Segítő állatok iskolánkban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Iváncsik Réka gyógypedagógus lovasterapeuta
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Gyermekvédelmi munka áttekintése
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Mikor beszélünk koraszülésről?
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
Altbacker Vilmos Miklósi Ádám Topál József ELTE TTK Etológia Tanszék
Üzleti Szakközépiskola 12. A osztály "Azokért élünk, akiket szeretünk, azokért, akik igaznak tartanak. A jövőnek élünk: a szépért s jóért, amit.
Kommunikáció beteg gyermekekkel
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
Szásziné Sustyák Anna óvodavezető Svetits Katolikus Óvoda, Debrecen
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Bilics Edit Projekt koordinátor május 12. Óvodai Szenzomotoros Integráció
TÁMOP /08/ A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és a hatósági munka erősítése Tapasztalatátadó - konferencia.
Bevezetés a pszichológiába
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Életmód – Harmónia - Egészségtanoda „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani!” (G.B.Isnaw)
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Integráló iskolák a közoktatásban
A lovasterápia, mint élményterápia lehetőségei az autizmussal élő gyermekek szocializációjában Hevesi Tímea Mária Sarlóspuszta,
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
A szociális képességek fejlesztése módszertana
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Korai fejlesztés fontossága
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
A szakirodalom gyűjtése Bibliográfiai adatok pontos rögzítése
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Közlekedésre nevelés az óvodában - workshop
Telefon:72/
Animal assistance in our school Érdligeti Primary School Hungary.
Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék
Kutyás terápia típusai Készítette: Fehérné Eleki Anita.
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
11. Érzelmek és kogníció, autizmus Bircher Julianna Affektív Pszichológiai Tanszék
Kutyás terápia alkalmazása szegregált intézményekben Köböl Erika gyógypedagógus, terápiáskutya-felvezető, habilitációs kutya kiképző, AURA Segítő Kutya.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
A pszichológiai mérés alapjai
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
A „A kutyás terápia, mint (gyógy)pedagógiai módszer” címmel
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Meghívó ! Agykutatás Napjai Budapesten március 17-18
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Segítő állatok iskolánkban Érdligeti Általános Iskola Magyarország

„Egy állat barátsága az egészség szigete az őrület világában „Egy állat barátsága az egészség szigete az őrület világában. Legyen kutya, macska, madár, hal vagy teknős, egy állat mindig hűséges és őszinte barát marad, akivel nem kell versenyezni, akár jót, akár rosszat hoz az élet"  Boris M. Levinson

Oktatás Hatékony segítség a beilleszkedési, tanulási és magatartás-zavarokkal küszködő gyermekek részére - szívesebben tanulnak a gyerekek - mélyebb, gyorsabb bevésődés - tanulási motiváció növelése - csökkentik a szorongást - növelik az önbizalmat - nő a biztonságérzet

Nyusziterápia

Pitypang munkában

Miért jó a kutya terápiás célra? Háziasítása során megváltozott a szociális rendszere, kötődése, kommunikációs képessége. Viselkedésbeli és genetikai változások > egyre közelebb került az emberhez.

A részt vevő kutyák bemutatása Kemi és Lencsi

A kutyás terápiát háromféleképpen használjuk A délelőtti tanórákon Egyéni felzárkóztató foglalkozások Kiscsoportos fejlesztő foglalkozások

A délelőtti tanórákon

Egyéni felzárkóztató foglalkozások

Kiscsoportos fejlesztő foglalkozások

Összefoglalás   A kutya óriási segítség az alsó tagozatos gyermekek motiválására a tanulásban. Abban is, hogy a tanító közelebb kerüljön a gyerekek lelkéhez. - mindegyik gyerek szeret a kutyás foglalkozásokra járni - könnyebben megértik a feladatokat - szeretnek a kutyával játszani, megnyugtatja őket a jelenléte - a szülők nagy része pozitív változást észlelt - gyermekénél érzelmi téren és a tanulásban is

Köszönöm a figyelmet!

Felhasznált irodalom Babos Edit (2013): Állatasszisztált terápia- Módszertani előtanulmány óvodás korú gyermekek kutyával történő fejlesztésére, Alkalmazott Pszichológia 2013/3, 60-62. p. http://issuu.com/szabomoni/docs/apa_2013_3/56# Dr. Buzsáky Görgy (1984): Az állatok tanulása, Kecskemét, Natura, Csányi Vilmos (2000): Bukfenc és Jeromos, Budapest, Vince Kiadó Csányi Vilmos (2002): Etológia, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó Csányi Vilmos (2012): Interjú Csányi Vilmossal, Könyvesblog http://konyves.blog.hu/api/trackback/id/4958393  /2012/12/16 / Csányi Vilmos (2013): Segítség, kutyás lettem! Budapest, Libri Faragó Tamás, Andics Attila, Devecseri Viktor, Kis Anna, Gácsi Márta, Miklósi Ádám (2014): Humans rely on the same rules to assess emotional valence and intensity in conspecific and dog vocalizations. In: BIOLOGY LETTERS 10:(1). Paper 2. 2014 DOI: 10.1098/rsbl.2013.0926 Published 8 January 2014 http://familydogproject.elte.hu/Pdf/publikaciok/2014/FaragoADKGM2 Gordosné dr. Szabó Anna (1977): Gyógyító pedagógia, kézirat, Budapest, Tankönyvkiadó Illés Anett: AI módszer a kutyás terápiában , PDF Dr. Illyés Sándor szerk. (1976): Gyógypedagógiai alapismeretek, Budapest, Tankönyvkiadó Jones, Amanda C., Samuel Gosling (2005): A kutyaszemélyiség vonásai és kapcsolatuk az emberi ötfaktoros modellel, Magyar Tudomány, 167. évfolyam – 2006/2. szám 174-179. p. http://www.matud.iif.hu/06feb/09.html Klimke, Vivienne (2003): Gyógyító állatok, Budapest, Gladiátor kiadó Köböl Erika – Topál József (2012): Játék vagy munka? A kutyás terápia lehetőségei a tanulásban akadályozott gyermekek fejlesztésében, Gyógypedagógiai szemle, 2012/2 159-169.p. http://www.prae.hu/prae/gyosze.php?menu_id=102&jid=39&jaid=579 Levinson, B.M. (1969): The pet and mental hygiene. In:Boris,M. Levinson (szerk.): Pet oriented child psychotherapy. Springfield, IL: Charles C. Thomas. Miklósi Ádám – Topál József szerk. (2006): Kutyagondolatok nyomában, Budapest, Typotex, Patay László (1994): Szelídíts meg! Digitális változat, Styler Kft .ETO 591.612 ISBN 963 602 605 X Dr. Ranschburg Jenő (1998): Pszichológiai rendellenességek gyermekkorban, Budapest, Tankönyvkiadó Szigeti Mónika (2007): A kutyás terápia alkalmazása kommunikációs zavarokkal küzdő gyermekeknél, Fejlesztő Pedagógia 2007/3-4. szám, 67-70p, Topál József – Hernádi Anna (2011): Gyógyító állatok: tudomány vagy kuruzslás? Magyar Tudomány, 2011/6, 678-686. p. http://epa.oszk.hu/00600/00691/00090/pdf/0678-0686.pdf Vargáné Kiss Anna, Hernádi Anna, Topál József (2014): 2014/47, Társas viselkedés és idegrendszer, OTKA,K-100695,PUB-I 113547,2014/47 http://eletestudomany.hu/a_kutya-ember_baratsag_kemiaja