervezetük irányvonalát, amennyiben ez szükséges, és képesek másokat is ösztönözni példamutatásukkal a változások támogatására, követésére.

1.a A vezetők kialakítják a szervezet küldetését, jövőképét, értékrendjét és etikai alapelveit, és példát mutatnak a Kiválóság Kultúra elterjesztésében - a szervezet küldetésének, jövőképének és szervezeti kultúrájának kialakítása; - a vezetés személyes részvétele a szervezet értékrendjének kialakításában, és példamutatása ezek megvalósításában; - a vezetés hatékonyságának felülvizsgálata és működésének továbbfejlesztése; - a felhatalmazás, kreativitás és innováció ösztönzése és bátorítása, például a szervezeti felépítés átalakításával, vagy a tanulási és fejlesztési tevékenységek támogatásával; Vezetés és célok állandósága; Folyamatos tanulás, fejlesztés és innováció; Vállalati társadalmi felelősségvállalás

1.a A vezetők kialakítják a szervezet küldetését, jövőképét, értékrendjét és etikai alapelveit, és példát mutatnak a Kiválóság Kultúra elterjesztésében - a tanulási tevékenységek során szerzett ismeretek alkalmazásának bátorítása és támogatása; - a szervezeti szintű továbbfejlesztési tevékenységek rangsorolása; - a vezetés aktív részvétele a szervezeti szintű fejlesztésekben; - a szervezeten belüli együttműködés ösztönzése és bátorítása. Vezetés és célok állandósága; Folyamatos tanulás, fejlesztés és innováció; Vállalati társadalmi felelősségvállalás

9. KULCSFONTOSSÁGÚ EREDMÉNYEK 9.a A szervezet kulcsfontosságú eredményei Ezek az adatok a szervezet által legfontosabbnak tartott, a szervezet politikájában és stratégiájában megfogalmazott kulcsfontosságú célokhoz rendelt eredményeket mutatják be.

9. KULCSFONTOSSÁGÚ EREDMÉNYEK 9.b A szervezet kulcsfontosságú mutatói Ezeket a szervezet működésével kapcsolatos mutatókat folyamatai hatékonyságának megismerésére és figyelemmel kísérésére, valamint a kulcsfontosságú eredményeinek előrejelzésére és javítására használja a szervezet.

1. feladat: Vállalat/szervezet leírása Tevékenység Termékek és szolgáltatások Szervezeti felépítés Fontosabb partnerek és versenytársak Folyamatok Működés speciális jellemzői 2011.09.13. Bedzsula Bálint

Fontos! minalapjai2013@gmail.com 15-ös terem Az 1. részfeladat elküldési határideje: 2013 szeptember 30. minalapjai2013@gmail.com Levél tárgya: 15-XY_1 Csatolt fájl neve: 15-XY_1 PDF/Word formátum: csoportazonosító, csoporttagok listája szervezet bemutatása: 8-12 oldal

Köszönöm a figyelmet! Kérdés?