Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése GINOP

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Vidékfejlesztési Program – aktualitások dr. Mezei Dávid agrár-vidékfejlesztési stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkár Miniszterelnökség Szentlőrinci.
A magyar vállalkozások versenyképessége Pongorné dr. Csákvári Marianna helyettes államtitkár Budapest, november 30.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
DSC TÁMOP Munkahelymegőrző támogatás munkaidő csökkentéssel és képzéssel kombinálva 2009.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
KÖZÖS UTAKON – PÁRBESZÉD A TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSÉRT KONFERENCIA DECEMBER 2. DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS HELYETTES-ÁLLAMTITKÁR.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
GINOP Gyakornoki program pályakezdők támogatására.
A TÁMOP munkaügyi központokat érintő kiemelt projektjeinek bemutatása TÁMOP 1-es 2 –es prioritásának keretében megvalósuló programok.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI TÁMOGATÁSI ESZKÖZÖK Szombathely, november 19.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
Előadó: Bali Kornél Mikro-, kis-és középvállalkozások kapacitásbővítő beruházásainak támogatása.
T ÁRSADALMI CÉLÚ VÁLLALKOZÁSOK ÖSZTÖNZÉSE GINOP
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
GINOP Gyakornoki program pályakezdők támogatására
Egyéb munkaerő-piaci programok
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Kína üzleti szemmel június 24..
Van ötletem, de hogyan valósítsam meg?
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Kertészet korszerűsítése - ültetvénytelepítés támogatására öntözés
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Esélyek a munkaerőpiacon
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
K+F+I pályázati lehetőségek vállalkozásoknak!
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
SZÁMVITEL.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
„Út a munkához”program
Foglalkoztatási támogatások
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése GINOP
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
Közfoglalkoztatásból a versenyszférába- segítő munkaerőpiaci program
Baranya Megyei Paktum Konferencia
A hazai KKV-k fejlesztése hiteltermékkel
Modern Vállalkozások Programja
Új pályainformációs eszközök - filmek
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
MODERN VÁLLALKOZÁSOK PROGRAMJA
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Lorem ipsum.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Baranya Megyei Önkormányzat
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése GINOP- 5.1.7.-17 . Lukács Luca vezető főtanácsos 2017. október 11. Szeged Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése GINOP- 5.1.7.-17 .

Társadalmi célú gazdaság Az uniós támogatások Magyarországon a társadalmi célú gazdaság három fő területére fókuszálnak: társadalmi célú vállalkozások(GINOP 5.1.7-17), tranzit foglalkoztatás (GINOP 5.1.4-17) társadalmi integrációt szolgáló szociális gazdasági megoldások (EFOP 1.11.1-17).

Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) Stratégiai célok Vállalkozások versenyképességének fejlesztése, növekedésük elősegítése, Foglalkoztatás bővítése versenyképes munkahelyek létrehozása révén, munkaerő versenyképességének fejlesztése Célterület: EU besorolás szerint „kevésbé fejlett régiók”: az ország Budapesten és Pest megyén kívüli területe 5. prioritás: Foglalkoztatás

Társadalmi célú vállalkozás (általános meghatározás) A társadalmi vállalkozások alapvető ismérve a valódi értékteremtés, egyúttal a fenntarthatóság érdekében fontos, hogy a társadalmi cél (például a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása) mellett valós piaci igények kiszolgálására jöjjenek létre, és minőségi, versenyképes termékeket vagy szolgáltatásokat kínáljanak. Ez csak megalapozott üzleti tervre, valamint átgondolt és letesztelt piaci koncepcióra építve megvalósítható. (Forrás: Tóth Laura-Varga Éva (2011): Társadalmi vállalkozások helyzete Magyarországon. Budapest, NESsT). A társadalmi vállalkozások besorolásakor nem a jogi forma az elsődleges, hanem a társadalmi és üzleti célok egyidejű jelenléte, képviselete. Ha e kettő közül bármelyik hiányzik, akkor nem beszélhetünk társadalmi vállalkozásról, függetlenül attól, hogy a szervezet „tipikus” társadalmi vállalkozási szervezeti formában (például szociális szövetkezet vagy nonprofit gazdasági társaság) működik-e vagy sem. (Forrás: Módszertani kézikönyv társadalmi vállalkozások részére –OFA)

A GINOP 5.1.7-17 intézkedés célja A Kormány a Partnerségi Megállapodásban célul tűzte ki a társadalmi célú gazdaság foglalkoztatási lehetőségeinek bővítését. Az intézkedés kiemelt célja a társadalmi célú vállalkozások ösztönzése és támogatása, ezen szervezetek foglalkoztatási potenciáljának megerősítése: a már működő vállalkozások dinamizálása és stabilizálása piacképes termékek és szolgáltatások előállításának ösztönzése révén, fenntartható üzleti modell alapján A konstrukció lehetőséget ad arra, hogy a társadalmi vállalkozások e célok érdekében a vissza nem térítendő támogatást a GINOP-8.8.1-17 konstrukció keretében meghirdetésre került foglalkoztatási hitellel egészítsék ki. Mindez a tartós foglalkoztatási lehetőségek létrehozása érdekében (nagyrészt hátrányos helyzetű álláskeresők számára az alacsony munkaerő-piaci kereslettel rendelkező térségekben, a konvergencia régiókban).

A GINOP-5.1.7.-17 konstrukció fő paraméterei – I. A projekt hossza: 12-36 hónap A pályázók köre: nonprofit gazdasági társaságok, szociális szövetkezetek, alapítványok, egyesületek. (társadalmi célkitűzéseik mellett üzleti területen megvalósítható célkitűzésekkel is rendelkeznek, gazdálkodásuk eredményeit a társadalmi cél érdekében visszaforgatják). A támogatás mértéke: 7,5-250 millió HUF (szabad vállalkozási zónákban és a komplex programmal fejlesztendő járásokban megvalósuló járásokban célcsoporttagonként 8,5 millió HUF vissza nem térítendő támogatás igényelhető) A rendelkezésre álló forrás: 15 milliárd forint (GINOP-5.1.3-16; 6 mrd Ft-ból, az eddig 172 szervezet által igényelt támogatás 6,085 mrd Ft) Benyújtási határidő: 2017. szeptember 25. napjától 2018. szeptember 03. napjáig

A GINOP-5.1.7.-17 konstrukció fő paraméterei – II. A kiírásra kizárólag olyan szervezetek nyújthatnak be támogatási kérelmet, amelyek a Felhívásban szereplő feltételek mindegyikének megfelelnek: a GINOP-5.1.2-15 Társadalmi vállalkozások ösztönzése kiemelt projekt előminősítési és - szükség esetén - felkészítési folyamatán részt vettek, és a kiemelt projekt által kiadott minősítő tanúsítvánnyal rendelkeznek és támogatási kérelmüket a tanúsítvány kiadásának dátumától számított 3 hónapon belül benyújtják, rendelkeznek minimum egy lezárt (jóváhagyott beszámolóval alátámasztott), teljes (365 napot jelentő) üzleti évvel (a szabad vállalkozási zónákban és a komplex programmal fejlesztendő járásokban megvalósuló projekt esetén ez a pont nem képezi a támogatási igény benyújtásának feltételét). amelyek Magyarországon székhellyel rendelkező kettős könyvvitelt vezető társadalmi vállalkozások vagy az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és Magyarországon fiókteleppel rendelkező társadalmi vállalkozások, a 651/2014/EU Rendelet I. Melléklete alapján mikro-, kis- és középvállalkozásnak minősülnek. Nem támogatható a 25 millió Ft-ot meghaladó támogatást igénylő, ha az elszámolható összköltség meghaladja a megelőző üzleti évben elért bevétel háromszorosát (kivéve, ha szabad vállalkozási zónában, vagy komplex programmal fejlesztendő járásban valósul meg a teljes célcsoport foglalkoztatásának minimum 75%-a)

A GINOP-5.1.7.-17 konstrukció fő paraméterei – III. Támogatható tevékenységek: a. Célcsoporttag – új munkavállaló foglalkoztatása b. Piacra jutás támogatása (pl: vásár, kiállítás, marketing) c. Előkészítési tevékenység (pl.: engedélyezési dokumentumok) e. Infrastrukturális és ingatlan beruházás f. Szakmai működés fejlesztése (pl.:szakmai megvalósítók foglalkoztatása, folyamatleírások stb.). d. Termék/szolgáltatásbővítés, fejlesztés (pl.: információs technológia, hardver, szoftver) g. Célcsoport gazdasági szerepvállalásához kötődő egyéni fejlesztő tevékenység, munkaerő-piaci szolgáltatások, tréningek a célcsoport felkészítésére, mobilizálására, motiválására h. Célcsoport és szakmai megvalósító képzésen való részvétele (a képzésekbe bevont személyek száma nem haladhatja meg az újonnan felvett munkavállalók számának 150%-át) i. A támogatást igénylő tagjai és munkavállalói részére szemléletformálást segítő helyi akciók a társadalmi felelősségvállalás keretein belül (pl.: közösségi terek kialakítása, rendbetétele stb.)

Célcsoporttag-új munkavállaló foglalkoztatása I. Célcsoporttagnak számít a támogatást igénylő támogatási kérelemének benyújtását követően újonnan felvett 16-64 éves munkavállalója, aki a felvételt megelőzően nyilvántartott álláskereső (illetve azon személyek, akiknek álláskeresési nyilvántartása a közfoglalkoztatási jogviszony miatt szünetel). 2 főtől az újonnan foglalkoztatott munkavállalók 50%-ának hátrányos helyzetű álláskereső és/vagy megváltozott munkaképességű személyi körből kell kikerülnie A Felhívás keretében hátrányos helyzetű személynek számít az az álláskereső, aki a megelőző 6 hónapban folyamatosan nyilvántartott,vagy nyilvántartása közfoglalkoztatás miatt szünetel, vagy alacsony iskolai végzettségű, vagy nem töltötte be a 25. életévét, vagy betöltötte az 50. életévét, vagy a gyermekgondozást, családtag ápolását követően a munkaerőpiacra jelen projekt keretében tér vissza.

Célcsoporttag-új munkavállaló foglalkoztatása II. A célcsoporttagok foglalkoztatásának minimális támogatási ideje 6 hónap maximális támogatási ideje 18 hónap. A támogatást igénylőnek vállalnia kell a bértámogatási időszakkal megegyező idejű továbbfoglalkoztatási kötelezettséget, hátrányos helyzetű munkavállaló esetén pedig a bértámogatási időszak legalább felével megegyező továbbfoglalkoztatási kötelezettséget. A kötelező továbbfoglalkoztatási időszakban a munkavállaló havi bruttó munkabére nem lehet kevesebb, mint a projektben elszámolt, támogatott munkabére, valamint a támogatott időszak és a továbbfoglalkoztatás teljes (akár fenntartási időszakra átnyúló) időszaka alatt a munkaszerződésben vállalt bér nem csökkenthető.

A célokhoz kapcsolódó beruházások A célokhoz kapcsolódó infrastrukturális beruházások (pl.: ingatlan felújítása, bővítése) továbbá eszközbeszerzésekre lehetőség van. per-és tehermentes ingatlan bérelt ingatlannál tulajdonosi hozzájáruló nyilatkozat 10% önrész szükséges Elsődlegesen mezőgazdasági termeléssel foglalkozó vállalkozás a Felhívás keretében nem támogatható A támogatás mértéke 100 % figyelembe véve az egyes támogatási kategóriákra vonatkozó maximális támogatási mértéket. Csekély összegű (de minimis) támogatás esetében 100%, kivéve a Felhívás 3.1.2.2. bc), bd), c) pontjait, ahol 90% Támogatási igény 0-25 millió Ft (SZVZ vagy komplex programmal fejlesztendő járásban nem szükséges egy teljes lezárt üzleti év; minimum 1 új munkavállaló, de 3 új munkavállaló esetében erre a kritériumra max. pontszám). 25-250 millió Ft (a projekt elszámolható összköltsége nem haladja meg a támogatási kérelem benyújtását megelőző legutolsó lezárt, teljes üzleti év összes bevételének háromszoros összegét,kivéve ha a teljes célcsoport foglalkoztatásának minimum 75%-a SZVZ vagy komplex pr. fejl. járás).

Kötelező vállalások Átlagos statisztikai állományi létszám növelése (a benyújtást megelőző 4 hónap+teremtett munkahelyek) minimum+1 fő létszámnövekedés Ezen belül a hátrányos helyzetűek aránya (projekt fizikai befejezésekor) legalább 2 fő vagy ennél több új munkavállaló esetében 50% Éves statisztikai létszám (projekt fizikai befejezését követő év végén)- tájékoztató adat Képzés esetén a képzést eredményesen elvégzettek száma-tájékoztató adat A projekt keretében értékesítésre fejlesztett termékek/szolgáltatások száma (minimum 1 db) A szervezet éves árbevételének fenntartása (a projekt fizikai befejezését követő első teljes lezárt üzleti év-célérték nélküli)

Tartalmi értékelési szempontok (minimum 60 pontot el kell érni) 1. Működés időtartama (megelőzőleg 5 vagy több lezárt üzleti év-maximum 4 pont) 2. Összes bevétel alakulása (a kérelem benyújtását megelőző két teljes lezárt üzleti évben + 3 pont, ha növekedett) 3. A kérelem benyújtását megelőző 4 hónap átlagos statisztikai állományi létszámának alakulása a legutolsó lezárt üzleti év átlagos létszámához képest (maximum 4 pont) 4. A támogatást kérőnek volt-e értékesítésből származó bevétele a kérelem benyújtását megelőző teljes lezárt üzleti évben (+4 pont, amennyiben igen) 5. A projekt kertében teremtett új munkahelyek száma (maximum 7 pont) a) 25 millió Ft támogatási igényig (3 fő és felette-maximális pontszám) b) 25 millió Ft feletti támogatási igény esetén (7 fő és felette-maximális pontszám) 6. A hátrányos helyzetű munkavállalók aránya az új munkavállalókhoz (maximum 5 pont több mint 75% esetén) 7. A kérelemben tervezett tevékenységek megfelelnek a vezetői összefoglalónak (a minősített üzleti terv mellékletét képező vezetői összefoglalóban foglaltaknak +5 pont) 8. Az üzleti terv szerint árbevétel növekedést tervez (legalább 20% esetén maximum 5 pont) 9. A projekt helyszíne SZVZ, vagy komplex programmal fejlesztendő járás (+5 pont) 10. A projekt a Mura és Ős-Dráva nemzeti programok településein valósul meg (+3 pont) 11. A minősítés szerint a fejlesztési terv, üzleti terv jól előkészített (maximum 40 pont) 12. A megvalósításhoz GINOP 8.8.1 hitelt igénybe vesz (maximum 15 pont)

Eljárási folyamat 1. A GINOP-5.1.7-17 pályázati konstrukció keretében pályázni kívánó társadalmi vállalkozások projektötleteinek üzleti megvalósíthatóság, illetve társadalmi hatás és hasznosság szempontú előminősítése (az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. végzi a GINOP-5.1.2-15-2016-00001 „PiacTárs” kiemelt projekt keretében) 2. A GINOP-8.8.1-17 konstrukció keretében meghirdetésre került foglalkoztatási hitelre vonatkozó kérelem benyújtása (MFB pontokon), amennyiben a pályázó esetében ez releváns 3. A minősítő tanúsítvánnyal rendelkező szervezetek a tanúsítvány kiállítását követő 3 hónapon belül nyújthatják be pályázataikat a GINOP-5.1.7-17 pályázati kiírásra (a Felhívásban részletezett módon). 4. Támogatási döntés (a Nemzetgazdasági Minisztérium Gazdaságfejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkárság (GFP IH) az előzőekben bemutatott tartalmi értékelési szempontokat alkalmazza a pályázatok sorba rendezéséhez a minősített projekttervek esetében). 5. Támogatási szerződés megkötése (a GFP IH, valamint a Kedvezményezett között)

Köszönöm a figyelmüket!