Code kvíz a szlovák iskolában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Manapság a számítógép legfontosabb kiviteli egysége (perifériája) a televíziókhoz hasonló számítógép- képernyő vagy monitor. A monitort egy kábel köti.
Advertisements

Szöveg feldolgozása Fontok használata.
Készítette: Boros Erzsi
Programozási feladatok
 A Web, kezdeti időszakában csak a szöveges file-okat kezelte.  Ma teljes körű multimédia szolgáltatásokat nyújt  Filmet,  Zenét,  Képeket nézhet.
K ÉPERNYŐ MINT KIMENETI ESZKÖZ. adatok, szövegek, képek, filmek vizuális megjelenítését szolgáló készülék, a számítógépek legfontosabb kimenete. Míg.
Bekezdésformázás Név: Szarvas Nóra 8/a Felkészítő tanár: Salamon Róza
Metszeti ábrázolás.
Matematika és Tánc Felkészítő tanár: Komáromi Annamária
A színek számítógépes ábrázolásának elve
Érettségi vizsga Visual Basic Express 2008-cal
Számold meg a fekete pontokat!
Multimédiás technikák 1. kérdés Melyik diszkrét médium? a)hang b)videó c)animáció d)kép.
Összefoglalás, mit is tanultunk eddig informatikából?
Grafika a programban Készítette: Pető László. Bevezetés Valójában nem a célobjektumra rajzolunk, hanem annak festővászon területére (canvas). Csak olyan.
Sztereogram.
Ellenőrző kérdések a)Auto-indexing enabled b)Auto-indexing disabled c)Nem eldönthető 1.
Az információ és kódolása Kovácsné Lakatos Szilvia
A HTML alapjai Havlik Barnabás Készítette:
Kliensoldali Programozás
Bekezdésformázás Nevem: Berkes András Speciális kategória
Gútai Magyar Tannyelvű Magán Szakközépiskola, Szlovákia
Egy Nao robot szimulálása a Choregraphe programmal.
TÉTELEK Info_tech_2012. Simon Béláné. 1. TÉTEL 1.a. A digitális számítógép és a logikai áramkör kapcsolata (6.4.1.) 1.b. Az ÉS logikai áramkörnek adja.
Vezérlési szerkezetek: elágazások, ciklusok
Színes világban élünk.
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
Ciklusok (iterációk).
Mágnesesség Készítette: Kajántó Sándor Mentorok: Dr. Kádár György
A szöveg digitalizálása
Monitorok.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
A Cardano-féle rács.
Hyper Text Markup Language
Programozás Imagine Logo.
Az információ és kommunikáció technológiája
Ha Caesar és Sándor Mátyás számítógépet használhatott volna...
Képek feldolgozása 7. osztály.
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
Bementei és kimeneti eszközök ismertetése
Bináris szám-, karakter- és képábrázolás
A Monitor. AszámítógépAszámítógép legfontosabb kiviteli egysége (perifériája) a televíziókhoz hasonló számítógép-képernyő vagy monitor. A monitort egy.
Grafika alapfogalmak.
Szöveggel vezérelt rajzolás
Hibajavító kódok.
Crt Monitor. Általános  a televízióhoz hasonló  elektronsugár futja végig  a sorok és képek váltásának időpillanatait a vízszintes és függőleges sorszinkron.
Mobil alkalmazások fejlesztése Vonalkód leolvasó Symbian alapú mobiltelefonra Készítette: Tóth Balázs Viktor.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
Kép készítése számítógép segítségével
Szövegszerkesztés.
E-HÓD HÓDítsd meg a biteket!.
A dögeltakarító képei. Itt élni, azt nem lehet… a)Az alábbi képeken Pesti Emma Itt élni, azt nem lehet… I-III. című képsorozatát látjátok. Ezek felhasználásával.
Programozás alapjai Készítette: Csiszár Nóra Anita
T i t k o s í r á s G R G P L H R I Z H N H V C L W H W W H
27. óra Kódolás, Dekódolás.
Monitorok Készítette: Orosz Kristóf 6/b.
Titkosítás.
Készítette: Hegedűs Dóra
Készítsünk saját címert! Készítette:Szabó Katalin
HÓDítsd meg a biteket! 2. sorozat
Bemutatkozik a TotálGáz csapat 
Adat- tárolás.
CONNECTRA rendszer bevezetése
A képmegjelenítők típusai, monitorcsövek, kivetítőcsövek, háromdimenziós megjelenítés A BME-ETT a SIITME 2009-ért.
Számold meg a fekete pontokat!
IT hálózat biztonság Összeállította: Huszár István
Digitális kalandok a magyar kultúra világában
14-16 óra Rendszerek irányítása. Szabályozás és példával A szabályozás a kibernetikában az irányítás egyik fajtája: az irányítás lehet vezérlés (open.
This table is avarage! Read instructions below!
Előadás másolata:

Code kvíz a szlovák iskolában

Képábrázlás  A számítógépes képernyők kis pontokból állnak, amelyeket képpontoknak, pixeleknek hívnak. Ha egy kép fekete-fehér, minden egyes képpont vagy fekete vagy fehér. Felnagyítjuk az „a” betűt, hogy láthatóak legyenek a képpontok. Amikor a számítógép képet tárol, csak azt kell eltárolnia, hogy melyik pontok feketék és melyikek fehérek. A fenti kép azt mutatja, hogyan lehet egy képet számokkal ábrázolni. Az első sor egy fehér, három fekete és megint egy fehér képpontból áll. Így az első sort az 1, 3, 1 írja le. Az első szám mindig a fehér képpontok számát adja meg. Ha az első képpont fekete, a sor nullával kezdődik (ami a kezdő fehér pontok számát adja meg) Ha színes képet szeretnél, akkor használhatsz egy számot a színábrázoláshoz (pl. 0 fekete, 1 vörös, 2 zöld stb.). Most két számot használunk minden egyes képpont-sorozat ábrázolásához: első adja meg a futam hosszát, a második a színt határozza meg.

Képábrázolás feladat A feladat kódolója Szabó Anett 10. osztályos tanuló Rajzold meg a képet a kód alapján. Készítsd el a kép kódját

Képábrázolás feladat megoldása Rajzold meg a képet a kód alapján. Készítsd el a kép kódját

CODE-TOTO forras:http://e-hod.elte.hu/old/upload/feladatok/feladatok_2011v.pdf

CODE-TOTO forras:http://e-hod.elte.hu/old/upload/feladatok/feladatok_2011v.pdf

CODE-TOTO forras:http://e-hod.elte.hu/old/upload/feladatok/feladatok_2010v.pdf

CODE-TOTO forras:http://e-hod.elte.hu/old/upload/feladatok/feladatok_2011v.pdf

CODE-TOTO forras:http://e-hod.elte.hu/old/upload/feladatok/feladatok_2011v.pdf

CODE-TOTO forras:http://e-hod.elte.hu/old/upload/feladatok/feladatok_2011v.pdf

CODE-TOTO forras:http://e-hod.elte.hu/old/upload/feladatok/feladatok_2010v.pdf

CODE-TOTO forras:http://e-hod.elte.hu/old/upload/feladatok/feladatok_2010v.pdf

CODE-TOTO megoldás

Code Cross

Change one letter in each line. Code Cross - megoldás WORD LADDER Change one letter in each line. C O K prepare food low temperature, but not cold a stupid person what you eat opposite of bad a precious metal past form of sell the bottom of your shoe where you buy something cheaper than the usual price S A L T _______ and pepper C O L F O L F O D G O D G O L D S O L D S O L E S A L E

Pohártorony készítése A számítógépek instrukciólistát követve dolgoznak és pontosan azt teszik, amit az utasítások mondanak – még akkor is, ha semmi értelmük nincs! Az utasításlistát programnak hívják és azért írják le őket, hogy adott feladatot végezhessenek általuk. A programokat olyan nyelven írják, amiket kifejezetten azért terveztek meg, korlátozott utasításkészlettel, hogy velük mondják meg a számítógépeknek, hogy mit csináljanak. Bizonyos célokra egyes nyelvek jobban megfelelnek. https://csedweek.org/files/CSEDrobotics.pdf

Pohártorony készítése A robot a következő utasításokat érti: https://csedweek.org/files/CSEDrobotics.pdf

Pohártorony készítése Példa: a köv. torony elkészítése https://csedweek.org/files/CSEDrobotics.pdf

Pohártorony készítése https://csedweek.org/files/CSEDrobotics.pdf

Pohártorony készítése https://csedweek.org/files/CSEDrobotics.pdf

Pohártorony megoldás

Vigenère-rejtjel Blaise de Vigenére A feladat ötletadója Számel András 11. osztályos tanuló Blaise de Vigenére A Vigenère-kód egy titkosítási módszer, amely különböző Caesar-kódok sorozatát használja, egy adott kulcsszó betűitől függően. Ez egy egyszerű fajtája a polialfabetikus rejtjeleknek. Vigenére huszonhat éves korában, egy kétéves római kiküldetés alkalmával ismerkedett meg a kriptográfiával Kép forrása:http://www.tankonyvtar.hu/en/tartalom/tamop425/0038_matematika_Liptai_Kalman-Kriptografia/ch03s02.html Forrás:https://hu.wikipedia.org/wiki/Vigen%C3%A8re-rejtjel

Vigenère-rejtjel – módszer leírása kódolandó:Code week EU kulcsszó: Budapest c o d e w k u B a p s t ↓ i g l f Az C-edik sor B-edik eleme lesz C helyettese, azaz D. Kép forrása:http://www.tankonyvtar.hu/en/tartalom/tamop425/0038_matematika_Liptai_Kalman-Kriptografia/ch03s02.html

Vigenère-rejtjel – megoldása Az C-edik sor B-edik eleme lesz C helyettese, azaz D. Mit titkosít a köv. szöveg? RLZHSGSDVV A megfejtés egy író neve. Egyik művének bonyodalmait egy rejtjelezett üzenet megfejtése okozza. A feladatlapra írjátok rá ennek a műnek a címét is! kódolandó: ? kulcsszó: irodalom kódszó: RLZHSGSDVV j u l e s v r n ↑ z h g d i o a m Jules Verne : Sándor Mátyás Kép forrása:http://www.tankonyvtar.hu/en/tartalom/tamop425/0038_matematika_Liptai_Kalman-Kriptografia/ch03s02.html

Picross Touch A feladat ötletadója Számel András 11. osztályos tanuló A faxkészülék nem más, mint egy egyszerű számítógép, ami beolvas egy fekete-fehér oldalt nagyjából 1000x2000 képpontra, amit elküldenek egy másik faxkészülékre, amely kinyomtatja a képpontokat egy oldalra. A faxképeken gyakran vannak nagy fehér területek(pl. margók), vagy fekete pixelek (pl.v ízszintes vonal). A színes képekben is sok ismétlődés található. Hogy tárolóhelyet spóroljanak az effajta képeken, a programozók sokféle tömörítési technikát használhatnak. A faxképek általában az egy hetedére tömöríthetők. Egy ilyen tömörítési technikát mutat be a mellékelt ábra! http://store.steampowered.com/app/476460/Picross_Touch/

Picross Touch A feladat ötletadója Számel András 11. osztályos tanuló http://store.steampowered.com/app/476460/Picross_Touch/

Picross Touch Készítsd el a kódját az alábbi képnek!   http://store.steampowered.com/app/476460/Picross_Touch/

Picross Touch - megoldás Készítsd el a kódját az alábbi képnek! 2 1 6 9 11   7 17 15 http://store.steampowered.com/app/476460/Picross_Touch/

Picross Touch Mit rejt a kép? 1 3 2 6   http://store.steampowered.com/app/476460/Picross_Touch/

Picross Touch - megoldás Mit rejt a kép? 1 3 2 6   http://store.steampowered.com/app/476460/Picross_Touch/

Do videnia o rok!