Ki kell-e nyomtatni az elektronikus számlát? dr. Kovács Ferenc APEH Ügyfélkapcsolati és Tájékoztatási főosztály osztályvezető
Kérdés oka „A számítógéppel kiállított számla vevő felé e-mailen történő továbbítása” című adózási információ E szerint „a számítógéppel kiállított számla papír alapú előállításától eltekinteni semmilyen esetben nem lehet.”
Most akkor hogy is van ez? Ezek szerint az elektronikus számlát is ki kell nyomtatni? – kérdezte mindenki „Megírták az újságok is!”
A probléma gyökere A számla, egyszerűsített számla és nyugta adóigazgatósági azonosításáról, valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazásáról szóló 24/1995. (XI. 22.) PM rendelet
Megoldás A PM rendelet 1. § (6) bekezdése három típusú számlát különböztet meg: Nyomdai úton előállított számla Számítógéppel előállított számla A kettő együtt papíralapú számla Elektronikus úton kiállított számla
Számítógéppel előállított számla ≠ elektronikus úton kiállított számla Megoldás Vagyis: Számítógéppel előállított számla ≠ elektronikus úton kiállított számla
Vizuális megoldás Számítógéppel előállított számla Elektronikus úton kiállított számla
Tehát… Az említett adózási információ nem vonatkozik az elektronikus számlákra Vagyis nem kell kinyomtatni az elektronikus számlát!
Egyébként… Az említett adózási információ végén szerepel egy mondat: „Ettől függetlenül természetesen elektronikus úton előállított számla kibocsátására egyebekben az erre vonatkozó jogszabályi rendelkezések figyelembevételével lehetőség van.”
Köszönöm a figyelmet!