Kérdések a második zh-hoz
A vállalat céljai és küldetése A küldetés főbb területei Vállalati célok Vállalatok érintettjei Az ösztönzési rendszer, Maslow-piramis
Marketing Marketing stratégia Alapvető feladatai, célja A marketing mix elemei
Termékpolitika Összetevői A TERMÉKÉLETCIKLUS ELMÉLET FŐBB JELLEMZŐI Eltérő marketing elemek a fejlődési szakaszokban Termékfejlesztés szakaszai
Árpolitika Feladatai Árpolitikai stratégia készítésének lépései Árpolitikai célok kiválasztása Promóciós árképzés típusai
Értékesítési politika Célja és feladata Értékesítési csatornák típusai Az értékesítést meghatározó főbb tényezők
Kommunikációs politika Fogalma Négy eleme a) reklám b) személyes eladás c) eladásösztönzés d) PR Ezek részletezése
Stratégiai menedzsment Stratégia fogalma Stratégiai tervezés és menedzsment Vállalati cél és stratégia kapcsolata A vállalati stratégia típusai – a kialakítás módja szerint Stratégiai menedzsment 3 eleme A stratégiai menedzsment folyamata A Porter-féle öt erő (iparág-elemzési) módszer
A stratégia 5 P-je A vállalati stratégia típusai a kialakítás módja szerint, ezek jellemzése Stratégia típusai a versenyhelyzet szerint, ezek jellemzése
Tág környezet (PESTEL módszer) BCG – mátrix Sikeres és sikertelen termék utak SWOT-elemzés Vállalatvezetési modellek
Humán erőforrás menedzsment Az emberi erőforrás jellemzői A munkaerő-gazdálkodás funkciói A HRM 4 alapelve A HRM 4 kulcsfogalma A hard és a soft HRM Egy munkakör meghatározásának alapelvei
Információ mint erőforrás, információmenedzsment Az információ (mint erőforrás) tulajdonságai Az információs rendszer alrendszerei Információs menedzsment fogalma és feladatai Az információ gazdasági értéke A tudásmenedzsment: Tudás és információ
Az innováció alapesetei Schumpeter alapján Az innováció területei A sikeres innovációs stratégia főbb tényezői Az innovációs stratégia részei, ezek bemutatása