ELEKTROMOS HAJTÁSÚ REPÜLŐGÉPEK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
100 éves a motoros repülés Szolnokon
Advertisements

a sebesség mértékegysége
Találós kérdések Gondolkodási idő összesen 15 perc.
US Airways Légitársaság 1549 járata, Airbus A320
Hybrid autók A projektünk témája az autók és a környezetvédelem, közelebbről a hibrid autók.
Barkácsolás a repülésben Avagy a karbantartás sajátosságai a kisgépes repülésben Szilágyi Endre Balesetvizsgáló Repülési Főosztály.
Szerzők: Finszter Ferenc, Tóth Zoltán,
Mini felderítő repülőgép készítése SolidWorks-szel
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
Green Kozard – Green Nograd Zöld Kozárd – Zöld Nógrád Dr
Energiaellátás: Előállítás
- Alternatív energiaforrások -
Sebességváltó Segédlet a Járműszerkezetek I. tantárgyhoz
Elektrotechnika előadás Dr. Hodossy László 2006.
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
Az alternatív energia felhasználása
Világunk egyik globális környezeti problémája a levegőszennyezésből adódó üvegházhatás és felmelegedés. A személygépkocsikból áradó gázok is felelősek.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Pál László balesetvizsgáló LÉGIFORGALMI SZOLGÁLATOKKAL KAPCSOLATOS ESEMÉNYEK.
HELIKOPTER REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest,
AZ 5700 KG FELSZÁLLÓ TÖMEG FELETTI LÉGIJÁRMŰVEK BIZTONSÁGI HELYZETE KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Agárd, április 12. Storczer László balesetvizsgáló.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL (I-IX. HÓ) KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 29. Sipos Sándor repülési főosztályvezető.
KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, április 12. Pál László balesetvizsgáló ATM VONATKOZÁSÚ ESEMÉNYEK 2006.
A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter 32/2009. (VI. 30.) KHEM rendelete a hajózó személyzet képzésérõl és szakszolgálati engedélyérõl.
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK 2010
LÉGIKÖZLEKEDÉSI ESEMÉNYEK – Vitorlázó repülőgépek és UL légijárművek
Ittzés Zsigmond Budapest Airport IT Infrastruktúra manager
Számítástechnika I MFK Készítette: Rajnai Gábor PBDGM3
Minőségtechnikák I. (Megbízhatóság)
E.G.O By Koltai G. Soma Projekt. Egy V.T.O.L. modell.
Megújuló energiaforrások – Lehetőségek és problémák
Aszinkron gépek.
Légi forgalom irányítása konfliktushelyzetek feloldására
Pilóta nélküli repülőeszközök (PNR)
BEVEZETŐ Dr. Turóczi Antal
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Nulla fűtésköltségű irodaház Előre látható előnyök: Biztonságos üzemelés Alacsony környezetszennyezés Számlák és rezsi csökkenése Felértékelődő ingatlanok.
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK kg és 5700 kg közötti légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Dusa János balesetvizsgáló.
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
MOTOROS-SÁRKÁNY BALESET
KUTATÁS-MENTÉS.
VASVÁRI GYÖRGY Gyémánt diplomás villamos mérnök NJSZT és ISACA életműdíjas Az M-3 elektromos szerelése
A pilóta nélküli légijármű rendszerek hatósági tanúsítása
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
F I G Y E L E M É L E T V E S Z É L Y ! A mobiltelefon ölhet !
1 A VITORLÁZÓ PILÓTÁK KOLLEKTÍV HIBAFELDOLGOZÁSÁNAK POZITÍV REPÜLÉSBIZTONSÁGI HATÁSAI KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest / dr. Nacsa Zsuzsanna.
A TECHNOLÓGIA MÉRFÖLDKÖVEI KÉMIKUS SZEMMEL A vegyészek és vegyészmérnökök számos találmánya és fejlesztése az energiaszolgáltatás és a szállítás területén.
James Watt.
Az első világháború (csoda)fegyverei: Repülőgépek
Milyen lesz húsz év múlva a Repülés. Honnan jött az előadás ötlete A 2014-es esztergomi Rubik emléknap alkalmából nemzetközi gyermekrajz pályázatot írtunk.
Hungary-Romania Corss-border Co- operation Programme „The analysis of the opportunities of the use of geothermal energy in Szabolcs- Szatmár-Bereg.
„Megújuló energiaforrások alkalmazása a XXI. századi otthonokban” konferencia Mórahalom,
Tartalom Államai Gazdasága Film(gazdaság) Ipar Energiagazdaság Megújuló energia USA iparvidékei Feldolgozóipar Kereskedelem Mezőgazdaság Közlekedés Közlekedés.
Nemzetközi tudományos-szakmai konferencia Nyitott kérdések a drónok alkalmazásában Budapest, november 3-4. Presented by : Gyula GYŐRI, president.
A világgazdaság a 20-as, 30-as években. A háború után  Háború vége  válság a világgazdaságban  gazdasági kimerülés, anyagi és emberi erőforrások pusztulása.
A tüzelőanyag cellák felhasználása mérnöki szempontból- Dr. Bánó Imre.
ADR 2017.
Kiss Bettina Hosszú Norbert
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Számítási feladatok Teljesítmény.
A repülés története.
(Szobrok és vázafestmények)
IN MEMORIAM Dr. FARKAS JENŐ
A jármű hajtások különböző megoldásai, világtendenciák, előnyök, hátrányok. Dr. Bánó Imre.
A sas törénete… A bemutatót készítette: Mike
F I G Y E L E M É L E T V E S Z É L Y !.
Napelem diagnosztika Drónnal
Lécci ne csalj, mert jópofa!
Egységrakomány képző eszközök Készítette: Dávid István
A sas törénete… A bemutatót készítette: Mike
a sebesség mértékegysége
Előadás másolata:

ELEKTROMOS HAJTÁSÚ REPÜLŐGÉPEK Prof. Dr. Makkay Imre id.Rubik Ernő Emléknap 2014.11.29. Esztergom

„ZÖLD ENERGIA” A FEDÉLZETEN AZ ELEKTROMOS MEGHAJTÁS MÉRLEGE (kényelem, költség, biztonság, környezeti hatások) AZ ELEKTROMOS MEGHAJTÁSÚ REPÜLÉS ÚTTÖRŐI

„AKI NAPPAL REPÜL” (AZ ÉJJEL JÓL ALSZIK)

Belső égésű motor Elektromos hajtómű 56,6 kg 100 Le (73,5 kW) 11,5 kg 201 Le (150 kW) Rotax 912 S 1,78 Le/ kg 38% Plettenberg NOVA 150 17,4 Le/kg 92%

A motorok megbízhatósága

2011 Green Flight Challenge The GFC requirements: to fly 200 miles in less than 2 hours and use less than 1 gallon of fuel (or energy equivalent) per passenger. 

A „2011 GFC” döntősei

Energia hatékonyság (mpge) Nem érte el a (mpge) minimumot „2011 GFC” eredmények Helyezés Csapat Sebesség (mph) Energia hatékonyság (mpge) Energiaforrás 1 Pipistrel - USA 113,6 403,5 Elektromos áram 2 e-Genius 107,3 375,7 Nem érte el a (mpge) minimumot PhoEnix 137,5 94,3 Repülőbenzin

PIPISTREL d.o.o. Ajdovščina

Eric Raymond Klaus Ohlmann

. „Sunseeker II” napenergiát használó motoros vitorlázó

Eric Raymond a napelemek alkalmazásáról tart előadást

Ő 13 évvel korábban 1990-ben hasonlóan átrepülte a kontinenst.

Ő csak nappal repült – az akkori akkumulátorok és napelemek erre adtak lehetőséget.

Azóta megépítette a Sunseeker Duo kétszemélyes, napelemekkel repülő gépét.

Szintén pilóta feleségével Irenával együtt is repülhetnek. Látható az arcukon, mennyire unják ezt a dolgot 

De ha kedvük szottyan akkor Eric visszaül a régi egyszemélyesbe Irena pedig az új járgányt hajszolja… Nagyon szimpatikus emberek. Összebarátkoztunk, meglátogattuk Őket Szlovéniában, voltunk a műhelyükben. Mindkét gép első, egyedi, úttörő a napenergiát felhasználó repülőgépek sorában. Eric Raymond a konstruktőr és kivitelező egy személyben. Maga készítette a teljes sárkány-, hajtómű- és avionika szerkezetet.

Épp hogy a Sunseeker Duo elkészült, már a következő csúcsgépen dolgozik – egy nagymagasságú repülésre képes robotrepülőgépen – amely a berepüléshez, hagy speciális feladathoz pilótát is tud a fedélzetén hordozni. Sunstar The SUNSTAR is Solar Flight's design for the HALE mission. (High Altitude Long Endurance)

2013 májusa és júliusa között a gép külső beavatkozás nélkül, nyugatról keletre átrepülte az Egyesült Államokat. Az utat San Francisco és New York között tette meg. Technikailag képes lett volna a teljes utat egyhuzamban megtenni, ám a 70 km/órás átlagsebesség mellett erre több napra lett volna szüksége, ami pilótát jelentősen megterhelte volna. Ezért az utat több szakaszra bontva tették meg és a szakaszok között lehetővé tették, hogy az USA nagyvárosaiban az érdeklődők megtekinthessék a gépet.

Az elektromotorok forgórésze gyorsan tudja követni a fordulatszám változtatására érkező parancsokat. Ez elengedhetetlen a multirotoros repülőgépek forgó légcsavarjainak vezérlése során. A korai – 60-as években végzett – kísérleti repülések éppen a meghajtás lusta dugattyús hajtóművei miatt hiúsultak meg. Thomas Senkel első repülése egy új alkalmazáshoz hozta közelebb a multikopteres repülő szerkezeteket – az ember vezette gépek kategóriájába emelte.

Először a rajzasztalom születtek tervek.

Majd megépült és már a tesztrepüléseket végzi az e-volo repülőgép.

A hajtómű meghibásodásból eredő baleset veszélye jelentősen lecsökkent azzal, hogy egy (néhány) hajtómű leállása esetén a többi átveszi az emelőszerepet és biztonsággal leszáll a repülőgép.

AZ ELEKTROMOS MEGHAJTÁS JÖVŐJE Tiszta, „zöld energia” – a repülésben is A repülés biztonságának fokozása – technológia és környezeti hatások A légiközlekedés reformja – légi járművek, repülőterek, irányítás

REPÜLJ NAPPAL!

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET drmi48@gmail.com