TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Csoport munka.
Advertisements

Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Egészség-műveltség = Health Literacy ☺
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A viselkedés, mint a pszichológia tárgya
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Fontosabb fogalmak Képesség :
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-V. Kognitív elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991( )
Önismeret Horváth Renáta.
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
Képesség? Kompetencia?.
Szűk tartományú elméletek
Szociális tanuláselmélet
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Egyensúlyelmélet Egyensúlyra törekvés Z Z X W Y X Y.
Társas viszonyok.
A lehetséges énképek.
A pszichológiai fejlődés
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Szimbolikus,Szerepes Játékok
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Hatodik előadás.
SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ MÓDSZEREK
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
CARL ROGERS
A pszichikumról általában
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Szabó-Bartha Anett Szabó-Bartha Anett A KRÓNIKUS BETEGSÉGGEL VALÓ MEGKÜZDÉS VIZSGÁLATA A BETEGSÉG-REPREZENTÁCIÓ JELENSÉGÉN KERESZTÜL Debreceni Egyetem.
Pedagógiai személyiségértelmezések
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Fenomenológiai megközelítés
Személyiségelméletek
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
A harmadik erő elméletei
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Érzelmi intelligencia
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
Személyiségfejlődési zavarok
A KLUBTAG HATÁSA A KLUBRA Győr 2015 szeptember 19.
Szociálpszichológia 3. Illés Anikó. Benyomáskeltés Eddig a benyomások alakulásáról Most: Reklám Becsapás Befolyásolás Stratégia Színház...
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
A FEJLŐDÉSLÉLEKTAN TÁRGYA, JELENTŐSÉGE, MÓDSZEREI
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
ÖNISMERET.
A SZEMÉLYISÉG FOGALMA, SZERKEZETE, MŰKÖDÉSE, ELMÉLETEI
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
Szociális kompetencia
Szociálpszichológia-2 Attitűd
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Erősségek gyengeségek.
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA

Társas kapcsolatok A kapcsolat előfeltételei: a szociális másik észlelése differenciált érzelmek megjelenése Kognitív fejlettség szintje önszabályozás alapszintje

Társas kapcsolatok A társas magatartás szintjei (Mérei): magányos semmittevés magányos semmittevés a csoportban magányos játék mások szemlélése őt szemlélik csoportos semmittevés csoportos magányos játék csoportos szemlélés magányos játék a csoportban

Társas kapcsolatok együttmozgás összeverődés a tárgy körül kollaboráció szereposztásos tevékenység szervezett csoporttevékenység Társas magatartásmódok: (szociális penetrancia) modellnyújtás; parancsolás; kezdeményezés; irányítás; tárgyak megszerzése, megtartása; támadás; közeledés; (variálás; színezés; licitálás; dicsekvés; gyámolítás)

Társas kapcsolatok Önmagamról való tudás: mások vélekedésének visszatükrözése

Az énkép – az önmagamról való tudás Elméletek az énképről James: megismerő én/ megismert én Szintjei: kategóriái: testi leíró társas értékelő anyagi érzelmi szellemi Cooley: tükrözés-elmélet Mead: szerepfelvétel reaktív/spontán- felépített/normatív én Winnicott: gondozó (elég jó, kevésbé jó – fokozatosság; elhanyagolás; erőszakosság) Rogers: énkép – énideál (élményvilág –kongruencia – inkongruencia)

Az énkép – az önmagamról való tudás Az énkép funkciói Az énkép attitűdként való értelmezése Önjellemzés (kognitív komponens) Értékelés (affektív komponens) Viselkedés (konatív komponens) Az énkép az énről való tudásként való értelmezése Leírás – elvárás – előírás Általános énkép Képesség Teljesítmény Társas Szociális énkép Családtagok Kortárscsoport Énbemutatás Magabiztosság Fizikai énkép (képesség, megjelenés)

Az énkép – az önmagamról való tudás Az énkép motivációként való értelmezése Különbségek: Kényszer; szükséglet; ezek eredete, egymáshoz való viszonya Összecsengések: Szükségletek, érzelmek kapcsolata; társas közeg hatása; viselkedésalakító tényező Az énkép kialakulása és fejlődése Csecsemőkor:Testkép;kezdetleges kompetencia;aktív cselekvő; tükör-próba – 1.sz./1.sz. névmás használata Óvodáskor 3-4 év: konkrét tulajdonságok és tevékenységek; mit birtokol (egyesről az általánosra nem tud következtetni) Óvodáskor 5-6 év: szociális, kognitív, sporttal kapcsolatos kompetenciák; egydimenziós gondolkodás, időbeli változás Értékelő, visszajelző személyek