ÖNISMERET.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Advertisements

NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Önismeret.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
A viselkedés, mint a pszichológia tárgya
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
A deviancia összetett fogalma
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
A fogyasztói magatartás
Önismeret Horváth Renáta.
 L.U.N.A. - (Lét - Utak, Nevetés, Alkotás) Kommunikációs és önismereti komplex művészeti program drámacsoportja a Jóvá–Tett-Hely Közösségi Foglalkoztatójában.
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
A munka világával kapcsolatos tudás
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
Szűk tartományú elméletek
Ki vagyok én? Que sais- je? (Montaigne)
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Konstruktív konfliktuskezelés
Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala
A lehetséges énképek.
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
A gyermek erkölcsi fejlődése
A felnőtt tanuló 2. előadás
Korok játéka vagy játékok kora
Az iskolai csoportok sajátosságai
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
A pszichikumról általában
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Ki az ember? Isten eltorzult képe Francis A. Schaeffer:
Pedagógiai személyiségértelmezések
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
Mi fán terem a pszichológia? Önismeret 1. előadás
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A PYGMALION EFFEKTUS, A TANÁRI ELVÁRÁSOK HATÁSA A TANULÓKRA.
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Dr. Tóbiás László: A szociális képzők és a szociális szakma egészének hozzájárulása az inkluzív társadalom és a társadalmi részvétel fejlesztéséhez Inclusive.
GRAFO-LIFE hatékony segítség a mindennapokban. GRAFO-LIFE A hétköznapokban felmerülő stressz- és krízishelyzetek három csoportba vezethetőek vissza: 1.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
2007.okt. 4. Biztonságos iskola... konferencia
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
Személyiségfejlődési zavarok
Az önismeret fontossága a szenvedélybetegek gyógyítása területén
„Ismerd meg önmagad!” (Delphoi jósda) - ókori bölcselet.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
csütörtök A Menedék Alaítvány módszertana Alkalmasság a szociális munkában 1 Alkalmasság a szociális munkában Paróczi Zsolt.
Domszky András: Önmenedzselés és etikai kérdések a szakértői munkában A szakértői munka jelentősége, elismertsége az ellátórendszerben. Függetlenség, szervezeti.
KOCKÁZATVÁLLALÁS A SPORTÁGAK ÉS A VERSENYZÉS TÜKRÉBEN
A pszichológiai mérés alapjai
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Személyes életvitel.
A szocializáció folyamata
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„Diákok a munkaerő-piacon” NTP-SZKOLL
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szociálpszichológia-2 Attitűd
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Előadás másolata:

ÖNISMERET

Delphoi (gör.)– Delfi – „Ismerd meg önmagadat!”   az élet élhetőségének feltétele a világ megismeréséhez önmagunk megismerésén át vezet az út aktivitás, önfejlesztő erők →célok elérése

Fejlődése: 1. képességek, célok, lehetőségek tudatos számbavétele 2 Fejlődése: 1. képességek, célok, lehetőségek tudatos számbavétele 2. érzelmek (introspekció eredményeként) 3. rejtett indítékok, vágyak (pszichoanalízis) 4. emberi kapcsolatok (szociálpszichológia) →”én-átélés” Alapkérdés: Ki – milyen vagyok én?

Önismereti szintek: - felszín (adottságok, ismeretek, célok) - mélyebb szint (vágyak, indítékok eredete, szándék és viselkedés egysége) - társas szint (megfelelés saját követelményrend- szeremnek, szerepeimnek)

Önismeret fogalma: áttekintésem van saját személyiségem összetevőiről, határairól és lehetőségeiről, betekintésem van viselkedésem rugóiba, hátterébe, motívumrendszerébe, helyesen ítélem meg az emberi kapcsolatokban játszott szerepemet, hatásomat.

Énkép, önértékelés, énképvédő mechanizmusok Énkép: - környezetünk alakítja – család, majd a bővülő társas közeg - viszonylagos állandósággal bír - énkép-védés, manőverezés, válogatás, externalizáció stb. - magas és alacsony önértékelés

Önértékelés: alakulása a szülőktől függ pozitív: elkerülő – represszor viszonyulás negatív: kiélező – szenzitizátor viszonyulás Merev (rigid), vagy befogadó (plasztikus) viszonyulás

Önismeret-szerzés módjai: - más emberek tükre (érdekek Önismeret-szerzés módjai: - más emberek tükre (érdekek!) - metakommunikáció - valódi közösségek szerepe - önmegfigyelés - pszichológiai tanácsadás - önismereti csoportok - pszichológiai ismeretek