Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium Mérés-értékelés csoport
Képzési struktúra Szakközépiskolai képzés Szakiskolai képzés 9-12. évfolyam 9-10 évfolyam: közismereti képzés átjárhatóság reintegráció 11-12, 13 évfolyam: szakmai képzés Felnőtt nappali tagozat Érettségi vizsga Szakmai vizsga Technikusi képzés Továbbtanulási lehetőség
Alaptevékenysége: Általános középfokú oktatás (szakiskola, szakközépiskolai képzés keretében) Szakmai középfokú oktatás (bolti eladó, női szabó, villanyszerelő, asztalos, gépész, víz- és gázszerelő, kőműves, festő) Felnőtt és egyéb oktatás Munkahelyi étkeztetés Egyéb szálláshely szolgáltatás Intézményi vagyon működtetése
453 tanuló 38 pedagógus 20 alkalmazott 130 fő részére kollégiumi elhelyezés lehetősége 3 tanműhely
Mérési és értékelési rendszer Partneri igény és elégedettség mérés rendszere (klímateszt, partneri elégedettség, irányított önértékelés) – 2 évente Egyéb intézményi mérések, értékelések és ellenőrzések (környezeti nevelés, egészségnevelés, kompetencia) – 1 évente
Mérés-értékelés munkacsoport 2007-es céljai MÉCS munkaterv elkészült Továbbképzésen való részvétel Megfelelő, korszerű mérőeszközök (szakma.hu) Intézményi feladatbank létrehozása Az osztályozás objektív legyen Iskolai mérések rendszerré szervezése
A munkaterv kiterjed: pedagógus teljesítményértékelés tanulói elégedettségmérés (min. bizt. területről) intézményi belső ellenőrzés rendszere Cél: fejlesztendő területek meghatározása visszacsatolás intézkedési tervek
Kompetenciamérés 2007 Eddigi gyakorlat: szakközépiskola 9. osztályban idegen nyelvből, valamint magyar nyelv és irodalomból – szeptember 15-ig felzárkóztató órák szabadon választhatóak szakiskola 9. osztály: csak magyar nyelv és irodalomból szövegértés hangos olvasás helyesírás
Kompetenciamérés 2007 Mérés után: egyéni fejlesztéseket dolgozott ki a fejlesztő pedagógus órai keretekben differenciált munka projektmódszer alkalmazása önkormányzat előtt beszámoló más városi iskolák reagálása
Projektek szervezése Két szakiskolai osztály I. félévben: projekthét szervezése (karácsonyi project) közös szaktanári előkészítés feladatok megosztása napi felelősök – projektfolyamat
II. félévben: hetente változó projektnapok napi felelős szaktanár szakmához kapcsolódó és attól független témák a fejlesztendő kompetenciákat és célokat a napi felelős szaktanár a téma kiválasztása után egyezteti
Projektnapok szervezése rengeteg fénymásolás anyag- és eszközszükséglet magas órai keretek megmaradnak dokumentáció kevés az idő a tapasztalatok leszűrésére alacsony bukási arány