Bankreklám vagy szappanopera?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Felkészülés a évi országgyűlési képviselő-választásra Kampány a szavazás napján Előadó: dr. Kovács Zoltán a TVI vezető jogi helyettese 1.
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
MasterCard - Év bankja 2010 Gauder Milán regionális igazgató MasterCard Europe.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
REKLÁMTERVEZÉS 2..
A direkt marketing fogalma
Kötelező biztosítás 2010 Előadó: Marosvölgyi Péter, szakmai igazgató AEGONdirekt.hu Zrt.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Internetes bankok piacformáló hatása
Tanulmány a bizalomról Nyolc európai országban és az USA-ban október-november.
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
MV- Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt őszi marketing kommunikációs kampánya Kovács Eszter Kommunikációs koordinátor augusztus 29.
A magyar háztartások fizetési szokásai
Ambrovics Andrea KEOP IH vezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Különös tekintettel a gyógyszerekre
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Etikusság. Létezik-e a pénzügyekben avagy mi az a közösségi bank?
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Szervezetfejlesztési Program
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
Tanulópálya a pénzügyekhez CIB Szia Szimba Program MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, 2010.
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
1 Rádiós közönségmérés. 2 1,8 1,5 5,6 2,8 4,7 3,0 3,2 2,6 3,9 Source: Ofcom, EBU, WARC, Kantar Media, index.hu …továbbra is szól a rádió… napi rádiózással.
Bankolás az [origo] szemszögéből
2007. február 15. Szikora Péter - Controlling - Költségek 1 Controlling Költségek osztályozása.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Éghajlatváltozás Környezettudatossági felmérés A Greenpeace, a Magyar Természetvédők Szövetsége és a WWF Magyarország részére.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Hirdetési formák lakossági elfogadottsága Piackutatási eredmények Január.
Az egyetemi sport eladhatósága, mi kelti fel a cégek érdeklődését? Debrecen, szeptember 3.Készítette: Maszlavér Gábor.
Paksi atomerőmű. A paksi atomerőmű Magyarország egyetlen atomerőműve. Épült: Alapkiépítés: 1760 MWe.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
A Dél-borsodi Akciócsoport LEADER programja Értékelési szempontok Tiszaújváros szeptember 30.
A reklám centruma.
© GfK 2012 | KKV Kutatás| június 1 CIB BANK KKV ÜZLETÁG CIB STAFÉTABOT KUTATÁS Kutatási eredmények a sajtó képviselői részére június.
Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Direkt marketing ágazati kutatás Budapest, október
Ügyfélpreferenciák a bankszámlakivonatok esetében Dr. Tomcsányi Péter Prime Rate ügyvezető.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Ami változott, és ami nem
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
A kutatási program leírása
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

Bankreklám vagy szappanopera? Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató GfK Hungária

1. Háttér

Háttér - A pénzügyi szektor és kommunikációja A bankkapcsolattal rendelkező lakosság több, mint 97 százaléka ügyfele a 10 legnagyobb lakossági bank valamelyikének. Az átlagemberek meglehetősen keveset tudnak azokról a bankokról, melyekkel nem állnak üzleti kapcsolatban. A bankok image-e (néhány trivialitástól eltekintve) nagyon kis mértékben különbözik egymástól a tömegek szemében.

Háttér - A pénzügyi szektor és kommunikációja A pénzügyi szektor az egyik legnagyobb költő a kommunikációs kiadások terén. Annak ellenére, hogy költései 15-20 százalékkal estek 2008-hoz képest, így is meghatározó szerepe van a hirdetési piacon. A vezető bankok legtöbbször nagyon hasonló koncepcióval próbálkoznak. A banki kommunikációnak alapjában véve 3 változata létezik: Azonos szereplőkkel készült kampányok Hasonló koncepcióval, de eltérő szereplőkkel készült kampányok Sem a szereplők, sem más motívum által össze nem kötött kampányok

Módszertan - eredmények Mintanagyság: hullámonként 500 fő – 12 hullám/év Minta: 22-55 éves, bankkapcsolattal rendelkező lakosság, Személyes interjúk CAPI módszerrel, országos megkérdezés

2. Bankok ismertsége

Spontán és támogatottan ismert bankok számának változása 2008-2009 2008. szeptember 2009. szeptember

Spontán márkaismertség Bázis: teljes minta

3. A kommunikáció ismertsége, hatása

Spontán reklámfelidézés Közös motívumra épülő koncepció indulása „Óriás” költéssel bonyolított egyszeri kampány 3 2 Azonos szereplőkre épülő koncepció befejezése 1 3 Havi szinten nagyon ingadozó költés egy azonos szereplőkre épülő koncepcióval 1 Azonos szereplőkre épülő koncepció befejezése 1 3

Változás a bank image-ében Változás: okt.-júl. (%pont) Kérem, minden egyes állításról mondja meg, hogy a képernyőn látható bankok közül melyikre illik. Bázis: saját üf, n=47; nem saját üf, n=465

Változás a bank image-ében Változás: 2009 márc. – júl. (%pont) Kérem, minden egyes állításról mondja meg, hogy a képernyőn látható bankok közül melyikre illik. Bázis: saját üf, n=258; nem saját üf, n=254

Változás a bank image-ében Változás: 2009 márc. – júl. (%pont) Kérem, minden egyes állításról mondja meg, hogy a képernyőn látható bankok közül melyikre illik. Bázis: saját üf, n=39; nem saját üf, n=473

Változás: 2008 szept. – 2009 júl. (%pont) Változás a bank image-ében Változás: 2008 szept. – 2009 júl. (%pont) Kérem, minden egyes állításról mondja meg, hogy a képernyőn látható bankok közül melyikre illik.

Hírdetési aktivitás érzékelése 2008 Szept. – 2009 Aug. És melyik bank reklámjait látta a legtöbbször mostanában? 1 Bázis: akik láttak valamilyen banki reklámot Azonos szereplőkkel készült kampányok 2 Hasonló koncepcióval, de eltérő szereplőkkel készült kampányok 3 Sem a szereplők, sem más motívum által össze nem kötött kampányok 1 ? 1 3 2 2 2 2 3 1 1 3

4. A kommunikáció megítélése

Szimpátia Az ábrán minden hónapra vonatkozóan 2 értéket tűntetünk fel. A legszimpatikusabb és a legkevésbé szimpetikus hirdető által elért értéket, melyet a következő módon számoltunk ki: Az adott hirdető kommunikációját legszimpatikusabbnak tartók aránya – a legkevésbé szimpatikusnak tartók aránya Az azonos színek azonos bankot jelölnek. 1 2 2 3 2 3 ? 2 3

A reklámfilmek részletes értékelése 18 jellemző alapján (79 szpot)

5. A kommunikáció hatékonysága

Kampánymutatók (átlagértékek) 1. típusú komm 2. típusú komm 3. típusú komm. Spontán ismertség: 75% 70% 45% Spontán azonosítás: 63% 55% 29% Figyelemfelketés: 15% 10% 9% Tetszetősség: 55% 50% 36% Mobilizáló hatás: 3,9% 3,3% 3,0%

Termékről (is) szól a szpot Nem a termékről szól a szpot Kampányok Termék azonosítás Milyen banki terméket reklámozott ez a hirdetés? 3 2 1 Termékről (is) szól a szpot Nem a termékről szól a szpot A közös koncepcióra vagy azonos szereplőkre épülő kommunikáció csak abban az esetben segít a termék beazonosításában, ha a szpot valamilyen módon köthető a termékhez

Köszönöm figyelmüket! janos.bacher@gfk.com