Érvelés, tárgyalás, meggyőzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Hogyan írj remek webes értékesítési szöveget? Langmár Zsuzsanna A hatékony sales oldalak titka.
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
Teszt Eladási hely.
A diákat készítette: Matthew Will
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
Több szerződés, lojális ügyfél Erdős Mihály elnök-vezérigazgató.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
"vállalkozások klímatudatossága" Melyek vagy melyek lennének a legjobb, leghatékonyabb állami eszközök a vállalkozások klímatudatosságának erősítésére?
Az eEgészség program Fogyatékkal élők portálja kialakításának projekt előkészítése Szikora Tamás,
IBM Global Financing © 2013 IBM Corporation Innovatív IT finanszírozás Dr. Kováts Dénes IBM Global Financing részlegvezető.
1 PARTNERKOCKÁZAT KEZELÉSE A CO 2 KERESKEDELEMBEN - tájékoztató az üzemeltetők és egyéb piaci szereplők részére június 12.
A piac Szakiskola.
DREAM-HOME Agency & Consulting Értékbecslés eladástechnika.
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
A külső környezet elemzése
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Politikai marketing – kampánystratégiák
„A jó üzleti kapcsolat csak a véletlen műve!” Őt már ismerik, bedolgozta magát... Ő vele szót értenek... Ő kapja a megbízást… Már megint mit akar? Már.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Bevezetés az ebXML-be Forrás: An Introduction to ebXML ebXML and Web Services Practical Considerations In Implementing Web Services Romin IraniRomin Irani.
Marketing mix.
Polgári jog Szerződések joga évi IV. törvény:
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(4) december 12.
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Environmental Compliance Inspection Course A rendészeti eljárás A rendészeti eljárás.
Kereskedelmi levelezés
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
1 PARTNERKOCKÁZAT KEZELÉSE A CO 2 KERESKEDELEMBEN - tájékoztató az üzemeltetők és egyéb piaci szereplők részére október 15.
Bemutatkozik a CPL JOBS. Eredmények számokban  1989 óta Európa egyik vezet ő toborzó ügynöksége és HR - szolgáltatója  Európában 8 országban jelenlév.
Nemzeti Civil Alapprogram 2010-es pályázati év Költségvetés tervezése.
A bankok.
Felelősen, egészségesen, biztonságosan
8+2 TIPP a tuti hírlevélért!
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
AZ ÖTLET Mit termeljek, mit gyártsak?. Hogyan hozzunk létre, hogyan működtessünk fenntartható szociális vállalkozást ?
Az árképzés szempontjai
Raiffeisen Energiaszolgáltató Kft. Moha, október. 151 / 8 Természetes megoldások európai színvonalon Energiaültetvények egy lehetséges finanszírozási.
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A Tőzsde és ami mögötte van Előadó: Pál Árpád. Piacok Értékpapírok piaca  elsődleges  másodlagos Időtáv szerint  pénz piac (ideiglenes újraelosztás)
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
A zöld közbeszerzés lépései Kovács László, beszerzési igazgató, az „Év Beszerzési Menedzsere” 2012-ben.
A tárgyalási folyamat szakaszai. I. Előkészítés 1. Tervezés – átgondolás  a problémák, szükségletek tisztázása, az érdekek meghatározása – azaz, miért.
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
9. tétel.
Tárgyalás- és előadástechnika
Tárgyalás- és előadástechnika
Tárgyalás- és előadástechnika
FÜGG: AZ ÁRU JELLEGÉTŐL, ÉRTÉKESÍTÉSI MÓDTÓL
MIT ígér neked a Kampányépítő Mesterkurzus?
érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Vásárlás az interneten
Ötletek mára és holnapra
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Kereskedés a tőzsdén.
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
HOGYAN INDÍTSUNK AGRÁR-ÉLELMISZERIPARI VÁLLALKOZÁST?
Előadás másolata:

Érvelés, tárgyalás, meggyőzés Tárgyalástechnika II. Pinkasz András 2013. május 06–07.

tárgyalás mint cserefolyamat a tárgyalás egy cserefolyamat, ahol mindkét fél a megegyezés érdekében valamit nyújt a másiknak a valuta egy olyan áru vagy szolgáltatás, amely a másik fél számára értéket képvisel a feleknek a tárgyalás során különböző valuták állnak a rendelkezésére a tárgyalás célja megtalálni a feleknek megfelelő valutákat

tárgyalás mint cserefolyamat az elsőrendű valuta a pénz ugyanakkor ezen kívül számos alternatív valuta van ezek az alternatív valuták segítenek áthídalni a felek igényei közti szakadékot a tárgyalás lehetőséget ad ezek megkeresésére elegáns valuta: aki adja, annak alacsony költséget jelent, aki kapja, annak magas értéket jelent

játék: mit tudnál érte cserébe adni? rakjatok le ketten 2 500‒2 500 forintot az asztalra az egyik félnek kell elvinnie az 5 000 forintot (a pénzt felosztani nem lehet, harmadik félnek felajánlani nem lehet) a cél: alternatív valuták keresése a cél, hogy mindkét fél legyen elégedett a kimenetellel

a tárgyalás megtervezése – adásvételnél pénzügyi szempontok diszkont, hosszú távú szerződés, kiterjesztett fizetési határidő, fizetett szabadság, számlázásra megoldási javaslatok, flottatagság, kedvezmények humán erőforrás munkaerőkölcsönzés (főleg szakmunkásoknál érdekes), tanácsadás, karbantartás, technikai segítség épület/berendezés megosztása csúcsidőben segítség, korlátozott számú eszköz, helyiség megosztása (pl. labor, munkagépek), lízing

a tárgyalás megtervezése – adásvételnél információmegosztás gyakorlat-, tapasztalatszerzés, adatok használata elismerés kiemelt ügyfél kockázatmérséklés garancia

komplex eladási helyzet érdemes elképzelni, hogy a vevőnek milyen további feladatai vannak az üzletkötést követően, és ebben milyen valutákkal tudna segíteni az eladó más tárgyalási helyzetnél is érdemes a megegyezést követő folyamatot átgondolni ennek fényében könnyebb értékes valutákat ajánlani

komplex eladási helyzet mi tehetné könnyebbé a másik fél helyzetét? pl. fizetés módja hogyan jut el a másik félhez az áru? pl. szállítás mit tesz az áruval, ha megérkezik? pl. raktározási lehetőségek hogyan osztja szét a terméket? pl. csomagolás, marketing

mikor érdemes engedményt adni? (minden lépéssel kommunikálunk, itt is!) mit gondol a másik fél? a meghátrálást is üzenheti az engedmény, óvatosan kell bánni ezzel az eszközzel mikor adjunk engedményt? ne a nyitópozícióban ha akkor adunk engedményt, akkor eleve az lesz a nyitópozíció várjuk meg, hogy a másik mit ajánl, mit mond, ha túlzottnak véli az ajánlatot

mikor érdemes engedményt adni? mekkora engedményt adjunk? a nagy engedmény az eredeti ajánlatról azt üzenheti, hogy irreális volt, érdemes kis lépésekben haladni fontos, hogy látszódjon, hogy átgondoljuk az engedményt (pl. „át kell gondolnom, hogy ez még belefér-e a költségvetésbe...”) mit kapok érte? „ha..., akkor...” típusú szerkezetekben érdemes gondolkodni lehet jóindulatból is engedményt adni, azonban ezt érdemes kimondani, kimondatni

TELA TELA – tárgyalásos egyezség legjobb alternatívája a legjobb eredmény, amelyet tárgyalás nélkül is el lehet érni a tárgyalásnál cél a konszenzus elérése, de nem minden áron! ha a konszenzus rosszabb eredményt hoz, mint a TELA, akkor ki kell szállni a tárgyalásból

ajánlott irodalom, kurzusok Gosselin, Tom (2007): Practical Negotiating: Tools, Tactics, & Techniques. John Wiley & Sons. Inc. Fisher, Roger – William Ury – Bruce Patton (1991): Getting to Yes: Negotiating an Agreement Without Giving In. Houghton Mifflin Company. A Filozófia és Tudománytörténet Tanszék tárgyalástechnikával kapcsolatos kurzusai Tárgyalás- és előadástechnika Tárgyalási stratégiák és taktikák